abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213032272
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 07:55 schreef Anne het volgende:
https://liefdevaneenmoede(...)-9-10-11-12-maanden/

Voor alle ouders die het ook even heel zwaar hebben ( :W :') ;( ) rond de 8-9 maanden.
Herkenbaar. Dat naar-hotel-moment had ik gisternacht :@
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 08:12 schreef Bienelientjee het volgende:
E heeft weer iets heftigs te pakken. Flink snot, flink koorts (39,7 zojuist) en hangerig en extreem verdrietig. Oren zijn schoon, dus geen idee wat het is.

Arme meid. Waren pas net weer wat beter van vorige koudje
Hier hetzelfde. Nog langs huisarts geweest ivm oorontsteking, maar dat was het niet. Wel weer zwaar verkouden idd. Zal blij zijn als het wat mooier weer wordt en de virussen een beetje uitdoven. Zit tenminste mn gezicht niet meer onder de snot elke keer :')
pi_213033899
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 10:06 schreef Piles het volgende:

[..]
Herkenbaar. Dat naar-hotel-moment had ik gisternacht :@
Ik elke nacht :').

Nee grapje. Maar ik heb deze blog deze week al wel een keer of drie gelezen, om mezelf weer een oppepper te geven. Het ging namelijk 6 nachten heel erg goed! Dacht dat we het niet slapen eindelijk achter ons konden laten (voorlopig), maar helaas. Het is alweer anderhalve week ruk, naar bed gaan is zelfs weer een uur durende strijd, alleen speentje erin bij het nachtbraken is ook niet meer voldoende en deze deceptie valt ineens heel zwaar :').

Hier zijn we ook sinds begin februari ziek. Helpt met slapen ook allemaal niet mee. En het was eindigend, maar eergisteren zijn baby en ik opnieuw begonnen (weer met hoesten vooral). Zou zelfs bijna zeggen dat het kinkhoest is, gezien de symptomen en gezien hoe lang we al aanklooien.
pi_213033914
En welkom nieuwe mama’s! O+

Lees mijn posts vooral niet. Ik kom hier vrijwel alleen wanneer ik wat te klagen heb O-).
pi_213033933
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:07 schreef Kreator het volgende:
Mmmmmmmm. Lekker weeiig, die zoete spuugmelk. Alles ruikt ernaar. ;(.
Wacht maar tot het zure melk wordt wat eruit komt :Y) .
pi_213034232
Wij zitten exact in dezelfde situatie lijkt het Anne...
R. heeft al weken nare hoest. Naar bed lukt prima om 19.00u (zonder protest in slaap), maar stipt 21.00u begint de ellende. Paar nachten geleden om 3.00u klaar wakker en amper in slaap te krijgen. Uiteindelijk rustig gekregen met fles. En toen de fles op was begon het weer 8)7

Gisteren de Oei ik groei er maar weer eens bijgepakt, en we zitten dus midden in sprong 6 lijkt het.
Met daarbij een goed ontwikkelende verlatingsangst, feest :')

Over 2 weken gaat ie wel voor het eerst logeren *O*

Positief ding: overdag op stap is geen probleem. Dat is wel fijn. Afgelopen week 3 dagen op stap geweest zonder gedoe. Beetje leven terug :7
pi_213034255
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:33 schreef Anne het volgende:

[..]
Wacht maar tot het zure melk wordt wat eruit komt :Y) .
Potjes rijst, spinazie, witvis :r
Goor in het potje, goor om te geven (hij stinkt echt tot ie in bad geweest is) en goor als het er de volgende ochtend uit komt :X
  dinsdag 2 april 2024 @ 19:58:01 #232
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213064924
quote:
3s.gif Op zondag 31 maart 2024 12:29 schreef Anne het volgende:

[..]
Ik elke nacht :').

Nee grapje. Maar ik heb deze blog deze week al wel een keer of drie gelezen, om mezelf weer een oppepper te geven. Het ging namelijk 6 nachten heel erg goed! Dacht dat we het niet slapen eindelijk achter ons konden laten (voorlopig), maar helaas. Het is alweer anderhalve week ruk, naar bed gaan is zelfs weer een uur durende strijd, alleen speentje erin bij het nachtbraken is ook niet meer voldoende en deze deceptie valt ineens heel zwaar :').

Hier zijn we ook sinds begin februari ziek. Helpt met slapen ook allemaal niet mee. En het was eindigend, maar eergisteren zijn baby en ik opnieuw begonnen (weer met hoesten vooral). Zou zelfs bijna zeggen dat het kinkhoest is, gezien de symptomen en gezien hoe lang we al aanklooien.
Zo typisch hoe snel je kunt wennen aan betere nachten he? En dat dan de slechte nachten weer extra zwaar vallen.

Ik blijf duimen voor betere tijden :*. En weet je, kijk oprecht eens of je elkaar kunt ontlasten door inderdaad in je eentje een hotelnacht te doen. Want waarom eigenlijk niet?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_213072137
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 13:03 schreef Piles het volgende:

[..]
Potjes rijst, spinazie, witvis :r
Goor in het potje, goor om te geven (hij stinkt echt tot ie in bad geweest is) en goor als het er de volgende ochtend uit komt :X
Die geven wij alleen mee naar de opvang. O-)
pi_213072960
Hier gaat het allemaal wel goed moet ik zeggen. Gisteren was J. exact 4 weekjes oud. Ze is in de avonden wel iets humeuriger tijdens het drinken en valt soms lastig in slaap, maar ALS ze eenmaal slaapt gaat het gewoon in rukken van 5-6 uur. Dat is eigenlijk al vanaf het begin, we zetten zelfs de wekker rond een uur of 4:30 - 5:00 omdat ze anders wel heel lang zonder eten komt te zitten en dat nu nog even niet kan. Daar hebben we al een paar keer gebruik van moeten maken, maar als je ze wakker maakt wil ze eigenlijk niet eten. Als je haar al wakker krijgt :')

Geen klachten dus wat dat betreft. Ze is gewoon lekker vrolijk en heel rustig, ze huilt gewoon vrijwel nooit. Kijkt ook al eigenlijk vanaf het begin lekker helder uit haar oogjes en wil graag alles in de gaten houden. Je begint nu ook te merken dat ze op mijn en mijn vriendin haar stemgeluid reageert en dat herkent O+
Vanmorgen moesten we voor de eerste controle naar het consultatiebureau en dat vond ze minder leuk. Onbekende, drukke omgeving waar ze heel lang zonder kleertjes moest zijn en ze eigenlijk ook honger had. Eigenlijk voor het eerst in die 4 weken dat we dachten "oh, ze kan ook hard schreeuwen joh".
Normaal als ze huilt is het kortstondig en is het meer zeuren dan echt huilen.

In ieder geval waren alle controles prima. Het consultatiebureau vond alleen dat haar groei aan de lage kant was (240 gram in de laatste 4 weken), maar wij hebben onze eigen babyweegschaal (mijn vriendin is verloskundige en haar moeder is altijd kraamzorgster geweest). Het gewicht van onze eigen babyweegschaal was bij de controle 2 weken geleden (die aan huis was) overgenomen, terwijl ze vandaag met de weegschaal van het consultatiebureau gewogen is en daar was ze 100 gram minder zwaar dan vanmorgen thuis. In de praktijk zal dat groeien dus wel prima zijn.
Geboortegewicht was 3660 gram en nu is ze ongeveer 4200 gram, maar heeft een dip gehad van 3260 gram. Qua lengte is ze 2,5 centimeter langer dan bij de geboorte (55,5 nu), maar dat is niet heel betrouwbaar omdat ze niet meer aan de beentjes trekken om die recht te leggen.

Paar weken geleden had ik hier wat gevraagd over borstvoeding en dat gaat nu allemaal wel goed. Ze haalt genoeg uit de borst, maar mijn vriendin kolft wel heel weinig. Dat maakt verder niet zoveel meer uit, het belangrijkste is dat J. genoeg binnen krijgt en dat gebeurt nu. Het enige is dat ze regelmatig melk teruggeeft. Zonder aankondiging, zonder geluid... Gewoon al lachende spuugt ze ineens een golf melk uit, ze lijkt het zelf niet eens door te hebben.

Vorige week voor het eerst naar de stad geweest voor een uurtje. Ze vindt het niet zo leuk als we haar jas aantrekken, maar als ze eenmaal in de maxicosi zit is alles weer prima. Autorijden vindt ze heel leuk, ze is dan druk bezig met naar buiten kijken en de omgeving in haar opnemen. Eenmaal in de wandelwagen in de stad is ze gaan slapen en dat is zo gebleven tot we weer terug naar huis reden.

We zijn ook af en toe bezig met het speentje, maar regelmatig spuugt ze die actief uit (in plaats van dat ie eruit valt). Sowieso zijn we niet zo'n fan van een speentje, het is dat de kraamzorgster heeft gezegd dat ze tot een maand of 6 er nog niet aan went dus je hem dan gewoon weg kan halen.

Kortom, alles is prima, J. is tot nu toe een heel makkelijke baby en zijn we al 4 weken geleden eigenlijk alleen maar aan het genieten van ons mooie meisje. Al heb ik absoluut niet de illusie dat dat voor altijd zo blijft :+
  woensdag 3 april 2024 @ 17:27:42 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213073163
Dat speentje hoeft niet hé, genoeg kinderen die er weinig aan vinden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_213073390
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 17:27 schreef Tink89 het volgende:
Dat speentje hoeft niet hé, genoeg kinderen die er weinig aan vinden.
Nou ja, even zo vaak als dat ze hem actief uitspuugt vindt ze hem WEL lekker en helpt het goed met in slaap vallen. Dan is het toch wel prettig.

Al blijven we erbij dat het een tijdelijk iets is en we hem na dat half jaar dat de kraamzorgster aangaf hem niet meer willen gebruiken.
  woensdag 3 april 2024 @ 21:33:46 #237
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213077154
Een happy spitter als ik het zo hoor @Irritatie100, die hadden we hier tot een maand of 6 ook… af en toe moedeloos qua hoeveelheid was maar gelukkig verder weinig problemen mee. Let wel goed op de nek en oorplooien, het druipt vaak verder dan je doorhebt en smet plekjes zijn zo ontstaan is onze ervaring :@.
pi_213078028
quote:
17s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:33 schreef Debsterr het volgende:
Een happy spitter als ik het zo hoor @:irritatie100, die hadden we hier tot een maand of 6 ook… af en toe moedeloos qua hoeveelheid was maar gelukkig verder weinig problemen mee. Let wel goed op de nek en oorplooien, het druipt vaak verder dan je doorhebt en smet plekjes zijn zo ontstaan is onze ervaring :@.
Goede tip! We letten vooral op de mondhoeken, maar die plooien vergeet je snel ja...
En soms spuugt ze bijna doorzichtige melk uit en als ze dat zo geruisloos als meestal doet zie je het pas als alles alweer opgedroogd is :')
  donderdag 4 april 2024 @ 04:13:59 #239
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_213079029
Zzzzzz, ligt er hier een klaar wakker in mijn armen. Huilt niet, wilt niet meer drinken, maar ogen zijn wijd open en knuffelen al anderhalf uur. Wegleggen is een hell no.....

Argh :D Lief zo'n knuffel, maar niet snachts, haha!!
pi_213079060
Klinkt goed allemaal irritatie!

Sterkte bien, hopelijk zo nog wat slaap.

Gisteren begon mijn nacht pas om 3 uur, ze clusterde tussen 22:30-2:45. Dat trok ik slecht, vandaag deed ze dat gelukkig vroeg op de avond en hebben we een prima nacht. Echt ritme is er nog niet. De ene keer laat ze netjes 3 uur tussen een voeding en de andere keer wil ze binnen een uur weer. Gister dacht ik perfect getimed te hebben om de oudste van school te halen. 11:30 gedronken om 12 nog eens aangeboden, maar wilde ze niet. Leg ik haar in de kinderwagen, begint ze me toch te krijsen en drinkt ze wel een paar minuten.
Blij dat vriend gisteren thuis was zodat ik nog wat kon slapen en hij de oudste kon brengen en halen.

Hier zijn ook de doorlekkende spuitluiers begonnen deze week. Laat die zon maar komen om de vlekken uit de kleding te krijgen. :')
pi_213079976
Hier heeft er eentje uitgeslapen tot 8:20 uur 🤯.
pi_213090422
quote:
17s.gif Op woensdag 3 april 2024 21:33 schreef Debsterr het volgende:
Een happy spitter als ik het zo hoor @:irritatie100, die hadden we hier tot een maand of 6 ook… af en toe moedeloos qua hoeveelheid was maar gelukkig verder weinig problemen mee. Let wel goed op de nek en oorplooien, het druipt vaak verder dan je doorhebt en smet plekjes zijn zo ontstaan is onze ervaring :@.
Wij hadden ook zo'n spuger in de eerste maanden. Dachten op een gegeven moment dat ze hevige uitslag achter haar oren had. Bleken het afkrabbare dikke melkkorsten te zijn. 😜
  vrijdag 5 april 2024 @ 10:39:20 #243
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213094883
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 21:38 schreef archito het volgende:

[..]
Wij hadden ook zo'n spuger in de eerste maanden. Dachten op een gegeven moment dat ze hevige uitslag achter haar oren had. Bleken het afkrabbare dikke melkkorsten te zijn. 😜
Yup, hier precies hetzelfde gehad 😂. Ondertussen staan haar oren dusdanig op standje flapper dat het makkelijk schoon te houden is, maar ik voelde me toen schuldig :').
pi_213133066
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 april 2024 10:39 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Yup, hier precies hetzelfde gehad 😂. Ondertussen staan haar oren dusdanig op standje flapper dat het makkelijk schoon te houden is, maar ik voelde me toen schuldig :').
Ach, ik denk dat elke ouder met een spuger het wel herkent. Hier ook smetplekken in de nekplooien als we even niet opletten. En van alle leuke kleertjes zie je niks omdat we haar altijd grote slabbers omdoen en in hydrofielen wikkelen. Ze ziet eruit alsof ze elk moment op een kameel de woestijn in kan trekken :P
Sarcasme. Herken het.
  maandag 8 april 2024 @ 08:02:33 #245
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213133406
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 03:28 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ach, ik denk dat elke ouder met een spuger het wel herkent. Hier ook smetplekken in de nekplooien als we even niet opletten. En van alle leuke kleertjes zie je niks omdat we haar altijd grote slabbers omdoen en in hydrofielen wikkelen. Ze ziet eruit alsof ze elk moment op een kameel de woestijn in kan trekken :P
Haha zoooo herkenbaar! Gelukkig is het spugen hier eindelijk voorbij *O*
pi_213135578
Ik heb geen spugers als ik de verhalen zo lees
Mijn oudste spuugde nooit, waardoor mijn man nu zijn wenkbrauwen optrekt als de jongste van 3 weken oud een incidenteel mondje melk terug geeft
pi_213142879
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar dit is nu de laatste keer in dit topic! Morgenochtend om 05:02 is T. precies een jaar oud! Kan niet geloven dat ie dan geen baby meer is.

Iedereen zegt altijd dat de tijd voorbij vliegt als ze zo klein zijn… en het klopt echt!

Ben super trots op onze kleine man als ik zie hoe hij zich heeft ontwikkeld. Alles op zijn eigen gemak, gestimuleerd door zijn eigen sterke willetje.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 9 april 2024 @ 08:56:28 #248
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213144280
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 11:43 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb geen spugers als ik de verhalen zo lees
Mijn oudste spuugde nooit, waardoor mijn man nu zijn wenkbrauwen optrekt als de jongste van 3 weken oud een incidenteel mondje melk terug geeft
Fijn toch :)? Haha had me heeeeerlijk geleken!
  dinsdag 9 april 2024 @ 08:56:46 #249
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_213144282
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:19 schreef margaretha_01 het volgende:
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier gepost heb, maar dit is nu de laatste keer in dit topic! Morgenochtend om 05:02 is T. precies een jaar oud! Kan niet geloven dat ie dan geen baby meer is.

Iedereen zegt altijd dat de tijd voorbij vliegt als ze zo klein zijn… en het klopt echt!

Ben super trots op onze kleine man als ik zie hoe hij zich heeft ontwikkeld. Alles op zijn eigen gemak, gestimuleerd door zijn eigen sterke willetje.
Van harte gefeliciteerd O+!
pi_213146791
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 23:19 schreef margaretha_01 het volgende:

Gefeliciteerd O+ !
En het is inderdaad heel cliché, time flies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')