#freerichardquote:Richard K. vermoordde Sam en Ineke terwijl hun zoon erbij was: ‘Ongekend gruwelijk’
Ik denk -en hoop- dat veel mensen dat voorbarig deden. Nu er wat meer duidelijk is toch niet mag ik hopen..quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:36 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
#freerichard
Toch bijzonder dat er volk is dat achter hem staat.
Hoeveel geld hedde gij bij?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Zou dat whatsappberichtje uit de OP kunnen?
Het zal je tegenvallen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk -en hoop- dat veel mensen dat voorbarig deden. Nu er wat meer duidelijk is toch niet mag ik hopen..
Klopt, de rechtbank ging niet mee in dit advies (best bijzonder) vandaar dat hij ook een celstraf heeft gekregen. Dacht daarom ook dat hij geen celstraf had gekregen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het PBC achtte Thijs H volledig ontoerekeningsvatbaar.
Hij ging er vanuit dat hij zich in de gevangenis wel zou redden, maar ik denk dat hij het PBC al moeilijk gaat vinden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:33 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Als hij volledig ontoerekeningsvatbaar blijkt dan is dat oprecht triest voor hem.
Maar volgens mij moet je dan het gevoel hebben dat je Sonic bent in een 6D videogame. En alhoewel ik denk dat er zeker een draadje bij hem los zit, kun je ook opmaken uit de video dat hij wel degelijk oorzaak en gevolg kan inzien ('nu zal ik wel de gevangenis ingaan', oid). Het lijkt me sterk dat hij zo gek is dat hem zijn daad niet aangerekend kan worden.
Maar het PBC zal hem beoordelen daarna zal de rechter oordelen, we horen het tzt wel.
Ben er bang voor idd.quote:
Ik had op TikTok bij RTV Drenthe gezegd dat hij geen held is, ik krijg nog steeds reacties dat hij wel een held is en dat mijn kinderen anders maar wees moeten worden etc. Schaam me echt dat dat volk hier vlakbij woont.quote:
Dat is dan weer een dikke faal voor de politie. Zw waren op de hoogte dat er een hoogoplend conflict speelde. Dan is het gebruikelijk om de wapens van iemand met een verlof of akte tijdelijk in te nemen.quote:De verdachte was in het bezit van een wapenvergunning. We onderzoeken welke wapens hij mocht hebben en of die gebruikt zijn bij het incident.
Damn...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:41 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik had op TikTok bij RTV Drenthe gezegd dat hij geen held is, ik krijg nog steeds reacties dat hij wel een held is en dat mijn kinderen anders maar wees moeten worden etc. Schaam me echt dat dat volk hier vlakbij woont.
(Ik heb geen kinderen maar oke)
Die heeft een flinke klap van de molen gehad.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 15:13 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Was het niet ook @:Gia die niet begreep waar alle Palestijnen zich voor de invasie in Noord-Gaza zich druk om maakten? "Gewoon aanlopen richting zuiden"
In het hoofd van Gia is het altijd feest.
Ja en dat zijn geen kinderen die dat zeggen maar volwassenen.quote:
Waar baseer je dit op?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:42 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dat is dan weer een dikke faal voor de politie. Zw waren op de hoogte dat er een hoogoplend conflict speelde. Dan is het gebruikelijk om de wapens van iemand met een verlof of akte tijdelijk in te nemen.
Het kan op zich best nog zijn dat dat ook gebeurd is.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:42 schreef grimselman het volgende:
[..]
Dat is dan weer een dikke faal voor de politie. Zw waren op de hoogte dat er een hoogoplend conflict speelde. Dan is het gebruikelijk om de wapens van iemand met een verlof of akte tijdelijk in te nemen.
Helemaal als er wel een honkbalknuppel bij de slachtoffers in beslag is genomen, maar de dader gewoon een heel arsenaal wapens in huis kon houden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:42 schreef grimselman het volgende:
[..]
Hoho dat mag je hier niet zeggen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:42 schreef grimselman het volgende:
[..]
Nee idd, mogelijk ook niet uit de buurt trouwens, maar van die figuren uit west-Brabant die Weiteveen nog niet met navigatie kunnen vinden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja en dat zijn geen kinderen die dat zeggen maar volwassenen.
quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee idd, mogelijk ook niet uit de buurt trouwens, maar van die figuren uit west-Brabant die Weiteveen nog niet met navigatie kunnen vinden.
Op gesprekken met medewerkers van korpscheftaken. De afdeling binnen de politie die over jachtaktes en wapenverloven gaatquote:
Anoniem? Hoe dan ook het IQ van een pak erwten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja en dat zijn geen kinderen die dat zeggen maar volwassenen.
Tiktok is het ook een hype nu.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Misschien stoppen met Twitter en Facebook?
Maar niet in het weiland.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 14:19 schreef Peligrosso het volgende:
Op veel van dat soort plekken met huizen die 100jr (of ouder) zijn, vind je van alles net onder het maaiveld.
Tot nog niet zo lang geleden bracht men puin, glas e.d. niet netjes naar de vuilstort, maar gewoon wat grond weg scheppen, zooi erin en zand erover.
Waarmee ik dus wil zeggen dat glas enzo makkelijk weer naar de oppervlakte komt.
Zijn verdiende loon.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:56 schreef Scorpie het volgende:
Nou die gaat een lange tijd opgesloten worden
2dagen geleden idd, maar inmiddels zie ik echt nergens meer #freerichard voorbij komen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:36 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
#freerichard
Toch bijzonder dat er volk is dat achter hem staat.
Die gaat levend zijn cel niet meer verlaten. Op zijn vroegst als hij 75 jaar is.. en dan tbs.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:56 schreef Scorpie het volgende:
Nou die gaat een lange tijd opgesloten worden
Ik zou zeggen dat handelen uit noodweer wel als tactiek geschrapt kan worden. Volledig doorgedraaid dus en op basis van deze gegevens ook met voorbedachte rade bewust er naar toe gereden om te doden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:54 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[ afbeelding ]
Verdachte Weiteveen gebruikte extreem geweld, ook voor ogen van zoon slachtoffers
De man die verdacht wordt van de fatale schietpartij in Weiteveen heeft excessief geweld gebruikt, ook in het bijzijn van de zoon van de slachtoffers, meldt het Openbaar Ministerie. Daarbij gebruikte hij meerdere wapens.
Het OM verdenkt de 50-jarige man uit Klazienaveen van dubbele moord. Ook heeft het OM besloten dat de man veertien dagen langer vast blijft zitten. De man zal voor observatie worden opgenomen in het Pieter Baan Centrum.
Bij de schietpartij in Weiteveen zijn dinsdagochtend een man en een vrouw om het leven gekomen. Uit politieonderzoek blijkt dat op beide slachtoffers is geschoten. De 44-jarige vrouw is van korte afstand neergeschoten. De 38-jarige man is zowel beschoten, gestoken en geslagen. De zoon van de twee slachtoffers is getuige geweest van een deel van het geweld.
Volgens het OM wijst alles erop dat de verdachte man meerdere wapens gebruikt heeft die hij heeft meegenomen naar het huis waar de schietpartij heeft plaatsgevonden. De verdachte was in het bezit van een wapenvergunning. Het OM onderzoekt nog welke wapens er precies gebruikt zijn en welke wapens de verdachte precies mocht hebben.
Na het misdrijf verschenen in de media verhalen over een langer lopend conflict tussen de verdachte en de slachtoffers. Dat zou gaan om een ruzie rondom de verkoop van een woning. In dat conflict hebben zowel de verdachte, als de slachtoffers aangifte gedaan bij de politie wegens overlastgevend of strafbaar gedrag. Het OM weet af van een conflict en de aangiftes, maar kan daar verder niet op ingaan.
Dat was toch ook met de twijfelachtige rol van de moeder die advocate was en die hem van alles had ingefluisterd om er zo goed mogelijk vanaf te komen?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, had het al even opgezocht. My bad, dacht dat de rechter destijds het advies van psychiaters had opgevolgd maar dit is zo'n zeldzaam geval waar dat niet is gebeurd.
Idd, vrouw van dichtbij neergeschoten in haar auto... daar ga je al geen noodweer van maken, en dan ook die man nog om zeep helpen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:02 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat handelen uit noodweer wel als tactiek geschrapt kan worden. Volledig doorgedraaid dus en op basis van deze gegevens ook met voorbedachte rade bewust er naar toe gereden om te doden.
Hoe het met een jachtwapen zit weet ik niet, maar een 'gewoon' vuurwapen mag je ook niet geladen bij je hebben. Moet altijd afzonderlijk van de kogels in een wapenkluis zitten, er kan iemand voor controle langskomen. Mag alleen van en naar de schietclub (veilig) worden vervoerd.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:26 schreef matthijst het volgende:
Vaag dit: "We onderzoeken welke wapens hij mocht hebben en of die gebruikt zijn bij het incident."
Dus de politie weet niet welke wapens iemand thuis heeft liggen? Hoe werkt zo'n vergunning?
Daar was aan die doodlopende straat iig geen sprake van.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe het met een jachtwapen zit weet ik niet, maar een 'gewoon' vuurwapen mag je ook niet geladen bij je hebben. Moet altijd afzonderlijk van de kogels in een wapenkluis zitten, er kan iemand voor controle langskomen. Mag alleen van en naar de schietclub (veilig) worden vervoerd.
Verhaal ging toch ook dat hij vorige week gezien is in de supermarkt met een pistool...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe het met een jachtwapen zit weet ik niet, maar een 'gewoon' vuurwapen mag je ook niet geladen bij je hebben. Moet altijd afzonderlijk van de kogels in een wapenkluis zitten, er kan iemand voor controle langskomen. Mag alleen van en naar de schietclub (veilig) worden vervoerd.
Klopt inderdaad. Die is ook nog bij Humberto geweest en ging alles een beetje lopen bagatelliseren.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was toch ook met de twijfelachtige rol van de moeder die advocate was en die hem van alles had ingefluisterd om er zo goed mogelijk vanaf te komen?
Ik vermoed dat dit niet te bewijzen valt - of ze moeten dit via whatsapp bijvoorbeeld besproken hebben - maar ik heb al meer onderbuikgevoelens gelezen van wildvreemden die vermoeden dat ze beiden op de hoogte waren van het plan van Richard op basis van het filmpje van de vrouw en haar woordgebruik als "plichtsgetrouw naar mijn werk gegaan".quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben benieuwd of ze die Ingrid nog eens goed gaan ondervragen wat zij wist van die voorbedachte rade. Met haar gelieg dat het pistool wel van de Pool was in dat filmpje. Die is ook niet goed snik.
Sowieso mag er nog wel eens ingezoomd worden op die FB-actie van haar. Als ik een telefoontje krijg dat mijn vent iemand heeft neergeschoten dan is niet mijn primaire reactie: "oh even een livestream openknallen". Dat lijkt ook wel een soort damage-control die in het gezicht ontploft nu...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Mooi zo, het OM ziet voldoende bewijs voor een dubbele moord met voorbedachte rade.
En meteen ook zijn geestelijke gesteldheid onderzoeken, heel mooi![]()
Die zien we de komende jaren niet meer terug. Ben benieuwd wat hij er zelf nog over te zeggen heeft.
Ben benieuwd of ze die Ingrid nog eens goed gaan ondervragen wat zij wist van die voorbedachte rade. Met haar gelieg dat het pistool wel van de Pool was in dat filmpje. Die is ook niet goed snik.
Dat is overigens niet echt gelukt. Kleine 22 jaar + tbs.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat was toch ook met de twijfelachtige rol van de moeder die advocate was en die hem van alles had ingefluisterd om er zo goed mogelijk vanaf te komen?
Ja maar, aan de keukentafel zal heus wel eens gezegd worden, ik schiet ze kapot. Dat zal iedereen wel eens zeggen over een ander persoon.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit niet te bewijzen valt - of ze moeten dit via whatsapp bijvoorbeeld besproken hebben - maar ik heb al meer onderbuikgevoelens gelezen van wildvreemden die vermoeden dat ze beiden op de hoogte waren van het plan van Richard op basis van het filmpje van de vrouw en haar woordgebruik als "plichtsgetrouw naar mijn werk gegaan".
Dat was dan ook bijzonder woordgebruik van haar.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dit niet te bewijzen valt - of ze moeten dit via whatsapp bijvoorbeeld besproken hebben - maar ik heb al meer onderbuikgevoelens gelezen van wildvreemden die vermoeden dat ze beiden op de hoogte waren van het plan van Richard op basis van het filmpje van de vrouw en haar woordgebruik als "plichtsgetrouw naar mijn werk gegaan".
Het gaat in deze om het beide live gaan op social media met een relaas wat inderdaad lijkt op een soort damage control en "zij hebben het eindelijk voor mekaar"..quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:17 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Ja maar, aan de keukentafel zal heus wel eens gezegd worden, ik schiet ze kapot. Dat zal iedereen wel eens zeggen over een ander persoon.
Maar om het dan echt uit te voeren..
Het wordt wel interessant of zij geweten zou kunnen hebben dat hij er naar toe ging. Sowieso als er sprake is van meerdere wapens is de kans toch groot dat zij er wetenschap van zou moeten hebben gehad.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:17 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Ja maar, aan de keukentafel zal heus wel eens gezegd worden, ik schiet ze kapot. Dat zal iedereen wel eens zeggen over een ander persoon.
Precies dat ja...quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was dan ook bijzonder woordgebruik van haar.
Alsof ze wist dat er iets stond te gebeuren maar ze desondanks toch keurig naar haar werk is gegaan.
Serieus?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:17 schreef streamjohan het volgende:
[..]
Dan moeten haar collega's aan de tand gevoeld worden.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het wordt wel interessant of zij geweten zou kunnen hebben dat hij er naar toe ging. Sowieso als er sprake is van meerdere wapens is de kans toch groot dat zij er wetenschap van zou moeten hebben gehad.
Het OM is geen rechter, het OM ziet wel vaker iets wat later geen geen stand bleek te houden in de rechtszaal. Een onderzoek door het PBC is bijna standaard tegenwoordig.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Mooi zo, het OM ziet voldoende bewijs voor een dubbele moord met voorbedachte rade.
En meteen ook zijn geestelijke gesteldheid onderzoeken, heel mooi![]()
Die zien we de komende jaren niet meer terug. Ben benieuwd wat hij er zelf nog over te zeggen heeft.
Daar wordt voldoende aan tanden gevoeld waar ze werkt.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:21 schreef maily het volgende:
[..]
Dan moeten haar collega's aan de tand gevoeld worden.
Ehm nee, zulke dingen zeg ik niet over andere mensen. Wel dat ik hoop dat ze dood neervallen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 16:17 schreef streamjohan het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |