Ben jij zelf ooit gepest?quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Wapens, kickboksen. Gewoon van je af slaan
Internethelden.
Maakt niet altijd uit. Hier een keer iemand teruggeslagen die beter kon vechten (karate). Verloor het gevecht maar daarna nooit meer gepest. En dat na een jaar gepest worden en het negeren, aankaarten, wat uiteindelijk niks uithaalt als ze je als zwak blijven zien.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:30 schreef Klepper272 het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat de gepeste vaak de fysiek zwakkere is en het gevecht verliest.
Dan snap ik wel waarom jij 'praten' zo predikt; je hebt gewoon geen flauw idee.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee ik zorgde altijd voor goede contacten.
Werkt een mep geven wel bewezen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:52 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dan snap ik wel waarom jij 'praten' zo predikt; je hebt gewoon geen flauw idee.
Je leest meerdere verhalen hier toch, mezelf incluis? Ik heb nog geen enkel verhaal gelezen waarbij protocollen (:rquote:
Oh anekdotisch bewijs.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:54 schreef DjVero het volgende:
[..]
Je leest meerdere verhalen hier toch, mezelf incluis? Ik heb nog geen enkel verhaal gelezen waarbij protocollen (:r) en praten (nog meer
) hebben geholpen.
In jouw Sesamstraatlogica vast en zeker.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Het beste bewijs, zeker als het om meerdere gevallen gaat!
Wie niet sterk is moet slim zijn he.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:52 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dan snap ik wel waarom jij 'praten' zo predikt; je hebt gewoon geen flauw idee.
Jij hebt gewoon niet de pech gehad dat jij het doelwit was van deze jongens. Als dat wel zo was, had je nu heel anders gepraat. Ik had een mocro als pestkop (die me van muurtjes duwde zelfs). Ik had hem nooit een vlieg kwaad gedaan, maar ik werd wel doelwit. Hoe in vredesnaam had ik met hem een goede verstandhouding kunnen hebben?quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Wie niet sterk is moet slim zijn he.
Als ik naar de klassenfoto kijk van de middelbare gok ik dat anno 2024 zomaar 30% gedetineerd, dood of een rijk leven heeft van de coke in Dubai.
Dat waren toen al jongens waar je beter een goede verstandhouding mee kon hebben omdat ze beschikking hadden over wapens en getrainde vechters waren.
Denk niet dat dat geluk was ik hosselde dingen voor hun dus ze hadden mij nodig. Over geluk gesproken, jij hebt geluk gehad dat hij zijn broer niet er bij haalde en die dan een mes pakte om jouw broer te steken,. In zo'n wereld leven we helaas.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:04 schreef DjVero het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon niet de pech gehad dat jij het doelwit was van deze jongens. Als dat wel zo was, had je nu heel anders gepraat. Ik had een mocro als pestkop (die me van muurtjes duwde zelfs). Ik had hem nooit een vlieg kwaad gedaan, maar ik werd wel doelwit. Hoe in vredesnaam had ik met hem een goede verstandhouding kunnen hebben?Echt
![]()
Totdat m'n broer, die toen al 3x zo groot was, hem met zijn kop tegen een muur ramde, buiten schooltijd. Het pestgedrag was me-teen klaar!
Verder klinkt het nogal alsof jij in een pauperbuurt in een kutstad bent opgegroeid. Praten is inderdaad het eerste protocol, daarna moeten al-tijd eigen protocollen in werking treden.
Inderdaad vre-se-lijk geluk dat ik gepest werd, ja. Echt...quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk niet dat dat geluk was ik hosselde dingen voor hun dus ze hadden mij nodig. Over geluk gesproken, jij hebt geluk gehad dat hij zijn broer niet er bij haalde en die dan een mes pakte om jouw broer te steken,. In zo'n wereld leven we helaas.
Dat is natuurlijk als laatste optie als niets anders werkt.. Zeggen dat je dan maar van school moet veranderen is ook belachelijk dan wint zon pestertje helemaal en gaat hij harder door.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:35 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Geweld prediken in een tijd dat kinderen op jonge leeftijd beschikking over wapens hebben
Over een bubbel gesproken.
Of als je naar huis achtervolgd word door pestkoppen bvquote:Op woensdag 17 januari 2024 11:46 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vraag me vooral af hoe het dan werkt als het kind van het schoolterrein weg is. Dus in het weekend, of op een woensdagavond en het speelt eventueel buiten, en het wordt daar door dezelfde kinderen als overdag op school gepest.
Welk protocol roepen we dan in het leven? Want niet alles is op papier te vangen. Protocol dit protocol dat, maar een kind dat wordt gepest heeft geen interesse in een protocol. Dat kan 's avonds al niet slapen omdat het de dag erna weer naar school moet en met zijn of haar pestkoppen geconfronteerd wordt. Dat kind wil gewoon dat het stopt.
Dus welk protocol roepen we aan als het ook buiten schooltijden/terrein om gebeurt?
Bewijzen dat dat wel werkt? Of is dat alleen de n=1quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:16 schreef Friday12 het volgende:
Zoals ik zei heel naief te denken dat dit alles oplost dat protocol en soms is de enige optie die nog voor handen ligt een tik geven.
Meerdere verhalen in dit topic...quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:17 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Bewijzen dat dat wel werkt? Of is dat alleen de n=1
Nou ik ben niet meer gepest erna dus bewijs. Het praten daarna werd ik nog harder gepest dus voor mij ook bewijs.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:17 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Sowieso hier mee eens. Mensen denken dat ik zeg dat je maar iedereen tot moes moet slaan maar dat is totaal niet de waarheid.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:21 schreef viceversa het volgende:
Ik denk dat terugslaan nooit een eerste oplossing is, maar de keren die ik heb meegemaakt was het daarna wel direct klaar. De pester heeft ineens iets te verliezen. Het heeft echter altijd de voorkeur dat een school pestgedrag serieus neemt en dat actief bestrijdt.
We kunnen moeilijk een experiment uitvoeren waarbij de helft geweld gebruikt en de andere helft protocollen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:17 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Nou het is natuurlijk ook een beetje raar dat je roept dat je 'de juiste mensen kende' die sterk waren en wapens hadden. Dat is dus de dreiging van geweld. Dat wil niet zeggen dat die mensen dat geweld ook toepasten, maar de dreiging was er, voor de pester.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Nou ik ben niet meer gepest erna dus bewijs. Het praten daarna werd ik nog harder gepest dus voor mij ook bewijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |