Die zijn toch hun kranten- en tijdschriftendeal kwijt die superlucratief was?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:57 schreef ludovico het volgende:
BPost zit op 1 tot 1.5 euro WPA per jaar.
Aandeel is nu 4.1 euro. Tis wat.
En DHL (Deutsche Post) raast maar door.
Tijd voor een fusie
Is dat in de nieuwe plannen nog interessant? Volgens mij maakt het dan niet veel meer uit of je daadwerkelijk rendement in box 3 belast, of via de vennootschapsbelasting + eventueel dividendbelasting.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 12:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat kapitaal zit alleen zelden in Box 3, maar gewoon in bv's.
Vpb-technisch waardeer je effecten nog steeds tegen kostprijs of lagere marktwaarde (dus wel verliezen nemen, winsten pas bij realisatie) en dan kan ook nog per aandeel én je kan nog spelen met de definitie van kostprijs (fifo, lifo, gip). Althans, last time I checked, ik zit niet meer in de holding jaarrekeningetjes.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:23 schreef recursief het volgende:
Is dat in de nieuwe plannen nog interessant? Volgens mij maakt het dan niet veel meer uit of je daadwerkelijk rendement in box 3 belast, of via de vennootschapsbelasting + eventueel dividendbelasting.
De staat deed ook veel met ze.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Die zijn toch hun kranten- en tijdschriftendeal kwijt die superlucratief was?
Denk eigenlijk dat dit er wel uit gesloopt is, naar mijn weet is alleen FIFO geaccepteerd.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Vpb-technisch waardeer je effecten nog steeds tegen kostprijs of lagere marktwaarde (dus wel verliezen nemen, winsten pas bij realisatie) en dan kan ook nog per aandeel én je kan nog spelen met de definitie van kostprijs (fifo, lifo, gip). Althans, last time I checked, ik zit niet meer in de holding jaarrekeningetjes.
Heb vroeger wel met ze te maken gehad omdat wij weer veel zaken deden met PostNL (data business) en wilden uitbreiden naar België. Log - nog logger dan PostNL -, totaal niet innovatief, altijd gezeik met de bonden (zoals elke Belg), veel te klein voor deze wereld, postcodes kennen ze niet zoals hier qua systematiek, het is allemaal... tja, Belgisch.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
De staat deed ook veel met ze.
Als je het mij vraagt moeten ze die toko's grondig leegboenen, soort monopolische inefficiëntie vind je bij die bedrijven.
Daarom, bezem erdoorheen, ze zouden echt het hele management op private equity moeten gooien.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 16:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Heb vroeger wel met ze te maken gehad omdat wij weer veel zaken deden met PostNL (data business) en wilden uitbreiden naar België. Log - nog logger dan PostNL -, totaal niet innovatief, altijd gezeik met de bonden (zoals elke Belg), veel te klein voor deze wereld, postcodes kennen ze niet zoals hier qua systematiek, het is allemaal... tja, Belgisch.
Alsook:quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daarom, bezem erdoorheen, ze zouden echt het hele management op private equity moeten gooien.
Kijk uit naar de beursopening morgen.quote:NN betaalt 360 miljoen schadevergoeding aan gedupeerden woekerpolis
Verzekeraar NN Group gaat honderden miljoenen betalen aan gedupeerde klanten met een woekerpolis. Dat is de uitkomst van een schikking tussen de verzekeraar en vijf claimclubs, melden beide partijen.
Het gaat om een bedrag van ongeveer 360 miljoen euro als genoegdoening voor de schade die klanten met beleggingsverzekeringen bij Nationale-Nederlanden, Delta Lloyd en ABN Amro Levensverzekeringen opliepen. Al deze (voormalige) aanbieders vallen tegenwoordig onder NN Group. In ruil voor het geld stoppen de claimclubs met hun rechtszaken tegen NN.
Met de schikking komt er een einde aan een jarenlange juridische strijd tussen NN en de verenigde woekerpolisklanten.
Meevaller
Het bedrag dat NN nu kwijt is, ligt een stuk lager dan aanvankelijk werd verwacht. Vorige maand schatten analisten van de Zwitserse bank UBS nog dat de zaak de verzekeraar 470 miljoen euro aan schikkingsgeld zou kosten. Eerder lagen de verwachtingen nog hoger: 700 miljoen tot meerdere miljarden in het zwartste scenario voor NN.
Dat analisten hun verwachtingen al naar beneden bijstelden, kwam door de schikking van concurrent ASR in een vergelijkbare zaak. Die sloot eind november een deal met de claimclubs ter waarde van 250 miljoen euro. Ook die schikking viel lager uit dan verwacht.
Ontstaansgeschiedenis
De woekerpolis is een product uit de jaren 90. Verzekeraars introduceerden toen de 'beleggingsverzekering' voor consumenten. Wie wilde sparen voor de oude dag of een huis, kon hier meer rendement op krijgen dan een gewone spaarrekening. Althans, dat was de belofte.
Veel polishouders zagen het als een spaarproduct, maar in de praktijk werkte het als een belegging. Met het risico voor de klant. En dat leverde hoge kosten op toen de beurzen na de eeuwwisseling inzakten.
Opzeggen kon niet meer, ontdekten ontevreden klanten. De naam woekerpolis werd geboren - met de bijbehorende schrijnende verhalen.
De omvang van de affaire was gigantisch. Volgens de Consumentenbond werden er in Nederland vanaf 1993 zeven miljoen woekerpolissen verkocht, met een totale waarde van 100 miljard euro.
Bij NN zou het naar schatting gaan om een miljoen polissen die in aanmerking komen voor compensatie.
https://nos.nl/artikel/25(...)upeerden-woekerpolis
Vooralsnog:quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:47 schreef maan_man het volgende:
2 januari call NN 21JUN24 20 gekocht en nu net lees ik:
[..]
Kijk uit naar de beursopening morgen.
Koop eigenlijk nooit opties, maar hier zag ik een kans.
Euronext is op ¤ 36,73 gesloten. Toch een kleine ¤ 3,- erbij als dit morgen ook het beeld is. Zou ik prima vinden. Kijk eigenlijk nooit naar TDG en zou niet weten in hoever dat representatief is voor andere beurzen.quote:
10k stukjes verhandeld, dus het zegt niet veel, maar 't is een indicatie.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 20:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Euronext is op ¤ 36,73 gesloten. Toch een kleine ¤ 3,- erbij als dit morgen ook het beeld is. Zou ik prima vinden. Kijk eigenlijk nooit naar TDG en zou niet weten in hoever dat representatief is voor andere beurzen.
quote:NEW YORK--(BUSINESS WIRE)-- Pfizer Inc. (NYSE: PFE) today announced that it has received notice of an unsolicited mini-tender offer by TRC Capital Investment Corporation of Ontario, Canada to purchase up to 4 million shares of Pfizer common stock at a price of $27.35 per share in cash. TRC Capital Investment’s offer price of $27.35 per share is approximately 4.4 percent lower than the $28.61 closing share price of Pfizer’s common stock on December 27, 2023 – the business day prior to the date of the offer. The offer is for approximately 0.071 percent of the shares of Pfizer common stock outstanding as of the December 28, 2023 offer date.
Pfizer does not endorse TRC Capital Investment’s unsolicited mini-tender offer and recommends that stockholders do not tender their shares in response to TRC Capital Investment’s offer because the offer is at a price below the current market price for Pfizer’s shares and subject to numerous conditions. Pfizer is not affiliated or associated in any way with TRC Capital Investment, its mini-tender offer or its offer documentation.
TRC Capital Investment’s has made many similar mini-tender offers for shares of other companies. Mini-tender offers seek to acquire less than 5 percent of a company’s shares outstanding, thereby avoiding many disclosure and procedural requirements of the U.S. Securities and Exchange Commission (SEC) that apply to offers for more than 5 percent of a company’s shares outstanding. As a result, mini-tender offers do not provide investors with the same level of protections as provided for larger tender offers under U.S. securities laws.
The SEC has cautioned investors that some bidders making mini-tender offers at below-market prices are “hoping that they will catch investors off guard if the investors do not compare the offer price to the current market price.” More on the SEC’s guidance to investors on mini-tender offers is available at www.sec.gov/investor/pubs/minitend.htm.
Je kan er eigenlijk niet "fout" mee gaan. Als het daalt, is de markt gewoon in een dip en dat moet je dan uitzitten. Gaat 1 aandeel omlaag, dan is er vaak wat met het bedrijf zelf.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:18 schreef jogy het volgende:
Ik heb mijn teentje gedipt in etf's (3000 euro) en het is stiekem best geinig. Gewoon 3 kern etf's gekozen van DeGiro die de laatste jaren gestaag omhoog zijn gegaan. Ik ben benieuwd. Als het allemaal een beetje lekker gaat zal ik er waarschijnlijk maandelijks geld in proppen.
Je kon er in 2009 tot nu toe ieder jaar niet in geloven maar toch brak bitcoin iedere halving weer recordsquote:Op vrijdag 12 januari 2024 23:20 schreef JimmyJames het volgende:
Hmm BITCOIN etfs, doen we daar nog iets mee?
Ik geloof er nog steeds niet in, maar ga toch even opties in de gaten houden voor de premies..
Niet direct, zijdelings door Virtu die AP voor bijna alle BC etf's is.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 23:20 schreef JimmyJames het volgende:
Hmm BITCOIN etfs, doen we daar nog iets mee?
Ik geloof er nog steeds niet in, maar ga toch even opties in de gaten houden voor de premies..
Gaan een aardig Q1-24 draaien zo.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:25 schreef JimmyJames het volgende:
Iemand wel eens gekeken naar Polaris (PII)?
Ze maken offroad sportvoertuigen en boten.
P/E is laag (8.61); dividend van 2,95% (28 jaar aan verhogingen); ze kopen 1B aandelen terug met een market cap van 5B; groei ziet er goed uit.
https://www.wsj.com/market-data/quotes/pii
https://ir.polaris.com/home/default.aspx
Ze hebben te maken met inflatie in de productiekosten en de hoge rente die lastig is voor hun consumenten, verder ontbreken de buzzwoorden ook zoals IA of EV.
Oh ik kijk zeker 1x per maand de prijs en het iex forum onder het genot van een bakje popcornquote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vorig jaar februari m'n laatste PostNL eruit gegooid op ¤1,85.
Dat was op dat moment zuur maar zag net (dankzij een Telegraaf artikel) de koers van nu... en dan toch wel blij dat ik eruit ben...
Denk vooral de aandeelhouders van tesla die het maar blijven.. ik wilde zeggen kopen, maar het is meer een soort harde kern wat het blijft vasthouden.quote:
Waarom zou je een aandeel van een bedrijf dat een gezonde winst maakt, vrijwel geen schulden heeft en jaarlijks 35-45% groeit wegdoen?quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Denk vooral de aandeelhouders van tesla die het maar blijven.. ik wilde zeggen kopen, maar het is meer een soort harde kern wat het blijft vasthouden.
Ja, deliveries wel. Maar BYD verkoopt heel veel budgetmodellen met accu (zoals de in China populaire "Qin Plus" of "Seagull") en gemiddeld maakt BYD maar zo'n ¤1.000 winst per EV.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:34 schreef recursief het volgende:
De concurrentie neemt wel toe. BYD zit qua deliveries bijna op hetzelfde niveau.
Op dat vlak heb ik vrijwel al m'n tech wel veel te vroeg uitgedund (ondanks dat ik daarvoor nog zei dat ik er in geloofde). Zie je maar weer dat beleggen vooral een stevige maag vereist...quote:Op dinsdag 16 januari 2024 20:39 schreef Zwansen het volgende:
Goeie dag voor AMD. Ruim een jaar geleden stonden ze op $56. Nu op $156. En dat heeft (vooral?) ook met het succes van Nvidia te maken volgens mij.
Nice timing.quote:
Wel een goed nummer. En passend. Zit het alleen wel de hele avond in mijn kop.quote:
Ik vind dat wel geinige karretjes ook.quote:Op zondag 14 januari 2024 14:25 schreef JimmyJames het volgende:
Iemand wel eens gekeken naar Polaris (PII)?
Ze maken offroad sportvoertuigen en boten.
P/E is laag (8.61); dividend van 2,95% (28 jaar aan verhogingen); ze kopen 1B aandelen terug met een market cap van 5B; groei ziet er goed uit.
https://www.wsj.com/market-data/quotes/pii
https://ir.polaris.com/home/default.aspx
Ze hebben te maken met inflatie in de productiekosten en de hoge rente die lastig is voor hun consumenten, verder ontbreken de buzzwoorden ook zoals IA of EV.
Ja, wel mooi spul, al eens van dichtbij bekeken bij de wasstraat (stond iemand achter me met zo'n bak, een hoop luxe). Ze hebben ook zo'n 30% meer auto's verkocht dan in 2022 dus er zit wel groei in.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 21:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Nio nu weer 9% in de min, mooie wagens maar die had ik al een paar jaar geleden moeten verkopen..
Ja, ik verkocht ze rond de 2 euro, binnenkort misschien weer eens wat terugkopen.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 00:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vorig jaar februari m'n laatste PostNL eruit gegooid op ¤1,85.
Dat was op dat moment zuur maar zag net (dankzij een Telegraaf artikel) de koers van nu... en dan toch wel blij dat ik eruit ben...
Ik geloof niet dat ik me er weer aan ga branden.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:10 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ja, ik verkocht ze rond de 2 euro, binnenkort misschien weer eens wat terugkopen.
geen idee hoe lang je in Tesla zit, maar vast houden betekent soms ook dat je er 3 jaar lang geen pepernoot op hebt verdient, buy en hold is niet altijd de beste strategie.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Waarom zou je een aandeel van een bedrijf dat een gezonde winst maakt, vrijwel geen schulden heeft en jaarlijks 35-45% groeit wegdoen?
Ik blijf denk ik van NIO af, ze hebben daar in China veel te veel concurrentie. En inderdaad, wanneer gaan ze nu eens winst maken.quote:Op dinsdag 16 januari 2024 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, wel mooi spul, al eens van dichtbij bekeken bij de wasstraat (stond iemand achter me met zo'n bak, een hoop luxe). Ze hebben ook zo'n 30% meer auto's verkocht dan in 2022 dus er zit wel groei in.
Denk dat ze ergens rond de 500.000 auto's per jaar moeten produceren voor ze winst kunnen maken dus als ze deze groei nog een jaar of 3-4 volhouden dan heb ik wel hoop op een goede afloop.
Wat denk je zelf?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |