SPOILER: Wedstrijdschema EredivisieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onder Frank was het wel wat anders want het stond verdedigend beter, dit komt meer door verstoppertje spelen van onder andere Taylor, die verdedigend ook alleen maar wijst ipv loopt.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ twitter ]
Frank de Boer, is that you?
Gewoon het hele seizoen lang proberen om zonder middenveld te spelen vind ik wel een geinig experiment eerlijk gezegd.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ twitter ]
Deden we vorig jaar ook al niet echt (lol).quote:Op maandag 15 januari 2024 13:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon het hele seizoen lang proberen om zonder middenveld te spelen vind ik wel een geinig experiment eerlijk gezegd.
De zes is het probleem.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ twitter ]
Sinds vertrek Frenkie eigenlijk nooit meer echt top geweest maar uiteraard nog wel beter dan nu.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het middenveld was ook al tijdens de periode van Ten Hag problematisch, maar daar heb je het al: toen hadden we Ten Hag om dat te maskeren.
In 2019/20 werkte het alles-of-niets-blok Martinez - Van de Beek heel even. In 2020/21 klikte alles ook pas in januari met het middenveld. 2021/22 was de laatste maanden ook behelpen toen er wat puzzelstukjes uitvielen.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sinds vertrek Frenkie eigenlijk nooit meer echt top geweest maar uiteraard nog wel beter dan nu.
Dat blok Martinez-Timber-Alvarez vond ik nog best wel een aardige oplossing, maar goed Martinez werd ook door menigeen onderschat maar ik weet wel zeker dat Ten Hag hem mist, al is hij er bijna weer.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:37 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
In 2019/20 werkte het alles-of-niets-blok Martinez - Van de Beek heel even. In 2020/21 klikte alles ook pas in januari met het middenveld. 2021/22 was de laatste maanden ook behelpen toen er wat puzzelstukjes uitvielen.
Gewoon ook een Overmars-probleem geweest. Teveel kwantiteit en weinig kwaliteit op het middenveld.
Heel 2021 was een geweldig Ajax-jaar. Enige smet/punt was dat Ajax het in het thuisduel tegen Roma liet liggen destijds. En weinig blessures hielp toen gewoon enorm.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat blok Martinez-Timber-Alvarez vond ik nog best wel een aardige oplossing, maar goed Martinez werd ook door menigeen onderschat maar ik weet wel zeker dat Ten Hag hem mist, al is hij er bijna weer.
Blind was daar in de opbouw ook een belangrijke schakel in als inschuivende linksback. Alvarez zakte tussen de linies blind schoof in alla Sosa nu in die passmap.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat blok Martinez-Timber-Alvarez vond ik nog best wel een aardige oplossing, maar goed Martinez werd ook door menigeen onderschat maar ik weet wel zeker dat Ten Hag hem mist, al is hij er bijna weer.
Klopt en ook Mazraoui aan de andere kant had veel voetballend vermogen, dat scheelt wel.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:51 schreef Wotte het volgende:
[..]
Blind was daar in de opbouw ook een belangrijke schakel in als inschuivende linksback. Alvarez zakte tussen de linies blind schoof in alla Sosa nu in die passmap.
Als deze passmap iets zegt is dat de zes niet naar behoren functioneert of ze zijn van achteruit te schijterig om die passes door het midden te geven. Bouw je zo op via de backs zet je het met drie spelers vast als tegenstander.
Mwa schijterig weet ik niet. Tahirovic is hier de 6 maar die jongen stelt zich nooit beschikbaar. Die schuilt liever achter zijn directe tegenstanderquote:Op maandag 15 januari 2024 13:51 schreef Wotte het volgende:
[..]
Blind was daar in de opbouw ook een belangrijke schakel in als inschuivende linksback. Alvarez zakte tussen de linies blind schoof in alla Sosa nu in die passmap.
Als deze passmap iets zegt is dat de zes niet naar behoren functioneert of ze zijn van achteruit te schijterig om die passes door het midden te geven. Bouw je zo op via de backs zet je het met drie spelers vast als tegenstander.
Ligt toch niet alleen aan hem, Taylor moet daarin ook veel meer doen.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwa schijterig weet ik niet. Tahirovic is hier de 6 maar die jongen stelt zich nooit beschikbaar. Die schuilt liever achter zijn directe tegenstander
Het is in deze tactiek ook gewoon een lastige positie om goed in te vullen. Hij leek het tegen Go Ahead wel wat beter begrijpen. Ik zag 'm veelal er goed tussen lopen maar dan moet je 'm wel geven van achteruit. Paar keer in de omschakeling stond hij goed. Wat dat betreft wel een positieve ontwikkeling.quote:Op maandag 15 januari 2024 14:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mwa schijterig weet ik niet. Tahirovic is hier de 6 maar die jongen stelt zich nooit beschikbaar. Die schuilt liever achter zijn directe tegenstander
Fixed.quote:Op maandag 15 januari 2024 13:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ twitter ]
Frank de Boer, is that U?
Die jongen is geen 6 en het zegt genoeg over Ajax opgeleide spelers dat die er niet kunnen spelen, waar is de tijd dat ze wisten wat er op welke positie gevraagd werd?quote:Op maandag 15 januari 2024 15:18 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het is in deze tactiek ook gewoon een lastige positie om goed in te vullen. Hij leek het tegen Go Ahead wel wat beter begrijpen. Ik zag 'm veelal er goed tussen lopen maar dan moet je 'm wel geven van achteruit. Paar keer in de omschakeling stond hij goed. Wat dat betreft wel een positieve ontwikkeling.
Al met al denk ik dat deze jongen op dit moment niet ver genoeg is om als enige zes te spelen. Blinkt nu niet ergens echt in uit. Alvarez was voetballend dramatisch maar qua positionering subliem. Dat kan je tactisch opvangen. Hetzelfde als het andersom het geval is zoals bij Schone. Nu is het beide keren op dit moment net niet.
Ik hoop toch wel dat ze ook wat verder kijken want straks heb je niks.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:24 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]
Ze geloven er nog steeds in iig.
Het is Ajax, natuurlijk kijken ze niet verder.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat ze ook wat verder kijken want straks heb je niks.
als je geen geld heb kun je ook niet veel hequote:Op maandag 15 januari 2024 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat ze ook wat verder kijken want straks heb je niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |