abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212077645
.

[ Bericht 99% gewijzigd door KrekelJapie op 18-01-2024 14:03:30 ]
pi_212077832
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:55 schreef obligataire het volgende:

[..]
Misschien wel maar ik zie het verschil alleen maar groter worden. Collin is gewoon een machine..publiceren, vollopen, papieren al op orde, overmaken en uitkeren. Alles in een minimum aan tijd. Maar het belangrijkste verschil is nog de zekerheden. Dat zou GvE ook meer moeten doen of dan toch substantieel hogere rente bieden om het risicoverschil te compenseren.
Ik vraag me af waarom GVE niet meer zekerheden eist gewoon en dus ook meer afwijst. Ook in dit project, gewoon een 2e hypotheek vestigen, in de meeste gevallen moet dat gewoon kunnen en kost het max 1k aan notariskosten voor 2 inschrijvingen. Evt kan de rente dan een half procent omlaag ofzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 13:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ze waren lang de nr1. maar ze staan inmiddels echt ver achter. Potentie is er zeker, maar het is jammer dat ze hier niet naar handelen. Bij mij is SIG een duidelijke nr. 2 inmiddels. Hierbij mijn investeringen in de loop van de jaren:
[ afbeelding ][
SiG misschien toch eens in verdiepen ja, maar das alleen panden kopen voor particuliere verhuur he. Toch een beetje een markt die onder druk staat nu met hoge rentes en hoge belastingen en tegenwerkende wetgeving?

[ Bericht 2% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 18-01-2024 15:26:26 ]
pi_212078164
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:55 schreef impact9 het volgende:

[..]

LILONI ROSA HOLDING B.V.

Investeringslink:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze lijkt ook te blijven steken, toch een beetje een vies smaakje hangt er aan die tabak misschien. Ook zijn de zekerheden niet heel ruim. Denk dat hij er misschien wel een procentje op moet gaan doen?
pi_212078265
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:12 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik vraag me af waarom GVE niet meer zekerheden eist gewoon en dus ook meer afwijst. Ook in dit project, gewoon een 2e hypotheek vestigen, in de meeste gevallen moet dat gewoon kunnen en kost het max 1k aan notariskosten voor 2 inschrijvingen. Evt kan de rente dan een half procent omlaag ofzo.

Ik kan het zelf wel invullen:

Ik vraag me dan weer af wat het toevoegt om allerlei negatieve speculaties hier te ventileren. Dat je voor jezelf de afweging hebt gemaakt om niet (meer) bij GVE te investeren prima, maar om allerlei negatieve veronderstellingen publiekelijk te ventileren is niet in het belang van mensen die nog wel bij GVE wensen te investeren. Het kan net zo goed zijn dat de 1e hypotheekhouder geen 2e hypotheek toestaat namelijk, en ik veronderstel dat jij dat niet hebt onderzocht.

[ Bericht 13% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 18-01-2024 15:36:59 ]
pi_212078347
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:42 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Deze lijkt ook te blijven steken, toch een beetje een vies smaakje hangt er aan die tabak misschien. Ook zijn de zekerheden niet heel ruim. Denk dat hij er misschien wel een procentje op moet gaan doen?
Ik moet bekennen dat ik niet gedacht had dat deze zo tergend langzaam zou lopen, zelf heb ik hem stevig meegenomen. Dat het vooral tabakhandel betreft zal zeker meespelen en ik ben met je eens dat Collin hier iets mee moet. 1 procentje er bij zal zeker helpen.
Overigens heb ik de indruk dat er meerdere projecten wat moeizaam lopen. Dit strook in ieder geval niet met de verwachting dat er meer geld beschikbaar zou zijn na 31 december. De hogere depositorente, belastingdruk en naar die verhouding magere netto rente spelen denk ik ook mee.
pi_212078582
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:51 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik vraag me dan weer af wat het toevoegt om allerlei negatieve speculaties hier te ventileren. Dat je voor jezelf de afweging hebt gemaakt om niet (meer) bij GVE te investeren prima, maar om allerlei negatieve veronderstellingen publiekelijk te ventileren is niet in het belang van mensen die nog wel bij GVE wensen te investeren. Het kan net zo goed zijn dat de 1e hypotheekhouder geen 2e hypotheek toestaat namelijk, en ik veronderstel dat jij dat niet hebt onderzocht.
Point taken. Ik zit idd een beetje te veel te babbelen en heb geen idee wie er meelezen en of ik onnodig schade aanricht daarmee.
pi_212078665
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:12 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
SiG misschien toch eens in verdiepen ja, maar das alleen panden kopen voor particuliere verhuur he. Toch een beetje een markt die onder druk staat nu met hoge rentes en hoge belastingen en tegenwerkende wetgeving?
Ik begrijp dat de huren inmiddels scherp oplopen, omdat het aanbod is verschraald, doordat velen in paniek hun belegging op de markt hebben gegooid.
Ze lieten m.i. vele procenten rendement schieten om maar vooral geen 2% aan de Fiscus af te hoeven tikken. Ze dachten meer aan de Fiscus dan aan de kansen die hun eigen business ze biedt..... Voor nu biedt dat voor beleggers en SIG weer kansen.
Pecunia non olet
pi_212078689
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik moet bekennen dat ik niet gedacht had dat deze zo tergend langzaam zou lopen, zelf heb ik hem stevig meegenomen. Dat het vooral tabakhandel betreft zal zeker meespelen en ik ben met je eens dat Collin hier iets mee moet. 1 procentje er bij zal zeker helpen.
Overigens heb ik de indruk dat er meerdere projecten wat moeizaam lopen. Dit strook in ieder geval niet met de verwachting dat er meer geld beschikbaar zou zijn na 31 december. De hogere depositorente, belastingdruk en naar die verhouding magere netto rente spelen denk ik ook mee.
Vergeet niet dat
-Boerderijtje
-Thermen

echt wel hele grote proposities zijn (die overigens - terzijde - bij NLI al wel hadden vol gezeten).

Dat Lilona en Balder niet volzitten, dát verbaast me wel...
pi_212078736
quote:

[..]
Ik vraag me af of een procentje meer gaat werken, zit er zelf ook in en vind het rendement goed genoeg. Als het principiele niet-investeerders zijn dan gaat het met 9% ook niet lopen.

Qua businesscase vind ik het een kansrijke stap, Philip Morris kan de omzet vrij precies uitrekenen verwacht ik en het is uiteindelijk een stabiele markt.
pi_212078761
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:33 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Ik vraag me af of een procentje meer gaat werken, zit er zelf ook in en vind het rendement goed genoeg. Als het principiele niet-investeerders zijn dan gaat het met 9% ook niet lopen.

Qua businesscase vind ik het een kansrijke stap, Philip Morris kan de omzet vrij precies uitrekenen verwacht ik en het is uiteindelijk een stabiele markt.
Achter de Hollandse Waterlinie misschien wel maar hier in het oosten zie ik steeds meer mensen hun tabak in Duitsland scoren. En niet alleen tabak maar dat is een ander verhaal.
Pecunia non olet
pi_212078853
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
Achter de Hollandse Waterlinie misschien wel maar hier in het oosten zie ik steeds meer mensen hun tabak in Duitsland scoren. En niet alleen tabak maar dat is een ander verhaal.
Ja, die prijzen zijn in Nederland, met dank aan de accijns, ook helemaal doorgeslagen. Ik las pas ergens dat het op 1pakje sigaretten iets van 3 euro scheelt en op een pakje shag 6 euro. Daar kan je wel even voor omrijden, zeker als je een paar sloffen neemt en gelijk nog een groot deel van je andere boodschappen meeneemt :N
pi_212078999
quote:
14s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ja, die prijzen zijn in Nederland, met dank aan de accijns, ook helemaal doorgeslagen. Ik las pas ergens dat het op 1pakje sigaretten iets van 3 euro scheelt en op een pakje shag 6 euro. Daar kan je wel even voor omrijden, zeker als je een paar sloffen neemt en gelijk nog een groot deel van je andere boodschappen meeneemt :N
Vergeet dan ook niet te tanken
pi_212079042
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:56 schreef Tjalala het volgende:

[..]
Vergeet dan ook niet te tanken
En de middenstand in onze grensregio's is de dupe van al die accijnsverhogingen.
Pecunia non olet
pi_212079170
quote:

[..]
Misschien dat met het geval van de tabakhandel buiten morele bezwaren ook misschien wel kijkt naar:

Risicoscore
Dun & Bradstreet
Gemiddeld risico
Collin
Credit Score
Ruim voldoende

En niet perse verder kijkt dan dat.
pi_212079185
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 16:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
En de middenstand in onze grensregio's is de dupe van al die accijnsverhogingen.
Ik vind die ruïne van een tankstation op de A12 bij Duiven, vlak voor de grens, daar wel een mooie illustratie van.
pi_212079186
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 14:51 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Exact, je ziet bij zowel GVE als Collin dat ze beide zekerheden willen vestigen. Soms is er wel een koophuis, maar staat de bank geen 2e hypotheek achter hen toe. Als de bank dit niet toestaat vind ik niet dat dit soort ondernemers - die écht wel goede/levensvatbare ondernemingen hebben - nergens terecht moeten kunnen.

Crowdfunding is juist ontstaan om dit soort ondernemers financiering te kunnen bieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door crowdfundingnederlan op 18-01-2024 16:51:02 ]
pi_212079616
Zat net nog ff wat te lezen over 2e hypotheken. Voor zover ik kan bepalen hebben 1e hypotheekhouders bijna altijd het recht om een 2e hypotheek te weigeren opgenomen in de voorwaarden, maar op basis waarvan weigering in de praktijk gebeurt is wat lastiger informatie over te vinden.

Ik vond wat potentiële weigeringsgronden:

1. Te weinig draagkracht van leningnemer, dus angst dat lasten te hoog worden en 1e hypotheek houder nadeel ondervindt.
2. Recht op parate executie, de eerste houder wil dat alleenrecht behouden en wil dus dat een 2e houder daarvan afziet.
3. Te weinig overwaarde, ook al heeft 1e houder ook 1e recht op uitwinning.

Toch zien we hier meestal dat het wel gewoon mag, dus misschien zitten de meeste grote banken hier niet superstrak bovenop, althans niet op punt 1 en 3.

Wel vraag ik me af of bv CCF recht heeft op parate executie met hun enorme aantal aan 2e hypotheken. Misschien maakt het niet zoveel uit, want het is een speciaal soort calculerend persoon die zn 1e hypotheek netjes betaalt en 2e niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door ShowMeTheMoney op 18-01-2024 16:53:20 ]
pi_212079759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 16:08 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Ik vind die ruïne van een tankstation op de A12 bij Duiven, vlak voor de grens, daar wel een mooie illustratie van.
Die was dan ook vreselijk duur, paar kilometer verderop in Elten Dui was je dubbeltjes per liter goedkoper uit.
Pecunia non olet
pi_212079806
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 17:00 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die was dan ook vreselijk duur, paar kilometer verderop in Elten Dui was je dubbeltjes per liter goedkoper uit.
Hier waar ik woon (letterlijk 1 km in Belgie) staan ze op gewoon op de provinciale weg aan te schuiven om te tanken. Tankstation in Nederland krijgt enkel mensen met tankkaart of dieselrijders waar t verschil minder is.
pi_212080581
quote:

[..]
vandaag op BNR radio Zakendoen met toelichting op de tabakswinkels // ff naar de BNR site radio vandaag gaan en je kan het stukkie er zo tussen uitpikken // toch verhelderend

Jos Zuijdwijk (NSO Retail) over tabak dat uit de supermarkt verdwijnt
Zakendoen•17 jan•

Over de aflevering
Het aantal tabakszaken groeit rap, want supermarkten mogen vanaf 1 juni geen tabak meer verkopen. Maar hoe onderneem je in een markt die de overheid het liefst binnen tien jaar zo klein mogelijk maakt? Jos Zuijdwijk, voorzitter van NSO Retail, de brancheorganisatie voor tabakszaken en gemakswinkels, is te gast in BNR Zakendoen.

Plus stukje uit het Eindhovens Dagblad over tabakswinkels / blijkbaar toch business

Supermarktondernemers starten vanwege verbod eigen sigarettenwinkels: 'Tabak brengt een klantenstroom op gang'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212087819
Wijziging leningaanvraag d.d. 19-01-2024

Beste investeerder,

15 januari jl. is de crowdfunding van LILONI ROSA HOLDING B.V. live gegaan. Dit heeft nog niet geleid tot een volledige funding van het streefbedrag. We zijn daarop in overleg gegaan met de klant en het intermediair. De klant wil graag dat de crowdfunding succesvol kan worden afgesloten en daarom kunnen we de volgende wijzigingen aankondigen:

De rente wordt verhoogd van 8,0% naar 9,0%;
De ondernemer heeft een Primera, welke in zijn eenmanszaak wordt geëxploiteerd. Deze eenmanszaak was eerder nog geen Geldnemer, maar zal als gevolg van deze wijziging ook Geldnemer zijn. In deze eenmanszaak is in 2022 een resultaat behaald van ¤ 116.700,- met een netto cashflowoverschot van ¤ 94.000;
De afloscapaciteit wordt als gevolg van het mee verbinden van de eenmanszaak bijgesteld van Voldoende naar Goed. Reden hiervoor is dat de afloscapaciteit in de originele pitch volledig gebaseerd was op prognoses, echter is er al sprake van een bestaande positieve kasstroom in de afgelopen jaren. Hierdoor kwalificeren wij de afloscapaciteit als Goed;
Als gevolg van bovenstaande wijzigingen zal de Collin Credit Score verbeteren van Ruim voldoende naar Goed.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212087834
Zoals al werd verwacht, ben benieuwd of dit werkt.

Het meetekenen van de eenmanszaak snap ik niet helemaal, hij stond immers al persoonlijk borg dus dan kan er ook bij zijn eenmanszaak worden verhaald toch?
pi_212087919
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:16 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Zoals al werd verwacht, ben benieuwd of dit werkt.

Het meetekenen van de eenmanszaak snap ik niet helemaal, hij stond immers al persoonlijk borg dus dan kan er ook bij zijn eenmanszaak worden verhaald toch?
Klopt, maar nu kan de winst van de eenmanszaak in de cijfers worden meegenomen en hij kan de eenmanszaak bijvoorbeeld niet verkopen zonder toestemming van Collin.
pi_212087932
https://investeren.sameni(...)dam-houtstraat-22a-1

meer fokkers die deze meepakken straks? Gaat om 11:00 uur open. Ik neem 1B mee
pi_212088456
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:25 schreef Belegger9 het volgende:
https://investeren.sameni(...)dam-houtstraat-22a-1

meer fokkers die deze meepakken straks? Gaat om 11:00 uur open. Ik neem 1B mee
In 1A en klein hapje 1B
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: