abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2024 @ 08:25:22 #1
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_212059652
Ha allemaal,

voor een project zoek ik een eenvoudige tv die bestanden (filmpjes) automatisch afspeelt wanneer hij opstart.
Het gaat om een onbemande ruimte waar de tv achter een stevige ruit wordt gemonteerd. Iedere ochtend op een knopje drukken is helaas geen optie

Jaren geleden heb ik eens met zoiets gewerkt, maar ik kan er helaas niets meer over terugvinden. Iemand een idee welke tv's dit kunnen?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_212059753
Ik zou er een computer aan hangen die de bestanden afspeelt. Lijkt me lastig om met alleen een tv te bereiken.
  woensdag 17 januari 2024 @ 08:46:20 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_212059838
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 08:37 schreef Farenji het volgende:
Ik zou er een computer aan hangen die de bestanden afspeelt. Lijkt me lastig om met alleen een tv te bereiken.
Ook dan start de boel niet automatisch op toch? 's Nachts gaat de stroom eraf en die computer zal je toch ook handmatig aan moeten zetten?
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
pi_212059898
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 08:46 schreef goed_volk het volgende:

[..]
Ook dan start de boel niet automatisch op toch? 's Nachts gaat de stroom eraf en die computer zal je toch ook handmatig aan moeten zetten?
Een computer kun je automatisch laten opstarten als de stroom erop gaat. Met een Raspberry Pi gaat dat zeker vanzelf want die heeft niet eens een uit-knop. En een tv kun je instellen dat ie automatisch aan gaat via hdmi. Als de computer aan gaat, gaat dus ook de tv vanzelf aan.
pi_212064792
In een tv zit zoiets in de firmware verwerkt (Dus de software en hardware in de tv) er zullen best ooit tv's zijn geweest of nog zijn die een zulke instellingen hebben. Maar dat wordt zoeken naar de speld in de hooiberg.

Dan inderdaad een tv gebruiken als monitor en daar een pc aanhangen is je beste optie. Mits je een tv hebt die meteen aan gaat wanneer de stroom erop komt.

Bij een pc hoort dit allemaal geen probleem te zijn, in de bios kun je de optie selecteren meteen door te starten bij power on. In de OS regel je de rest, auto logon en video of wat dan ook opstarten vanaf USB is allemaal scriptmatig of via policies of taakbeheer te regelen.

Er zijn ook tv's of eigenlijk schermen verkrijgbaar die voor zulke taken ontworpen zijn. Ook daar zit een pc on board, maar hebben ook een tv aansluiting zoals coax. Maar tegenwoordig via IP tv allemaal overbodig.

Ik heb er vroeger zelf en dat is al meer dan 10 jaar terug een paar moeten ophangen en installeren, van die werden dan gebruikt voor reclame en mededelingsdoeleinden. Na 17 uur ging de stroom eraf en 8 uur stroom erop en tot 17 uur de presentatie automatisch afspelen. Het verschil is niet te zien en lijkt een ordinaire tv, maar er hangt gewoon een complete pc met groot scherm. En zo waanzinnig duur zijn ze niet...

Indien je dan toch nog geen tv daarvoor hebt, zoek dan naar zo'n presentatiescherm met een pc on board. Smart board of zoiets die hebben meestal ook touchscreen, maar ook zonder touchscreen bestaan ze.
  woensdag 17 januari 2024 @ 16:29:22 #6
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_212066671
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:25 schreef Watuntrik het volgende:
Ik heb er vroeger zelf en dat is al meer dan 10 jaar terug een paar moeten ophangen en installeren, van die werden dan gebruikt voor reclame en mededelingsdoeleinden. Na 17 uur ging de stroom eraf en 8 uur stroom erop en tot 17 uur de presentatie automatisch afspelen. Het verschil is niet te zien en lijkt een ordinaire tv, maar er hangt gewoon een complete pc met groot scherm. En zo waanzinnig duur zijn ze niet...
He,super thanks! Ik moet dus niet naar een tv zoeken, maar een monitor, dat is al een flinke duw in de goede richting, wist ik niet.
Wat je beschrijft is exact de bedoeling.
pi_212067040
En als de computer niet vanzelf wil opstarten, kan je ook de powerknop vanaf het mainboard verlengen met 2 draadjes en een drukschakelaar op een plekje uit het zicht monteren. Dat heb ik wel eens gedaan bij een computer van een voetbalvereniging waar een scherm achter het acrylaatglas stond met wedstrijdschema's, aankondigingen, afgewisseld met sponsoren, etc.

Je hebt ook schakelaartjes die je met een sleutel bedient, zodat niet Jan-en-alleman de machine kan in- of uitschakelen als ze de knop ontdekken.
pi_212067121
quote:
5s.gif Op woensdag 17 januari 2024 08:25 schreef goed_volk het volgende:
Ha allemaal,

voor een project zoek ik een eenvoudige tv die bestanden (filmpjes) automatisch afspeelt wanneer hij opstart.
Het gaat om een onbemande ruimte waar de tv achter een stevige ruit wordt gemonteerd. Iedere ochtend op een knopje drukken is helaas geen optie

Jaren geleden heb ik eens met zoiets gewerkt, maar ik kan er helaas niets meer over terugvinden. Iemand een idee welke tv's dit kunnen?
Windows 10/11 hdmi usb computer gebruiken zie link.

https://www.amazon.nl/PCG(...)%2Caps%2C1547&sr=8-2

Dan bij starten gaat de windows gewoon aan en via autorun laat je de programma starten.

Ze zijn vast ergens anders goedkoper te krijgen.

Edit
Ook kan je dit gebruiken als xbox cloud streaming met een xbox game pas
pi_212068235
quote:
14s.gif Op woensdag 17 januari 2024 16:29 schreef goed_volk het volgende:

[..]
He,super thanks! Ik moet dus niet naar een tv zoeken, maar een monitor, dat is al een flinke duw in de goede richting, wist ik niet.
Wat je beschrijft is exact de bedoeling.
Ik heb een LG tv/monitor. Die kan je instellen op thuisgebruik of winkeldemonstratie toepassing.
Al;s de winkeldemo wordt geselecteerd, dan wordt die geoptimaliseerd op waarden voor tv-winkels. Of dit ook het door jou gewenste gevolg heeft, weet ik niet.
pi_212068597
Tweedehands all-in-one zoeken?
  donderdag 18 januari 2024 @ 08:34:49 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_212073867
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 18:39 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Ik heb een LG tv/monitor. Die kan je instellen op thuisgebruik of winkeldemonstratie toepassing.
Al;s de winkeldemo wordt geselecteerd, dan wordt die geoptimaliseerd op waarden voor tv-winkels. Of dit ook het door jou gewenste gevolg heeft, weet ik niet.
Wat voor model heb jij? Dan ga ik ff zoeken.
pi_212074859
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2024 08:34 schreef goed_volk het volgende:

[..]
Wat voor model heb jij? Dan ga ik ff zoeken.
[LG] webOS TV UM7600PLB
Model 43UM7600PLB
:)
  zondag 28 januari 2024 @ 18:41:24 #13
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_212204583
Een android tv met een "kiosk mode" app?
are we infinite or am I alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')