abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212161030
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:48 schreef eponine het volgende:

[..]
[..]
Ik vond het vooral handig omdat er ook een boekje bij zit met tips en trucs. Je hebt ook toegang tot een besloten Facebook community maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Voor ons als ouders was het ook wel een stok achter de deur om ermee door te gaan. Ons kennende zouden we het anders niet in een week gefixt hebben maar alles veel vrijblijvender hebben gedaan.

Er is ook een neutrale box @:MaJo. Er zullen helaas altijd ouders zijn die het wel uitmaakt of iets roze of blauw is.
Die stok achter de deur snap ik dan weer wel. Wij hebben voor nu in ieder geval besloten dat volgende week vrijdag de luiers uitgaan. Ze heeft het nu al meerdere keren een paar uur zonder gered dus nu we volgende week drie dagen zonder afspraken staan, gaan we even doorzetten.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 08:08:06 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212172553
Ik ben geïnspireerd door dit topic. Dus dag 1 zonder luier: here we go!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 26 januari 2024 @ 09:16:45 #28
382129 crew  Donna
pi_212173079
Oproepje van de directeur om kinderen die dit schooljaar of volgend schooljaar 4 worden alvast in te schrijven.

Poeh, m'n kleintje gaat in 2024 gewoon nog naar school! 8)7
pi_212176182
Hier ging ze de luier ook uitdoen net om op het potje te gaan. Zat er natuurlijk al poep in. Flink schoonmaakfestijn. Romper ook helemaal onder de poep. 🥸
pi_212177263
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 08:08 schreef Tink89 het volgende:
Benieuwd hoe het gaat! Wij hebben afgesproken dat ie volgende week vrijdag uitgaat, dan hebben we drie dagen zonder afspraken.
pi_212177357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 08:08 schreef Tink89 het volgende:
Succes! Wij gaan zondag starten. Ik besef me nu echt hoe makkelijk het bij mijn dochter ging. Zij was ook vrij laat (3,5) maar toen ik na wéér een poepluier zei dat het echt tijd werd voor de wc, was ze in één keer zindelijk. Dag én nacht. Het klinkt misschien ongelooflijk, maar zo is het dus echt gegaan. Vooraf uiteraard wel geoefend, maar zonder echt succes.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 20:45:56 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212180496
Vanochtend en vanmiddag gingen top. Wel elk uur op het potje gezet, maar maar één ongelukje. Tot hij aan het einde van de dag heel moe was. Drie ongelukjes achter elkaar en toen moest hij huilen. Dus hebben we hem net voor het avondeten z'n pyjama aangetrokken met een luier, was prima zo. Morgen gaan we weer verder, vol vertrouwen eigenlijk wel.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212197727
@June. Ik lees in de box dat je de eerste dagen op het potje moet gaan, maar de mijnes is al veel te groot voor een potje :') Hoe hebben jullie dat gedaan? Gelijk op de wc?
  zondag 28 januari 2024 @ 07:35:23 #34
208890 June.
Seriously?
pi_212197757
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 07:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
@:June. Ik lees in de box dat je de eerste dagen op het potje moet gaan, maar de mijnes is al veel te groot voor een potje :') Hoe hebben jullie dat gedaan? Gelijk op de wc?
Ook gewoon op het potje, want de wc was te eng :D Wij hebben het potje van de ikea, daar paste hij nog wel op. Het was ook wel iets makkelijker want zodra hij had geplast of wilde gaan poepen zetten we hem snel nog even op het potje. Soms kwam er dan alsnog ook wat in het potje, wat uiteraard uitgebreid gevierd werd.

Op dag 3 ging ik naar m'n schoonzusje en toek was het ook wel handig, want de wc durfde hij echt niet. Pas toen hij zindelijk was zijn we overgestapt naar de wc.

[ Bericht 9% gewijzigd door June. op 28-01-2024 07:41:09 ]
Shine bright like a diamond.
pi_212197827
We hadden Jip wel op het potje, maar Otis is al gewend om op de wc met zitverkleiner te gaan dus met hem doe ik dat gewoon.
  zondag 28 januari 2024 @ 08:10:44 #36
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212197838
Mijn peuter had vannacht uit het niks 39,8 en werd gillend wakker. Z'n oren zijn het deze keer niet en hij heeft al eerder blaasontsteking gehad, dus ik vrees daar een beetje voor. Geen kots, diarree of heftig hoesten ofzo, dus een andere verklaring heb ik niet...
  zondag 28 januari 2024 @ 08:25:38 #37
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212197886
Aaahw arme peuter :*
Hier gisteren, op dag 2 van thuis zoveel mogelijk zonder luier, een drolletje in het potje *O*
  zondag 28 januari 2024 @ 08:49:24 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212198046
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 08:10 schreef Tink89 het volgende:
Mijn peuter had vannacht uit het niks 39,8 en werd gillend wakker. Z'n oren zijn het deze keer niet en hij heeft al eerder blaasontsteking gehad, dus ik vrees daar een beetje voor. Geen kots, diarree of heftig hoesten ofzo, dus een andere verklaring heb ik niet...
;( beterschap ;(
Resistance is futile.
  Moderator zondag 28 januari 2024 @ 09:24:40 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212198266
quote:
Ach beterschap :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_212199284
Of dé griep die heerst op het moment.

Hier hebben ze echt 40,8 en 41,6 gehad..
Op school was afgelopen vrijdag 60% van de kinderen ziek thuis. Ook gewoon lang.. Veel kinderen een week of langer, sommige al bijna 2 weken.
pi_212201369
Dat is wel heel heftig NicolasJoy. Van 41,6 graden koorts zou ik toch wat onrustig worden vrees ik.

Hoe gaat heg vandaag met de kleine man Tink?

Beterschap aan alle zieken.

Hier zit het praten eindelijk in de lift. Net nu we een doorverwijzing gehad hebben.
Vandaag zei ze: een, twee hoppatee. Telt dat als 3 woorden?

Lily en Seven hoe gaat het praten bij jullie inmiddels?

Ik vind jullie verhalen over zindelijkheid erg inspirerend maar hier stond er deze week nog eentje op de badkamervloer te plassen zonder dat ze doorhad wat ze deed. Dus ik geloof niet dat ze er al klaar voor is.
pi_212204058
quote:
Oh beterschap :{

Eerste dag zit er bijna op en ik ben positief ! Wel veel gedweild, maar hij maakt het plasje wel af op het potje (waar hij nog maar net op past). De laatste keren was hij net te laat, een paar druppels in zijn onderbroek, maar hij gaf het wel aan *O* En wat ik ook fantastisch vind, hij heeft ook op het potje gepoept! Scheelt me ook weer viezigheid :P Ik had het moeilijker verwacht :)
  zondag 28 januari 2024 @ 21:00:07 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212206429
Sunshine, dat klinkt als een goed begin!

Gek genoeg heeft spruit vandaag geen echte koorts meer gehad. Verder dan 37,6 is de thermometer niet gekomen. Hij was na de slechte nacht wel doodmoe en heeft wat minder gegeten dan anders, maar verder was er niks aan de hand (kssst, wegwezen fokwet!). Ik gok toch een oorontsteking dan. Nu hij weer nieuwe buisjes heeft, verloopt dat toch anders dan voorheen. Eén oortje lijkt ook wat viezig van binnen... Maar vanmiddag heeft hij dus gewoon trampoline staan springen.
  maandag 29 januari 2024 @ 19:42:56 #44
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_212217039
Heeft iemand hier ervaring met het op één kamer laten slapen van een peuter en een baby? Andere leeftijdscategorieën mag ook, maar in mijn geval gaat het om een peuter en een baby.

We gaan binnen nu en een paar maanden een nieuw bed voor peuter halen en dan gaat baby bij haar op de kamer in het ledikantje. We hebben maar twee slaapkamers dus helaas geen optie om ze een eigen kamer te geven. Ben vooral even benieuwd naar algemene ervaringen en tips.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_212219659
Werkt die fokwet ook andersom? Dat als ik nu zeg dat slapen echt al super lang ronduit slecht gaat, dat ze dan nu wel ineens gaat slapen?
pi_212219752
Dat heeft hier nog nooit zo gewerkt :'(

Afgelopen nacht sliep ie trouwens best goed, tot half 5 ofzo in z'n eigen bed zonder één van ons ernaast! Een unicum en in theorie een nacht waarin we eindelijk het grootste deel met elkaar konden slapen, maar uiteraard hadden we vanaf half 2 de kleuter tussen ons in vanwege een nachtmerrie :')
pi_212219842
Kak!

En zo’n nacht hadden wij ergens vorige week ook… zij sliep voor het eerst in hele lange tijd tot 04:30 door, werd de kleuter wakker wegens redenen die ik niet heb onthouden -O-

Maar ja nu zit ik alweer meer dan een uur bij haar en ze slaapt dus gewoon niet. Ze ligt wel, maar zodra ik aanstalten doe om weg te gaan wordt ze woest en ik wil niet dat ze haar broer wakker maakt dus blijf ik maar zitten :O
  maandag 29 januari 2024 @ 23:05:18 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212219926
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 11:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Of dé griep die heerst op het moment.

Hier hebben ze echt 40,8 en 41,6 gehad..
Op school was afgelopen vrijdag 60% van de kinderen ziek thuis. Ook gewoon lang.. Veel kinderen een week of langer, sommige al bijna 2 weken.
Oei, heftig.. ikzelf ben in totaal 4 weken bezig geweest met deze griep. Knappen je meiden wel weer op nu?

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 30-01-2024 00:15:50 ]
Resistance is futile.
  maandag 29 januari 2024 @ 23:15:51 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212219992
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 14:25 schreef LauriLynne het volgende:
Dat is wel heel heftig NicolasJoy. Van 41,6 graden koorts zou ik toch wat onrustig worden vrees ik.

Hoe gaat heg vandaag met de kleine man Tink?

Beterschap aan alle zieken.

Hier zit het praten eindelijk in de lift. Net nu we een doorverwijzing gehad hebben.
Vandaag zei ze: een, twee hoppatee. Telt dat als 3 woorden?

Lily en Seven hoe gaat het praten bij jullie inmiddels?

Ik vind jullie verhalen over zindelijkheid erg inspirerend maar hier stond er deze week nog eentje op de badkamervloer te plassen zonder dat ze doorhad wat ze deed. Dus ik geloof niet dat ze er al klaar voor is.
Jazeker, dat zijn 3 woorden! Met praten gaat het lekker. Vorige week nog huisbezoek gehad van de logopediste en komende week nog 1 online sessie rondom inzetten van muziek.

Dus het einde is alweer in zicht. Colin volgt heel netjes de ontwikkeling vanuit de Hanen methode gezien en doet dat ook op een heel mooi tempo. Hij had gewoon een zetje nodig in contact maken met ons en anderen.

Met de logopediste afgesproken dat er in principe geen verdere ondersteuning meer nodig is. Geen zorgen over hoe hij zich ontwikkelt, hij is gewoon laat begonnen met taal/spraak. Dus wat later dan anderen, maar hij komt er wel. Met de vrijeschool en de nieuwe psz ook gesproken over een half jaartje later instromen. Fijne gesprekken, allemaal ook begrip voor de overweging dat hij in september mogelijk nog niet klaar is om bij de kleuters in te stromen, en daar komt nog een coach voor meekijken over 2-3 maanden.
Resistance is futile.
pi_212225515
quote:
9s.gif Op maandag 29 januari 2024 23:05 schreef Seven. het volgende:

[..]
Oei, heftig.. ikzelf ben in totaal 4 weken bezig geweest met deze griep. Knappen je meiden wel weer op nu?
Wij lijken er redelijk doorheen te zijn.

De oudste is ~ anderhalve week thuis geweest. De jongste meer dan twee weken. M'n vrouw ook zeker 1,5-2 weken. Ze zijn allemaal nu weer op pad naar school/werk e.d., maar nog wel allemaal moe, lichtgeraakt en .. ja, gewoon niet top nog. Blijft erg hangen.. Maar gelukkig geen hoge koorts meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')