Aha, dat laatste dus. De afvoer is nu vanaf muur tot einde afvoer 17 cm. Hoe makkelijk is een afvoer dan te verplaatsen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:20 schreef Wiedanwel het volgende:
122cm is prima werkbaar hoor. Neem een ondiep reservoir als de geberit UP720 en dan houd je zelfs met een normale pot al meer dan 50 cm over. En dat is fijn, want de compact potten die ik heb ervaren zijn een onprettig compromis.
Wat nog wel belangrijk is om je te beseffen en te checken, is dat je de afvoerpijp onder de vloer zult moeten verleggen zodat ie nagenoeg strak tegen je achterwand omhoog komt.
Klinkt ook wel goed!quote:Op woensdag 17 januari 2024 08:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben in de ene badkamer idd ook de kortere variant van dezelfde WC.
Die ruimte wordt vooral gewonnen in het stuk tussen de bevestiging van de WC-bril en de bevestiging aan het reservoir.
De WC-bril van die WC staat ook rechterop dan die van de andere WC's.
Ze hebben allemaal dezelfde bril, dus daar zit het niet in.
We hebben de Geberit iCon Rimfree in de reguliere versie (2 stuks) en in de "kleine sprong" versie (1 keer).quote:
Dat kan variëren van heel makkelijk tot nagenoeg onmogelijk en moet terplekke bekeken worden.quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Aha, dat laatste dus. De afvoer is nu vanaf muur tot einde afvoer 17 cm. Hoe makkelijk is een afvoer dan te verplaatsen?
Precies en het liefst niet door een beunhaas. Er wordt in dit topic flink afgegeven op mijn broer, bouwkundig ingenieur en architect, maar geloof hem toch meer dan zeflbenoemde klussers. Het oude pleetje blijft voorlopig.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:01 schreef Wiedanwel het volgende:
[..]
Dat kan variëren van heel makkelijk tot nagenoeg onmogelijk en moet terplekke bekeken worden.
Dan had je denk ik beter geen topic kunnen openen?quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies en het liefst niet door een beunhaas. Er wordt in dit topic flink afgegeven op mijn broer, bouwkundig ingenieur en architect, maar geloof hem toch meer dan zeflbenoemde klussers. Het oude pleetje blijft voorlopig.
De stellige bewering van je broer wordt in dit topic ontkracht door zowel de theorie als meerdere users die dagelijks comfortabel schijten in een ruimte zo groot als die van jou.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Er wordt in dit topic flink afgegeven op mijn broer, bouwkundig ingenieur en architect, maar geloof hem toch meer
Doe niet zo dwaas, ik overweeg alles en maak daaruit een voorlopige conclusie. Heb te maken met meer metingen zoals boven al beschreven is, gaat niet zo makkelijk even een plee verplaatsen of een muurtje opzij zetten. De afvoer doet ook mee, dat betekent dan nog meer werk. Maar goed, bler maar mee joh!quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:51 schreef _mido het volgende:
Zelden een topic gezien waar zo snel en zo goed onderbouwd, van verschillende kanten, kant en klaar met linkjes een keurig antwoord op een vraag gegeven wordt en waar TS toch denkt het beter te weten.
Succes ermee heej
Dan moet je niet alle mensen hier die je proberen te helpen uit maken voor zelfbenoemde klussers. Ondankbaar geval ben je.quote:Op donderdag 18 januari 2024 01:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Doe niet zo dwaas, ik overweeg alles en maak daaruit een voorlopige conclusie. Heb te maken met meer metingen zoals boven al beschreven is, gaat niet zo makkelijk even een plee verplaatsen of een muurtje opzij zetten. De afvoer doet ook mee, dat betekent dan nog meer werk. Maar goed, bler maar mee joh!
Ik geef niet af op je broer, maar ik onderbouw als architect en ervaringsdeskundige in mijn eigen huis waarom ik denk dat het prima kan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 23:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies en het liefst niet door een beunhaas. Er wordt in dit topic flink afgegeven op mijn broer, bouwkundig ingenieur en architect, maar geloof hem toch meer dan zeflbenoemde klussers. Het oude pleetje blijft voorlopig.
Heb je een foto van de huidige aansluiting en wat is de opbouw van de vloer?quote:Op woensdag 17 januari 2024 17:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Aha, dat laatste dus. De afvoer is nu vanaf muur tot einde afvoer 17 cm. Hoe makkelijk is een afvoer dan te verplaatsen?
Dankjewel, archito en excuses voor mijn vorige reacties op jou. Mijn broer mekkert en beweert dat een rechtopstaande klep wel eens snel kan zorgen voor terugklappen. (sta je te pissen valt de klep terug) Dus ook onzin. Het enige dat ik nog kan bedenken tegen een hangend toilet is, je kunt er niet bij als de stortbak weigert.quote:Op donderdag 18 januari 2024 12:30 schreef archito het volgende:
[..]
Heb je een foto van de huidige aansluiting en wat is de opbouw van de vloer?
Bij ons liep de standleiding naast het inbouwreservoir, dus dat was makkelijk aansluiten in de voorzetwand.
Maar je hebt ook speciale ovale aansluitbuizen die je nieuwe reservoir vanuit de wand op de afvoer in de vloer aansluiten.
Maar je broer kent als bouwkundig ingenieur de situatie als beste, wat zegt hij ervan?
Een hele hoop dingen kun je oplossen via het bedienpaneel dat meestal (of altijd?) verwijderbaar is. Daarachter zit dan een gat waardoor je bij de bewegende delen zoals de vlotter kunt komen.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het enige dat ik nog kan bedenken tegen een hangend toilet is, je kunt er niet bij als de stortbak weigert.
1980 belde.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:48 schreef smizy het volgende:
1.22 is te krap om normaal een krantje te lezen.
Het wordt steeds gekker met je broer.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dankjewel, archito en excuses voor mijn vorige reacties op jou. Mijn broer mekkert en beweert dat een rechtopstaande klep wel eens snel kan zorgen voor terugklappen. (sta je te pissen valt de klep terug) Dus ook onzin. Het enige dat ik nog kan bedenken tegen een hangend toilet is, je kunt er niet bij als de stortbak weigert.
Helemaal mee eens behalve dat je geen gipsplaatje 12,5mm wil gebruiken want dan vliegen de tegels je om de oren als de eerste volwassene gaat zitten.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:02 schreef _mido het volgende:
[..]
Je broer heeft GEEN gelijk. Stavromdinges wel. Die 500mm voor de pot tot de wand/binnenzijde van de deur is het belangrijkst. In mijn vorige huis had ik 1050mm van wand tot binnenkant deur en dat was ruim. Kon je bij wijze van spreken nog onderuit gezakt zitten.
Het bouwbesluit hanteert een oppervlak van 1200x900 maar voor een hangtoilet met ingebouwd reservoir krijg je altijd goedkeuring op basis van gelijkwaardigheid als je ruimte nog 1050 is.
Scroll even door naar pagina 26
Als je nou dit reservoir koopt (110mm), daar een gipsplaatje en tegels tegenaanzet (12,5+5+10=27,5) en daar één van deze potten (450)tegen hangt mag je zelf uitrekenen hoeveel ruimte je nog overhoud.
Ja via het paneel kun je alles repareren wat er te repareren valt.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 18:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Een hele hoop dingen kun je oplossen via het bedienpaneel dat meestal (of altijd?) verwijderbaar is. Daarachter zit dan een gat waardoor je bij de bewegende delen zoals de vlotter kunt komen.
Of je werkt de bovenkant van de ombouw af met een mooie houten plank in plaats van ook te betegelen. Als je die houten plank verwijderbaar maakt, kun je dan ook vanaf de bovenkant er bij. Zoiets als in dit plaatje
[ afbeelding ]
Exemplarisch wel, iemand uit de praktijk niet geloven en de enige soort ingenieur die niet kan rekenen wel.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 17:44 schreef Firuze60 het volgende:
Volgens een kennis (klusser) kan er prima een hangtoilet (vind ik zelf het mooist). Volgens mijn broer (architect) absoluut niet
Geef het door, hoor. Wel fijn dat bouwkundigen met ruime cijfers rekenen. Voorkomt klachten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:20 schreef Deshain het volgende:
[..]
Exemplarisch wel, iemand uit de praktijk niet geloven en de enige soort ingenieur die niet kan rekenen wel.
Met ruime cijfers rekenen is leuk als je het doet met de portemonnee van iemand anders in je hand of wanneer je in plaats van iemand de 21e eeuw in helpt liever met een schijthuis uit halverwege de vorige eeuw laat zitten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 19:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Geef het door, hoor. Wel fijn dat bouwkundigen met ruime cijfers rekenen. Voorkomt klachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |