abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212025150
https://www.gld.nl/amp/ni(...)op-zijn-nederlanders

quote:
KLEVE - Eigenaren van Duitse vapeshops in de grensstreek zien sinds 1 januari meer Nederlanders die bij hen vapes komen kopen. Sinds dit jaar geldt in Nederland een verbod op de verkoop van smaakjes.

Manuel van de Vapeshop in Bocholt heeft bijna geen tijd om telefonisch enkele vragen te beantwoorden. "Ik ben echt onwijs druk. Sinds 1 januari zien we heel veel meer Nederlanders. Inmiddels is 40 procent van onze klanten Nederlander", zegt hij. Hij klinkt aan de telefoon niet heel relaxed. "Ik sta alleen in de winkel en ik heb alweer nieuwe klanten", legt hij uit.

Voorraad in Duitsland raakt op
Verderop, bij Nijmegen over de grens in Kleve, is het niet anders. "Het is veel drukker", zegt Sasha Schmidt van Vapeshop Teufelswerk in goed Nederlands met een Duits accent. "Ik denk dat tussen de 20 en 30 procent van onze klanten nu uit Nederland komt. Ze komen zelfs uit Rotterdam."

De toeloop van Nederlanders heeft echter ook gevolgen: "Doordat het zo druk is, heb ik inmiddels wel zelf problemen. Ik heb niet genoeg voorraad. Vorige week heb ik al extra besteld, maar deze week moet ik nog meer bestellen. Ik moet nu zelfs nee verkopen voor een aantal smaken. Vooral de zoete smaken, zoals milkshake en aardbei, zijn een probleem", zegt ze. Sommige Nederlanders horen na een ritje naar de oosterburen dan ook: Nein, haben wir leider nicht mehr.

Rik den Dekker, uit Brabant helemaal, heeft geluk. Met een tas vol smaakjes komt hij met zijn vriendin de Vapeshop in Kleve uitgelopen. "We waren toevallig in Kleve. En als we er toch zijn, kunnen we er net zo goed langsgaan."

Trots toont hij zijn buit. "Ik heb de bananen-ice en de strawberry-rapsberry-cherry-ice", zegt hij tevreden. "Ze smaken heerlijk. Het mag in Nederland helaas niet meer, maar er zijn wel meer dingen slecht voor je."

Den Dekker zegt overigens dat hij ook in Nederland nog wel zijn smaakjes kan krijgen. "Je kan het in Nederland ook nog gewoon halen. Alleen: dan gaat het onder de toonbank door. Of er komt een zwart autootje langsgereden. Er is nog zat handel in Nederland, maar als je toch hier bent, dan kan je net zo goed even een winkel binnenlopen. Dan weet je toch dat het goed is."

Longartsen niet blij
Longartsen kijken met groot ongenoegen naar de nieuwe trend. "Dit is een logisch gevolg van het besluit van de Nederlandse regering", zegt kinderlongarts Jolt Roukema van het Amalia Kinderziekenhuis van het Radboudumc. "Vapen is heel erg slecht voor je longen en we proberen scholieren duidelijk te maken dat het niet gezond is. We gaan zelfs langs op scholen. Dit helpt dan niet."

Verbod op e-sigaretten met een smaakje
Het verbod op e-sigaretten met smaken als aardbeienijs, mango of hazelnootpasta is al een jaar van kracht. Producenten en winkeliers mochten nog wel hun voorraden opmaken. Sinds vorige week is de verkoop van de smaakjes definitief verboden. Tabakssmaak mag wel verkocht worden.

De regering heeft de smaakjes verboden omdat het schadelijk is voor de gezondheid. Ook komen er volgens de overheid steeds meer aanwijzingen dat mensen gemakkelijker overstappen van de e-sigaret naar gewone sigaretten. Met dit smaakjesverbod moet die trend een halt toegeroepen worden.
Ze smaken heerlijk. Het mag in Nederland helaas niet meer, maar er zijn wel meer dingen slecht voor je.

:')
  Spellchecker zondag 14 januari 2024 @ 11:49:16 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212025204
Ik hoorde laatst iemand zeggen: "beter maken ze smaakjes waar de jeugd nog wat aan heeft; spruitjes en boerenkoolstamppot bijvoorbeeld"

_O-
pi_212025228
mooi dan werkt het verbod dus goed, en dat is serieus.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_212025272
Niet van Nelle zware paffen :')
U MAD?
  zondag 14 januari 2024 @ 12:00:25 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_212025292
anale sex is ook zoiets, krijg je gegarandeerd endeldarmkanker van en toch doen ze er niks aan
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_212025368
Ik ben wel blij mensen roken op welke manier dan ook. Ze overlijden sneller, goed voor de pensioenen en ik heb er daardoor minder last van.
pi_212025584
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:06 schreef Drass het volgende:
Ik ben wel blij mensen roken op welke manier dan ook. Ze overlijden sneller, goed voor de pensioenen en ik heb er daardoor minder last van.
Maar we hele dure kanker zorg
pi_212025591
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:00 schreef sturmpie het volgende:
anale sex is ook zoiets, krijg je gegarandeerd endeldarmkanker van en toch doen ze er niks aan
@Samuel24 ik hoop dat je dit ooit leest
pi_212025644
Via Telegram kun je nog gewoon van alles bestellen in Nederland.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 14 januari 2024 @ 12:36:57 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212025750
De regering is veel te traag en laks geweest met optreden tegen vapen. Nu is 1/3 van de jeugd weer nicotine-verslaafd, terwijl het juist de goede kant op ging met roken.
Hopelijk volgen België en Duitsland snel met een smaakjes verbod
The End Times are wild
  zondag 14 januari 2024 @ 12:40:22 #11
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212025820
Fijn dat zoiets niet meteen Europees geregeld wordt net als met vuurwerk. Die Duitsers lachen zich dood om die domme Hollanders.
pi_212025825
Wat een infantiele smaakjes zeg, kunnen ze niet gewoon onverdunde limonadesiroop gaan snuiven?
  Spellchecker zondag 14 januari 2024 @ 12:52:35 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212025985
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:40 schreef Farenji het volgende:
Wat een infantiele smaakjes zeg, kunnen ze niet gewoon onverdunde limonadesiroop gaan snuiven?
After Eight :!
pi_212026236
Raar, ik bestel gewoon nog steeds online op een .nl site :? Ik bestel weliswaar tabaksmaak, maar de fruitsmaakjes zijn ook gewoon volop leverbaar
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_212026546
Wat een gedoe.
Ik was er gelukkig op tijd bij en op tijd er weer vanaf.
Ik heb nog de 2 ml tankjes en de 10 ml flesjes meegemaakt.
Had ik niet zo veel last van, want drippers en 0 nic homebrew.

Maar niemand die zegt dat vapen gezond is. Het is slechts minder slecht dan roken.
En als ik kinderen zou moeten laten kiezen tussen roken en vapen, zou ik ze aanraden om te gaan vapen.
Desnoods 0-6 nic vanaf 16 en vrij vanaf 18. (Hoe verhoudt zich dat in nic salts :? ). Hebben ze iig een alternatief voor roken.
Liefst met lekkere smaakjes, zodat ze die smerige rooksmaak niet willen.
Net als ik de rokers toewens.

Denk aan de kinderen :')
Maar vanaf 18 maakt het ineens niet meer uit _O-
Mogen ze ineens een slof van die kankerstokjes tegelijk kopen :{ :|W

Ik ben volgende week 4 jaar clean, dankzij vapen.
Nog steeds blij dat het op mijn pad kwam.
  zondag 14 januari 2024 @ 13:46:22 #16
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212026556
Vuile fuckers. :(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 14 januari 2024 @ 14:14:41 #17
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_212026864
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Raar, ik bestel gewoon nog steeds online op een .nl site :? Ik bestel weliswaar tabaksmaak, maar de fruitsmaakjes zijn ook gewoon volop leverbaar
Link in dm ? :D
  zondag 14 januari 2024 @ 16:43:21 #18
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212029046
Ben gisteren ook bij de dampshop in Kleef geweest. Was leuk, gelukkig zijn die moffen minder preuts als de Nederlandse regering. Vraag me af wat je er nou aan hebt gehad om de smaakjes te verbieden. Eliquid was al voor 18+ en kids/jongeren bestellen het gewoon via Snapchat/Telegram of maken het zelf (is niet heel ingewikkeld).
Is er weer iets de illegaliteit in geholpen.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 16:44:21 #19
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_212029063
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 11:57 schreef de_boswachter het volgende:
Niet van Nelle zware paffen :')
Dit, en ik haal dat in Duitsland dus EXTRA dikke korting _O_
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 16:45:24 #20
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_212029080
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:40 schreef Aberkullie het volgende:
Fijn dat zoiets niet meteen Europees geregeld wordt net als met vuurwerk. Die Duitsers lachen zich dood om die domme Hollanders.
Vuurwerk is Europees geregeld, alleen wij hier in Nederland doen er moeilijk over.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_212029473
Ik heb een voorraadje voor nog een jaar of 3. De toekomst zal het zeggen. Het scheelt iig een hoop gehoest en tabaksgeld.
pi_212029492
Wat is tantoe?
pi_212029723
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 17:24 schreef Cupfighter het volgende:
Wat is tantoe?
Surinaamse straattaal, voor het aantal dagen dat bouterse de bak in moet.
  zondag 14 januari 2024 @ 18:12:11 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_212029968
Tsja, ik ben zo'n 8 jaar geleden van pak hem beet 4 pakken Zware van Nelle per week via het vapen eigenlijk probleemloos gestopt met roken en vapen. Dat was natuurlijk nog wel in de tijd dat je iets van 30mg nicotine nog zonder probleem verkocht mocht worden.

Anyway, gezien de huidige tabaksprijzen en al die verboden ben ik blij dat ik op tijd ben gestopt...
  zondag 14 januari 2024 @ 19:44:47 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212031022
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 17:51 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Surinaamse straattaal, voor het aantal dagen dat bouterse de bak in moet.
Goed voor je streetcredits.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')