abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 april 2024 @ 16:05:43 #181
862 Arcee
Look closer
pi_213049650
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 10:00 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik vind dit niet eens zo heel erg goed gezongen, eerlijk gezegd. Je kunt horen dat het Nemo hier wat meer moeite kost dan bij dat tv-optreden. Maar beter dan Kroatië is het sowieso, dus wat dat betreft is de positie in de odds terecht :)
Ik vind het wel indrukwekkend eigenlijk. Ik zie Zwitserland wel winnen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator maandag 1 april 2024 @ 16:16:01 #182
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213049750
pi_213049925
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 16:05 schreef Arcee het volgende:

[..]
Ik vind het wel indrukwekkend eigenlijk. Ik zie Zwitserland wel winnen.
Dat is niet zo'n gewaagde voorspelling voor de huidige favoriet :)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 april 2024 @ 16:39:18 #184
862 Arcee
Look closer
pi_213050021
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 16:31 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is niet zo'n gewaagde voorspelling voor de huidige favoriet :)
Gelukkig zei ik het twee weken terug ook al. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:02 schreef Arcee het volgende:
Ja, vandaag voor het eerst gehoord, maar de kwaliteit verraste me wel. Dit kan maar zo 'es winnen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_213050294
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 16:39 schreef Arcee het volgende:

[..]
Gelukkig zei ik het twee weken terug ook al. ;)
[..]

Ja ok, ik ook. Maar daar gaat het hier niet om, puur zangtechnisch vond ik dit optreden niet zo geweldig. Als ik er als Honest Vocal Coach naar luister. Dat wil niet zeggen dat Nemo niet de favoriet is in Malmö :)
pi_213050319
Ik zie Zwitserland vanaf het begin al als nr 1.
  maandag 1 april 2024 @ 17:46:55 #187
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213050651
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 17:11 schreef quirina het volgende:
Ik zie Zwitserland vanaf het begin al als nr 1.
Ja maar echt! Het nummer is gewoon goed!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_213050988
Nemo schiet meteen door naar 18% *O*
pi_213051275
Nemo is de winnaar.
Dit is Kunst en er wordt geschiedenis geschreven met dit lied.
pi_213051389
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die het niet echt snapt wat er nou zo leuk is aan dit nummer :@ het zal uiteraard niet voor niets op 1 staan in de odds, dus daar twijfel ik dan ook niet aan :)
pi_213051680
- verkeerde topic
pi_213051888

[ Bericht 48% gewijzigd door silverevlis op 01-04-2024 19:55:48 ]
  Moderator maandag 1 april 2024 @ 19:56:53 #193
375570 crew  Cyan9
pi_213052623
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 18:41 schreef Lamballert het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die het niet echt snapt wat er nou zo leuk is aan dit nummer :@ het zal uiteraard niet voor niets op 1 staan in de odds, dus daar twijfel ik dan ook niet aan :)
Nee hoor, je bent niet de enige. Ik raak nog steeds compleet overprikkeld door dit nummer, en niet op een goede manier. |:)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 02-04-2024 01:33:23 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 april 2024 @ 20:06:56 #194
862 Arcee
Look closer
pi_213052791
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 18:41 schreef Lamballert het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik de enige ben die het niet echt snapt wat er nou zo leuk is aan dit nummer :@
Leuk weet ik niet, maar het is indrukwekkend gezongen. Er worden heel wat muzikale registers opengetrokken en dat maakt indruk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arcee op 02-04-2024 08:10:57 ]
pi_213054086
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 20:06 schreef Arcee het volgende:

[..]
:Leuk weet ik niet, maar het is indrukwekkend gezongen. Er worden heel wat muzikale registers opgetrokken en dat maakt indruk.
Zangkwaliteit is niets meer dan uitstekend; denk echter dat het gewoon weg niet mijn smaak is ondanks hoe knap het is.. Blijft tenslotte een song contest en dan kijk ik toch iets sneller naar het nummer.
pi_213055412
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:23 schreef Lamballert het volgende:

[..]
Zangkwaliteit is niets meer dan uitstekend; denk echter dat het gewoon weg niet mijn smaak is ondanks hoe knap het is.. Blijft tenslotte een song contest en dan kijk ik toch iets sneller naar het nummer.
Ik sluit me hier bij aan... ik vind het qua song gewoon geen winnaar, al hoort het dan wel weer dik in de top 10.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213056236
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:23 schreef Lamballert het volgende:

[..]
Het gaat om de boodschap die Nemo uitdraagt
"It is an incredible honour to be able to represent Switzerland at the Eurovision Song Contest. This platform offers a huge opportunity to build bridges between different cultures and generations. That‘s why it‘s very important to me as a gender-queer person to stand up for the entire LGBTQIA+ community.“

De boodschap is goed en nodig helaas.
De uitvoering is zeer creatief.
Zijn talent is zeer opmerkelijk.
De zang is formidabel.

Het gaat om het totale beeld.
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:44:30 #198
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213057318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 06:55 schreef quirina het volgende:

[..]
Het gaat om de boodschap die Nemo uitdraagt
"It is an incredible honour to be able to represent Switzerland at the Eurovision Song Contest. This platform offers a huge opportunity to build bridges between different cultures and generations. That‘s why it‘s very important to me as a gender-queer person to stand up for the entire LGBTQIA+ community.“

De boodschap is goed en nodig helaas.
Vind je? Ik vind het vooral flauw en makkelijk scoren binnen een ESF-kader eigenlijk. Beetje net als Conchita Wurst, die het op kwaliteit van het nummer alleen ook nooit gered zou hebben.

Is het nu echt alleen dit statement waardoor ze ineens 1e staan bij de bookies ipv 5e? Matig hoor.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2024 @ 09:50:27 #199
163650 Greys
pi_213057365
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:44 schreef DecoAoreste het volgende:
Is het nu echt alleen dit statement waardoor ze ineens 1e staan bij de bookies ipv 5e? Matig hoor.
Nee lijkt me niet, want ze stonden al lang hoog en nu nog hoger wegens eerste live uitvoering gehad die goed ging. Dat lijkt me de reden bij zo'n moeilijk te zingen lied dat het lied precies dit weekend op 1 kwam, niet het statement.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 2 april 2024 @ 09:54:08 #200
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_213057402
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Nee lijkt me niet, want ze stonden al lang hoog en nu nog hoger wegens eerste live uitvoering gehad die goed ging. Dat lijkt me de reden bij zo'n moeilijk te zingen lied dat het lied precies dit weekend op 1 kwam, niet het statement.
Oké, gelukkig. Dat van die live-uitvoering had ik even gemist.

Hoop alsnog wel op winst van Kroatië (of Nederland natuurlijk).
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 2 april 2024 @ 10:02:10 #201
163650 Greys
pi_213057501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:54 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Oké, gelukkig. Dat van die live-uitvoering had ik even gemist.

Hoop alsnog wel op winst van Kroatië (of Nederland natuurlijk).
Ze hadden dit weekend én een live uitvoering geupload net als Joost toen deed zeg maar én Nemo deed mee aan de preparty in Madrid waar ze goed live uit de verf kwamen, zowel het lied als de bijzonder sympathieke uitvoerende. Dus waar mensen misschien eerst nog twijfelden of het live wel goed zou komen is die twijfel nu weg.

En het kan echt alle kanten nog op straks in Malmö qua wie er wint! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213057585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 09:44 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Vind je? Ik vind het vooral flauw en makkelijk scoren binnen een ESF-kader eigenlijk. Beetje net als Conchita Wurst, die het op kwaliteit van het nummer alleen ook nooit gered zou hebben.

Het is een beetje goedkoop statement inderdaad. Maar in dit geval, het nummer gaat er ook echt over. "Somewhere between the 0s and 1s, is where I found my kingdom come". Dus dan is het niet helemaal een statement dat er met de haren is bijgesleept om wat stemmen te scoren, zoals je soms wel hebt.
pi_213057705
Nemo heeft een irritante stem en de uithalen vind ik vreselijk. Toen ik het luisterde deed het zeer aan mijn oren. Verder interesseert het me geen snars wat de geaardheid is. Geen Zwitserland voor mij.
Dus nee, Lamballert en Cyan9, jullie zijn niet alleen. En hiermee verdwijn ik weer.
pi_213059288
Dat Nemo eerste staat verbaast me. Vorige week vroeg ik me nog af of hen uberhaupt wel de semi uit zou komen. Want het televotepubliek gaat hier toch niet warm voor lopen?

Wat Dave zegt, klopt ook precies.
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 18:33 schreef Dave het volgende:

[..]
Ik ben hier nog niet zo zeker van, er is sinds 2014 en met name sinds 2019 wel het nodige veranderd qua tolerantie. Bij juries zie ik dit wel scoren, maar bij televote moet ik dat nog zien gebeuren. (Maar goed, misschien verrast de jeugd me.)
10 jaar geleden won een man in een jurk, deels als reactie op het versoberen van de homorechten in Rusland. Conchita werd ineens een homo-icoon. Nu zijn de tijden anders. In Nederland voelt het weer intoleranter en dat zal in de rest van Europa niet anders zijn.
Nemo is non-binair en de gemiddelde LHB'er loopt daar echt niet warm voor. Die gaan niet op hen stemmen.

Ik denk dat Nemo blij mag zijn met een plek in de top 5.
pi_213060175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 12:19 schreef BillDauterive het volgende:
Dat Nemo eerste staat verbaast me. Vorige week vroeg ik me nog af of hen uberhaupt wel de semi uit zou komen. Want het televotepubliek gaat hier toch niet warm voor lopen?

[..]
10 jaar geleden won een man in een jurk, deels als reactie op het versoberen van de homorechten in Rusland. Conchita werd ineens een homo-icoon. Nu zijn de tijden anders. In Nederland voelt het weer intoleranter en dat zal in de rest van Europa niet anders zijn.
Nemo is non-binair en de gemiddelde LHB'er loopt daar echt niet warm voor. Die gaan niet op hen stemmen.

Vorig jaar werd het hele feest gewonnen door een Marokkaan, met in de Top 5 verder een man met nagellak, een homo, een biseksueel en nog iemand uit het immer verderfelijke Israël. Zo intolerant of racistisch is de gemiddelde ESF-kijker dan toch ook weer niet?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213060372
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 12:19 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

10 jaar geleden werd exact dezelfde reden gegeven waarom Conchita niet zou winnen en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

En het “voelt” intoleranter wilt ook niet direct zeggen dat iedereen intoleranter is geworden. Er kan ook een groep zijn die juist toleranter is geworden.
pi_213060501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Vorig jaar werd het hele feest gewonnen door een Marokkaan, met in de Top 5 verder een man met nagellak, een homo, een biseksueel en nog iemand uit het immer verderfelijke Israël. Zo intolerant of racistisch is de gemiddelde ESF-kijker dan toch ook weer niet?
De samenleving als geheel wordt wel intoleranter, maar zolang er maar een groep heel erg fanatiek voor Nemo is, is dat wat Eurovisie betreft geen probleem. Je kunt immers niet tegen iemand stemmen.
pi_213060509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Bij Käärijä was ook een felle regenboog te zien. En Marco Mengoni liep zelfs bij de vlaggenparade met een regenboogvlag.
pi_213060597
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 13:46 schreef Miloutchi het volgende:

[..]
10 jaar geleden werd exact dezelfde reden gegeven waarom Conchita niet zou winnen en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

En het “voelt” intoleranter wilt ook niet direct zeggen dat iedereen intoleranter is geworden. Er kan ook een groep zijn die juist toleranter is geworden.
Maar Conchita was niet non-binair en werd gezien als tegengeluid tegen Rusland. Er stemden ook mensen op Conchita als proteststem tegen Rusland.
Misschien overschat ik het, maar ik denk dat een groot deel van de regenboogcommunity zich niet verbonden voelt met Nemo. Dit hebben we de afgelopen weken ook in Zwolle kunnen zien (waar een 'regenboogbar' geopend is die niet trans-friendly is) en maak ik vaker mee. Het zou mooi zijn als ik fout zit, maar ik vrees er wel voor dat het grote publiek Nemo niet gaat begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')