Ik vraag me af waarom GVE niet meer zekerheden eist gewoon en dus ook meer afwijst. Ook in dit project, gewoon een 2e hypotheek vestigen, in de meeste gevallen moet dat gewoon kunnen en kost het max 1k aan notariskosten voor 2 inschrijvingen. Evt kan de rente dan een half procent omlaag ofzo.quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:55 schreef obligataire het volgende:
[..]
Misschien wel maar ik zie het verschil alleen maar groter worden. Collin is gewoon een machine..publiceren, vollopen, papieren al op orde, overmaken en uitkeren. Alles in een minimum aan tijd. Maar het belangrijkste verschil is nog de zekerheden. Dat zou GvE ook meer moeten doen of dan toch substantieel hogere rente bieden om het risicoverschil te compenseren.
SiG misschien toch eens in verdiepen ja, maar das alleen panden kopen voor particuliere verhuur he. Toch een beetje een markt die onder druk staat nu met hoge rentes en hoge belastingen en tegenwerkende wetgeving?quote:Op donderdag 18 januari 2024 13:55 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ze waren lang de nr1. maar ze staan inmiddels echt ver achter. Potentie is er zeker, maar het is jammer dat ze hier niet naar handelen. Bij mij is SIG een duidelijke nr. 2 inmiddels. Hierbij mijn investeringen in de loop van de jaren:
[ afbeelding ][
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:55 schreef impact9 het volgende:
[..]
LILONI ROSA HOLDING B.V.
Investeringslink:Deze lijkt ook te blijven steken, toch een beetje een vies smaakje hangt er aan die tabak misschien. Ook zijn de zekerheden niet heel ruim. Denk dat hij er misschien wel een procentje op moet gaan doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vraag me dan weer af wat het toevoegt om allerlei negatieve speculaties hier te ventileren. Dat je voor jezelf de afweging hebt gemaakt om niet (meer) bij GVE te investeren prima, maar om allerlei negatieve veronderstellingen publiekelijk te ventileren is niet in het belang van mensen die nog wel bij GVE wensen te investeren. Het kan net zo goed zijn dat de 1e hypotheekhouder geen 2e hypotheek toestaat namelijk, en ik veronderstel dat jij dat niet hebt onderzocht.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:12 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom GVE niet meer zekerheden eist gewoon en dus ook meer afwijst. Ook in dit project, gewoon een 2e hypotheek vestigen, in de meeste gevallen moet dat gewoon kunnen en kost het max 1k aan notariskosten voor 2 inschrijvingen. Evt kan de rente dan een half procent omlaag ofzo.
Ik kan het zelf wel invullen:
…
Ik moet bekennen dat ik niet gedacht had dat deze zo tergend langzaam zou lopen, zelf heb ik hem stevig meegenomen. Dat het vooral tabakhandel betreft zal zeker meespelen en ik ben met je eens dat Collin hier iets mee moet. 1 procentje er bij zal zeker helpen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:42 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Deze lijkt ook te blijven steken, toch een beetje een vies smaakje hangt er aan die tabak misschien. Ook zijn de zekerheden niet heel ruim. Denk dat hij er misschien wel een procentje op moet gaan doen?
Point taken. Ik zit idd een beetje te veel te babbelen en heb geen idee wie er meelezen en of ik onnodig schade aanricht daarmee.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:51 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik vraag me dan weer af wat het toevoegt om allerlei negatieve speculaties hier te ventileren. Dat je voor jezelf de afweging hebt gemaakt om niet (meer) bij GVE te investeren prima, maar om allerlei negatieve veronderstellingen publiekelijk te ventileren is niet in het belang van mensen die nog wel bij GVE wensen te investeren. Het kan net zo goed zijn dat de 1e hypotheekhouder geen 2e hypotheek toestaat namelijk, en ik veronderstel dat jij dat niet hebt onderzocht.
Ik begrijp dat de huren inmiddels scherp oplopen, omdat het aanbod is verschraald, doordat velen in paniek hun belegging op de markt hebben gegooid.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:12 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
SiG misschien toch eens in verdiepen ja, maar das alleen panden kopen voor particuliere verhuur he. Toch een beetje een markt die onder druk staat nu met hoge rentes en hoge belastingen en tegenwerkende wetgeving?
Vergeet niet datquote:Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik niet gedacht had dat deze zo tergend langzaam zou lopen, zelf heb ik hem stevig meegenomen. Dat het vooral tabakhandel betreft zal zeker meespelen en ik ben met je eens dat Collin hier iets mee moet. 1 procentje er bij zal zeker helpen.
Overigens heb ik de indruk dat er meerdere projecten wat moeizaam lopen. Dit strook in ieder geval niet met de verwachting dat er meer geld beschikbaar zou zijn na 31 december. De hogere depositorente, belastingdruk en naar die verhouding magere netto rente spelen denk ik ook mee.
Ik vraag me af of een procentje meer gaat werken, zit er zelf ook in en vind het rendement goed genoeg. Als het principiele niet-investeerders zijn dan gaat het met 9% ook niet lopen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik niet gedacht had dat deze zo tergend langzaam zou lopen, zelf heb ik hem stevig meegenomen. Dat het vooral tabakhandel betreft zal zeker meespelen en ik ben met je eens dat Collin hier iets mee moet. 1 procentje er bij zal zeker helpen.
Overigens heb ik de indruk dat er meerdere projecten wat moeizaam lopen. Dit strook in ieder geval niet met de verwachting dat er meer geld beschikbaar zou zijn na 31 december. De hogere depositorente, belastingdruk en naar die verhouding magere netto rente spelen denk ik ook mee.
Achter de Hollandse Waterlinie misschien wel maar hier in het oosten zie ik steeds meer mensen hun tabak in Duitsland scoren. En niet alleen tabak maar dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 18 januari 2024 15:33 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik vraag me af of een procentje meer gaat werken, zit er zelf ook in en vind het rendement goed genoeg. Als het principiele niet-investeerders zijn dan gaat het met 9% ook niet lopen.
Qua businesscase vind ik het een kansrijke stap, Philip Morris kan de omzet vrij precies uitrekenen verwacht ik en het is uiteindelijk een stabiele markt.
Ja, die prijzen zijn in Nederland, met dank aan de accijns, ook helemaal doorgeslagen. Ik las pas ergens dat het op 1pakje sigaretten iets van 3 euro scheelt en op een pakje shag 6 euro. Daar kan je wel even voor omrijden, zeker als je een paar sloffen neemt en gelijk nog een groot deel van je andere boodschappen meeneemtquote:Op donderdag 18 januari 2024 15:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Achter de Hollandse Waterlinie misschien wel maar hier in het oosten zie ik steeds meer mensen hun tabak in Duitsland scoren. En niet alleen tabak maar dat is een ander verhaal.
Vergeet dan ook niet te tankenquote:Op donderdag 18 januari 2024 15:42 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, die prijzen zijn in Nederland, met dank aan de accijns, ook helemaal doorgeslagen. Ik las pas ergens dat het op 1pakje sigaretten iets van 3 euro scheelt en op een pakje shag 6 euro. Daar kan je wel even voor omrijden, zeker als je een paar sloffen neemt en gelijk nog een groot deel van je andere boodschappen meeneemt![]()
En de middenstand in onze grensregio's is de dupe van al die accijnsverhogingen.quote:
Misschien dat met het geval van de tabakhandel buiten morele bezwaren ook misschien wel kijkt naar:quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik vind die ruïne van een tankstation op de A12 bij Duiven, vlak voor de grens, daar wel een mooie illustratie van.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
En de middenstand in onze grensregio's is de dupe van al die accijnsverhogingen.
Exact, je ziet bij zowel GVE als Collin dat ze beide zekerheden willen vestigen. Soms is er wel een koophuis, maar staat de bank geen 2e hypotheek achter hen toe. Als de bank dit niet toestaat vind ik niet dat dit soort ondernemers - die écht wel goede/levensvatbare ondernemingen hebben - nergens terecht moeten kunnen.quote:Op donderdag 18 januari 2024 14:51 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Ik vraag me dan weer af wat het toevoegt om allerlei negatieve speculaties hier te ventileren. Dat je voor jezelf de afweging hebt gemaakt om niet (meer) bij GVE te investeren prima, maar om allerlei negatieve veronderstellingen publiekelijk te ventileren is niet in het belang van mensen die nog wel bij GVE wensen te investeren. Het kan net zo goed zijn dat de 1e hypotheekhouder geen 2e hypotheek toestaat namelijk, en ik veronderstel dat jij dat niet hebt onderzocht.
Die was dan ook vreselijk duur, paar kilometer verderop in Elten Dui was je dubbeltjes per liter goedkoper uit.quote:Op donderdag 18 januari 2024 16:08 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Ik vind die ruïne van een tankstation op de A12 bij Duiven, vlak voor de grens, daar wel een mooie illustratie van.
Hier waar ik woon (letterlijk 1 km in Belgie) staan ze op gewoon op de provinciale weg aan te schuiven om te tanken. Tankstation in Nederland krijgt enkel mensen met tankkaart of dieselrijders waar t verschil minder is.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:00 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die was dan ook vreselijk duur, paar kilometer verderop in Elten Dui was je dubbeltjes per liter goedkoper uit.
vandaag op BNR radio Zakendoen met toelichting op de tabakswinkels // ff naar de BNR site radio vandaag gaan en je kan het stukkie er zo tussen uitpikken // toch verhelderendquote:Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt, maar nu kan de winst van de eenmanszaak in de cijfers worden meegenomen en hij kan de eenmanszaak bijvoorbeeld niet verkopen zonder toestemming van Collin.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:16 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Zoals al werd verwacht, ben benieuwd of dit werkt.
Het meetekenen van de eenmanszaak snap ik niet helemaal, hij stond immers al persoonlijk borg dus dan kan er ook bij zijn eenmanszaak worden verhaald toch?
In 1A en klein hapje 1Bquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:25 schreef Belegger9 het volgende:
https://investeren.sameni(...)dam-houtstraat-22a-1
meer fokkers die deze meepakken straks? Gaat om 11:00 uur open. Ik neem 1B mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |