Yup, dat is ook wel de consequentie van het schrappen van de jury's in de halve finale. Veel landen zullen nu echt voor de lol-feestfactor gaan, die scoren over het algemeen beter bij het publiek. Voor de eindoverwinning zul je dan zien dat die mooie rustige ballad de zege paktquote:Op woensdag 17 januari 2024 09:38 schreef blackswangreen het volgende:
Het is wel zo dat als echt iedereen met een typische televote-inzending komt, een nummer waar wij normaal mee zouden komen (zeg maar genre Douwe Bob) het ineens wél heel goed kan gaan doen omdat die dan opvalt.
En dan wordt het contrast tussen wat het publiek kiest en de jury steeds groter en zo ook het gezeur achterafquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, dat is ook wel de consequentie van het schrappen van de jury's in de halve finale. Veel landen zullen nu echt voor de lol-feestfactor gaan, die scoren over het algemeen beter bij het publiek. Voor de eindoverwinning zul je dan zien dat die mooie rustige ballad de zege pakt
Ik denk dat ze dit ook wel weer terug gaan draaien op termijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 10:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
En dan wordt het contrast tussen wat het publiek kiest en de jury steeds groter en zo ook het gezeur achterafvind het nog steeds een vage beslissing.
Ik denk nog steeds dat Frankrijk echt nog wel een kans maakt op de winstquote:Op woensdag 17 januari 2024 10:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, dat is ook wel de consequentie van het schrappen van de jury's in de halve finale. Veel landen zullen nu echt voor de lol-feestfactor gaan, die scoren over het algemeen beter bij het publiek. Voor de eindoverwinning zul je dan zien dat die mooie rustige ballad de zege pakt
Nou ja, ook in een niet ballad-heavy jaar zullen er nog wel een stuk of 5 concurrenten voor Frankrijk komen, die in dezelfde vijver vissen, dus het is nog even afwachten of die beter gaan zijn of niet. Uiteindelijk geldt dan ook “the winner takes it all” voor de televoting.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat Frankrijk echt nog wel een kans maakt op de winst
Persoonlijk vind de ballad van Dons in de Letse selectie mij meer aanspreken. Maar goed een hoge uitslag voor Letland lijkt misschien ver gezocht.quote:Op woensdag 17 januari 2024 11:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat zie ik totaal niet gebeuren eigenlijkquote:Op woensdag 17 januari 2024 11:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Toch een land dat deze eeuw twee keer vaker de Top 8 heeft gehaald dan een grootmacht als Nederlandquote:Op woensdag 17 januari 2024 11:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Persoonlijk vind de ballad van Dons in de Letse selectie mij meer aanspreken. Maar goed een hoge uitslag voor Letland lijkt misschien ver gezocht.
Ik haakte ook alleen maar in op wat Momo boven mij zei. De liedjes lijken niet op elkaar, maar er is wel meer nu qua genre 'enigszins in dat straatje'. En gelukkig maar. Maar de 'Jaaaaa dansennnnnn springennn' televote-inzendingen zullen wel punten van elkaar kunnen gaan afsnoepen, dus dat is straks wellicht wat spannender voor Joost. Maar zoals gezegd, hopelijk gaat hij er alsnog bovenuit steken waardoor zijn punten veilig zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 09:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje Eurofans eigen om dat allemaal op één hoop te gaan gooien. Dat Oostenrijkse nummer heeft toch niks te maken met wat Joost waarschijnlijk gaat doen, behalve dat er een beat onder zit? Beetje vergelijkbaar met dat alle Nederlandse inzendingen ineens country werden genoemd.
Alsnog blij dat we dat niet hebben gedaan. We waren hier wel even aan toe. Nu nog hopen op een echt sterk catchy lied.quote:Het is wel zo dat als echt iedereen met een typische televote-inzending komt, een nummer waar wij normaal mee zouden komen (zeg maar genre Douwe Bob) het ineens wél heel goed kan gaan doen omdat die dan opvalt.
En het is vooral de connectie naar de jaren 90 eurodance die we terug zien. Wel een verbindende factor in de nummers die ik noem. Je kunt binnen dat straatje natuurlijk compleet verschillende nummers maken, maar wel opvallend dat dit een duidelijke trend is.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik haakte ook alleen maar in op wat Momo boven mij zei. De liedjes lijken niet op elkaar, maar er is wel meer nu qua genre 'enigszins in dat straatje'. En gelukkig maar. Maar de 'Jaaaaa dansennnnnn springennn' televote-inzendingen zullen wel punten van elkaar kunnen gaan afsnoepen, dus dat is straks wellicht wat spannender voor Joost. Maar zoals gezegd, hopelijk gaat hij er alsnog bovenuit steken waardoor zijn punten veilig zijn.
[..]
Alsnog blij dat we dat niet hebben gedaan. We waren hier wel even aan toe. Nu nog hopen op een echt sterk catchy lied.
(Hoop trouwens wél dat we ooit de inzending van Numidia en Douwe gaan horen want daar blijf ik nieuwsgierig naar! Even puur losstaand van Joost.)
Gedateerde Eurodance is zo'n beetje waar mensen Eurovisie van kennenquote:Op woensdag 17 januari 2024 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
En het is vooral de connectie naar de jaren 90 eurodance die we terug zien. Wel een verbindende factor in de nummers die ik noem. Je kunt binnen dat straatje natuurlijk compleet verschillende nummers maken, maar wel opvallend dat dit een duidelijke trend is.
Net als dat veel verschillende rocknummers zijn, maar Kaarija misschien toch wel votes heeft gehaald bij Voyager en Lord of the Lost vorig jaar.
Ik durf ook een gok te nemen dat Krick - Drowing in the rain een juryfavorietje gaat worden. Het ligt erg in het straatje van Alika met Bridges. (En ik ben fan van deze inzending. Laat me even in deze waanquote:Op woensdag 17 januari 2024 11:04 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Joost veel humor in het optreden en nummer gaat stoppen. Europees breed wel lastig om dat binnen te laten komen. Al kan het natuurlijk wel als we naar Verka kijken. Wat in 1 land heel grappig is, kan voor een ander land heel vreemd en cringe zijn.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Gedateerde Eurodance is zo'n beetje waar mensen Eurovisie van kennenDat is niet echt een nieuwe trend.
Natuurlijk, als er straks 20 schijtlollige Joosten op het podium staan wordt het lastig. Maar dan moet hij gewoon zorgen dat hij het meest lollig is. En dan is hij met deze Tiktok al op de goede weg.
Ja precies, dat laatste daar leg je idd goed mee uit hoe ik het zelf ook bedoelde. Nummers hoeven totaal niet op elkaar te lijken om toch een beetje in hetzelfde straatje te vallen qua genre of gevoel dat ze oproepen.quote:Op woensdag 17 januari 2024 12:29 schreef Momo het volgende:
[..]
En het is vooral de connectie naar de jaren 90 eurodance die we terug zien. Wel een verbindende factor in de nummers die ik noem. Je kunt binnen dat straatje natuurlijk compleet verschillende nummers maken, maar wel opvallend dat dit een duidelijke trend is.
Net als dat veel verschillende rocknummers zijn, maar Kaarija misschien toch wel votes heeft gehaald bij Voyager en Lord of the Lost vorig jaar.
Hij heeft daar in elk geval wel een fijne uitstraling voor. Weet weer eens niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar hij heeft een toegankelijk lollige uitstraling met een menselijk serieus ondertoontje. Er is weinig aan hem als persoon dat iemand zal/kan afstoten denk ik.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Joost veel humor in het optreden en nummer gaat stoppen. Europees breed wel lastig om dat binnen te laten komen. Al kan het natuurlijk wel als we naar Verka kijken. Wat in 1 land heel grappig is, kan voor een ander land heel vreemd en cringe zijn.
Dat idee heb ik ook wel, nog niemand een opmerking zien maken van wat een nare gast die Joost. Maar goed sympathiek overkomen is ook nog geen garantie voor punten, kijk maar naar een Jendrik bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij heeft daar in elk geval wel een fijne uitstraling voor. Weet weer eens niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar hij heeft een toegankelijk lollige uitstraling met een menselijk serieus ondertoontje. Er is weinig aan hem als persoon dat iemand zal/kan afstoten denk ik.
Edit: op m'n mobiel zet ie steeds m'n vorige post er ook nog automatisch bij in het postvenster als ik quote. Vandaar m'n bende. Als het goed is klopt ie nu.![]()
Dat is absoluut waar! (Ach die arme Jendrik ja, ik vond hem zó leuk hahaha). Maar wel prettig dat Joost z'n toegankelijke sympathieke uitstraling mee heeft als stemmers tussen een aantal favorieten moeten kiezen waar hun punten heen gaan en hij zou daar tussen zitten. Hashtag wishful thinking.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook wel, nog niemand een opmerking zien maken van wat een nare gast die Joost. Maar goed sympathiek overkomen is ook nog geen garantie voor punten, kijk maar naar een Jendrik bijvoorbeeld.
Klinkt als mijn jaarquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:12 schreef Momo het volgende:
De 90s eurodance lollige rave hype is trouwens wel aan met de We Will Rave als gekozen inzending van Oostenrijk, My AI als favoriet in Noorwegen, Windows95man in Finse selectie, VB Gang in Litouwse selectie, 5MIINUST en Cecilia in de Estse selectie, Grossstadtgeflüster waarschijnlijk in Duitse selectie.
Das dan wel weer jammer idd, zo’n inzending valt normaliter juist zo lekker opquote:Op dinsdag 16 januari 2024 23:25 schreef Greys het volgende:
Ja best erg eigenlijk, sturen we eindelijk eens iets anders dan anders qua NLse inzending, zijn we straks alsnog niet héél erg anders dan anders tussen de andere inzendingen in een beetje hetzelfde straatje.
(Maar ik denk/hoop dat hij alsnog wel genoeg afwijkt. En leuk wordt het sowieso wel!)
Dat was ook echt een nummer die eerder in de top 10 thuishoorde wat mij betreft dan onderaan met 0 puntenquote:Op woensdag 17 januari 2024 13:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook wel, nog niemand een opmerking zien maken van wat een nare gast die Joost. Maar goed sympathiek overkomen is ook nog geen garantie voor punten, kijk maar naar een Jendrik bijvoorbeeld.
Net het optreden even teruggekeken. Sympathieke uitstraling, maar het nummer was muzikaal best.... 'simpel'. En de show eromheen had niet misstaan in een Junior Songfestival, maar hier...?quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:24 schreef Moira het volgende:
[..]
Dat was ook echt een nummer die eerder in de top 10 thuishoorde wat mij betreft dan onderaan met 0 punten
Hij had het gewoon lekker bij een van z'n eenvoudige aanstekelijke ukelele-liedjes moeten houden denk ik.quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:24 schreef Moira het volgende:
[..]
Dat was ook echt een nummer die eerder in de top 10 thuishoorde wat mij betreft dan onderaan met 0 punten
Ja, een andere staging had al een wereld van verschil gemaakt, ook bij hetzelfde nummer gewoonquote:Op woensdag 17 januari 2024 15:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij had het gewoon lekker bij een van z'n eenvoudige aanstekelijke ukelele-liedjes moeten houden denk ik.
Volgens mij ging hij keihard over the top 'want Songfestival' terwijl hij juist veel meer had opgevallen denk ik met minder, alleen hij en z'n ukelele.
quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:25 schreef escwidm02 het volgende:
[..]
Over een paar dagen wordt dit duidelijk als mijn gerucht klopt. Het heeft iets te maken met het Songfestival 2024
Hij krijgt van alle artiesten die tot nu toe bekend zijn wel veruit de meeste likes, ook op die aankondigingsvideo bijvoorbeeld. Dat zegt bijna niets over het eindresultaat, maar vind het toch fascinerend dat hij blijkbaar zoveel mensen zo aanspreekt.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:18 schreef Thrts het volgende:
[..]
Dit filmpje heeft op tiktok inmiddels 2,2 miljoen views, en 200.000 likes, dat is echt veel.
Hij is een soort meester van het manifesteren. Hij maakt gewoon dat hij een favoriet wordt. Dat vind ik wel knap. Het houdt natuurlijk wel ergens op, je moet ook wel met een beetje fatsoenlijk nummer aan komen zetten.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 20:53 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hij krijgt van alle artiesten die tot nu toe bekend zijn wel veruit de meeste likes, ook op die aankondigingsvideo bijvoorbeeld. Dat zegt bijna niets over het eindresultaat, maar vind het toch fascinerend dat hij blijkbaar zoveel mensen zo aanspreekt.
Is gewoon nog online op TikTokquote:Op zaterdag 20 januari 2024 23:17 schreef Tinkepink het volgende:
Weten jullie misschien waarom het Joost Klein 12 points to the Netherlands filmpje overal is verdwenen ?
Hij had hem gister nog in z'n instastory gezet maar dat blijft maar 24 uur staan.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 23:17 schreef Tinkepink het volgende:
Weten jullie misschien waarom het Joost Klein 12 points to the Netherlands filmpje overal is verdwenen ?
Stond ook op zijn pagina tussen de foto’s zeg maar, maar die is inderdaad weg. Geen idee waarom.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 23:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij had hem gister nog in z'n instastory gezet maar dat blijft maar 24 uur staan.
Tweede tab kiezen: reels. Daar staat het filmpje.quote:Op zaterdag 20 januari 2024 23:54 schreef Em31 het volgende:
Nice![]()
[..]
Stond ook op zijn pagina tussen de foto’s zeg maar, maar die is inderdaad weg. Geen idee waarom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |