tbs opleggen en we zien de man niet meer, zou het beste zijn denk ik. Moord of doodslag boeit me dan minder.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:41 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jaja
Moord is dus het opzettelijk én met voorbedachten raad het beroven van het leven van een ander. Voorbedachte rade wijst op een moment van kalm overleg, van bedaard nadenken voorafgaand aan de uitvoering. Indien iemand daadwerkelijk een plan heeft om een ander van het leven te beroven en dit vervolgens ook doet kan gesproken worden van moord.
Geloof je het zelf. Eerst doodslag op die vrouw in de auto. Toen even kalm staan denken en die dude vermoord.
Filmpje gemist?
Op de Facebekpagina van Ingrid S. post ze in juli 2023 dat ze xtra beveiliging nodig hebben. Er staat verder niet bij waar het over gaat.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een jaar geleden was de overdracht, dan hebben ze dus gelijk gezeik gekregen.
Andere bronnen spreken van september 2023 dat het conflict ontstond.
Lijkt me wel duidelijk dat het conflict langer speelde dan "pas" vanaf afgelopen september.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:44 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Op de Facebekpagina van Ingrid S. post ze in juli 2023 dat ze xtra beveiliging nodig hebben. Er staat verder niet bij waar het over gaat.
Dat hoeft dan niet voor beide moorden te gelden, een moment om tussen moord 1 en moord 2 tot bezinning te komen is voldoende om de tweede iig moord te laten zijn en geen doodslag, als dat voor de eerste al zou gelden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan ook doodslag zijn. Het ligt er een beetje aan of het zorgvuldig voorbereid en gepland is, of niet. Dan is het pas moord.
Ik heb niet genoeg verstand van recht hoeveel en hoelang vantevoren gepland ze het als moord zien.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat hoeft dan niet voor beide moorden te gelden, een moment om tussen moord 1 en moord 2 tot bezinning te komen is voldoende om de tweede iig moord te laten zijn en geen doodslag, als dat voor de eerste al zou gelden.
DVHNquote:Van Zijl was in Velsen-Zuid de directe buren van Sam en Ineke. Hij runt een fietsenwinkel in Beverwijk. Hij schrok wel enorm van de moord op zijn oude buren. „Zoiets geloof je niet toch?”
Hoe goed hij ze in zes jaar heeft leren kennen, durft de ondernemer niet te zeggen, maar wel dat het ‘klaagmensen’ waren. „Ik durfde hem niks te verkopen, want er kwam altijd gezeur over.”
De Noord-Hollander herinnert zich een geschil tussen zijn buren en een aannemer die wat werk aan hun gevel had verricht. Dat eindigde in een rechtszaak volgens Van Zijl.
Dat is vervelend, maar geen reden tot het doden van deze mensen over te gaan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:52 schreef Zipportal het volgende:
Zo te horen waren die Polen autisten met OCD.
[..]
DVHN
Echt waar? Goh bedankt voor deze tip! Was al van plan de fietsenmaker om te brengen omdat ik een lekke band heb.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is vervelend, maar geen reden tot het doden van deze mensen over te gaan.
We krijgen allemaal in ons leven te maken met vervelende en moeilijke mensen.
Bovendien was alleen de man in Polen geboren.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is vervelend, maar geen reden tot het doden van deze mensen over te gaan.
We krijgen allemaal in ons leven te maken met vervelende en moeilijke mensen.
Graag gedaan. Voelt toch goed om te weten dat er een moord is voorkomen dankzij moi.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:58 schreef matthijst het volgende:
[..]
Echt waar? Goh bedankt voor deze tip! Was al van plan de fietsenmaker om te brengen omdat ik een lekke band heb.
Klopt, als ik de buurman opzoek is het meestal met een paar groene knuppels op zak.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:05 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Er zijn dagen dat ik niet met een wapen op zak naar de buren ga.
Nou, als je zijn filmpje bekijkt, heeft hij het echt gedaan omdat die mensen zijn gezin dan nooit meer kwaad konden doen. Hij wist ook nog heel goed dat hij de rest van zijn leven in de gevangenis zou gaan.quote:
Over die camera's had die dader het in dat filmpje van hem ook nog.quote:
Dit is wel pijnlijk uit de mond van een vriend van de vermoorde.quote:
Waarom precies is dit relevant?quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:52 schreef Zipportal het volgende:
Zo te horen waren die Polen autisten met OCD.
[..]
DVHN
Richard K had juist de zoon van het andere gezin lastig gevallen en die hadden hun zoontje ook van voetbal daar gehaald.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:11 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Nou, als je zijn filmpje bekijkt, heeft hij het echt gedaan omdat die mensen zijn gezin dan nooit meer kwaad konden doen. Hij wist ook nog heel goed dat hij de rest van zijn leven in de gevangenis zou gaan.
Dus ik denk eigenlijk van niet.
(dat betekent niet dat ik het persoonlijk een goede aktie vind)
Mooie bende. 48 keer de politie bellen. Dan werd ie er iig goed gek van.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:16 schreef onlogisch het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ieke-ruzie~ade15927/
Suggestieve vraag.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:29 schreef MissButterflyy het volgende:
In het artikel van het AD stond dat ‘Sam’ een kopstoot had uitgedeeld aan Richard, vandaar de wond op zijn hoofd.
Van wie zou het pistool toch zijn geweest?
Klinkt als een behoorlijk mietje die het niet kon verkroppen dat hij een man op man gevecht verloor.quote:Op woensdag 17 januari 2024 15:30 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mooie bende. 48 keer de politie bellen. Dan werd ie er iig goed gek van.
En bedreigd met knuppels en pistolen klinkt ook fris.
Afgelopen weekend nog een kopstoot gekregen van Polski. Die was d'r goed klaar mee lijkt het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |