Denk eerlijk gezegd niet dat dit soort evenementen de plek zijn omdat soort vragen te stellen. Aad zal echt niet antwoorden en het verpest alleen de sfeer.quote:Op woensdag 19 juni 2024 17:13 schreef Japepk het volgende:
[..]
Misdragen? Dat was ik niet van plan hoor. Maar bijvoorbeeld vragen waarom de verklaring van de familie Dikmans niet strookt met hun verklaring, of wat hij daarvan vindt. Of vinden ze kritische vragen ook misdragen?
Dat snap ik en dat ga ik ook zeker niet doen. Maar erover nadenken is leuk 😜quote:Op woensdag 19 juni 2024 22:26 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Denk eerlijk gezegd niet dat dit soort evenementen de plek zijn omdat soort vragen te stellen. Aad zal echt niet antwoorden en het verpest alleen de sfeer.
Ik kan me herinneren dat als je de originele videobanden of dvd's had van de Amerika serie dat je dan veel meer minuten had. Naderhand is het geknipt in 5 delen en daarna in nog minder minuten. De site die hier niet genoemd mag worden had dat overzicht, dat er stukken misten met de clowns in Amerika (in Florida dacht ik) en ook stukken in Las Vegas. Zou deze nieuwe montage wel alle minuten bevatten?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:50 schreef JOO het volgende:
Aad vertelt in deze video (vanaf 4:24) dat de Amerika serie opnieuw uitgebracht zal worden in september in breedbeeld, waarbij beeld en geluid opnieuw gemonteerd zal zijn. Dus geen Pebble versie, maar een goede toekomstbestendige versie zoals ik het begrijp.![]()
Ik weet nog dat ik die 5 dvd's had gekocht en me echt genaaid voelde dat er grote stukken misten uit Florida. Dat waren juist mijn favoriete scènes en die dvd's waren nog duur ook.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 03:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat als je de originele videobanden of dvd's had van de Amerika serie dat je dan veel meer minuten had. Naderhand is het geknipt in 5 delen en daarna in nog minder minuten. De site die hier niet genoemd mag worden had dat overzicht, dat er stukken misten met de clowns in Amerika (in Florida dacht ik) en ook stukken in Las Vegas. Zou deze nieuwe montage wel alle minuten bevatten?
Ooh ik bedoelde ook absoluut niet dat ik dacht dat jij je zou misdragen hoorquote:Op woensdag 19 juni 2024 17:13 schreef Japepk het volgende:
[..]
Misdragen? Dat was ik niet van plan hoor. Maar bijvoorbeeld vragen waarom de verklaring van de familie Dikmans niet strookt met hun verklaring, of wat hij daarvan vindt. Of vinden ze kritische vragen ook misdragen?
En hier het perfecte antwoord, bingoquote:Op woensdag 19 juni 2024 20:47 schreef Writersright het volgende:
Ik denk dat Aad een kort lontje heeft wanneer je dingen zegt die niet in zijn beeld passen.
Weinig verschil met de latere uitgaves, want de daadwerkelijke liedjes zijn allemaal nog steeds Klaris-arrangementen. Grootmoederstijd is één van de weinige producties waarbij echt heel weinig is veranderd.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 23:49 schreef Kaatje2658 het volgende:
Als ik het me goed herinner heeft uitgever Arcade in 1999 of 2000 een DVD uitgebracht van Liedjes Uit Grootmoederstijd waarin de originele muziek van Aad Klaris aanwezig is. Het was één van de eerste DVD's van Bassie & Adriaan die uitgebracht werden (alsmede de Europa-serie) na het minder grote succes van de VCD's waarna de DVD de VHS opvolgde als drager voor nieuwe uitgaves.
Heeft iemand de Arcade-DVD van Liedjes Uit Grootmoederstijd nog?
quote:Op zaterdag 22 juni 2024 03:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat als je de originele videobanden of dvd's had van de Amerika serie dat je dan veel meer minuten had. Naderhand is het geknipt in 5 delen en daarna in nog minder minuten. De site die hier niet genoemd mag worden had dat overzicht, dat er stukken misten met de clowns in Amerika (in Florida dacht ik) en ook stukken in Las Vegas. Zou deze nieuwe montage wel alle minuten bevatten?
Goeie reacties, ik zal 'm nog één keer uitleggen:quote:Op zaterdag 22 juni 2024 08:44 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik die 5 dvd's had gekocht en me echt genaaid voelde dat er grote stukken misten uit Florida. Dat waren juist mijn favoriete scènes en die dvd's waren nog duur ook.
Toen heb ik de Amerikaserie illegaal gedownload (ik had er immers toch wel voor betaald) om toch de hele serie te zien. Het is bijna 15 jaar geleden maar ik vind het nog steeds zo lelijk
Bij de latere uitgaves heb ik niet gemerkt dat er stukken misten (caravanbox, reisbox) maar misschien ligt dat aan mij.
Ik zit nog wel te broeden op een leuke vraag. Al die gezapige 'wat is je favoriete liedje' enzo kennen we wel. Is er een verklaring bekend waarom de Amerika serie geen pakjes reeks is geworden, wat oorspronkelijk de bedoeling was?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 18:20 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ooh ik bedoelde ook absoluut niet dat ik dacht dat jij je zou misdragen hoorMeer dat zulke situaties zich hebben voortgedaan. Denk alleen wel dat je er weinig publiek antwoord op gaat krijgen, want dan gaat Aad daar niet verder op in of zorgt de productie wel dat ze doorgaan naar een andere vraag.
Of je kan vragen naar wat er is gebeurd met een eerder plan om de reeks ná De Schatkaart in Maleisië te laten afspelen. Of wat er waar is van Douwe die oorspronkelijk zou terugkeren in De Sleutel. Of - en dat vind ik zelf wel opmerkelijk - waarom er nooit een animatieserie a la Pippi Langkous is gemaakt. Of waarom het groots aangekondigde Keet & Koen als opvolgers van B&A na die ene film nooit van de grond gekomen is.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 18:32 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik zit nog wel te broeden op een leuke vraag. Al die gezapige 'wat is je favoriete liedje' enzo kennen we wel. Is er een verklaring bekend waarom de Amerika serie geen pakjes reeks is geworden, wat oorspronkelijk de bedoeling was?
Naar het boevenlied is tijdens een eerdere m&g al eens gevraagd:quote:Ik kan ook wel wat vragen over het boevenlied, maar daar zal wel geen antwoord op komen
Het boevenlied gezongen/met clip van de boeven zal niet uitgebracht/gemaakt worden, maar inmiddels ligt de weg daarnaar wel open d.m.v. AI. Natuurlijk niet hetzelfde, maar geeft ons wel een kans dat liedje te horen zoals het min of meer bedoeld was (dus niet Aad die het kort zingt). Er is vast wel iemand die dat voor ze kan fixen, als ze daarvoor open staan. Misschien kun je daarnaar vragen?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 18:32 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ik zit nog wel te broeden op een leuke vraag. Al die gezapige 'wat is je favoriete liedje' enzo kennen we wel. Is er een verklaring bekend waarom de Amerika serie geen pakjes reeks is geworden, wat oorspronkelijk de bedoeling was?
Ik kan ook wel wat vragen over het boevenlied, maar daar zal wel geen antwoord op komen
Ik moet weer even opletten op wat ik nu wel en wat ik nu niet ga zeggen (hierbij hopend op ieders begrip), maar ik heb hier Paul van Gorcum wel eens over gesproken. Grootste onthulling was voor mij dat hij jarenlang nog een bandje heeft gehad met het liedje in kwestie erop, maar toen de bom barstte tussen de acteurs heeft hij alles in een doos gesodemieterd en aan de eerste de beste fan weggedaan.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:41 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Het boevenlied gezongen/met clip van de boeven zal niet uitgebracht/gemaakt worden, maar inmiddels ligt de weg daarnaar wel open d.m.v. AI. Natuurlijk niet hetzelfde, maar geeft ons wel een kans dat liedje te horen zoals het min of meer bedoeld was (dus niet Aad die het kort zingt). Er is vast wel iemand die dat voor ze kan fixen, als ze daarvoor open staan. Misschien kun je daarnaar vragen?
Ik vind de AI liedjes die op YouTube staan met B&A ook hartstikke leuk maar vertel dat maar niet, straks steken ze er nog een stokje voor
Maleisië, net als Egypte twee landen waar ik zó graag Bassie en Adriaan had willen zien rennen in strijd tegen de boefjes.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:35 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Of je kan vragen naar wat er is gebeurd met een eerder plan om de reeks ná De Schatkaart in Maleisië te laten afspelen. Of wat er waar is van Douwe die oorspronkelijk zou terugkeren in De Sleutel. Of - en dat vind ik zelf wel opmerkelijk - waarom er nooit een animatieserie a la Pippi Langkous is gemaakt. Of waarom het groots aangekondigde Keet & Koen als opvolgers van B&A na die ene film nooit van de grond gekomen is.
Ah leuk! Boevenlied-vraag was inderdaad een optie geweest, maar dit filmpje kende ik nog niet. Ik had zelf een avontuur met een Chinese vaas in China een perfecte aanvulling op B&A gevonden. Vaas in de sfeer van schat, sleutel en kroon en China als grote reisbestemming.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:35 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Of je kan vragen naar wat er is gebeurd met een eerder plan om de reeks ná De Schatkaart in Maleisië te laten afspelen. Of wat er waar is van Douwe die oorspronkelijk zou terugkeren in De Sleutel. Of - en dat vind ik zelf wel opmerkelijk - waarom er nooit een animatieserie a la Pippi Langkous is gemaakt. Of waarom het groots aangekondigde Keet & Koen als opvolgers van B&A na die ene film nooit van de grond gekomen is.
Mogelijke vragen genoeg, maar of je er antwoord op krijgt...
[..]
Naar het boevenlied is tijdens een eerdere m&g al eens gevraagd:
Hetzelfde qua structuur hoeft niet meteen iets slechts te zijn (kijk maar naar Baantjer), maar Europa en met name Amerika was iets teveel een kinder-reisprogramma met komische noot dan een avonturenreeks, ja. En dan te bedenken dat het niet veel gescheeld had of De reis vol verrassingen was écht een geheimzinnige opdrachtgever deel 2 geworden; de hele reeks hadden Bassie en Adriaan dan valse opdrachten gekregen om de hele wereld te bezoeken. Door de mislukte sprong van de Emmabrug moest dat format al voortijdig gestaakt worden.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 22:23 schreef Writersright het volgende:
Tja na de Stad werd het meer een veredeld reisprogramma en voelden Bas en Aad ineens écht oud. Ze konden niet eens meer echt rennen. Elke aflevering voelde ook min of meer hetzelfde qua structuur.
De spanning was er uit door een totaal gebrek aan competente boeven en persoonlijk vond ik de eentonige humor van B100 en Harry vrij flauw.
Daarnaast kwamen de boeven Bas en Aad eigenlijk sowieso bijna niet tegen dus ja...
Dat vond ik juist zo leuk aan de Schatkaart, Kroon en Stad trilogie. De boeven brachten Bassie en Adriaan juist in de problemen. Dat zorgde voor een bepaalde dynamiek. En ook leuk dat de series op elkaar in haakten.
Het is niet anders dan zomaar door alle staten heen reizen toch? Voor meer locaties een raadsel verzinnen moet wel te doen zijn. Wellicht dat het inderdaad qua vergunningen een heel gedoe is om door willekeurige landen te reizen. Mij lijkt alleen sterk dat ze dit pas hebben veranderd toen Bas zijn enkel brak? Toen waren de opnames al in volle gang en Bas heeft daarna ook nog gewoon gefilmd. Ben wel benieuwd hoe Inception dat was geweldig met Japie die als derde partij mee zou blijven reizen.quote:Op zondag 23 juni 2024 18:31 schreef Writersright het volgende:
Dat idee van dat valse pakje in Curaçao vond ik wel erg leuk gevonden.Haast een parodie op de vorige serie. Was idd heel spannend met die achtervolging en het was leuk om Japie terug te zien. Ik weet dat het onderdeel is van de Amerika serie maar het voelt meer als een soort miniserie tussendoor. Volgens mij kan je het Curaçao-deel er uit knippen en er weinig van merken in de Amerika serie.
Interessant wat je zegt over de eerdere insteek van de Amerika serie. Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ik zou denken dat dat weliswaar interessant klinkt maar budget/plannings technisch vrij lastig zou worden.
Hangt er eens beetje vanaf waar al die andere landen zouden zijn. Binnen Amerika scheelt het dat het een continent is, wat het makkelijker samenhangend maakt.quote:Op zondag 23 juni 2024 19:16 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het is niet anders dan zomaar door alle staten heen reizen toch? Voor meer locaties een raadsel verzinnen moet wel te doen zijn. Wellicht dat het inderdaad qua vergunningen een heel gedoe is om door willekeurige landen te reizen. Mij lijkt alleen sterk dat ze dit pas hebben veranderd toen Bas zijn enkel brak? Toen waren de opnames al in volle gang en Bas heeft daarna ook nog gewoon gefilmd. Ben wel benieuwd hoe Inception dat was geweldig met Japie die als derde partij mee zou blijven reizen.
Vragen, vragen en geen antwoorden, want ik ben niet meer geweest vandaag. Kwam iets tussen
Ik vind de Professor niet per se minder dan de Diamant.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:53 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ja oké, de Diamant en (in mindere mate) de Professor zijn ook echt wel heel sterk. Professor beduidend minder, maar dat was gewoon ontzettend zoeken naar een aangepaste vorm.
Toch denk ik dat dat lied in de serie nooit echt geslaagd was geweest. De boeven in gekke kostuums verkleed, zingend, dan vraag je je af wie de echte clowns zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:35 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Mogelijke vragen genoeg, maar of je er antwoord op krijgt...
[..]
Naar het boevenlied is tijdens een eerdere m&g al eens gevraagd:
Dat valt wel een beetje uit toon net de serie. Volgens mij hebben de boeven nooit echt gekke kostuums gedragen in de serie..al zag B1 er niet geheel overtuigend uit, verkleed als Adriaanquote:Op zondag 23 juni 2024 22:44 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Toch denk ik dat dat lied in de serie nooit echt geslaagd was geweest. De boeven in gekke kostuums verkleed, zingend, dan vraag je je af wie de echte clowns zijn.
Lachgas en griengas.quote:Op zondag 23 juni 2024 20:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En er is ook geen voorwerp dat het plot stuwt, geen sleutel, diamant, schatkaart, kroon of mysterieuze steen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |