abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213397449
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:00 schreef SwJ het volgende:

[..]
Ik hoor hier helemaal niets te doen; in r&p ben ik gewoon een user. Als er users zijn die de policy overtreden dan plaats je gewoon een tr, lijkt me.
De policy zegt er weinig over dat er 'Proost B:)B ' wordt geplaatst als reactie. Terwijl het gewoon slecht is dat het gebeurd. En jullie zelf ook wel in zouden mogen grijpen bij dat soort zaken. Maar TR's helpen sowieso niks, daar wordt niks mee gedaan tenzij het echt veel te erg is. Al de rest laten jullie gewoon toe en schuiven jullie af op deze manier ook..
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:03:07 #277
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213397453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:58 schreef Masberum het volgende:

En ook hier weer: 'adviezen die precies zijn wat je zou willen horen.' daar is geen sprake van en jammer dat je dat ook weer zegt.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 21:56 schreef Masberum het volgende:

[..]
Nee als de adviezen goed zijn dan zou ik ze wel opvolgen.
Aangezien jij zelf blijkbaar bepaalt of gegeven adviezen wel of niet goed zijn, bepaal je dus zelf wat je wil horen (hoe weet je anders of een advies goed is).
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:04:29 #278
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213397465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:02 schreef Masberum het volgende:

[..]
De policy zegt er weinig over dat er 'Proost B:)B ' wordt geplaatst als reactie. Terwijl het gewoon slecht is dat het gebeurd. En jullie zelf ook wel in zouden mogen grijpen bij dat soort zaken. Maar TR's helpen sowieso niks, daar wordt niks mee gedaan tenzij het echt veel te erg is. Al de rest laten jullie gewoon toe en schuiven jullie af op deze manier ook..
Dan negeer je dat soort posts gewoon. Kan he. Je hoeft er niet op te reageren. Je kunt er voor kiezen alleen te reageren op inhoudelijke reacties.
F.K.A. SuperwormJim
pi_213397479
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is dat ook inclusief jouw persoonlijke aanvallen op al die ‘verbitterde’ users die niet genoeg intelligentie bezitten om jou van goed advies te voorzien?
Ja. Als iedereen een ban zou krijgen voor wat onacceptabel is dan zou ik maar al te graag ook een ban accepteren voor de 1 op de 1000 keer dat ik iets over de scheef ging. En jullie kinderen noemen of minder intelligent valt daar natuurlijk niet onder, dat zijn gewoon observaties. Naar aanleiding van vaak 30 posts daarvoor die niet inhoudelijk waren en aanvallend. Zoals Zoon_john ook aangaf.

Als die mensen direct aangepakt zouden worden zou je van mij geen enkel verkeerd woord horen. Maar die verkeerde reacties blijven staan en als je dan 20 tegen 1 bent dan schiet je soms uit. Ik in nog veel mindere mate dan de meesten hier. Pak het bij de kern aan en ban diegenen die als eersten de grens overgaan
pi_213397495
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:04 schreef SwJ het volgende:

[..]
Dan negeer je dat soort posts gewoon. Kan he. Je hoeft er niet op te reageren. Je kunt er voor kiezen alleen te reageren op inhoudelijke reacties.
Jij kon er ook voor kiezen om niet te reageren op de vraag of je homo was. Maar je deed het toch omdat je wil laten weten dat je hetero bent. Je kon die reactie ook gewoon negeren maar deed dat ook niet omdat het je raakt.

En ja je zal zelf denken dat het een gemakkelijke manier is om te antwoorden want je bent geen homo en daarom druk op mij te leggen om te antwoorden.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:08:43 #281
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213397510
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:07 schreef Masberum het volgende:

[..]
Jij kon er ook voor kiezen om niet te reageren op de vraag of je homo was. Maar je deed het toch omdat je wil laten weten dat je hetero bent. Je kon die reactie ook gewoon negeren maar deed dat ook niet omdat het je raakt.
Ik koos ervoor om te reageren om je te laten zien hoe makkelijk het is een gesloten vraag te beantwoorden. Het raakte me op geen enkele manier.
Wederom, een keuze.
F.K.A. SuperwormJim
pi_213397514
Toen ik in FB begon met mijn post, was mijn stelling vooral het volgende: Mensen hebben recht op hulp, adviezen zijn heel vaak niet het juiste soort hulp. Adviezen geef je in de kledingwinkel niet wanneer het om zeer complexe zaken gaat omtrent het leven, bijvoorbeeld.

Ik wil best stellen dat Masberum een probleem heeft met alcohol. Alleen wat bereik ik door hem dat voor de voeten te gooien? Ik vind dat men nu ook wel best hard tegen hem tekeer gaat, of proberen om hem vast te lullen. Maar waarom? Hij heeft een probleem, datgene dat hij zoekt, is misschien niets iets dat wij hem kunnen bieden.

Alleen geeft hij zelf duidelijk aan dat hij niet zit te wachten op beledigingen. Opmerkingen zoals dat het tijd wordt voor een alcoholslot zijn best wel laag aan de grond. Ik vraag me ook af waarom je zoiets zou willen posten, is dat puur zodat je jezelf beter kan voelen dan die ander?

Ik ben het absoluut niet eens met wat Masberum soms schrijft, en ik vind het ook oprecht erg voor zijn vrouw dat ze vast zit met een man, die een bepaald soort visie op vrouwen heeft die ik als irreëel en niet goed beschouw. Desalniettemin, is het niet aan mij om dan maar vanuit emotie te gaan beledigen. Ik kan gewoon zeggen dat ik het oneens met hem ben.

Als hij dat naast zich neerlegt of van mening is dat hij gelijk heeft en de rest niet, dan houdt de discussie op. Waarom als een kleuter dan maar gaan beledigen. Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat Masberum een complex probleem heeft, en dat adviezen niet helpen. Als adviezen nuttig waren, zou de GGZ niet bestaan, dan konden we allemaal even advies vragen aan elkaar.

Wat helpt wel? Dat is iets waar we in dialoog moeten achterkomen, de vraag is dan kan dat op een respectvolle manier, zonder te moeten beledigen vanuit emotie. Ik snap oprecht niet waarom iedereen over hem heen moet vallen, je ziet toch dat iemand is met een bepaalde soort kwetsbaarheid?
pi_213397536
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:08 schreef SwJ het volgende:

[..]
Ik koos ervoor om te reageren om je te laten zien hoe makkelijk het is een gesloten vraag te beantwoorden. Het raakte me op geen enkele manier.
Wederom, een keuze.
Ja en als je homo was geweest dan was die vraag een stuk moeilijker geweest. Net als de vraag die ik je daarna stelde. Die je niet wou beantwoorden. Ik geef je aan dat het niet zo gemakkelijk is, zeker niet op de valse manier als dat jij het deed.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:11:41 #284
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213397542
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:09 schreef Zoon_John het volgende:
Toen ik in FB begon met mijn post, was mijn stelling vooral het volgende: Mensen hebben recht op hulp, adviezen zijn heel vaak niet het juiste soort hulp. Adviezen geef je in de kledingwinkel niet wanneer het om zeer complexe zaken gaat omtrent het leven, bijvoorbeeld.

Ik wil best stellen dat Masberum een probleem heeft met alcohol. Alleen wat bereik ik door hem dat voor de voeten te gooien? Ik vind dat men nu ook wel best hard tegen hem tekeer gaat, of proberen om hem vast te lullen. Maar waarom? Hij heeft een probleem, datgene dat hij zoekt, is misschien niets iets dat wij hem kunnen bieden.

Alleen geeft hij zelf duidelijk aan dat hij niet zit te wachten op beledigingen. Opmerkingen zoals dat het tijd wordt voor een alcoholslot zijn best wel laag aan de grond. Ik vraag me ook af waarom je zoiets zou willen posten, is dat puur zodat je jezelf beter kan voelen dan die ander?

Ik ben het absoluut niet eens met wat Masberum soms schrijft, en ik vind het ook oprecht erg voor zijn vrouw dat ze vast zit met een man, die een bepaald soort visie op vrouwen heeft die ik als irreëel en niet goed beschouw. Desalniettemin, is het niet aan mij om dan maar vanuit emotie te gaan beledigen. Ik kan gewoon zeggen dat ik het oneens met hem ben.

Als hij dat naast zich neerlegt of van mening is dat hij gelijk heeft en de rest niet, dan houdt de discussie op. Waarom als een kleuter dan maar gaan beledigen. Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat Masberum een complex probleem heeft, en dat adviezen niet helpen. Als adviezen nuttig waren, zou de GGZ niet bestaan, dan konden we allemaal even advies vragen aan elkaar.

Wat helpt wel? Dat is iets waar we in dialoog moeten achterkomen, de vraag is dan kan dat op een respectvolle manier, zonder te moeten beledigen vanuit emotie. Ik snap oprecht niet waarom iedereen over hem heen moet vallen, je ziet toch dat iemand is met een bepaalde soort kwetsbaarheid?
Goed punt. Wellicht moet Masberum tegen zichzelf in bescherming worden genomen en een ban krijgen in r&p omdat hier leken posten die hem niet kunnen voorzien van de juiste hulp/adviezen. Dit is idd iets voor professionals. 14.gif

Opgelost.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:12:23 #285
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213397552
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:11 schreef Masberum het volgende:

[..]
Ja en als je homo was geweest dan was die vraag een stuk moeilijker geweest. Net als de vraag die ik je daarna stelde. Die je niet wou beantwoorden. Ik geef je aan dat het niet zo gemakkelijk is, zeker niet op de valse manier als dat jij het deed.
Het is heel gemakkelijk om niet te reageren. Door het gewoon niet te doen.
F.K.A. SuperwormJim
pi_213397556
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:11 schreef SwJ het volgende:

[..]
Goed punt. Wellicht moet Masberum tegen zichzelf in bescherming worden genomen en een ban krijgen in r&p omdat hier leken posten die hem niet kunnen voorzien van de juiste hulp/adviezen. Dit is idd iets voor professionals. 14.gif

Opgelost.
Wow, al zijn posts weet je tegen mij te gebruiken. Zonder er inhoudelijk op in te gaan, en op mij wat dat betreft. _O_
pi_213397568
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:12 schreef SwJ het volgende:

[..]
Het is heel gemakkelijk om niet te reageren. Door het gewoon niet te doen.
Wacht maar tot jij reageert en 20 mensen je uit zitten te schelden. En een moderator zegt precies dit wat jij nu zegt tegen je
pi_213397569
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:11 schreef SwJ het volgende:

[..]

Opgelost.
Ook echt he 8)7 Hoe vaak hem al niet is verzocht om hulp te zoeken. Huisarts/POH/GGZ/pastoor whatever.
Het enige juiste advies m.i.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:14:59 #289
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213397578
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:13 schreef Masberum het volgende:

[..]
Wow, al zijn posts weet je tegen mij te gebruiken. Zonder er inhoudelijk op in te gaan, en op mij wat dat betreft. _O_
Dit was een volstrekt inhoudelijke reactie.

Wat wel vervelend is, is dat jij overal subjectief en emotioneel op reageert. Ook dit is wederom een voorbeeld van een niet-inhoudelijke reactie die riekt naar een persoonlijke aanval van jouw kant.
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:15:57 #290
236264 crew  capricia
pi_213397591
quote:

Ondertussen staat het hem vrij om vrouwen in het algemeen te beledigen en die moeten dan maar hun mond houden of zo?

Kom op, als je kunt uitdelen, moet je ook kunnen incasseren.
Het is geen user met een status aparte. Als je hier post, kun je ook repliek verwachten. Wij zijn geen hulpverleners, we zijn gewoon users op een forum.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213397608
quote:

Terecht punt, ik heb me ook wel eens laten gaan, dat is niet goed. Al met al denk ik toch echt,
ik val daarmee in voor user zeer storende herhaling, dat hem consequent verwijzen naar professionele hulp écht het beste is in dit geval.
pi_213397609
Gerapporteerd en gevraagd of een FA hiernaar kan kijken want dit gaat naar mijn idee alle perken te buiten. Ik laat het voor vanavond en wellicht morgen ook verder maar.
pi_213397621
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Ondertussen staat het hem vrij om vrouwen in het algemeen te beledigen en die moeten dan maar hun mond houden of zo?

Kom op, als je kunt uitdelen, moet je ook kunnen incasseren.
Het is geen user met een status aparte. Als je hier post, kun je ook repliek verwachten. Wij zijn geen hulpverleners, we zijn gewoon users op een forum.
Als hij een topic maakt, is dat zijn perspectief. Wat ga je bereiken door dan te zeggen dat zijn perspectief fout is? Het gaat mij erom, dat als je iemand wil helpen je moet werken met wat die persoon heeft.

Helaas is dat niet altijd makkelijk, maar dat is wel vaak hoe het werkt.
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:20:55 #294
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213397641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:17 schreef Masberum het volgende:
Gerapporteerd en gevraagd of een FA hiernaar kan kijken want dit gaat naar mijn idee alle perken te buiten. Ik laat het voor vanavond en wellicht morgen ook verder maar.
Nergens een persoonlijke aanval. Dus ik zie geen reden om "een fa er naar te laten kijken omdat het alle perken te buiten gaat".
Ik zie alleen dat je jezelf hebt vastgeluld in deze discussie en geen uitweg meer weet; en dat je bovenal je ongelijk niet zult toegeven.
F.K.A. SuperwormJim
pi_213397662
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:20 schreef SwJ het volgende:

[..]
Nergens een persoonlijke aanval. Dus ik zie geen reden om "een fa er naar te laten kijken omdat het alle perken te buiten gaat".
Ik zie alleen dat je jezelf hebt vastgeluld in deze discussie en geen uitweg meer weet; en dat je bovenal je ongelijk niet zult toegeven.
Wat motiveert jou, om met hem deze discussie aan te gaan? Wat is voor jou belangrijk?
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:23:31 #296
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_213397670
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:22 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Wat motiveert jou, om met hem deze discussie aan te gaan? Wat is voor jou belangrijk?
Wat is de reden dat jij hem hierin verdedigt?
F.K.A. SuperwormJim
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:24:38 #297
236264 crew  capricia
pi_213397680
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:19 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Als hij een topic maakt, is dat zijn perspectief. Wat ga je bereiken door dan te zeggen dat zijn perspectief fout is? Het gaat mij erom, dat als je iemand wil helpen je moet werken met wat die persoon heeft.

Het gaat niet om topics die hij maakt.
Het gaat om zijn reacties in allerhande topics.

Leuk voor je als je hem wil helpen, maar ik ben gewoon user hier, met nog heel veel andere users. Wij zijn geen hulpverleners. Fok is geen hulpverlenings-forum.
Als je hier post, ga je reacties krijgen. Deal with it.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 2 mei 2024 @ 22:26:48 #298
236264 crew  capricia
pi_213397702
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:22 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Het is een forum. Mensen reageren op elkaar.
Dat is het hele doel hier.
Waarom zit je hier anders?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213397719
quote:
99s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:23 schreef SwJ het volgende:

[..]
Wat is de reden dat jij hem hierin verdedigt?
Niet specifiek hem, als het iemand anders was zou ik dat ook doen.

Het gaat mij erom, dat er op FOK! vaak wordt gezegd: 'Als het je niet bevalt, blijf dan weg.' Bij Kluun topics is dat heel lang een dingetje geweest. Je moest maar uit zo'n Kluun topic wegblijven, maar zeker niet Kluun trollen of zo.

Nu zie ik dat dat bij Masberum wel gebeurd. Ik vraag mij dan af, waarom men dan niet hetzelfde beleid doet hanteren als bij de Kluun topics.

Ik zou het liefst zien dat Masberum professionele hulp zoekt, maar ik zie ook wel dat die stap niet altijd makkelijk is. Ik vraag mij dan af, wat kan ik nu doen voor die persoon? En vaak is dat het stellen van verdiepende vragen en een dialoog proberen aan te gaan. Alleen is dat niet te doen, als allerlei andere users kwaad reageren.

Ik had het ook voor iemand anders opgenomen in deze kwestie. Ik probeer vaker een dialoog aan te gaan en niet zo zeer goed te praten.
  donderdag 2 mei 2024 @ 22:28:33 #300
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213397720
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:19 schreef Zoon_John het volgende:

[..]

Hij opent toch een topic om om meningen te vragen? Waarom open je anders een topic in R&P?

Je ziet in dit hele gesprek ook dat Masberum snel vervalt in persoonlijke aanvallen terwijl er nochtans best normale vragen gesteld worden. Precies op die normale vragen gaat hij niet in, nou ja goed nu SwJ er twee uur in heeft gestopt heb je eindelijk een reactie, maar wel allerlei reacties post op de dingen die hij niet graag hoort/leest.

Masberum heeft nu al meerdere keren gezegd dat hij onze adviezen kut vindt. Zelfs een geheel normaal advies als "zoek professionele hulp" vindt ie kut. Op de vragen wat hij dan graag wil horen gaat ie niet in want dan stellen we waardeloze vragen.

Je draagt uitstekende punten aan hoor, maar het zou deze user sieren om zelf inhoudelijk te gaan reageren en duidelijker te zijn over zijn situatie en wat hij eigenlijk precies WIL bereiken met al zijn topics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')