abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212058361
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:34 schreef Elan het volgende:

[..]
De pester is net zo goed slachtoffer, iemand met fatsoenlijk ontwikkelde sociale vaardigheden en empatische vermogens is er niet op uit om anderen te beschadigen.

Natuurlijk wil jij hier niet aan want de pester moet bloeden maar in de praktijk blijkt dat maar al te vaak. Je gaat niet een ander kapot maken of het leven zuur maken als je zelf lekker in je velletje zit.
Dat is ook een kind, maar nogmaals, dat is de verantwoordelijkheid van de ouders/school en niet van het kind dat kapot gemaakt wordt door het pesten.
pi_212058362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Ga je nou eerst maar verdiepen waar het protocol inhoudt want je hebt duidelijk geen idee waar je over praat als je denkt dat het zoiets simplistisch als een papiertje is.
Hoe ingewikkeld dat protocol ook is, ik ga mijn kinderen niet aanleren dat ze zich ongestraft moeten laten pesten. Is het in eerste instantie niet op te lossen met het magische zinnetje “ Stop, hou op, ik vind het niet leuk”, dan maar een goede knal of een rotschop. En dan wil ik best op audiëntie komen om aan de school uit te leggen waar het probleem zit en dat ik verwacht dat daar iets aan gedaan wordt.
pi_212058366
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:36 schreef Elan het volgende:

[..]
Prima, als je zo kortzichtig denkt zonder ook maar enige kennis van zaken te hebben wat betreft de inhoud dan stopt hier de discussie voor mij.
Jij bent juist kortzichtig door je ergens op blind te staren.

Niks, helemaal niks is het absolute antwoord in welke menselijke situatie dan ook.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:38:44 #104
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212058369
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Niks, helemaal niks is het absolute antwoord in welke menselijke situatie dan ook.
En elk geval dat het werkt is mooi mee genomen :Y
pi_212058374
Dit mag op een andere toon gezegd worden.

[ Bericht 94% gewijzigd door Peejtur op 18-01-2024 11:55:45 ]
blablablabla
pi_212058382
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:34 schreef Elan het volgende:

[..]
De pester is net zo goed slachtoffer, iemand met fatsoenlijk ontwikkelde sociale vaardigheden en empatische vermogens is er niet op uit om anderen te beschadigen.

Natuurlijk wil jij hier niet aan want de pester moet bloeden maar in de praktijk blijkt dat maar al te vaak. Je gaat niet een ander kapot maken of het leven zuur maken als je zelf lekker in je velletje zit.
Als iemand een pester wordt door de thuissituatie kan je protocollen gebruiken wat je wilt, maar in de thuissituatie zal dan niks veranderen. In die situatie blijft het dan een pester.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:40:34 #107
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212058384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Het is op dat moment een oplossing. En jij zegt eigenlijk dat slachtoffers van pesten dat ze niets mogen doen en het maar moeten laten aankomen op dat pestprotocol.

[ Bericht 23% gewijzigd door Peejtur op 18-01-2024 11:56:28 ]
pi_212058386
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:38 schreef Friday12 het volgende:

[..]
En elk geval dat het werkt is mooi mee genomen :Y
En als het niet werkt heeft een ander een trauma. *O*
pi_212058392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Een oplossing komt vaak vanzelf als je met elkaar in gesprek blijft. Dus niet er op los gaat slaan om je punt te maken.

Scholen zitten hier tegenwoordig behoorlijk bovenop qua regels. Dus als in geval van TS het kind slaat (al is dat terugslaan) kan dat zomaar resulteren in een schorsing.
blablablabla
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:41:51 #110
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212058395
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:40 schreef blessed19 het volgende:

[..]
En als het niet werkt heeft een ander een trauma. *O*
Ik ben blij dat ik al die andere jaren niet ben gepest :Y

Het slechtste was dat het verhaal de hele school rond was gegaan alleen niet iedereen wist om wie het ging :')
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:42:41 #111
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212058398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:41 schreef Elan het volgende:

[..]
Een oplossing komt vaak vanzelf als je met elkaar in gesprek blijft. Dus niet er op los gaat slaan om je punt te maken.

Scholen zitten hier tegenwoordig behoorlijk bovenop qua regels. Dus als in geval van TS het kind slaat (al is dat terugslaan) kan dat zomaar resulteren in een schorsing.
Een schorsing of jaren lang gepest worden.. Dat is voor mij een hele simpele om eerlijk te zijn :Y
pi_212058403
quote:

[..]
Kijk, ik ben nu wel klaar met je. Je oordeelt nu over mij. Dat is een teken dat je zelf je eigen emoties niet onder controle hebt. Focus jij maar op je wonderlijk papiertje, dan gaan wij verder met de realiteit.

[ Bericht 22% gewijzigd door Peejtur op 18-01-2024 11:56:57 ]
pi_212058404
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:40 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Het is op dat moment een oplossing. En jij zegt eigenlijk dat slachtoffers van pesten dat ze niets mogen doen en het maar moeten laten aankomen op dat pestprotocol.
Nee dat zeg ik helemaal niet.

Wat ik zeg dat je eerst maar eens moet kijken waar het protocol exact voor staat voor je gaat lopen roeptoeteren dat het complete onzin is.

Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat het niks is terwijl je niet eens weet waar het voor staat.
blablablabla
pi_212058406
quote:

[..]

Ik weet niet hoe het bij jou vroeger op school aan toe ging. Bij ons op school was er 1 ding erger dan pesten…
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:44:13 #115
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212058411
quote:

[..]
ben nooit gepest, maar soms is een paar klappen gewoon de oplossing

stel je gewoon niet zo aan :?

[ Bericht 22% gewijzigd door Peejtur op 18-01-2024 11:57:23 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212058416
quote:

[..]

Ah, dus jij zegt hier dat het correct is dat geestelijke mishandeling geen reden is tot schorsing.

Volgens mij ben jij juist degene die therapie nodig heeft.

Of je bent een trol en ik ben er keihard ingetrapt.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:45:05 #117
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212058417
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik helemaal niet.

Wat ik zeg dat je eerst maar eens moet kijken waar het protocol exact voor staat voor je gaat lopen roeptoeteren dat het complete onzin is.

Je gaat er bij voorbaat al vanuit dat het niks is terwijl je niet eens weet waar het voor staat.
Ik heb het net nog gelezen het heeft een hoog zweefteven gehalte dat erf naief is.
pi_212058418
Ik werd een tijdje gepest op de basisschool, om wat voor reden dan ook, op het schoolplein, onderweg naar huis en in de klas, het maakt je als kind ongelukkig, altijd gespannen naar school, wegblijven mag je niet. Want je moet naar die verdomde school.

De laatste keer pesten was toen zo'n figuur mij zo'n typisch lullige tekening stiekem aan mij in de klas wilde geven. Toevallig hadden we die dag les van de directeur.

De hele tijd tikken in mijn rug, tik tik tik,....

Tik tik hier een tekening tik tik

Ik ben omgedraaid met de mededeling dat ik die tekening niet wilde en heb zijn schooltafel zo'n beetje door hem heen gegooid, lag ie daar onderuit verspreid tussen zijn spulletjes verschrikt om zich heen te kijken.

Die pestkop moest zijn spullen pakken en de klas verlaten.

De les kon verder.

Probleem eindelijk definitief opgelost.

Mocht een pestprotocol dit allemaal voorkomen, prima.

Maar als je als kind er toch niet van afkomt, laten we niet naief zijn met de digitale middelen, kan een kind als ie het durft het beste een ouderwetse dreun uitdelen, het liefst waar iedereen het ziet.
pi_212058421

[ Bericht 92% gewijzigd door Peejtur op 18-01-2024 11:57:46 ]
blablablabla
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:46:09 #120
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212058423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:44 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ah, dus jij zegt hier dat het correct is dat geestelijke mishandeling geen reden is tot schorsing.

Wij beide dan als dit een trol is :D
pi_212058434
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:44 schreef blessed19 het volgende:

[..]

De gepeste kan ook tegen een schorsing aanlopen hoor, al is dat het uitgangspunt niet. Voorkomen is beter dan genezen. En dat doe je bij voorkeur door pestgedrag bespreekbaar te maken en de pesters in de ban te doen. Niet door de slachtoffers te bewapenen.

De gevolgen van dergelijk machogedrag zien we helaas al te vaak in de VS.
blablablabla
pi_212058437
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik werd een tijdje gepest op de basisschool, om wat voor reden dan ook, op het schoolplein, onderweg naar huis en in de klas, het maakt je als kind ongelukkig, altijd gespannen naar school, wegblijven mag je niet. Want je moet naar die verdomde school.

De laatste keer pesten was toen zo'n figuur mij zo'n typisch lullige tekening stiekem aan mij in de klas wilde geven. Toevallig hadden we die dag les van de directeur.

Ik ben omgedraaid met de mededeling dat ik die tekening niet wilde en heb zijn schooltafel zo'n beetje door hem heen gegooid, lag ie daar onderuit verspreid tussen zijn spulletjes verschrikt om zich heen te kijken.

De les kon verder.

Maar als je als kind er toch niet van afkomt, laten we niet naief zijn met de digitale middelen, kan een kind als ie het durft het beste een ouderwetse dreun uitdelen, het liefst waar iedereen het ziet.
Ja, dat mag dus volgens elan niet, he!
  dinsdag 16 januari 2024 @ 23:48:24 #123
194233 Friday12
Originele kloon
pi_212058442
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

De les kon verder.

Foei je moet netjes een dialoog starten oO/
pi_212058443
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:47 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Ja, dat mag dus volgens elan niet, he!
Elan is zelf goed met woorden, dus daarom schrijf ik het ook op.
pi_212058447
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 23:47 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Gast je bent wel echt erg bezig :N

Een pestkop een klap verkopen tot je eigen kinderen kapot meppen.
Dat bedoel ik daar natuurlijk niet mee. Wat als je ziet dat iemand jouw kind pest later? Ben je niet bang dat je dan zwart voor de ogen krijgt als je zelf kampt met onverwerkte trauma's?
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')