abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212055244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:17 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Die dorpen hebben een hekel aan iedereen die van buitenaf. Dus dit soort uitspraken moet je met een korrel zout nemen.

Beide partijen hebben elkaar het leven zuur gemaakt zo lijkt het. De verhalen van de slachtoffers liegen er ook niet om bijvoorbeeld.

Feit blijft, je dood geen mensen.. en daarmee is de discussie ook gewoon gelijk gesloten.
Gedeelte eens en gedeelte oneens. Ik woon nu als import zo'n 6 jaar in zo'n dorp. Nergens last van. Die mensen hebben geen hekel aan mensen van buitenaf. Wel als jij hier van uit een andere regio komt en het hoog in je bol hebt en denkt de boel wel even te veranderen.

Laatste gedeelte absoluut mee eens, je doodt geen mensen. Al wordt je al een jaar bedreigt, dan moet er iets flippen in je hoofd
pi_212055266
Soms meot je voor je eigen recht opkomen als de politie het niet doet

deze man moet een lintje en vrij worden gelaten
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:28:16 #253
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212055271
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:15 schreef ToT het volgende:

[..]
Beetje als een huisarts die bij het eerste gesprek al zegt: "U zult er mee moeten leren leven".
Probleem is alleen dat soms iets niet te bewijzen valt en soms het moeilijk valt in te schatten wat de dreiging inhoudt. 'Ik ga je wat aandoen' is alleen een probleem als er al een behoorlijk gewelddadig verleden is van de gene die het zegt, anders is het niet strafbaar. Kan zijn dat politie praatje houdt, maar het is allemaal niet zo makkelijk. Iemand zijn kinderen gaan stalken (als dat waar is) is natuurlijk ook de boel enorm op scherp zetten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212055281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wie is die Ineke nou weer dan?
Ineke is het 44 jarige slachtoffer. De genoemde Sam is het 38 jarige slachtoffer volgens mij. Het lijkt of hebben de slachtoffers 2 kinderen als ik naar 1 van de Facebookprofielen kijk. Het lijkt mij dat het verhaal van het wapen dat van de slachtoffers zou komen voortkomt uit het filmpje van de vrouw van de vermoedelijke dader. Zij zegt het volgende "waarschijnlijk heeft die Pool hem bedreigt met een pistool ofzo. Ik weet het niet ik was natuurlijk naar mijn werk gegaan."
Ik heb nog nergens anders iets over het wapen of de herkomst daarvan gelezen. Alleen de geruchten over het dragen er van door de dader een paar dagen eerder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ikzoekhetuit op 16-01-2024 20:33:01 (Typefout) ]
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:29:10 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212055290
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]
Op het incident. Het biedt wat achtergrondinformatie over de toedracht
Oh, je bedoelt de 2 filmpjes die ook al in het GeenStijl artikel staan dat al 2 topics in de OP staat?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212055305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:20 schreef LXIV het volgende:
Dit bied ook perspectief 📸 Bekijk dit bericht op Facebook https://www.facebook.com/share/PmoD1cT6nVtGQj1M/?mibextid=WC7FNe
Hoeveel aandacht heeft ze nodig... Live gaan op fb is toch het laatste waar je aan denkt in zo'n situatie
pi_212055313
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:25 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja dat geeft ook wel aan dat de dader zelf ook wss niet helemaal helder is. Maar het blijft speculeren. Twee mensen neerschieten uit emotie, daar zit nogal wat tussen, waaronder aanschaf van wapen.
De eerste, voorlopige indruk die ik krijg is dat het een man betreft die een simpel leventje leidde met z'n gezinnetje waar hij veel van hield, in een kneuterig inteeltdorpje waarin iedereen elkaar kent.
Op een dag verkoopt hij zijn huis voor veel meer geld dan wat hij verwacht had.
Er waren wat onenigheden over wat kleine mankementen, maar hij was een vriendelijke goedzak die open stond voor oplossingen ervoor.
De kopers wilden ook de weiland van de kopers overnemen, waar de paarden van de kopers nog in liepen.
De goedzak zei dat dat niet kon, en toen begonnen de bedreigingen, en de kopers gooiden gebroken glas in dat weiland dat ze wilden kopen en begonnen allemaal nare dingen te roepen en te doen.
Die goedzak kon dit totaal niet verwerken in zijn beperkte belevingswereldje en knapte veel, VEEL sneller dan mensen in een grote stad zouden doen, zeker ook omdat de politie niets voor hem kon betekenen.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:32:09 #258
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212055322
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:19 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik denk dat het komt omdat de dorpsgenoten van de intense treiterijen en bedreigingen af wisten en vonden dat het recht moest zegevieren, maar dan nog zijn er tal van mogelijkheden voor je tot zo'n daad moet overgaan.
En als de problemen pas in september zijn begonnen, is deze meneer wel HEEL erg snel tot deze wanhoopsdaad overgegaan.
Het kan ook zijn dat ze niet zo goed op de hoogte waren van de zaak en alleen de kant van K. hoorde. Dat de buurt een partij kiest wil niet zeggen dat ze het dan goed hebben. En inderdaad die meneer is wel heel snel overgegaan tot actie, terwijl dit een dingetje voor de rechter is.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:33:20 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212055336
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:30 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Hoeveel aandacht heeft ze nodig... Live gaan op fb is toch het laatste waar je aan denkt in zo'n situatie
Dit is niet het filmpje
The End Times are wild
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:33:36 #260
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212055341
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:28 schreef Jahr00n het volgende:

Mensen die dit soort uitspraken doen zijn echt niet goed bij hun hoofd.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:34:17 #261
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212055353
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:31 schreef ToT het volgende:

[..]
De eerste, voorlopige indruk die ik krijg is dat het een man betreft die een simpel leventje leidde met z'n gezinnetje waar hij veel van hield, in een kneuterig inteeltdorpje waarin iedereen elkaar kent.
Er waren wat onenigheden over wat kleine mankementen, maar hij was een vriendelijke goedzak die open stond voor oplossingen ervoor.
De kopers wilden ook de weiland van de kopers overnemen, waar de paarden van de kopers nog in liepen.
De goedzak zei dat dat niet kon, en toen begonnen de bedreigingen, en de kopers gooiden gebroken glas in dat weiland dat ze wilden kopen en begonnen allemaal nare dingen te roepen en te doen.
Die goedzak kon dit totaal niet verwerken in zijn beperkte belevingswereldje en knapte veel, VEEL sneller dan mensen in een grote stad zouden doen, zeker ook omdat de politie niets voor hem kon betekenen.
Het is toch speculatie. Geen idee wat voor leven hij verder had. Je doet nu een beetje of hij door zijn kleine wereldje niks kon hebben. Maar we weten niks eigenlijk.
Misschien heeft hij wel een psychose, kan ook nog. We horen binnenkort meer. Paranoïde achterdocht.

Of hij is echt doorgeslagen na bedreigingen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:35:06 #262
438527 MissButterflyy
pi_212055372
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Mensen die dit soort uitspraken doen zijn echt niet goed bij hun hoofd.
Ik schrik er ook van dat veel mensen het wel een toffe actie vinden. Zit misschien veel verborgen agressie in die mensen.
pi_212055399
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:28 schreef Jahr00n het volgende:

dinsdag 16 januari 2024 @ 20:37:33 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212055409
quote:

[..]
Ik kan het niet nakijken oid, maar zo vaak goedzak in het verhaal komt een beetje sturend over. Die goedzak ging achter kinderen aan volgens het verhaal, kan net zo goed een idioot zijn. We gaan het wel zien, maar ik heb zelf het idee dat de waarheid ergens in het midden ligt in dit verhaal.
pi_212055444
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik kan het niet nakijken oid, maar zo vaak goedzak in het verhaal komt een beetje sturend over. Die goedzak ging achter kinderen aan volgens het verhaal, kan net zo goed een idioot zijn. We gaan het wel zien, maar ik heb zelf het idee dat de waarheid ergens in het midden ligt in dit verhaal.
Deze goedzak heeft de schijn wat mij betreft iig nogal tegen, het zal verder bij de rechtszaak duidelijk worden wat hier nu echt gebeurd is.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:40:05 #266
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212055447
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik schrik er ook van dat veel mensen het wel een toffe actie vinden. Zit misschien veel verborgen agressie in die mensen.
Was met die terrorbelg ook, want die experts hadden het er zelf naar gemaakt dat mensen ze wilde neerschieten. Het idee al dat je tv kijkt en je zo zit te regeren dat je iemand wil neerschieten, die gewoon zijn vak uitoefent en gevraagd wordt aan te schuiven op tv. Ik ben tijdens corona gaan beseffen dat veel mensen geweld niet schuwen als ze hun zin niet krijgen en dat iets zeggen op tv al kan zorgen dat men je wil neerschieten. En dat zijn dan ook gewoon Nederlanders.
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:40:34 #267
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212055455
quote:

[..]
Ja of een psychotische gek die nadat hij het huis verkocht dagelijks nog op het erf was voor een paar teringpaarden. De huidige bewoners liever wat privacy wilden maar dat in het verkeerde keelgat schoot bij een vent die daar ‘toch zijn hele leven al woonde’

Na de zoveelste ruzie met zijn wijf besloot hij een oud geweer te pakken, reed naar zijn oude huis toe waar nietsvermoedend een meneer voor de deur stond net op weg naar werk. Die werd doodgeschoten en vervolgens achtervolgde hij een vrouw die doodsbang weg probeerde te komen, tegen een boom reed en daarna koelbloedig werd afgeslacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:40:46 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212055459
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik denk dat tegenwoordig veel mensen zich slachtoffer voelen en dan spreekt het aan dat iemand zo rigoureus het recht in eigen hand neemt.

Maar als er niet een besef doordringt van ‘hier heeft iemand twee mensen van het leven beroofd en dat is buitenproportioneel’ dan staan ze er echt onvoldoende bij stil wat dit eigen rechter spelen in de praktijk betekent.
The love you take is equal to the love you make.
pi_212055499
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 18:43 schreef Strijder_ het volgende:
Nou maar hopen dat de rechter het begrijpt en het op zelfbescherming gooit. Man verdient eigenlijk een lintje, maar in dit zieke land zal hij wel weer als misdadiger worden gezien.
:')
pi_212055515
Waar komt het verhaal van het gebroken glas in het weiland nu opeens vandaan?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_212055530
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:13 schreef LXIV het volgende:
Ik neig meer naar team Richard, omdat hij duidelijk aangeeft dat hij meermaals geprobeerd heeft de politie te activeren en dat deze naliet ‘helaas staan we hier volkomen machteloosZ’. Dat hoor je zo vaak in Nederland. Niet verbaasd dat nu dus iemand zelf een oplossing zoekt.
Twee moorden plegen is volgens mij verre van een oplossing ...

Daarnaast denk ik dat we ook niet alle problemen en oplossingen bij de politie kunnen en moeten willen neerleggen. Soms heeft de politie juridisch gewoonweg geen mogelijkheid om op te treden en wat mij betreft is de politie er ook niet om "burenruzies" op te lossen. Dat vind ik meer iets voor een wijkteam of gemeente of simpelweg de volwassen mensen zelf. En wat als alle instanties niet doordrongen bij beide partijen. Als mensen uit hebberigheid, rancune of wraak elkaar niet met rust kunnen laten dan is de politie of gemeente daar niet schuldig aan. Wellicht had een contactverbod voor beide partijen een uitkomst geboden?

Als blijkt dat de slachtoffers wel degelijk gerichte plannen hadden om de dader of zijn gezin wat aan te doen in de vorm van verkrachting of moord, dan heeft de politie wel wat uit te leggen ja.
Toch heb ik zo het vermoeden dat van een reële bedreiging richting de dader en zijn gezin geen sprake was.

Daarbij schat ik in dat het vrouwelijke slachtoffer onschuldig is danwel dat het vermoorden van haar op geen enkele manier te sympathiseren valt.
Ik verwacht dat het de mannen van beide partijen waren die hard tegen hard gingen en het zullen ook de mannen zijn geweest die gewelddadige uitlatingen en gedragingen hebben gedaan (Richard die wordt beschuldigd van stalking op de motor en de Poolse man met de inbeslagname van een honkbalknuppel).
Misschien dat de dader zich nog bedreigd heeft kunnen voelen door de man.

De vrouw, de vluchtende vrouw, is zeer waarschijnlijk geheel uit rancune en wraak vermoord en valt denk ik in geen opzicht goed te praten of te begrijpen.
*Uitgaande van de feiten nu ...
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:45:05 #272
438527 MissButterflyy
pi_212055533
Het valt me trouwens op in het bericht van RTV Drenthe dat de burgemeester van die gemeente zegt al eerder op de hoogte te zijn geweest van een conflict tussen hen?
pi_212055542
Iemand vermoorden en dan alles online delen, ik snap het niet.

Verder een heleboel levens naar de klote omdat iemand doordraait. Mensen die hierom juichen snappen niet hoeveel impact dit heeft op levens.
pi_212055567
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 19:19 schreef ToT het volgende:

[..]
De gebreken bleken mee te vallen: https://www.telegraaf.nl/(...)eken-huis-vielen-mee
Dat zou ik ook zeggen als ik de makelaar was die dat huis verkocht had. Dan wil je niet in de krant met de tekst "het door mij verkochte huis stond op omvallen"
  dinsdag 16 januari 2024 @ 20:48:15 #275
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212055610
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 20:43 schreef SOG het volgende:

[..]
:')
Dat is stoere praat als je niet zelf voor de rechter staat van die user. Als ie voor de rechter staat hoop ik ook op een eerlijk proces voor hem en niet na een nieuwsberichtje de rest maar invullen. Het lijkt wel alsof mensen niet verder wíllen nadenken dan makkelijke oneliners.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')