Zat me echter stierlijk te vervelen en het einde ontging me totaal.
Waarom is deze film zo goed en wat vond jij ervan?
De vormgeving vond ik wél heel goed. Het kleurgebruik, de special effects, de kostuums en de sfeer die werd opgeroepen herinner ik me nog wel. Was z'n tijd wat dit betreft ver vooruit.
Is je de eenhoorn op het laatst niet opgevallen?
Is geduld oefenen, dat wel.
Ik denk dat het een kwestie is van persoonlijke smaak, zo'n film die je wel of niet goed vindt, geen tussenweg.
V
quote:Ja inderdaad, die heb ik ook liggen. Die kunnen we anders in Januari kijken als we eraan toe komen, Gellar
Op 19 december 2000 10:39 schreef Verbal het volgende:
Hij is vrij traag idd, maar thuis heb ik de director's cut liggen, en die vind ik wel goed, hoor.
Ik vind het wel een geinige film persoonlijk maar pak hem zelden uit de kast alleen als ik echt zin heb hem te zien.
Mooi verhaal wel, apart en erg poëtisch allemaal.
Lang nadat ik 'm bekeken had en er geen h*l aan vond, hoorde ik van anderen "dat het zo'n ontzettend goeie film" was.. Dus ik nog een keer kijken
Maar niks... geen slechte film, dat niet, maar echt superdesuper? Nee...
Eenhoorn op het eind?
quote:en geen voiceover
Op 19 december 2000 15:20 schreef Gellarboy het volgende:
Iedereen vertelt tegen me over de Directors Cut
Eenhoorn op het eind?
de Director's Cut van Blade Runner kwam in 1992 uit (10 jaar na de oorspronkelijke). Daarin wordt duidelijker dat Deckard ook een replicant is. Dit onder meer door de eenhoorn die je in zijn appartement ziet.
[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 19-12-2000 16:43]
Wat betreft het feit dat Deckard een replicant was: Fokzine Nieuws over Blade Runner
Op de achterkant van de DVD staat inderdaad iets over een voice over. Wat zegt deze? Wat is het verschil?
Dar City: ongelovelijke kutfilm, verhaal slaat werkelijk nergens op en werkt zeer op je zenuwen. Wel mooie decors, maar dat redt de film echt niet. Teleurstellend voor de regisseur van the Crow.
Over Blade Runner, ik moet zeggen dat mijn mond open viel van de special effects. Is deze film echt 18 jaar oud? fantastisch. Maar verder vond ik hem te traag, en er gebeurt zo weinig boeiends. Ik heb overigens de Director's cut DVD.
Enne, ik snap niet wanneer duidelijk wordt dat Deckerd een replicant is. Moet dat zijn omdat er een eenhoorn door het beeld loopt?
quote:Ieder z'n eigen mening, maar Dark City vond ik echt een hele goede film. Hij was een aantal maanden geleden op TV en ik vond het jammer dat ik hem in de bios niet had gezien. Top film, in mijn ogen ook beter dan The Crow!
Op 02 januari 2001 00:41 schreef Robino het volgende:
Ik heb toevallig net Blade Runner en Dark City gezien.Dar City: ongelovelijke kutfilm, verhaal slaat werkelijk nergens op en werkt zeer op je zenuwen. Wel mooie decors, maar dat redt de film echt niet. Teleurstellend voor de regisseur van the Crow.
En het einde hoort bij 1 van de mooiste eindes in mijn rijtje
Het spel is ook goed trouwens.
Jammer dat er geen sequel komt, of misschien is dat maar goed ook.
Dat Deckard een replicant is was voor niemand echt duidelijk, dat hebben ze in de film verstopt. Werden nog eindeloze discussies over gehouden totdat Ridley Scott 't zelf maar uit de doeken haalde, hij was dus wel een replicant.
Daardoor wordt de film wel tragischer.
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 03-01-2001 15:06]
quote:Spoiler Alert?
Op 02 januari 2001 00:41 schreef Robino het volgende:Enne, ik snap niet wanneer duidelijk wordt dat Deckerd een replicant is. Moet dat zijn omdat er een eenhoorn door het beeld loopt?
Ik heb net de director's cut op DVD gezien (hoera!). Alle replicants hebben hetzelfde geheugen en dezelfde dromen. Edward James Olmos (Gaff, die man met het gezicht van een grindtegel) roept ook naar Deckard 'It's a shame you'll die'. Deckard droomt over eenhoorns, Gaff ook, en hij vouwt ze van papier, zoals op het politieburo uit een stukje papier uit de asbak.
quote:Kewl!
Op 11 maart 2001 22:25 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hee GB, als je Blade Runner: Director's Cut wilt verkopen voor een schappelijk prijsje, neem het dan mee naar de T&M...
quote:35 piek voor de Best Buy dvd. vind ik nie veel voor zo'n goeie film, ook al staan er geen extras op.
Op 11 maart 2001 22:25 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hee GB, als je Blade Runner: Director's Cut wilt verkopen voor een schappelijk prijsje, neem het dan mee naar de T&M...
quote:Ik heb 'm 1 keer gekeken en ik ben zowiezo al erg zuinig op mijn DVD's. Hij is dus nog in perfecte staat. En als DrCrouton ook een film heeft waar hij zegt 'mwoah', den waai not?
Op 12 maart 2001 09:20 schreef Tokus het volgende:
35 piek voor de Best Buy dvd. vind ik nie veel voor zo'n goeie film, ook al staan er geen extras op.
quote:Dat heb ik helaas niet, ik koop mijn DVD's nog erg selectief en heb er ook niet zo veel van. Maarre, voor hoeveel wil je em kwijt?
Op 12 maart 2001 09:46 schreef Gellarboy het volgende:
Ik heb 'm 1 keer gekeken en ik ben zowiezo al erg zuinig op mijn DVD's. Hij is dus nog in perfecte staat. En als DrCrouton ook een film heeft waar hij zegt 'mwoah', den waai not?
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 12-03-2001 09:56]
quote:Weet ik veel. 25 piek ofzo.
Op 12 maart 2001 09:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
Dat heb ik helaas niet, ik koop mijn DVD's nog erg selectief en heb er ook niet zo veel van. Maarre, voor hoeveel wil je em kwijt?
quote:Kijk de film nog maar eens na. Ik vind de film wel mooi.
Op 12 maart 2001 10:03 schreef Gellarboy het volgende:
Weet ik veel. 25 piek ofzo.
Als ik 'm meeneem naar de meet issie voor jou. Weet het nog niet helemaal zeker.
Ik verbaasde me er van de week al over dat Blade Runner hier in de Pathé draait
Weet iemand waarom?
maandagavond een herkansing hoor, 21.00
[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 15-03-2001 03:19]
Voor meer info: check op www.filmevents.nl
of http://www.worldonline.nl/content/article/597439.htm
quote:nee , enschede
Op 15 maart 2001 03:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Groningen Paladin?Ik verbaasde me er van de week al over dat Blade Runner hier in de Pathé draait
Weet iemand waarom?
maandagavond een herkansing hoor, 21.00
Dinsdag 24 juli om 21.05 staat er in de gids.
Volgens mij is dat ongeveer nu.
Ridley Scott's Directors Cut is ook interessant omdat deze dieper in gaat op zaken die in de originele versie nogal onduidelijk blijven. i.v.m. 'spoiler-alert' zal ik hier niet verder op in gaan, maar wie goed opgelet heeft weet wel wat ik bedoel (wie is wat?)
Er gebeurt juist ontzettend veel in deze film
Je moet 'em ook echt vaker dan 1x zien...
Lees ook eens een paar fansites door (er zitten hele goede tussen), daar leer je echt veel over de ins and outs van deze topfilm.
Ik vind het jammer dat Ridley Scott een standaard verhaal als Gladiator en een slappe Hannibal heeft gemaakt, hij heeft veel meer in z'n mars als je naar Blade Runner kijkt (moettie wel een goed script krijgen).
quote:Ik hoop snel, met een extra disc stampvol extra's en bovenal een Director's commentary.
"Rumours are circulating that there is a new DVD version coming soon, restoring some footage, presumably including the Violence from the original US version. The film is supposedly coming from a newly remastered 35mm print."
BTW: check deze site ook voor meerdere in-depth looks @ Blade Runner.
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 25-07-2001 01:00]
quote:Jaa, ik wil em ook
Op woensdag 25 juli 2001 00:51 schreef Theeboon het volgende:[..]
Ik hoop snel, met een extra disc stampvol extra's en bovenal een Director's commentary.
BTW: check deze site ook voor een in-depth look at Blade Runner.
ik had hem al een tijdje niet gezien maar wel de PC game gespeeld, echt leuk om te zien hoe de scenes overeen komen
en kutreclames.. grrr
quote:What's to snap?
Op woensdag 25 juli 2001 07:28 schreef Gellarboy het volgende:
En ik snap 'm ondertussen nog steeds niet.
quote:Het is Film Noir, wat valt er te snappen, het is puur fylosofisch..
Op woensdag 25 juli 2001 07:28 schreef Gellarboy het volgende:
En ik snap 'm ondertussen nog steeds niet.
De film is gebaseerd op het boek: Do Androids Dream Of Electric Sheep? (weet de schrijver even niet, heb het boek ook nooit gelezen)
Als je de titel al leest, dan valt er al een hoop uit te leggen over de film. (denk ik)
quote:Dat zeg je nou wel, maar GAAT het uberhaupt wel ergens over?
Op woensdag 25 juli 2001 14:19 schreef kamagurka het volgende:
What's to snap?
T'is een speelfilm, geen kryptogram.
quote:Robotjager moet gevaarlijke robot vinden en wordt tijdens zijn speurtocht verliefd op vrouw van wie hij vermoedt dat ze een robot is. En volgens de DC is hij zelf wellicht ook een robot.
Op woensdag 25 juli 2001 17:51 schreef Gellarboy het volgende:Ik kan geen plot ontdekken...
Alleen waarom Deckard een replicant zou zijn snap ik niet. Waar blijkt dat uit?
Of MOET ik daarvoor ook de gewone gezien hebben?
En dat einde? Dat allerallerallerlaatste stukje snap ik ook niet.
Verder wel okee.
quote:Er zitten meerdere hints in de film. Bijvoorbeeld wanneer Rachel overstuur bij Deckard thuis komt nadat ze er min of meer achtergekomen is dat ze een replicant is hebben ze het over herinneringen. Deckard somt een aantal gebeurtenissen op die Rachel herkend uit haar 'jeugd'. Het zijn dus geimplanteerde herinneringen. Hoe kan het dat Deckard deze herinneringen kent? waarschijnlijk omdat hij ze zelf ook gehad heeft.
Op woensdag 25 juli 2001 23:05 schreef Gellarboy het volgende:
Nou, naar aanleiding van dit topic heb ik 'm vanavond maar weer even gekeken.
Okee okee, ik snap het nu wel.Alleen waarom Deckard een replicant zou zijn snap ik niet. Waar blijkt dat uit?
quote:Je bedoeld de sterfscene van Roy? (R.Hauer) Dat is nou juist de thematiek van de film. De grote vragen des levens. Waar kom ik vandaan en waar ga ik heen? De replicants hebben een levensduur van 4 jaar. Ze zijn in die tijd echter zover geevolueerd dat ze menselijke trekjes hebben gekregen. Emoties en zo. Ze zijn op zoek naar een manier om langer te leven, net als mensen eigenlijk. In de slotscene heeft Roy, een replicant die ontworpen is om te vechten en te doden, de kans om de weerloze Deckard te doden. Het zal zijn laatste daad zijn want hij is aan het einde van zijn 4 jaar gekomen. Hij gaat sterven. Maar wat doet hij? Hij spaart Deckard en daarmee spaart hij een leven. Waarschijnlijk vanwege de menselijke emoties die hij ontwikkeld heeft. Liefde, haat en in dit geval genade . Jaja 'tis allemaal lekker Bijbels dit.
En dat einde? Dat allerallerallerlaatste stukje snap ik ook niet.
Maar gatver, als er iets is waar ik een hekel aan heb is het over de diepere thema's van films lullen en nou doe ik het zelf ook! Naja
[Dit bericht is gewijzigd door Purno op 25-07-2001 23:46]
Die eenhoorn kan als symbool staan dat Gaf weet dat Deckard een replicant is (die droom, eerder in de film als Deckard bij de piano in slaap valt) en dat Gaf ze achterna zal gaan. ("To bad she won't live, but who does?") Gaf geeft ze alleen een beetje voorsprong en Deckard, die de eenhoorn opraapt, weet dat.
En zo zijn er talloze theorieën
Dit was de eerste keer dat ik hem zag
heb 4 jaar geleden het spel gespeelt (4cd's) en dat vond ik echt geweldig
Was daar toen echt aan verslaafd (heb hem ook uitgespeeld)
En nu dus die film gezien..helemaal te gek gewoon.
Ik had dat spel des tijds eens van iemand geleend...zal zometeen ff naar het centrum om te kijken of ze het nog hebben voor een neit te hoog prijsie.
Wil het spel graag weer hebben namelijk.
quote:Het spel ligt hier en daar nog wel te koop voor ongeveer 35 piek.
Op donderdag 26 juli 2001 09:28 schreef NiHiels het volgende:
Ik heb hem gister ofzo(kan ook de dag daarvooor zijn) op tv gezien.Dit was de eerste keer dat ik hem zag
heb 4 jaar geleden het spel gespeelt (4cd's) en dat vond ik echt geweldig
Was daar toen echt aan verslaafd (heb hem ook uitgespeeld)En nu dus die film gezien..helemaal te gek gewoon.
Ik had dat spel des tijds eens van iemand geleend...zal zometeen ff naar het centrum om te kijken of ze het nog hebben voor een neit te hoog prijsie.
Wil het spel graag weer hebben namelijk.
quote:3 verschillende einden...hmm..staat me wel iets van bij maar het is een hele lange tijd geleden dat ik het heb gespeeld....
Op donderdag 26 juli 2001 10:21 schreef Smots het volgende:[..]
Het spel ligt hier en daar nog wel te koop voor ongeveer 35 piek.
(ik neem aan dat je weet dat er drie compleet verschillende eindes in het spel zitten?)
Verklaar u nader...
[Dit bericht is gewijzigd door NiHiels op 26-07-2001 12:08]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |