quote:Spanje is in de ban van twee Spaanse zussen van 74 en 71 die in tien jaar tijd zo’n 400.000 euro betaalden aan twee niet-bestaande Amerikaanse militairen waarop zij verliefd waren geworden. De mannen zagen en spraken zij nooit, het enige contact was online. Donderdag werden de twee vrouwen samen met hun broer in huis gevonden, vermoord.
De raadselachtige drievoudige moord op Amelia (71), Ángeles (74) en hun zwakbegaafde broer Pepe (79) houdt Spanje sinds donderdag bezig. Al een maand had niemand hen gezien in Morata de Tajuña, een dorp onder Madrid, tot de buren een vreemde geur roken.
De politie trof de lichamen aan in hun afgesloten woning, met sporen van geweld en half verbrand. Van de moordenaar is geen enkel spoor, maar het vermoeden is groot dat de zaak te maken heeft met een jarenlang online bedrog en de schuldenlast die de zussen daarmee opbouwden.
Zo’n tien jaar geleden kreeg Amelia, die in een antiquariaat had gewerkt, via internet contact met de Amerikaan Edward. Hij stuurde een foto mee en zei dat hij als militair in Afghanistan had gediend. Al snel begon hij haar om geld te vragen. Hij had ook een vriend, Michael, die bracht hij in contact met Amelia’s zus Ángeles, een gepensioneerde onderwijzeres. Ook zij viel voor de man. Ook die man vroeg om geld.
Buren, vrienden en kennissen van de zussen waarschuwden hen talloze malen: dit was puur bedrog. Op televisie zagen ze nieuws over gelijkende zaken. Maar Amelia en Ángeles wisten het zeker: hun ‘verloofden’ waren anders, deze relaties waren oprecht, niemand kon hun droom verstoren.
Zij ‘stopten’ de gestuurde foto’s niet in een online zoekmachine, dan hadden ze misschien ontdekt dat ‘Edward’ een foto gebruikte van Wesley Clark, een vroegere hoge Amerikaanse NAVO-commandant, en ‘Michael’ een portret van Mario Guerra, een oud-burgemeester in de VS.
Toen Edward de zussen meedeelde dat Michael was overleden en hij hen een erfenis van zes miljoen euro had achtergelaten, maar dat er geld nodig was om dat bedrag vrij te krijgen, gingen Amelia en Francisca nog meer bedragen overmaken.
Sowieso ging elke maand hun pensioen direct naar de ‘Amerikaan’. Ook verkochten zij hun flat in Madrid, een stuk grond en juwelen om geld te kunnen blijven sturen. Volgens vrienden zou dat bedrag tot tussen de 300.000 en 400.000 euro zijn opgelopen.
Maar inmiddels waren de zussen bankroet en vroegen zij geld aan wie ze maar konden, ze zouden het na het ontvangen van de erfenis terugbetalen. De meeste vrienden die de Spaanse media te woord hebben gestaan zeiden geen cent te hebben afgestaan.
Wel zouden de zussen van een louche figuur zo’n 60.000 euro hebben geleend. Toen die zich vorig jaar bij hen meldde en zijn geld niet terugkreeg, viel hij een van de zussen met een hamer aan. Hij werd gearresteerd maar kwam begin deze maand op vrije voeten. De politie is nu naar hem op zoek als verdachte in de drievoudige moord.
Welk bedrag ?quote:Op zondag 21 januari 2024 14:58 schreef LXIV het volgende:
Toch nog best wat mensen die tonnen overmaken aan mensen die ze nooit ontmoet hebben…
Ik heb dat één keer gedaan, maar daar heb ik dus later niks meer van gehoord. Voortaan laat ik wel beter p op
quote:Op zondag 21 januari 2024 15:00 schreef tong80 het volgende:
Hier zit een film van Aldomovar in. Ik had een collega die zei te corresponderen met een mooie halfbloed uit Engeland. De foto's waren nepper dan de gezichtdildo's uit de Wehkamp.
Ik vermoed dat er best veel mannen zijn die daarin trappen.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:02 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Ja ik begon ook een keer te chatten met een knappe deerne. Diezelfde avond stuurde ze ongevraagd pikante foto's op en de volgende dag zat ze te janken dat het huis van haar tante was afgefikt en dat ze mijn geld nodig had en dat ze zo veel van me hield enzo!
Herkenbaar. Bij mij ging het over een FA die vroeg of ik FOK! wilde redden. Daarna zou het snor zitten qua bans.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:02 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Ja ik begon ook een keer te chatten met een knappe deerne. Diezelfde avond stuurde ze ongevraagd pikante foto's op en de volgende dag zat ze te janken dat het huis van haar tante was afgefikt en dat ze mijn geld nodig had en dat ze zo veel van me hield enzo!
Cheese van der Bacon die naar de sloppenwijken van Lagos gaat om daar een bende te ontmaskerenquote:Op zondag 21 januari 2024 15:15 schreef King_Merc het volgende:
Ai.. dit had een mooie kunnen zijn voor Zeeman ontmaskerd.. XD
Of Hans Textiel die het anders ziet.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:15 schreef King_Merc het volgende:
Ai.. dit had een mooie kunnen zijn voor Zeeman ontmaskerd.. XD
Vraag aan de Fok!sters en gay Fok!ers, is dit een knappe man?quote:Op zondag 21 januari 2024 14:47 schreef de_boswachter het volgende:
t ‘Edward’ een foto gebruikte van Wesley Clark, een vroegere hoge Amerikaanse NAVO-commandant
Zou zeker ¤100 aan over makenquote:Op zondag 21 januari 2024 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vraag aan de Fok!sters en gay Fok!ers, is dit een knappe man?
[ afbeelding ]
Beetje te oud en te Amerikaans voor mijn smaak, maar niet per se lelijk.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee, creep.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als je enkele tonnen naar mij overmaakt, wil ik best wel eens samen een biertje drinken hoor.quote:Op zondag 21 januari 2024 14:58 schreef LXIV het volgende:
Toch nog best wat mensen die tonnen overmaken aan mensen die ze nooit ontmoet hebben…
Ik heb dat één keer gedaan, maar daar heb ik dus later niks meer van gehoord. Voortaan laat ik wel beter p op
Misschien bespreken ze dat ook wel op een forum aldaar?quote:Op zondag 21 januari 2024 16:26 schreef Nober het volgende:
Vreemd dat de Spanjaarden niet druk zijn over de dubbele moord in Weiteveen.
zijn dit de geile zussen in kwestie, welke 2 treft het?quote:Op zondag 21 januari 2024 15:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Herkenbaar. Bij mij ging het over een FA die vroeg of ik FOK! wilde redden. Daarna zou het snor zitten qua bans.
Daarna echter alleen maar meer gezeik aan m'n hoofd.
FF pissen.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 januari 2024 17:08 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
zijn dit de geile zussen in kwestie, welke 2 treft het?
my husband is antiquairquote:Op zondag 21 januari 2024 14:47 schreef de_boswachter het volgende:
Zo’n tien jaar geleden kreeg Amelia, die in een antiquariaat had gewerkt,
Zou raken.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bwah ze waren zelf ook 70+, mss dan wel?quote:Op zondag 21 januari 2024 15:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |