abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 17 januari 2024 @ 13:02:28 #1
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212063601



Isral
Deelnemer: Eden Golan
Leeftijd: 20 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Hurricane
Taal inzending: Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Avi Ohion, Keren Peles, Stav Beger
Schrijvers tekst: Avi Ohion, Keren Peles, Stav Beger
Loting: Tweede semi, eerste helft
Selectie methode: Nationale selectie artiest via talentenjacht 6 februari, nummer later.


quote:
Golan was born in Kfar Sava in 2003. As a child, she and her parents moved to Moscow for permanent residence due to her father's work, where she spent 13 years
In 2015, Golan took part in the Russian selection for the Junior Eurovision Song Contest 2015. In the final, she finished fifth, scoring 22 points, eight fewer than the eventual winner Mikhail Smirnov. In 2016, she performed at the competition New Wave in Crimea, including performing her song "Howl at the Moon" in a duet with Nyusha. In 2018, Golan became a finalist in the fifth season of the show The Voice Kids, representing Pelageya's team.

Als je hier regeert doe dat wel met respect voor de mening van anderen a.u.b. Elders loopt deze discussie nogal snel uit de hand.

[ Bericht 31% gewijzigd door Momo op 10-03-2024 10:46:45 ]
pi_212070203
En van deze mensen zou het moeten worden:

Aric Sinai
Dor Shimon
Eden Golan
Jonathan Bitton
Lian Biran
Mika Moshe
Moria Angel
Or Cohen
Orel Ravid
Shai Tamino
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 18 januari 2024 @ 12:11:53 #3
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212076392
twitter
pi_212076763
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren..
pi_212077619
Kunnen ze er niet een ‘we kunnen de veiligheid niet garanderen’ iets van maken. Ik snap dat ze er minder makkelijk uitgezet kunnen worden, maar dit wordt toch ook een ramp zo? Op Reddit las ik van een Duitse fan dat het gerucht gaat dat Duitsland de financile bijdrage intrekt als Isral wordt geweigerd dus dit is sowieso allemaal minder zwart-wit dan met Rusland, aangezien je nu meerdere landen tegenover elkaar hebt staan. En dat snap ik ergens ook wel.

Straks sturen ze ook nog een jonge artiest die dan ook alles over zich heen krijgt.
pi_212077813
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:00 schreef Em31 het volgende:
Kunnen ze er niet een ‘we kunnen de veiligheid niet garanderen’ iets van maken. Ik snap dat ze er minder makkelijk uitgezet kunnen worden, maar dit wordt toch ook een ramp zo? Op Reddit las ik van een Duitse fan dat het gerucht gaat dat Duitsland de financile bijdrage intrekt als Isral wordt geweigerd dus dit is sowieso allemaal minder zwart-wit dan met Rusland, aangezien je nu meerdere landen tegenover elkaar hebt staan. En dat snap ik ergens ook wel.

Straks sturen ze ook nog een jonge artiest die dan ook alles over zich heen krijgt.
Landen die niet mee willen doen als Israel meedoet, blijven maar lekker weg.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 12:12:20 #7
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212211898
Isral uitsluiten van songfestival? Ruim de helft is vr

Artiesten in diverse landen roepen op tot een boycot van Isral bij het Eurovisie Songfestival, vanwege de oorlog in Gaza. Uit onderzoek onder het RTL Nieuwspanel blijkt dat ruim de helft (53 procent) van de deelnemers vindt dat Isral moet worden uitgesloten. Zo’n 30 procent is wel voor deelname.

De afgelopen weken vroegen Finse en IJslandse artiesten hun omroepen om zich terug te trekken van het songfestival als Isral deelneemt. Ook ondertekenden zo’n 20.000 mensen een petitie die organisator EBU oproept Isral uit te sluiten van deelname. De songfestivalorganisatie is dat voorlopig niet van plan.
‘Isral is te ver gegaan’

Ook in Nederland is een grote groep mensen voor het weren van Isral. "Ruim de helft van de deelnemers zegt: Isral is veel te ver gegaan in zijn reactie op de terreur van Hamas,” zegt RTL-opiniepeiler Gijs Rademaker. “Ze vinden: er vallen zoveel onschuldige burgerslachtoffers, er lijden zoveel mensen, dat een signaal nodig is. Anderen benoemen ook dat het de sfeer van het festival zal gaan raken – en de puntentoekenning.”

Een minderheid van 30 procent wil het land niet uitsluiten. “Het belangrijkste argument is daar dat, hoe vreselijk de situatie ook is, Isral ‘niet begonnen’ is en zichzelf verdedigt,” vertelt Rademaker. “Een heel andere situatie dus dan bij Rusland, waar maar liefst 77 procent van de mensen een uitsluiting terecht vindt.”
Olympische Spelen

RTL Nieuws onderzocht ook wat mensen vinden van de beslissing om Russische en Isralische atleten toe te laten op de Olympische Spelen. Daar is meer draagvlak voor omdat de situatie ook heel anders is.

“Allereerst gaat het hier om atleten die jaren trainen voor deze kans. Dat maakt de afweging of ze mee mogen doen ng lastiger. En, je kunt niet alleen ‘wel of niet’ meedoen, er is nog een derde optie: meedoen ‘onder neutrale vlag’. Dat is wat de Russische sporters nu mogen van het IOC.”

De grootste groep (42 procent) vindt dat op dit moment de juiste beslissing. Maar ook bijna de helft (40 procent) vindt dat er geen enkele Rus zou mogen deelnemen aan de Spelen. Zij vinden dat ook deelname onder neutrale vlag Rusland nog te veel erkenning brengt. Slechts 14 procent vindt dat de Russen ‘gewoon’ onder eigen vlag naar de Spelen mogen.

Voor Isralische atleten is duidelijk meer steun: bijna een derde (31 procent) zegt dat ze mogen deelnemen onder Isralische vlag, eenzelfde percentage onder neutrale vlag. Een kwart (25 procent) wil dat Isral geheel geboycot wordt.
  Moderator maandag 29 januari 2024 @ 12:43:54 #8
375570 crew  Cyan9
pi_212212188
Nu het RTL Nieuwspanel zich heeft uitgesproken, kan de EBU niet anders dan Isral uitsluiten. |:)
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 2 februari 2024 @ 17:32:28 #9
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212266320
Isral kiest op 6 februari hun artiest, deze mensen zijn nog over: Or Cohen, Dor Shimon, Eden Golan en Mika Moshe. Eden Golan is schijnbaar de favoriet. Eden Golan heeft ook de Russische nationaliteit en woont in Moskou. Ze heeft meegedaan aan de nationale finale voor Junior Eurovision in 2015 in Rusland. Leuk voor eventueel nog meer ophef.
Nummers gaan we nog niet horen dan, ze zingen covers in deze show.
  Moderator vrijdag 2 februari 2024 @ 17:56:26 #10
375570 crew  Cyan9
pi_212266568
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:32 schreef Momo het volgende:
Isral kiest op 6 februari hun artiest, deze mensen zijn nog over: Or Cohen, Dor Shimon, Eden Golan en Mika Moshe. Eden Golan is schijnbaar de favoriet. Eden Golan heeft ook de Russische nationaliteit en woont in Moskou. Ze heeft meegedaan aan de nationale finale voor Junior Eurovision in 2015 in Rusland. Leuk voor eventueel nog meer ophef.
Nummers gaan we nog niet horen dan, ze zingen covers in deze show.
Rusland EN Isral. Ze doen het er om. :')
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_212267152
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:32 schreef Momo het volgende:
Isral kiest op 6 februari hun artiest, deze mensen zijn nog over: Or Cohen, Dor Shimon, Eden Golan en Mika Moshe. Eden Golan is schijnbaar de favoriet. Eden Golan heeft ook de Russische nationaliteit en woont in Moskou. Ze heeft meegedaan aan de nationale finale voor Junior Eurovision in 2015 in Rusland. Leuk voor eventueel nog meer ophef.
Nummers gaan we nog niet horen dan, ze zingen covers in deze show.
Die Eden is ook telkens vrij overtuigend door de voorronde-shows gekomen blijkbaar, dus het is wel een logische favoriet.

Al vind ik Or Cohen ook wel een goede naam om Isral te vertegenwoordigen. Met Or, het Franse woord voor ‘goud’, als voornaam, en Cohen als achternaam, is dat wel een prachtige clich-naam. Alsof er namens Vlaanderen een Sjefke van Reeth meedoet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 2 februari 2024 @ 19:02:57 #12
163650 Greys
pi_212267404
Dus Rusland mag niet meedoen en dan gaat er straks iemand naar het Songfestival met een Russische nationaliteit die in Moskou woont, namens een land waarvan velen vinden dat het ook niet mee zou mogen doen.

Dat wordt vast een waar feest in de zaal in Malm als die opkomt. Ik word bij het idee alleen al plaatsvervangend ongemakkelijk als ik denk aan hoe zo'n zaal dan gaat boe-en.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212267437
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 17:32 schreef Momo het volgende:
Isral kiest op 6 februari hun artiest, deze mensen zijn nog over: Or Cohen, Dor Shimon, Eden Golan en Mika Moshe. Eden Golan is schijnbaar de favoriet. Eden Golan heeft ook de Russische nationaliteit en woont in Moskou. Ze heeft meegedaan aan de nationale finale voor Junior Eurovision in 2015 in Rusland. Leuk voor eventueel nog meer ophef.
Nummers gaan we nog niet horen dan, ze zingen covers in deze show.
pi_212267519
Dat dan iedereen al naar je kijkt en dan ga je ook nog een Russische vrouw sturen die daar blijkbaar ook gewoon woont, super snugger.
pi_212267619
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 19:12 schreef Em31 het volgende:
Dat dan iedereen al naar je kijkt en dan ga je ook nog een Russische vrouw sturen die daar blijkbaar ook gewoon woont, super snugger.
De Pro-Isralische en de Pro-Russische televotes samen geeft wel een aardig potentieel uiteraard (om alle verkeerde redenen). Al betwijfel ik of het de Russen nog veel kan schelen. Vorig jaar leken ze niet al te genteresseerd, aangezien ze niet in de ROW Top 10 van stemmende landen stonden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212267778
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 19:22 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De Pro-Isralische en de Pro-Russische televotes samen geeft wel een aardig potentieel uiteraard (om alle verkeerde redenen). Al betwijfel ik of het de Russen nog veel kan schelen. Vorig jaar leken ze niet al te genteresseerd, aangezien ze niet in de ROW Top 10 van stemmende landen stonden.
Ik meende dat ze daar ook van uitgesloten waren?
pi_212267861
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2024 19:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik meende dat ze daar ook van uitgesloten waren?
Oh ja, dat zal er ook wel mee te maken hebben :+

Maar de Sovjetrepublieken bakten er in de televoting relatief weinig van vorig jaar (ja Oekrane dan, maar dat zal wel geen Russische diaspora zijn geweest :') ), dus dat suggereert in elk geval minder Russische invloed. Een Russische deelneemster voor een potentile winnaar zou dit jaar dan wel een goede test zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 18:54:02 #18
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212322008
Isral kiest dus vanavond hun artiest (niet nummer), show is om 23 uur CET afgelopen dus dan weten we of Eden Golan inderdaad heeft gewonnen.
pi_212326579
Het is Eden Golan.
pi_212326581
twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator dinsdag 6 februari 2024 @ 22:55:57 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212326666
Ja leuk dubbele shitshow
pi_212326719
Ze is 20, wat een leeftijd ook met alle hectiek
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 00:06:27 #23
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212327464
twitter


Het moment dat je wist dat ging komen is hier.
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 12:40:28 #24
375570 crew  Cyan9
pi_212330878
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2024 00:06 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Het moment dat je wist dat ging komen is hier.
Dit is denk ik het makkelijkste dossier voor EuroVanya ooit. |:)
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 7 februari 2024 @ 12:46:15 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 februari 2024 @ 14:53:19 #26
163650 Greys
pi_212400576
Nu gaan ze er wel uit lijkt me?

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212402030
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2024 14:53 schreef Greys het volgende:
Nu gaan ze er wel uit lijkt me?

[ twitter ]
Na 1944 is het duidelijk dat er vrij veel ruimte is voor politieke statements, en het zou me verbazen als Isral met iets komt wat nog verder gaat dan dat. Ik verwacht eerder een meer generieke oproep voor vrede ofzo, ook omdat ik denk dat Isral er veel aan gelegen is om goed te scoren op het ESF, zodat ze dat kunnen uitleggen als brede steun voor hun beleid.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 februari 2024 @ 17:11:43 #28
163650 Greys
pi_212402171
1944 had imho idd ook nooit toegestaan moeten worden als je als EBU letterlijk in je regels hebt staan dat het niet politiek mag zijn.

Sowieso vind ik dat k die Russische zangeres die namens Isral gaat tegen dit hele gebeuren beschermd zou moeten worden. Tegen alle demonstraties straks daar, het live boegeroep (sowieso nu al, laat staan als je propaganda gaat zingen...) etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator maandag 12 februari 2024 @ 17:25:14 #29
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212402308
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 16:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Na 1944 is het duidelijk dat er vrij veel ruimte is voor politieke statements, en het zou me verbazen als Isral met iets komt wat nog verder gaat dan dat. Ik verwacht eerder een meer generieke oproep voor vrede ofzo, ook omdat ik denk dat Isral er veel aan gelegen is om goed te scoren op het ESF, zodat ze dat kunnen uitleggen als brede steun voor hun beleid.
Vraag mij af hoe dat politiek statement dan zou zijn nu. Volgens mij leeft er ook nog steeds een erg sentiment in de trant van "Hamas aanpakken" "Trots op Isral". Staakt-het-vuren lijkt er voorlopig niet van te komen.

Wat betreft politiek statement zou ik graag zoiets als dit zien, maar dat zal er wel niet in zitten nu.
Denk ook niet dat Eden zelf veel te zeggen heeft over in de inhoud van de tekst dit keer als je die woorden ziet.
Ze heeft zich ook nooit tegen Putin uitgesproken. Wel heeft ze op social media etc. Russian singer/from Russia/Moskou wel weggehaald recent.

Dit is van een paar jaar terug een interview.
Pupil Interview: Singer and Russian pop star Eden Golan


Ik heb vooral geen zin dat de hele oorlog ook het songfestival gaat kapen. Voor veel mensen is het songfestival ook vooral een Escapisme van de huidige wereld. Hoe erg het ook is voor alle burgers daar in Gaza.
  maandag 12 februari 2024 @ 18:41:54 #30
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212403082
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Wat betreft politiek statement zou ik graag zoiets als dit zien, maar dat zal er wel niet in zitten nu.
Het is een hele lastige situatie. Maar there must be another way.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_212404462
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 17:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag mij af hoe dat politiek statement dan zou zijn nu. Volgens mij leeft er ook nog steeds een erg sentiment in de trant van "Hamas aanpakken" "Trots op Isral". Staakt-het-vuren lijkt er voorlopig niet van te komen.
Het sentiment van genoeg figuren is waarschijnlijk dat ze die hele Gazastrook wel plat kunnen bombarderen, zodat ze er zelf iets leuks kunnen bouwen. Maar dat zal de tekst van het liedje wel niet worden.


quote:
Wat betreft politiek statement zou ik graag zoiets als dit zien, maar dat zal er wel niet in zitten nu.
Denk ook niet dat Eden zelf veel te zeggen heeft over in de inhoud van de tekst dit keer als je die woorden ziet.
Ze heeft zich ook nooit tegen Putin uitgesproken. Wel heeft ze op social media etc. Russian singer/from Russia/Moskou wel weggehaald recent.

Dit is van een paar jaar terug een interview.
Pupil Interview: Singer and Russian pop star Eden Golan


Ik heb vooral geen zin dat de hele oorlog ook het songfestival gaat kapen. Voor veel mensen is het songfestival ook vooral een Escapisme van de huidige wereld. Hoe erg het ook is voor alle burgers daar in Gaza.
Politiek is natuurlijk van alle tijden, tenzij Azerbeidzjan dit jaar opeens 12 punten aan Armeni geeft. Alleen moet je er niet aan denken dat heel Europa uit politieke motieven gaat stemmen, en Isral, IJsland en Oekrane straks om de overwinning strijden, terwijl het beste liedje eigenlijk uit Australi of Portugal ofzo komt.

Ik weet ook niet wat de ideale oplossing is. Isral boycotten en dan als Europa Bashar van IJsland laten winnen, zou voor mij ook de eerste keer zijn sinds ik kijk dat ik echt een #notmywinner gevoel krijg. Maar dat is, als het liedje er net zo weinig voor in aanmerking komt, ook zo als Isral wel meedoet en alleen op het sentiment wint. Het is ook een zinloze speculatie, want de RAI heeft vandaag nog aangegeven dat ze, na Ghali’s pro-Palestijnse teksten in San Remo, aan de kant van Isral staan, dus dat maakt met Duitsland al minstens twee van de BIG5, en Frankrijk zal wel in dezelfde richting denken. Idealiter heeft Isral gewoon een Michael Ben David-inzending, waar de jury moeilijk op kan stemmen, dan zijn we er voor de overwinning in elk geval vanaf.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 15:43:06 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212425016
twitter


https://www.creativecommu(...)/eurovisionccfp2024/

Aantal celebrities (waaronder ook Sharon Osbourne, Diane Warren, Selma Blair, Boy George, DJ Nash etc.)die dan weer een open letter steunen om Isral wel te laten deelnemen aan ESF2024.

[ Bericht 3% gewijzigd door Momo op 14-02-2024 15:48:14 ]
  Moderator woensdag 14 februari 2024 @ 16:15:36 #33
375570 crew  Cyan9
pi_212425392
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 15:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

https://www.creativecommu(...)/eurovisionccfp2024/

Aantal celebrities (waaronder ook Sharon Osbourne, Diane Warren, Selma Blair, Boy George, DJ Nash etc.)die dan weer een open letter steunen om Isral wel te laten deelnemen aan ESF2024.
Zijn vast grotendeels Amerikaanse beroemdheden. :s)
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_212438969
twitter


Oh mensen daar gaan we
  Moderator donderdag 15 februari 2024 @ 17:07:33 #35
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212439191
Krijgen we een nieuwe "I love Belarus" of dat nummer waarmee Wit-Rusland gedekwalificeerd is in 2021?
  Moderator donderdag 15 februari 2024 @ 17:31:44 #36
375570 crew  Cyan9
pi_212439528
Ik pak de popcorn er vast bij.

Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_212439773
quote:
9s.gif Op donderdag 15 februari 2024 17:07 schreef Momo het volgende:
Krijgen we een nieuwe "I love Belarus" of dat nummer waarmee Wit-Rusland gedekwalificeerd is in 2021?
Ik hoop het.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  vrijdag 16 februari 2024 @ 17:53:40 #38
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_212453761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2024 16:48 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]

Oh mensen daar gaan we
Volgens deze site zit het toch weer anders.

quote:
The professional committee listened to the submitted songs and narrowed down the list to 2 songs only!
However, the committee members haven’t reached the final decision, and therefore will hold another meeting on Saturday.
Meanwhile, Eden was sent to the studio where she worked on the 2 final songs. The committee will listen to them once again and hopefully make the decision

Based on the report that has been made by Israeli outlet YNET, Kan has sent the lyrics of the 2 songs to the EBU to get general approval for the concept, message and lyrics.
In contrast to what has been wrongly reported on different media channels, the EBU hasn’t responded yet and hasn’t rejected any of the 2 songs.
It is important to clarify that each country has to get EBU’s official approval before announcing a song for Eurovision (the same applied for Spain with the song title “Zora“)

Song 1 – Stav Begger, Keren Peles, Avi Ohayon
Stav Begger is an Israeli record producer, arranger, composer, songwriter and artistic director. He was one half of the duo who were in charge of “Toy” (Israel, Eurovision 2018). In addition, he was in charge of the production of “Golden Boy” (Israel, Eurovision 2015). He also co-wrote “Bassa Sababa” by Netta.
Keren Peles is one of the veteran judges on “The Rising Star For Eurovision“. She has released 5 studio albums so far
Avi Ohoayon is an Israeli composer and lyricist. His songs have been the most streamed on Israeli radio for 8 years.

Song 2 – Yinon Yahel, May Sfadia, Eden Golan
Eden Golan will represent Israel at Eurovision 2024.
Yinon Yahel, an Israeli composer, DJ and producer. He was one of the the co-writers of “Unicorn” (Israel, Eurovision 2023), He has also produced “Golden Boy” (Israel, Eurovision 2015). Over the years, he was involved in many local hits, including songs for Noa Kirel.
May Sfadia is an Israeli singer-songwriter and composer. She was one of the co-writers of “Unicorn” (Israel Eurovision 2023). In addition, she was one of the writers of “Zaza“ by Inbal Bibi (Israeli selection for Eurovision 2022)

https://escbeat.com/2024/(...)5ZmeaVe4atQrEe4KbNe4
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_212502602
Volgens een Isralische krant zou het nummer van Eden October Rain heten en verwijzen naar de aanval op 7 oktober. Het nummer zou grotendeels in het Engels zijn met 2 zinnen in het Hebreeuws. Wel lijkt er nog wat gedoe te zijn over de writing credits.

https://www.israelhayom.co.il/culture/music/article/15291948

Dit lijkt me toch echt niet helemaal de bedoeling
pi_212503042
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 20:32 schreef Funhouse het volgende:
Volgens een Isralische krant zou het nummer van Eden October Rain heten en verwijzen naar de aanval op 7 oktober. Het nummer zou grotendeels in het Engels zijn met 2 zinnen in het Hebreeuws. Wel lijkt er nog wat gedoe te zijn over de writing credits.

https://www.israelhayom.co.il/culture/music/article/15291948

Dit lijkt me toch echt niet helemaal de bedoeling
Je zou zeggen dat de EBU dit te politiek vindt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 19 februari 2024 @ 21:06:34 #41
163650 Greys
pi_212503146
Zolang niets in de tekst letterlijk daarnaar verwijst maar het 'symbolisch' is zullen ze er wel niets tegen kunnen doen.

Maar ik hoop echt dat er aan dit hele Isral op het ESF gedoe een einde komt en ze zich terugtrekken onder de noemer 'boohoo het lied is afgekeurd'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212524503
twitter


Dus misschien toch een Belarusje?
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 15:24:09 #43
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212525049
Bijzonder maar weer dat het door drukken van een politieke boodschap schijnbaar zo belangrijk is.
Voor de EBU wel een uitdaging wat ze hiermee moeten doen, wat ze ook besluiten, ze krijgen een woedende menigte over zich heen. Volgens was er vanuit Duitsland weer geluid vanuit de politiek dat als de EBU Isral diskwalificeerd Duitsland zich ook terug moet trekken. Meningen zijn verdeeld over continent.
pi_212525469
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:24 schreef Momo het volgende:
Bijzonder maar weer dat het door drukken van een politieke boodschap schijnbaar zo belangrijk is.
Voor de EBU wel een uitdaging wat ze hiermee moeten doen, wat ze ook besluiten, ze krijgen een woedende menigte over zich heen. Volgens was er vanuit Duitsland weer geluid vanuit de politiek dat als de EBU Isral diskwalificeerd Duitsland zich ook terug moet trekken. Meningen zijn verdeeld over continent.
Ja, het zou ergens een vreemde manier zijn om eruit te vliegen, omdat Isral de regels ook wel moet kennen. Misschien dat ze dit politiek de beste manier vinden (misschien hadden ze geen geschikt liedje of werd de beveiliging te duur ofzo?). Voor de EBU zou het in elk geval het rampscenario voorkomen dat Isral zou winnen, want dat wil (bijna) niemand natuurlijk, en hiermee hebben ze een geschikte reden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212526778
Nu ook officieel bericht van KAN: https://www.kan.org.il/content/kan-news/culture/708567/

Het komt er op neer dat KAN en de EBU nog in overleg zijn over het nummer October Rain en dan KAN niet van plan is om een ander nummer op te sturen als October Rain afgekeurd wordt.
pi_212526896
quote:
Is Malmo moving away? After being selected in an orderly procedure by the professional committee of the Israel Broadcasting Corporation, the song October Rain, like every year, was submitted for approval by the European Broadcasting Union (EBU). The Israel Broadcasting Corporation announced today (Wednesday) that "Kan" is in dialogue with the EBU regarding the song that will represent Israel at Eurovision. It should be noted that as far as the Israel Broadcasting Corporation is concerned, there is no intention to replace the song. Meaning, if it is not approved by the European Broadcasting Union - Israel will not be able to participate in the competition that will be held in Sweden this coming May.

In response to the announcement, Culture and Sports Minister Miki Zohar said this evening: "The intention of the European Broadcasting Union to disqualify the Israeli song for Eurovision is scandalous. Israel's song, which will be performed by Eden Golan, is a moving song that expresses the feelings of the people and the country these days, and is not political. Calls on the European Broadcasting Union to continue to act professionally and neutrally and not to let politics influence art."
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212534930
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:56 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, het zou ergens een vreemde manier zijn om eruit te vliegen, omdat Isral de regels ook wel moet kennen. Misschien dat ze dit politiek de beste manier vinden (misschien hadden ze geen geschikt liedje of werd de beveiliging te duur ofzo?). Voor de EBU zou het in elk geval het rampscenario voorkomen dat Isral zou winnen, want dat wil (bijna) niemand natuurlijk, en hiermee hebben ze een geschikte reden.
Dat vraag ik mij ook af, of dit niet zo gepland is om er diplomatiek uit te kunnen stappen.
Hotapnyc
pi_212535067
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:34 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Dat vraag ik mij ook af, of dit niet zo gepland is om er diplomatiek uit te kunnen stappen.
Op zich ook een makkelijker manier voor Duitsland en anderen om het dan zo wel te accepteren.
pi_212535564
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 15:56 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, het zou ergens een vreemde manier zijn om eruit te vliegen, omdat Isral de regels ook wel moet kennen. Misschien dat ze dit politiek de beste manier vinden (misschien hadden ze geen geschikt liedje of werd de beveiliging te duur ofzo?). Voor de EBU zou het in elk geval het rampscenario voorkomen dat Isral zou winnen, want dat wil (bijna) niemand natuurlijk, en hiermee hebben ze een geschikte reden.
Dit lijkt me wel een plausibel scenario. Ik vind het persoonlijk ook vrij smakeloos om zo kort na zo'n verschrikkelijke aanslag waarbij er daarna nog veel meer ellende als kettingreactie is ontstaan welke nog niet eens voorbij is al een lied te fabriceren voor een ESF en dat sentiment te exploiteren.

De Israelische bevolking heeft in oktober iets verschrikkelijks meegemaakt, maar over nasleep en de acties die daarna zijn uitgevoerd als "vergelding" is terecht veel discussie. Het zou Israel sieren om dat in ieder geval bij het ESF buiten de deur te houden, maar blijkbaar zitten de armen van Netanyahu en co ook verweven richting KAN.

Doe dan maar helemaal niet mee dit jaar.
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 22 februari 2024 @ 21:19:32 #50
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212544105
twitter


Lijkt mij niet de bedoeling dit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')