Ligt helemaal aan je bonus/malus kortingquote:Op zondag 14 januari 2024 06:42 schreef -Hakuna- het volgende:
Beste fokkers
Eindelijk mijn eerste autootje binnengehaald voor een bescheiden prijsje, ben heel tevreden over de auto. Maar welke betaalbare en liefst goedkope WA (online) verzekering kan ik het beste afsluiten?
Liefst niet duurder dan 40-50 euro per maand.
Het gaat om een Deawoo Matiz uit 2004
En je postcode.quote:Op zondag 14 januari 2024 07:13 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ligt helemaal aan je bonus/malus korting
Ja zonder je leeftijd en aantal jaren rijbewijs kan niemand zeggen of dit duur of goedkoop is.quote:Op zondag 14 januari 2024 07:39 schreef -Hakuna- het volgende:
Volgens independer zou ik op FBTO uitkomen met ongeveer 45 euro per maand.
Heb alles naar waarheid ingevuld op de FBTO site.quote:Op zondag 14 januari 2024 07:53 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja zonder je leeftijd en aantal jaren rijbewijs kan niemand zeggen of dit duur of goedkoop is.
Mooi.quote:Op zondag 14 januari 2024 07:56 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Heb alles naar waarheid ingevuld op de FBTO site.
Dan heb je je antwoordquote:Op zondag 14 januari 2024 07:56 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Je kan ook bij "verzekeruzelf" kijken; die komt (althans, in mijn ervaring) niet in die vergelijkingssites naar boven.quote:Op zondag 14 januari 2024 07:39 schreef -Hakuna- het volgende:
Dan is de prijs gewoon correct, ieder jaar ga je een beetje minder betalen als je geen schade maaktquote:Op zondag 14 januari 2024 07:56 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
In theorie ja, in de praktijk wil dat nog wel eens tegenvallen. Dit jaar is ondanks een extra schadevrij jaar m'n premie wel met drie euro gestegen. Ook voor verzekeraars wordt alles duurder, zeker reparaties bij complexe moderne auto's maar misschien valt dat voor een Matiz wel mee.quote:Op zondag 14 januari 2024 09:23 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dan is de prijs gewoon correct, ieder jaar ga je een beetje minder betalen als je geen schade maakt
Ja de prijzen gaan wel mee met inflatie, maar als je ieder jaar overstapt is het wel wat goedkoper ieder jaar.quote:Op zondag 14 januari 2024 09:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
In theorie ja, in de praktijk wil dat nog wel eens tegenvallen. Dit jaar is ondanks een extra schadevrij jaar m'n premie wel met drie euro gestegen. Ook voor verzekeraars wordt alles duurder, zeker reparaties bij complexe moderne auto's maar misschien valt dat voor een Matiz wel mee.
Ik betaal dat niet eens voor all-risk, maar dat komt primair door de schadevrije jaren.quote:Op zondag 14 januari 2024 09:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja de prijzen gaan wel mee met inflatie, maar als je ieder jaar overstapt is het wel wat goedkoper ieder jaar.
Ik betaal na 10 jaar in iedergeval geen 45,-
80% korting, bij B/M trede 21? Rijk niet, minder arm dan?quote:Op zondag 14 januari 2024 09:39 schreef nostra het volgende:
Ik zou me niet al te rijk gaan rekenen met het opbouwen van die schadevrije jaren...
En de anwb autoverzekering kan ts ook even checken. Die biedt independer ook niet aan (ik heb even gechecked; independer laat anwb wel zien maar geeft de indicatie dat die heel duur is, wat niet zo is). Anwb was bij mij de goedkoopste optie destijds.quote:Op zondag 14 januari 2024 08:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Je kan ook bij "verzekeruzelf" kijken; die komt (althans, in mijn ervaring) niet in die vergelijkingssites naar boven.
Ik ken de staffels, maar laat ik het maar niet persoonlijk maken, het is zondagochtend.quote:Op zondag 14 januari 2024 09:41 schreef blomke het volgende:
[..]
80% korting, bij B/M trede 21? Rijk niet, minder arm dan?
Ik betaal volgens mij iets van 18 euro inmiddelsquote:Op zondag 14 januari 2024 09:39 schreef nostra het volgende:
Ik zou me niet al te rijk gaan rekenen met het opbouwen van die schadevrije jaren...
Welke leeftijd heb je ingevuld?quote:Op zondag 14 januari 2024 07:39 schreef -Hakuna- het volgende:
Als ik me de posthistorie van TS goed voor de geest haal is die al heel lang geen jongere meer (50+ toch?) maar nu wel natuurlijk een nieuwe bestuurder zonder schadevrije jaren. Tsja, dan is de genoemde premie natuurlijk niet zo heel gek, al zou een stadskarretje als een ouwe Matiz oook niet veel hoeven kosten. Misschien dat het elders nog een paar euro p/m goedkoper kan, maar ik zou er niet teveel van verwachten. De premies van reguliere autoverzekeringen zijn de laatste jaren hard gestegen.quote:Op zondag 14 januari 2024 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe oud ben je? Wat is je adres? Wat is je bonus/malus? Hoeveel km ga je rijden?
De werkelijke leeftijd neem ik aan?quote:Op zondag 14 januari 2024 09:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Welke leeftijd heb je ingevuld?
wordt er tegenwoordig gekeken hoe lang je je rijbewijs hebt dan? Ik dacht dat er alleen naar leeftijd wordt gekeken .quote:Op zondag 14 januari 2024 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Als ik me de posthistorie van TS goed voor de geest haal is die al heel lang geen jongere meer (50+ toch?) maar nu wel natuurlijk een nieuwe bestuurder zonder schadevrije jaren. Tsja, dan is de genoemde premie natuurlijk niet zo heel gek, al zou een stadskarretje als een ouwe Matiz oook niet veel hoeven kosten. Misschien dat het elders nog een paar euro p/m goedkoper kan, maar ik zou er niet teveel van verwachten. De premies van reguliere autoverzekeringen zijn de laatste jaren hard gestegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |