https://www.nu.nl/muziek/(...)-twee-shows-aan.htmlquote:Bankzitters verkopen Ziggo Dome in een uur uit, kondigen nog twee shows aan
De Bankzitters geven in januari 2025 drie shows in de Ziggo Dome in Amsterdam. Het eerste optreden verkocht volgens de groep YouTubers in een uur uit.
Na het uitverkopen van de show op 18 januari, stonden er nog duizenden fans in de wachtrij die ook een kaartje wilden kopen. De concertzaal kondigde toen een tweede show op 17 januari aan. Nog geen uur later kwam er een derde concert bij, een matinee op 18 januari.
Het is de eerste keer dat de Bankzitters in Ziggo Dome optreden. Eerder verkochten ze wel al meermaals AFAS Live uit. De YouTubers scoren op Spotify miljoenen streams met nummers als Je Blik Richting Mij, Stapelgek en Cupido.

Oh ja! B-Yentl! Oh wat maakten we haar graag belachelijk vroeger. Hilarische geldverspilling-praktijkenquote:Op donderdag 18 januari 2024 17:07 schreef Gretzl het volgende:
Lol
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/BYentl

Ik vermoed dat het aantal stemmers en luisteraars bij de Top 2000 toch wel een stuk groter is dan bij zo'n 90s tussendoortje, dus ik weet niet of die lijst echt enorme invloed heeft op de Top 2000. Het zal meer zijn dat 'we' inderdaad niet zo'n behoefte hebben aan een opgelegde 90s hype.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:01 schreef Tussle266 het volgende:
Ik wil nog even een observatie delen waarvan ik niet weet of die al besproken was. Het lijkt wel alsof de 90's lijst zo kort ervoor zorgt dat de stemmers wat 90's moeheid hebben op het moment dat er voor de Top 2000 gestemd moet worden. Met name in het middendeel van de lijst zie je alle jaren '90 platen wat plekken prijsgeven, op wat negatieve uitzonderingen als Marco en wat hypes en bonussen (Sinéad, Goo Goo Dolls, Sting, Thomas & Paul en ga zo maar verder) na. De site van Pino vertelt me hetzelfde.
Die 90's hype die ineens op veel zenders werd ingezet vanaf 2022 voelt ook wat kunstmatig, volgens mij was de mensheid nog niet klaar met de 80's.

Dit is wel meer dan een vermoeden lijkt me. Als het tien procent is, dan is het veel. Maar die tien procent stemt dus 5 weken later geen 90's plaat, anders zouden ze niet allemaal (bijna zonder uitzondering) zakken. Volgens mij is daar wel een klein verband tussen. Die groep die die jaren bewust heeft beleefd drukt ook een grote stempel op de lijst, al is het de laatste twee/drie jaar wel strijden met de internetjeugd.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 15:19 schreef Fred_B het volgende:
Ik vermoed dat het aantal stemmers en luisteraars bij de Top 2000 toch wel een stuk groter is dan bij zo'n 90s tussendoortje, dus ik weet niet of die lijst echt enorme invloed heeft op de Top 2000.

Dit zijn de leuke statistiekjes die ik in het café wil zien langskomenquote:Op maandag 22 januari 2024 10:43 schreef Cassa95 het volgende:
Ik ben begonnen met terugluisteren van de Top 2000. Bizar hoe J.J. Cale 3x bij de onderste 50 terecht is gekomen, met een gemiddelde notering van 1963.7. Maar het meest bizarre is dat het niet eens het slechtste moyenne ooit is voor een artiest met minstens 3 noteringen. Dat was Rose Royce in 2001 met 1965 gemiddeld (1931 Wishing On A Star, 1981 Love Don't Live Here Anymore, 1983 Carwash)

Oke. Andere artiesten met eenzelfde gemiddelde boven de 1900 op 3 noteringen:quote:Op maandag 22 januari 2024 11:46 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Dit zijn de leuke statistiekjes die ik in het café wil zien langskomen

'86 procent van de stemmers op Rood heeft groen als lievelingskleur'quote:Op maandag 22 januari 2024 11:46 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Dit zijn de leuke statistiekjes die ik in het café wil zien langskomen

Dan moet je rekening houden met 4 verschillende begintijden, poehquote:Op maandag 22 januari 2024 13:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Welk nummer is het langst achter elkaar met kerst gedraaid?

Ik denk Overture van the Whoquote:Op maandag 22 januari 2024 13:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Welk nummer is het langst achter elkaar met kerst gedraaid?

quote:Op zaterdag 20 januari 2024 20:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dan toch nog de Top 2000-tip van de dag. Omdat je niet genoeg vrouwen in de Top 2000 kunt hebben
3 januari: Eefje de Visser - Ongeveer
4 januari: Taylor Swift & Bon Iver - Exile
5 januari: Silversun Pickups - Growing Old Is Getting Old
6 januari: Wim De Craene - Tim
7 januari: Maarten van Roozendaal - Olielamp
8 januari: Hall & Oates - Maneater
9 januari: Balthazar - Fifteen Floors
10 januari: Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants
11 januari: Sun Kil Moon - Sunshine in Chicago
12 januari: Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
13 januari: Nick Cave & the Bad Seeds - Jubilee Street
14 januari: Boudewijn de Groot - Eva
15 januari: Songs:Ohia - Coxcomb Red
16 januari: Wende - Deze Gin
17 januari: Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Summer Wine/ Guido Belcanto & An Pierlé - Toverdrank
18 januari: Bob Dylan - Simple Twist of Fate
19 januari: Josh Ritter - The Temptation of Adam

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |