abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212070476
Al jarenlang is Nickelodeon in Nederland heel veel kijkers kwijt. Rond 2015 zakten de kijkcijfers in en sindsdien is het nooit meer goedgekomen: bijna niemand kijkt nog Nickelodeon.

Wat wil jij anders zien bij Nickelodeon? Hoe denk jij dat het fout is gegaan?
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  woensdag 17 januari 2024 @ 20:53:46 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212070710
Adult content.

Van die foute tekenfilms zoals ze vroeger hadden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212070893
De herhalingen van Bassie & Adriaan zijn naar andere zenders gegaan, misschien dat Nickelodeon baat zou hebben gehad bij het aanhouden.

De eigen herhaalstal wordt amper benut: als er herhalingen te zien zijn van oude series dan zijn het tekenfilmseries die destijds nagesynchroniseerd zijn. Het herhalen van meer live-action series zou interessant kunnen zijn, desnoods het beeld bijgesneden naar het breedbeeldformaat.

Het Sinterklaasfeest wordt amper benut door Nickelodeon terwijl de personages Sint Nicolaas en Zwarte Piet notabene in het publiek domein vallen. De serie met blanke Zwarte Pieten ("Op Weg Naar Pakjesavond") werd in het eerste seizoen (2015) aardig bekeken maar daarna zakten de kijkcijfers in en werd de serie na het derde seizoen stopgezet. Meer Zwarte Pieten kan dus een band creeeren met kijkers.

De Nickelodeon-serie "The Brothers Garcia" (2000-2003) werd in 2022 met tien nieuwe afleveringen uitgezonden bij de Amerikaanse HBO Max maar de nieuwe afleveringen zijn voor zover bekend niet uitgezonden in Nederland. Leuk op Nickelodeon als de oude serie ook weer uitgezonden word want dat zijn dan maar liefst 58 afleveringen in totaal. Leuke herhaalserie, ik werd de herhalingen nooit zat.

Shinchan in de herhaling! :) Net als Bassie & Adriaan steeds naar een nieuwe zender, altijd leuk om een nieuw logo boven de uitzendingen te zien.

Ik ben niet onder de indruk van de huidige presentatoren.
Ik heb de volgende suggestie:

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje2658 op 17-01-2024 21:56:58 ]
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
  woensdag 17 januari 2024 @ 21:03:53 #5
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_212070907
Dexters lab, ren and stimpy en chin chan
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_212071100
Victorious wordt momenteel herhaald, dat is een serie die ik wel graag terugzie. Nickelodeon zou er goed aan doen om overdag de Nederlandstalige versie uit te zenden en 's avonds de Engelstalige versie ondertiteld. Audio-keuzes zijn op een kinderzender gewoon niet handig.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 20:53 schreef Harvest89 het volgende:
Adult content.

Van die foute tekenfilms zoals ze vroeger hadden.
Bedoel je daarmee dat je meer volwassen programma's bij Nickelodeon wilt zien of bedoel je daarmee dat je minder volwassen programma's wilt zien bij Nickelodeon?
  woensdag 17 januari 2024 @ 21:17:12 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212071134
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 21:14 schreef Kaatje2658 het volgende:
Victorious wordt momenteel herhaald, dat is een serie die ik wel graag terugzie. Nickelodeon zou er goed aan doen om overdag de Nederlandstalige versie uit te zenden en 's avonds de Engelstalige versie ondertiteld. Audio-keuzes zijn op een kinderzender gewoon niet handig.
[..]
Bedoel je daarmee dat je meer volwassen programma's bij Nickelodeon wilt zien of bedoel je daarmee dat je minder volwassen programma's wilt zien bij Nickelodeon?
Meer volwassen tekenfilms bij Nick. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 januari 2024 @ 21:30:46 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_212071406
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 21:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Meer volwassen tekenfilms bij Nick. :)
Archer enzo _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_212071472
Vroeger koos Nickelodeon er wel eens voor om een klassieke serie van populariteit uit te zenden terwijl die serie niet van oorsprong voor Nickelodeon gemaakt was. Werd ongetwijfeld zeer gewaardeerd.

Verder meen ik mij te herinneren dat heel oude Nederlands gesproken tekenfilms 's ochtends als een tierelier scoorden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kaatje2658 op 17-01-2024 21:41:33 ]
pi_212071864
Een oude serie waar "The Brothers Garcia" op gebaseerd lijkt te zijn:

Misschien leuk op de late avond van Nickelodeon, zou 68 afleveringen tellen en ik vond het destijds een wel heel aangename herhaalserie. Met onder anderen komedienne Stephanie Hodge in de hoofdrol, ook bekend van enkele bekende kinderseries:

En natuurlijk recentelijk te zien in "Young Sheldon":

Meteen maar even haar interview met Splat From The Past van afgelopen maand:

(voor een volwassen publiek)

[ Bericht 29% gewijzigd door Kaatje2658 op 17-01-2024 22:14:08 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 januari 2024 @ 23:24:03 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212072670
Qua kwaliteit is het allemaal echt keihard naar beneden gedonderd. Geen geniale tekenfilms of series meer, het is allemaal één pot nat geworden met meestal een opzet die echt nergens op slaat (zag een aantal jaar terug een programma over 12-jarigen die mobiele games maken in een groot pakhuis).

Victorious was het begin van het einde, daarna werd je meer en meer doodgegooid met live-action.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Trouwste user 2022 donderdag 18 januari 2024 @ 12:02:14 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_212076315
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 23:24 schreef Nattekat het volgende:
Qua kwaliteit is het allemaal echt keihard naar beneden gedonderd. Geen geniale tekenfilms of series meer, het is allemaal één pot nat geworden met meestal een opzet die echt nergens op slaat (zag een aantal jaar terug een programma over 12-jarigen die mobiele games maken in een groot pakhuis).

Victorious was het begin van het einde, daarna werd je meer en meer doodgegooid met live-action.
Kortom, alle hedendaagse tv. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_212076520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 23:24 schreef Nattekat het volgende:

Dan slechte nasynchroniseerde Amerikaanse series :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_212079641
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:26 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dan slechte nasynchroniseerde Amerikaanse series :')
De stemacteurs vind ik goed gekozen maar de overmaat aan Engelstalige woorden vind ik jammer. Verder meestal altijd het gebrek aan vertaalde gezongen liedjes, zoveel kost het laten inzingen van een liedje niet eens met notabene een professionele zanger en dan wordt het introliedje ook nog eens meerdere afleveringen of zelfs elke aflevering hergebruikt.
  donderdag 18 januari 2024 @ 18:48:01 #16
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_212080986
Al die tekenfilms vol geschreeuw vervangen door oude afleveringen van sesamstraat.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 januari 2024 @ 09:40:26 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_212087300
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 18:48 schreef Näsenbar het volgende:
Al die tekenfilms vol geschreeuw vervangen door oude afleveringen van sesamstraat.
En de stratemaker op zee show, en ome Willem, en JJ de Bom. :) Maar ja, daar is geen geld mee te verdienen met verkoopartikelen in speelgoedwinkels.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 19 januari 2024 @ 09:56:49 #18
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_212087591
Ik mis vooral het oude Fox Kids/Cartoon Network uit de jaren 90, met Marvel tekenfilmseries als Spideman en X-Men, maar ook Biker Mice from Mars, Swat Cats, the Mask etc. Ik vind het een bizar idee dat die tekenfilms nog ergens op de plank liggen en geen één zender die nog wil uitzenden. In plaats daarvan mag je het nu met de zoveelste herhaling van hersendode series als Phineas & Pherb doen.

Als kind verslond ik ook al die Power Rangers en soortgelijke series als BeetleBorgs en VR Troopers. Maar dat zal voor de huidige generatie wel te gewelddadig zijn. Verder zie ik ook graag Goosebumps en Eerie Indiana terug op tv, de ideale kennismaking voor kinderen met een gezonde dosis horror en surrealisme.
pi_212087717
Is lineaire televisie voor kinderem niet gewoon voorbij?

Ik denk wel dat zo'n zender het moet houden bij tekenfilms waar ouders ook enthousiast over zijn, dan worden die kinderen gewoon een beetje gepusht om tv te kijken in plaats van dat ze naar een tablet gaan zoeken om te youtuben.

Live action nagesynchroniseerde kinderseries uit de Disney stal lijken mij niet iets wat ooit in Nederland echt zal aanslaan. Ik vond er als kind in elk geval geen ruk aan, als je ook Ducktales of David de Kabouter kon kijken.
-nee-
pi_212088431
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 12:02 schreef tong80 het volgende:

[..]
Kortom, alle hedendaagse tv. :)

Hilversum III wil zijn zender terug :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_212088512
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:07 schreef Marsenal het volgende:

Ik denk wel dat zo'n zender het moet houden bij tekenfilms waar ouders ook enthousiast over zijn, dan worden die kinderen gewoon een beetje gepusht om tv te kijken in plaats van dat ze naar een tablet gaan zoeken om te youtuben.

Live action nagesynchroniseerde kinderseries uit de Disney stal lijken mij niet iets wat ooit in Nederland echt zal aanslaan. Ik vond er als kind in elk geval geen ruk aan, als je ook Ducktales of David de Kabouter kon kijken.
dit ja.

Van alle gezinnen die ik ken met kleine kinderen gaat er een Tablet / TV aan waarop er vooraf gekozen wordt waar er 1 minuut naar gekeken gaat worden --> NEXT!

Inderdaad, lineaire TV is wel klaar lijkt me.

Ducktales _O_
David ^O^ Mooi getekend, mooie verhalen, maar stiekem voelt het na ~20 jaar een beetje 'lame'

oh wacht...

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 januari 2024 @ 11:23:51 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212088785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 11:06 schreef Het_Bokje het volgende:
Van alle gezinnen die ik ken met kleine kinderen gaat er een Tablet / TV aan waarop er vooraf gekozen wordt waar er 1 minuut naar gekeken gaat worden --> NEXT
Allemaal adhd'ers straks :')

Zat ouders die hun kinderen wel zelf opvoeden hoor, gelukkig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212089157
quote:

Ja, dat denk ik wel.

Veel kinderen kijken tegenwoordig wel via YouTube. Naar FNAF en Poppy Playtime en zo i.p.v. Donald Duck, Tom & Jerry en Ovide...
pi_212089185
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 09:56 schreef Geluiden het volgende:
maar ook Biker Mice from Mars
Deze man _O_
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_212097808
De Fox Kids serie Walter Melon werd ooit uitgezonden door TMF (net zoals Nickelodeon in Nederland destijds eigendom van MTV Networks) dus Fox Kids series bij Nickelodeon lijkt me niet onmogelijk.

pi_212103724
tekenfilms tot ca 1995 weer laten zien en de tekenfilms na 1995 nooit meer laten zien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_212103737
quote:
ja, de lineaire TV in zijn geheel is afgeschreven. Ik ken steeds meer mensen die ook geen TV meer hebben maar ieder een tablet/laptop.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Trouwste user 2022 zondag 21 januari 2024 @ 10:34:24 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_212114185
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 15:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja, de lineaire TV in zijn geheel is afgeschreven. Ik ken steeds meer mensen die ook geen TV meer hebben maar ieder een tablet/laptop.
Klopt. Maar ik kan niet zonder.

pi_212115002
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 januari 2024 15:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wel erg ongezellig als je samen op de bank een film of serie wil kijken. -O-
pi_212115009
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:36 schreef ToT het volgende:

[..]
Wel erg ongezellig als je samen op de bank een film of serie wil kijken. -O-
dat klopt inderdaad, dat kan dan niet.
pi_212115018
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat klopt inderdaad, dat kan dan niet.
Vreselijk als iedereen zo naar zijn/haar eigen schermpje zit te turen.... :X
pi_212115433
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 11:38 schreef ToT het volgende:

[..]
Vreselijk als iedereen zo naar zijn/haar eigen schermpje zit te turen.... :X
ja dat lijkt mij ook niks
pi_212121798
Die nieuwe tekenfilms zijn ook gewoon niet leuk. Niet leuk getekend en geen leuk verhaal. Bovendien had de zender vroeger een beter zendernummer. Maar goed. Het oude Ducktales vind ik ook leuker dan de nieuwe. De oude smurfen beter dan de nieuwe. De oude Peter Pan beter dan de nieuwe. Ik begin gewoon een f*cking boomer te lijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')