abonnement Unibet Coolblue
pi_212117620
Ik ben wel benieuwd hoe de badkamers van Fok!kend NL (en de rest van de wereld) er uit ziet.

Want ik zoek nog inspiratie voor 1 wandje en misschien hebben jullie dat wel *O*

Dus, hoe ziet jullie badkamer er uit? Showen maar O+ O+
pi_212117626
Nou? Doe dan?
pi_212117648
Huidige is nog niet af, vorige wel deel waardig :Y





pi_212117738
Die douchecabine is ongeveer net zo groot als mijn hele badkamer.
Daar staat dan ook nog een wc en een wasbak in.
Op het moment niet geschikt voor een foto.
pi_213184732


Op dit moment zo.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213194269
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 14:10 schreef Puala het volgende:
Huidige is nog niet af, vorige wel deel waardig :Y

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat gevlekte groen staat heel mooi. ^O^
Maar staat er in werkelijkheid ook niets op de wasbak, staat er ook geen wasmand en hangen nergens handdoeken te drogen?
Wie dit leest is gek
pi_213204737
Badkamer beneden in ons vorige huis (foto's van de verkoop, dus geen zut)





Onze eigen badkamer in ons vorige, in 2005 gedaan, de eerste verbouwing die we samen gedaan hebben. Ik vind het licht vreemd op de foto.



[ Bericht 5% gewijzigd door Managarm op 14-04-2024 12:24:45 ]
pi_213236273
[img]20240417_121224.jpg[/img]
[img]20240417_121207.jpg[/img]
[img]20240417_121202.jpg[/img]
[img]20240417_121246.jpg[/img]

Hier onze badkamer,zit er nu een jaartje in. Blij mee.kak foto's doen het niet

[ Bericht 5% gewijzigd door caroro op 17-04-2024 12:43:04 ]
  woensdag 17 april 2024 @ 12:56:53 #9
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213236499
Die badkamer is groter dan mijn kamer. En die douchecabine ook zo groot ongeveer als mijn hele badkamer (plus wc) gaat worden, 1.2 x2.5m. Als we beginnen met tegelen wil ik wel wat foto's plaatsen maar ik denk niet dat je daar inspiratie uit gaat vinden omdat wij de badkamer low-budget maken en het totaal op minder dan 250,- uitkomt. De wasbak van mij is trouwens van hout, dat is wel grappig en apart. Verder ga ik 7 soorten verschillende tegeltjes gebruiken, meest gekregen of restpartijtjes (2 daarvan origineel jaren 70) voor weinig. Kleuren bruin/groen/creme.
Maar wij bouwen ons huisje dus bewust zo klein mogelijk.
To BG or not to BG!
pi_213236558

Wel met een kleinere kast ondertussen.
quote:
1s.gif Op woensdag 17 april 2024 12:34 schreef caroro het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hier onze badkamer,zit er nu een jaartje in. Blij mee.kak foto's doen het niet
Je moet ze even uploaden naar bijvoorbeeld een website als imgur
Tap tap tap
pi_213260318
Deze winter de badkamer uit 1990 verbouwd naar 2024.
Wij hebben niet voor een standaard graftombe gekozen, maar smaakgevoelige marmer look tegels

VAN:




VIA:







NAAR:









Alleen de muur/vloer afwerking moet nog.
Mensen die onze nieuwe badkamer "live" hebben aanschouwd omschreven het als "een hotel gevoel".
Wij zijn er erg blij mee en douchen nu vaker en langer dan voorheen :P
pi_213261454
Drie "huizen", drie "badkamers". Geen van alle een inspiratie voor @Puala denk ik _O-
Maar ik ben er zeer tevreden mee.

In K&W / sigme's olijfboomgaard deel 4 is de doucheruimte buitenshuis, maar wel wat beschut.
Het water moet je daar eerst zelf opwarmen met een vuur en daarna in de douche-emmer gieten en die dan boven je hoofd ophangen en (dan pas) de kraan onder die emmer opendraaien.




De tegels daar op de grond waren overgebleven van de K&W / De verbouwing van sigme's pied-à-terre #2

Daar ziet de sanitaire hoek er zo uit; verstopt achter die schuifdeuren met glas-in-lood (door mijn moeder gemaakt)




En in m'n hutje op de hei is het eenvoudiger.

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213261465
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2024 21:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]

Op dit moment zo.
Toch maar de koe bij de horens gevat?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_213272029
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:43 schreef sigme het volgende:

[..]
Toch maar de koe bij de horens gevat?
Ja. En aangezien ik nu toch tijd genoeg heb, de badkamerboeren absurde prijzen vroegen en de ontwerpen het nét niet waren, doe ik het zelf.

Het moet dit worden worden:


Alle aansluitingen op min of meer dezelfde plek, dus geen gesloopt van de lewisplaatvloer en de onderliggende kamer heeft er ook geen last van. Het bad komt daardoor wel op een soort verhoging (10 cm) te staan omdat er anders onvoldoende afschot is.

Als badkamermeubel ga ik een oud dressoir verbouwen. Dit idee maar dan minder chique. Wel min of meer dezelfde tegels maar dan in het blauw. En op de vloer komt een lichte, op terazzo lijkende tegel.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213310074
Zijn er hier ook mensen die echt terrazo toepassen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214180518
quote:
Voor


3 maanden noeste arbeid in de avonduurtjes en een 4 a 5.000 euro verder






Bijna klaar. Alleen nog de laatste draadjes voor de hedendaagse potentiaalvereffening aansluiten (geen zorg, hij is nu nog jaren '80-vereffend). En t.z.t de douchedeur door een antikalk-exemplaar vervangen.

[ Bericht 3% gewijzigd door stavromulabeta op 06-07-2024 14:24:41 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_214197771
Nog wat kleine dingetjes af te werken, maar dit is 'm wel ongeveer. Voor de beeldvorming: dit is ongeveer 1,90 x 3,40
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_214210653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Voor
[ afbeelding ]

3 maanden noeste arbeid in de avonduurtjes en een 4 a 5.000 euro verder

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Bijna klaar. Alleen nog de laatste draadjes voor de hedendaagse potentiaalvereffening aansluiten (geen zorg, hij is nu nog jaren '80-vereffend). En t.z.t de douchedeur door een antikalk-exemplaar vervangen.
netjes. Welke tegels zijn dat allemaal?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_214210981
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_214214830
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 14:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Voor
[ afbeelding ]

3 maanden noeste arbeid in de avonduurtjes en een 4 a 5.000 euro verder
Dat is een schappelijke prijs voor zo'n sjieke badkamer _O_
Tevreden mee? Veel van geleerd of had je wel eens iets vergelijkbaars gedaan?

Wasmachine heeft een ander onderkomen gevonden?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214215567
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat is een schappelijke prijs voor zo'n sjieke badkamer _O_
Tevreden mee? Veel van geleerd of had je wel eens iets vergelijkbaars gedaan?
Ik heb ook wel een en ander op marktplaats opgesnord. Het meubel is een oud dressoir van een paar straten verderop, de wastafel inclusief mengkraan en de staande badkraan komen daar ook vandaan. Toch een beetje hergebruik ten opzichte van de m3's puin die ik geproduceerd heb.

En ik heb een hoop geleerd:

• Ooit wilde ik een huis van de grond aan opknappen. Eén badkamer is voldoende.
• Jaren 90 beunhazen niet wisten dat gipsplaat vochtdoorlatend is. Met een hoop houtrot tot gevolg maar wel een aantal spannende ontdekkingen. zoals:
- Wat er op de concertagenda van Tivoli in 1923 stond;
- Waarvoor die vreemde metalen dingen in de gevel bedoeld waren (spouwventilatie)
• Het verschil tussen potentiaalvereffening en aarding
• Het verschil tussen NEN1010:1988 en NEN1010:2020
• 90 graden hoeken blijken toch geen 90 graden hoeken te zijn
- Daarover had je vooraf moeten nadenken;
- Met uitmeten, tegelen en ophogen altijd vanuit dezelfde hoek werken. Anders hoe je onmogelijke randjes over
• Een peperdure tegelsnijder is de beste aanschaf ooit
• Alle badkuipen komen uit dezelfde fabriek
• De buurman heeft een hele grote BMW waarmee 5 zakken puin tegelijkertijd naar de milieustraat kunt brengen;
- Volgende keer wel een stofzuiger regelen om het weer schoon te maken.
• Een 125 mm-ventilatiegat in een bakstenen muur boren is :( :X :% |:( -O-
• Als je moe bent, lijken zakken Knauf Fix&Finish en Knauf Goldband op elkaar. Totdat je het op de muur smeert.
• Breng geen zooi naar de milieustraat voordat je zeker weet dat je het niet meer nodig hebt.
• Meneer van de Hornbach die met een oplegger een 19de eeuwse wijk in probeert te rijden, is niet zo slim (ik ken nu wel mensen 3 straten verderop en heb eindelijk een keer in een vrachtauto mogen meerijden)
• Hoe je een lijmverbinding tussen 2 PVC-buizen kunt loshalen (met dank aan de ouderwetsche ijzerwarenzaak)
• Beknibbelen op tegellijm is niet slim. Ook al hoef je nog maar 1 tegel en is de zak leeg;
- Injectielijm kost een paar centen maar lost een hoop elende op;
• Je moet een WC pas afkitten nadat je zeker weet dat de slang goed en luchtdicht in het riool zit;

quote:
Wasmachine heeft een ander onderkomen gevonden?
Die staat nog op precies dezelfde plek als eerst. Je ziet hem ook in de spiegel op de eerste foto.

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 08-07-2024 22:18:33 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_214215778
Al met al ben ik wel blij dat ik hetzelf gedaan heb. Als ik het had laat doen, had waarschijnlijk niemand iets aan het vochtprobleem (inclusief houtrot) gedaan en het ook niet aan mij gemeld. En ik heb gelijk de hele elektrische installatie up-to-date* kunnen maken. Een badkamerboer met een stel polen voor de uitvoering had waarschijnlijk alles bij het jaren '80-principe gehouden en ik had 0,0 kennis gehad om er iets van te vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 24 juli 2024 @ 22:37:16 #23
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214399407
Onze badkamer is geïntegreerd met de slaapkamer dus aantal foto's om alles erop te krijgen.
Rechts achter het hoofdeind


Links achter het hoofdeind


Links de deur naar het toilet, rechts de deur van de douche, deur en deurkozijn moeten nog afgelakt worden




Laatste foto van de douche is nog zonder deur
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_214403580
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2024 22:37 schreef SV-tje het volgende:
Onze badkamer is geïntegreerd met de slaapkamer dus aantal foto's om alles erop te krijgen.
Rechts achter het hoofdeind
[ afbeelding ]

Links achter het hoofdeind
[ afbeelding ]

Links de deur naar het toilet, rechts de deur van de douche, deur en deurkozijn moeten nog afgelakt worden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Laatste foto van de douche is nog zonder deur
Niet een beetje donker?
Maar netjes is dat een gietvloer en betoncire?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 25 juli 2024 @ 12:31:59 #25
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_214403775
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2024 12:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet een beetje donker?
Maar netjes is dat een gietvloer en betoncire?
Douche is minder licht dan je normaal ziet, maar wij vinden het heel fijn.
Vloer in de douche is een bette Floor, verder is het marmoleum. Muren zijn stoopen en Meeus stuc met daaronder een waterkerende laag van cement
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_214829200
Ik kom er bij toeval achter dat er ook een prehistorisch deel #1 van dit topic is _O- K&W / Show je badkamer #1

Jammer dat fok in 1970 nog niet bestond, was wel leuk geweest met die badkamers.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')