Wij zijn toen aapie net drie was naar de Paw Patrol film geweest. Dat vond hij geweldig!quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:05 schreef DjVero het volgende:
Vanaf welke leeftijd zijn jullie met de kleine voor het eerst naar de bios geweest?
Goed bezig hoor! Lijkt dus behoorlijk mee te vallen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Update: ik heb de speen doorgeknipt en we hadden geen andere spenen dus er was geen weg meer terug. Hij had hem alleen nog in de nacht
1e avond: bij start van het bedritueel de speen laten zien en uitgelegd dat hij stuk gegaan was. Ik had liever dat ik het hem gewoon liet zien dan smoesjes als spenenfee ofzo.
Gezegd dat hij nu een grote jongen is en dat grote jongens geen speen meer hebben. En dat t ook niet kon want de speen was stuk. Hij begreep het. Hij keek wel moeilijk en probeerde hem nog in z’n mond te stoppen. Maar hij was heel erg stuk, ik had hem bij de basis afgeknipt. Hij zag ook wel in dat het echt niet ging. Ik heb voorgesteld hem samen weg te gooien in de prullenbak en dat hebben we gedaan. Daarna zonder speen in bed gelegd.
Hij heeft er niet meer naar gevraagd want de speen was stuk. Daarna een uur lang gekrijst en toen in slaap gevallen. Ik ben ernaast gebleven en had mezelf geprept dat het de hele nacht zou duren, ik had zelfs voor geslapen lol. Dat viel dus mee. ‘s nachts nog een keer wakker geworden, zocht z’n speen en weer een uur krijsen. Nadien weer in slaap gevallen.
2e avond: hij vroeg naar z’n speen. Uitleg dat die stuk is. Oja. Hij is zoet gaan slapen zonder huilen. ‘s nachts wakker geworden en een uur gekrijst. Daarna weer gaan slapen.
3e avond: zoet gaan slapen zonder naar de speen te vragen.
En daar zijn we nu. Ik ben tevreden
Tijdens de krijsmomenten zijn mijn man of ik erbij gebleven en hebben getroost zonder hem uit bed te pakken. Het was echt een team effort
het filmpje over de vrachtwagen (geloof ik dat het was) die hier ooit getipt werd werkte heel goed hier. ik ga even zoekenquote:Op zondag 19 mei 2024 08:42 schreef Morgane89 het volgende:
Mijn peuter vindt poepen op het potje/de wc al heel lang eng, en houdt het vaak op totdat we weg moeten of hij naar bed moet en hij dus een luier om krijgt. Heeft iemand nog tips?
Ze is ook zoooo leuk!quote:Op maandag 27 mei 2024 14:36 schreef Nolita het volgende:
Wat goed van Anna.![]()
Ik merk dat ik weinig te delen heb over mijn peuter. Ze is praktisch eigenlijk al gewoon een kleuter (nog 7 weken) en wil heel graag naar school.
Ze leerde begin van de maand zonder zijwieltjes fietsen en wil nu alleen nog maar op de 16 inch ipv de 12 inch en als het aan haar lag wilde ze ook de 18 inch van grote zus wel proberen, maar dat hebben we maar niet toegelaten.![]()
Zat ze gister nog eens op de 12 inch. 'mama deze is me veel te klein geworden'.
Verder maakt ze graag grapjes en zegt dan 'ik heb je voor de grap gehouden'.
Tsja, vrouw hea = automatisch eigenwijs....quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:26 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mijn dochter van 3 is altijd al een slechte slaper geweest. In de eerste 2 jaar heel slecht in slaap komen, enkel hazenslaapjes overdag,etc.
Echter ging het na haar tweede jaar best prima. We hadden een ritme gevonden die voor haar goed leek te werken.
Sinds drie weken is ze alleen weer extreem vroeg wakker. Vaak tussen 05:15 - 05:45. Mijn inziens toch echt te vroeg.
Ze vertikt het om haar middagslaapje te doen, dus ze is 's avonds om 18:00 al doodop.
Ik breng haar meestal rond half 7 naar bed en dan slaapt ze meteen. Heb al getracht te kijken of ik haar wat langer op moet houden, maar dat werkt juist tegen. Eerder naar bed lukt ook haast niet.
Ook gekeken of ze het misschien te warm/koud heeft. Maar dat valt volgens mij wel mee.
Heeeeeeeeeeeeeeeeel irritant.
Verschil is dat bij die voor kinderen het rietje niet eraf kan door eraan te trekken (en dus geen inslikgevaar oplevert), maar door hem naar binnen te duwen. En hij is wat kleiner. Nieuwe rietjes zijn ook los te bestellen, da's het enige wat hier ooit kapot gaat (door er met vingers in te duwen scheurt het rietje dan, maar dat deden mijn kinderen toen ze 2 waren, nu niet meer).quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:34 schreef Bottoms_up het volgende:
Oh ik wist niet dat ze die van camelbak ook voor kinderen hadden. Als ik er eentje tegenkom in een winkel neem ik die mee.
Mijn Eddy durft alleen nog wel eens te lekken in mijn sporttas maar die is ook een heel stuk groter.
Ik spoel de camelbak om en twee keer per week gooi ik alle onderdelen in de vaatwasser. Enige wat ik heel heel af en toe extra doe is het rietje en mondstuk aan de binnenkant met zo'n ragertje, maar da's echt niet nodig als hij dagelijks gebruikt wordt. Geen idee hoe het werkt als je er ranja ofzo in doet btw, dat drinkt onze dochter niet.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:55 schreef B.ertha het volgende:
Dank voor alle tips. Ik ben dus echt op zoek naar iets wat hij zelf open en dicht kan maken, want de juffen letten daar niet op. En een open beker mag van hen niet omdat hij daar soms expres mee gaat knoeien. De Nuby, Camelback en Mepal flip klinken wel goed. Hoe zijn de Nuby en Camelback qua schoonmaak?
Een trixie drinkfles! Dat tuitje doen, ze gewoon omhoog en weer omlaag en dat lekt niet. Mijn kleuter heeft er eentje voor school, maar de peuter kan er ook gewoon goed mee overweg.quote:Op donderdag 6 juni 2024 13:55 schreef B.ertha het volgende:
Dank voor alle tips. Ik ben dus echt op zoek naar iets wat hij zelf open en dicht kan maken, want de juffen letten daar niet op. En een open beker mag van hen niet omdat hij daar soms expres mee gaat knoeien. De Nuby, Camelback en Mepal flip klinken wel goed. Hoe zijn de Nuby en Camelback qua schoonmaak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |