Dan heb je het echt erg te pakkenquote:Op maandag 8 januari 2024 12:08 schreef Vicky het volgende:
Codeïne heb ik ook @:Mushanga71
Gebruik ik nu een week maar werkt niet echt.
Afgelopen nachten minstens 25x wakker door het hoesten
Ben ik idd ook benieuwd naarquote:Op maandag 8 januari 2024 12:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, alles gaat via Magister en heel uitgebreid, je hebt je telefoon echt wel nodig om te weten wat je huiswerk is, dus ook als je daar tijdens een tussenuur mee bezig wilt.
Maar ook voor de lessen en lokalen, want het is niet op maandag altijd het derde uur wiskunde, en als het het 4de uur uitvalt kan Engels van het 6de uur zomaar naar het 4de uur verschuiven.
Dus, nieuwsgierig hoe ze dat gaan regelen.
Overigens hadden ze al telefoontassen, dus mobieltjes tijdens de les waren al een no-go.
De drie tussenuren op vrijdag zijn geplande tussenuren. Daar kan dus zo nog wat extra bijkomen zeg maarquote:Op maandag 8 januari 2024 12:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ben ik idd ook benieuwd naar![]()
Volgens mij mogen ze hun foon wel in de pauze gebruiken, maar dat weet ik niet zeker.
En uitval. Deze week al 3 uur en voor volgende week staan er nú al 2 uur![]()
Vroeger, bij dochter op dezelfde school, hingen er schermen met de lokalen en uitval. Misschien stoffen ze die weer af? Want behalve uitval en huiswerk, verandert er ook nogal eens een lokaal. We gaan het zien.
Terwijl handhaven zo simpel is. Hoeft maar 1 of 2x per klas gedaan te worden en ze weten hoe het werkt. Maar das teveel moeite ofzo.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:30 schreef Troel het volgende:
Nouja dat is dus het grootste probleem. Er wordt niet fatsoenlijk gehandhaafd door de docenten op de telefoontas. En ze willen in de pauze ook weer dat de pubers gaan praten ofzo. Het zal druk worden in het parkje vlak bij school
Nouja, ik heb wel vaker bij die bedachte dingen in Den Haag zoiets van "whahahahaahahahahahahahaahahahahahahahaahahhaha"quote:Op maandag 8 januari 2024 12:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Terwijl handhaven zo simpel is. Hoeft maar 1 of 2x per klas gedaan te worden en ze weten hoe het werkt. Maar das teveel moeite ofzo.
Nou, dát is ook zoiets. Een puber laten praten in de pauze. Veel succes
Hier gingen ze volgens de berichtgeving de oude beeldschermen voor de leswijzigingen weer gebruiken. Zal voor de eerstejaars even wennen zijn, want die hebben ze nog nooit gebruikt, maar gaat vast wel weer goed komen.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:24 schreef Leandra het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, alles gaat via Magister en heel uitgebreid, je hebt je telefoon echt wel nodig om te weten wat je huiswerk is, dus ook als je daar tijdens een tussenuur mee bezig wilt.
Maar ook voor de lessen en lokalen, want het is niet op maandag altijd het derde uur wiskunde, en als het het 4de uur uitvalt kan Engels van het 6de uur zomaar naar het 4de uur verschuiven.
Dus, nieuwsgierig hoe ze dat gaan regelen.
Overigens hadden ze al telefoontassen, dus mobieltjes tijdens de les waren al een no-go.
Ah, dat kan ook ja, geplande tussenuren. Dat krijgt zoon vanaf de 3e pas.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:33 schreef Troel het volgende:
[..]
De drie tussenuren op vrijdag zijn geplande tussenuren. Daar kan dus zo nog wat extra bijkomen zeg maar
Wij moesten het vroeger met een krijtbord doen bij de garderobe, daar stonden lokaalwijzigingen op en de docenten die ziek waren. Bij de onderbouw betekende ziekte dat je een vervanger had, anders had je vrij. Er hangen her en der in school nu van die schermen waar ze dat ook op weer kunnen geven, dat moet allemaal zonder telefoon kunnen.
Nee, tablets mogen hier ook niet meerquote:Op maandag 8 januari 2024 12:36 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier gingen ze volgens de berichtgeving de oude beeldschermen voor de leswijzigingen weer gebruiken. Zal voor de eerstejaars even wennen zijn, want die hebben ze nog nooit gebruikt, maar gaat vast wel weer goed komen.
Ik weet eigenlijk niet of hij magister nog op de iPad had ingesteld (die ze wel voor veel lessen gebruiken) dan kan hij daarop alsnog kijken.
(Zal niet lang duren voor ze er achter komen hoe en met welke apps op de iPad te toch kunnen communiceren samen vermoed ik)
Hier is het geloof ik ook inderdaad dat als je betrapt wordt met telefoon in de klas dat hij in een zak gaat waardoor de telefoon geen ontvangst meer heeft en dat hij dan aan het eind van de dag bij de balie kan worden afgehaald
Echt hequote:Op maandag 8 januari 2024 12:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Nouja, ik heb wel vaker bij die bedachte dingen in Den Haag zoiets van "whahahahaahahahahahahahaahahahahahahahaahahhaha"
Ja, net zoals dat water dat zich houdt aan dat lijntje dat ze op papier hebben getekendquote:Op maandag 8 januari 2024 12:39 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt heLekker vanaf een bureautje zaken gaan regelen en er dan vanuit gaan dat het ook wérkt. Jup
Dat zou mooi zijn als ze die gaan verbieden. Die hebben we verplicht aan moeten schaffen aan het begin van het schooljaar en die worden deels gebruikt in de les (of iPad of laptop maar voorkeur voor de eerste). Dus ik denk dat ze dan wel commentaar gaan krijgen, is toch wel een aardige kostenpost. (Al helemaal als dat dan ineens een laptop moet gaan worden).quote:Op maandag 8 januari 2024 12:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, tablets mogen hier ook niet meer
Ik was altijd de eerste bij de telefoonboom, want ging als eerste weg. Zelden heb ik zelf door moeten bellen, meestal was het een van mijn ouders die erachter aan moest bellen. Want docenten hadden niet door dat er al leerlingen zo vroeg gingen. Alleen de biologiedocent in de eerste en tweede had het door. Maar die was heel vaak op vrijdagochtend ziek. Of het nu migraine was of een kater maakt mij niet uitquote:Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef amaranta het volgende:
Ik kan me werkelijk niks herinneren van de middelbare school.
Behalve dat er een telefoonboom was. Die naar mijn weten nooit, of hooguit 1x is gebruikt.
Tussenuren mocht je het schoolplein pas verlaten vanaf de 3e klas.
Geen idee of dat hier mag, in de brief ging het alleen over de foon.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:39 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, tablets mogen hier ook niet meer
De grap is dat school ze eigenlijk zou moeten betalen, want als ze verplicht aangeschaft zijn, dan zijn ze waarschijnlijk nodig voor de lessen en dan is het een leermiddel. Idem voor laptops overigens. Vaak zijn het de ouders die betalen, maar als je goed gaat zoeken, dan kom je nog wel eens wat tegen hierover op internetquote:Op maandag 8 januari 2024 12:42 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn als ze die gaan verbieden. Die hebben we verplicht aan moeten schaffen aan het begin van het schooljaar en die worden deels gebruikt in de les (of iPad of laptop maar voorkeur voor de eerste). Dus ik denk dat ze dan wel commentaar gaan krijgen, is toch wel een aardige kostenpost. (Al helemaal als dat dan ineens een laptop moet gaan worden).
Maar daar heb ik niets over gehoord, dus verwacht daarvoor geen verbod
Vanuit het linkje dat @amaranta in vorige topic plaatste. Succesquote:Gebruik van mobiele telefoons niet toegestaan in de klas
Mobiele telefoons en ook tablets of smartwatches mogen in 2024 niet meer gebruikt worden in de klas.
Ook dát ja. Je vraagt je wel es af hóe ze sommige zaken voor elkaar krijgen. Pas als het fout gaat en dan echt goed foutquote:Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, net zoals dat water dat zich houdt aan dat lijntje dat ze op papier hebben getekend
Voor niks op school komen omdat de telefoonboom niet in werking was gezet.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef amaranta het volgende:
Behalve dat er een telefoonboom was. Die naar mijn weten nooit, of hooguit 1x is gebruikt.
Jah, waar de genen die het verst weg woonden als eerste op stonden, maar waarbij het eigenlijk zo was dat als het eerste uur uit viel je gewoon voor niks op school stond.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:41 schreef amaranta het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |