abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211952783
Ik twijfelde tussen NWS en SHO, mag verplaatst worden indien nodig.

Sinds vorige week is ze vrij na vervroegde vrijlating na een gevangenisstraf van 8 jaar, Gypsy Rose.

In een notendop: Gypsy Rose is een vrouw die opgroeide met een moeder die het sydroom had van Munchenhousen by Proxy. Ze heeft jarenlang ziektes verzonnen en jarenlang heeft Gypsy meerdere onnodige ingrepen gehad. Toen Gypsy ouder werd kreeg ze door dat ze kerngezond was en ze kreeg ook een vriend. Ze vroeg aan haar vriend haar moeder te vermoorden wat ook uiteindelijk gebeurd is.

Sinds vorige week is ze dus vrij en is ze in notime uitgegroeid tot een internet fenomeen. Er was al in 2017 een serie over haar leven gemaakt, maar nu schijnen er meerdere deals klaar te liggen. Ze is ondertussen getrouwd, maar niet met degene die haar hielp door haar moeder te vermoorden, die zit nog steeds vast. Ze is getrouwd met een penvriend die haar brieven stuurde toen ze in de cel zat.

Voor meer info: https://www.nu.nl/enterta(...)r-te-vermoorden.html en andere talloze websites. Toevoeging: hier wordt wat gedetailleerder vertelt hoe het leven van de jonge Gypsy er uit zag en wordt er wat meer over haar moeder en de moord vertelt. https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Dee_Dee_Blanchard

Wat vinden wij van dit verhaal en van Gypsy Rose?

Ze heeft een verschrikkelijk leven met haar moeder gehad die haar isoleerde en mishandelde en ik vind het fantastisch dat ze eindelijk vrij is. In dat opzicht vind ik het heel positief. Wel vind ik het vrij lullig dat ze verder gaat en de moordenaar van haar moeder levenslang heeft. Aan de andere kant, hij kon dat van te voren ook wel weten.

Ik krijg er dus een beetje dubbele gevoelens bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sunshine1982 op 07-01-2024 18:59:23 ]
pi_211953122
Dubbel topic

Edit: ik zou zweren dat er al een topic hierover was langsgekomen maar kan hem niet vinden. Hierbij alsnog heropend!

[ Bericht 84% gewijzigd door Pizzakoppo op 07-01-2024 19:11:44 ]
pi_211953268
Bijzonder verhaal ja. Meerdere docu’s over gezien ook.
  zondag 7 januari 2024 @ 19:16:46 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211953294
Wie is Gypsy Rose Blanchard, die vriend ertoe aanzette moeder te vermoorden?

Gypsy Rose Blanchard, die toegaf haar vriend te hebben geholpen bij het vermoorden van haar mishandelende moeder, werd vorige week vrijgelaten uit de gevangenis. De zaak trok wereldwijd aandacht en de Amerikaanse ex-gevangene is een fenomeen op sociale media.

Gypsy Rose Blanchard wordt in 1991 geboren in de Amerikaanse staat Louisiana. Haar ouders, Rod en Dee Dee Blanchard, zijn al voor haar geboorte uit elkaar gegaan. Blanchard wordt voornamelijk door haar moeder opgevoed.

Al vanaf jonge leeftijd stelt Dee Dee dat haar dochter verschillende medische aandoeningen heeft. Zo zou ze leukemie en astma hebben, net als een spierdystrofie waardoor ze niet kan lopen. Later stelt Dee Dee ook dat haar dochter door hersenschade de mentale leeftijd van een zevenjarige heeft.

Blanchard groeit geïsoleerd op. Haar moeder houdt haar constant in de gaten.

Als Blanchard volwassen wordt, ontdekt de nu 32-jarige dat veel van haar aandoeningen niet waar zijn. Ze leert online Nick Godejohn kennen, met wie ze al snel een relatie krijgt.

Haar moeder probeert te voorkomen dat Blanchard sociale contacten heeft. Toch blijven de twee daten. In een poging aan het misbruik te ontsnappen, besluiten Blanchard en Godejohn haar moeder te vermoorden.

Dat leidt in 2015 tot de moord op Dee Dee. Godejohn steekt de moeder van Blanchard dood in haar slaap. De destijds 24-jarige Blanchard bekent in 2016 schuldig te zijn aan de moord en wordt veroordeeld tot tien jaar gevangenisstraf. Godejohn wordt veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf zonder mogelijkheid tot vervroegde vrijlating.

De zaak trekt wereldwijd veel aandacht door de tragische en complexe omstandigheden. Haar moeder blijkt het münch­hau­sen-by-proxy­syn­droom te hebben. Dat is een psychische aandoening waarbij iemand, meestal een ouder of verzorger, medische problemen bij iemand anders (vaak een kind) verzint of opzettelijk veroorzaakt.

Er zijn verschillende films en documentaires over het verhaal van Blanchard gemaakt. Zo kwam in 2017 de HBO-documentaire Mommy Dead and Dearest uit, die de relatie tussen Blanchard en haar moeder onderzocht. In 2019 bracht Hulu de serie The Act uit, waarin Joey King de rol van Gypsy Rose speelt en Patricia Arquette Dee Dee Blanchard vertolkt.

Tijdens haar tijd in de gevangenis krijgt Blanchard een relatie met een penvriend, Ryan Scott Anderson. Na ongeveer anderhalf jaar samen besluiten de twee zich te verloven. In juni 2022 trouwen ze.

Op 28 december 2023 komt Blanchard na acht jaar gevangenisstraf vervroegd vrij. In een interview met People vertelt dat ze "klaar is voor vrijheid". "Niemand zal mij ooit horen zeggen dat ik blij ben dat ze dood is of dat ik trots ben op wat ik heb gedaan. Ik heb er elke dag spijt van."

Haar vrijlating trekt veel aandacht op sociale media. Een dag nadat Blanchard weer thuis is gekomen, plaatst ze een selfie op Instagram met de tekst "Eerste selfie van vrijheid!". Het bericht is inmiddels 6,5 miljoen keer geliket. Sindsdien houdt Blanchard haar volgers op de hoogte van haar eerste dagen thuis.
pi_211953342
Mommy Dead and Dearest is een aanrader!
pi_211953622
Na Mommy dead and dearest nu Gypsy's revenge aan het kijken. Het verhaal grijpt mij aan maar ik vind het idee dat ze vrijgelaten is toch ook wel beangstigend. Ze is overduidelijk een slachtoffer van gruwelijke mishandeling jarenlang maar weet niet hoe ze voor zichzelf moet zorgen, is niet eens vrij geweest en alweer getrouwd en heeft toch echt ook zelf pathologische of zelfs psychopathische trekjes.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_211953682
quote:
17s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:48 schreef Speedfight het volgende:
Na Mommy dead and dearest nu Gypsy's revenge aan het kijken. Het verhaal grijpt mij aan maar ik vind het idee dat ze vrijgelaten is toch ook wel beangstigend. Ze is overduidelijk een slachtoffer van gruwelijke mishandeling jarenlang maar weet niet hoe ze voor zichzelf moet zorgen, is niet eens vrij geweest en alweer getrouwd en heeft toch echt ook zelf pathologische of zelfs psychopathische trekjes.
Ze is ook absoluut niet sympathiek.

Net het vervolg op The Curious Case of Natalia Grace gekeken. Ook een slachtoffer maar zo erg niet sympathiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2024 06:31:51 ]
pi_211954065
Ze had van mij levenslang mogen wegrotten net als haar handlanger.
pi_211954723
Psychisch levenslang mishandeld, enorm beschadigd en dan loslaten op de samenleving, lijkt mij geen bijster slim idee. Het zal niet anders kunnen want ze zal eerst wat moeten doen om haar uit diezelfde maatschappij weer te verwijderen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 7 januari 2024 @ 20:54:47 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211954728
Wat een tool is die kerel die haar moeder heeft vermoord.

Gypsy huppelt weer vrij met een nieuwe partner en hij zit levenslang vast. _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 7 januari 2024 @ 22:52:10 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211955976
Hoe kan je dit in 's hemelsnaam positief vinden? :?

Dit is een vrouw die psychisch helemaal kapot gemaakt is wat erdoor resulteert dat ze een zieke, koude, koelbloedige moordenaar is geworden. Positief dat ze weer vrij is! :) ?????
Laffe huichelaar
  zondag 7 januari 2024 @ 22:54:25 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211956005
Als ze dit dan nog in een opwelling doet, kan ik me er nog iets bij voorstellen en zou ik zo'n mens met heel veel hulp nog best op de samenleving los willen laten na een x aantal jaar.

Maar dit is moord met voorbedachte rade, waar ze zelfs zo koud en berekenend is dat ze een simpleton voor haar karretje spant. Ziekelijk
Laffe huichelaar
  Moderator zondag 7 januari 2024 @ 23:02:17 #13
236264 crew  capricia
pi_211956066
quote:
..ik vind het fantastisch dat ze eindelijk vrij is. In dat opzicht vind ik het heel positief.
Pardon?

Het lijkt me iemand die nogal gestoord is. Lijkt me ook iemand die TBS zou krijgen, in NL. Maar ja, Amerika hè.
Hopelijk krijgt ze zelf geen kinderen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211956079
Zieke tijd leven we in dat sommige mensen haar ophemelen voor het doden van haar eigen moeder!
n
  maandag 8 januari 2024 @ 00:15:52 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211956443
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 23:04 schreef KomVissen het volgende:
Zieke tijd leven we in dat sommige mensen haar ophemelen voor het doden van haar eigen moeder!
Ze is zo slim geweest om dat door iemand anders te laten doen.
Manipulatieve heks hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211956452
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:21 schreef mascara-klodder het volgende:
Mommy Dead and Dearest is een aanrader!
The Act (tv miniseries) Vond ik ook heel erg indrukwekkend.
En dan is er nog: The Biggest Revelations from The Prison Confessions of Gypsy Rose Blanchard. Een documentaire series met interview's met Gypsy terwijl ze in de gevangenis zat. Deze is pas een paar dagen oud. Dus waarschijnlijk nog niet in Nederland te zien. Maar heeft ook hele goede scores.
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 00:19:37 #17
236264 crew  capricia
pi_211956456
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2024 00:18 schreef Delenlill het volgende:

[..]
The Act (tv miniseries) Vond ik ook heel erg indrukwekkend.
En dan is er nog: The Biggest Revelations from The Prison Confessions of Gypsy Rose Blanchard. Een documentaire series met interview's met Gypsy terwijl ze in de gevangenis zat. Deze is pas een paar dagen oud. Dus waarschijnlijk nog niet in Nederland te zien. Maar heeft ook hele goede scores.
Klinkt alsof ze er goed aan verdiend heeft. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 8 januari 2024 @ 00:29:36 #18
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_211956483
Bizar dat zij al weer vrij is en die kerel niet meer vrijkomt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_211956485
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2024 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Klinkt alsof ze er goed aan verdiend heeft. :{
Ongetwijfeld. En ik keur het ook niet goed wat zij gedaan heeft. Maar ik begrijp het wel. En ze heeft haar straf uitgezeten en is nu vrijgelaten. Dus hopelijk krijgt zij de psychische hulp en ondersteuning die zij nodig heeft om een ietwat normaal leven te kunnen gaan leiden.

Wat haar moeder gedaan heeft vindt ik erger. Zij liet haar dochter geloven dat er iets mis met haar was. Ze gebruikte haar om aandacht en geld te krijgen. Ze heeft haar op verschillende manieren voor jaren misbruikt/mishandeld/uitgebuit. Dat dit door een psychische ziekte kwam maakt het niet minder erg voor Gypsy.

Ze was 23 toen ze haar moeder vermoorde. En dit was gaande vanaf haar 8ste. Dat is 15 jaar lang.
pi_211956517
Ik heb docu s over haar gezien, het is echt gruwelijk en onvoorstelbaar hoe zij mishandeld is.
Ze zei toen haar moeder eenmaal dood was dat het in de gevangenis beter is dan te leven in de hel bij haar moeder of iets dat er op neer kwam.
Ik gun haar nu een rustig leven in vrijheid.
  maandag 8 januari 2024 @ 04:20:33 #21
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_211956763
DeeDee had iedereen wijsgemaakt dat Gypsy niet goed was, dus al zou Gypsy op een andere manier hebben geprobeerd om duidelijk te maken dat er iets niet klopte, dan zou iedereen het hebben gegooid op dat ze mentaal niet in orde zou zijn. Persoonlijk heerst hier de gedachte dat als Gypsy DeeDee niet had laten vermoorden, dat ze zelf op een gegeven moment vermoord zou zijn door haar moeder. In die zin is het mooi om te zien dat Gypsy weer vrij is want het was kiezen uit kwaden maar het zal moeten blijken op welke manier ze dat aankan met de manier waarop zij psychisch is mishandeld. Hieraan houdt iemand altijd wat over dus hopen dat haar begeleiding goed is geweest/goed is.
With love :*
pi_211956823
Ik begrijp t ook wel en vind t zelfs iets lastig te begrijpen dat ze 10 jaar cel heeft gekregen voor het vermoorden van een vrouw die haar onnodig aan de sondevoeding heeft gelegd, zoveel medicatie toegediend dat haar tanden uitvielen, haar haar heeft afgeschoren, haar in een rolstoel heeft gehouden terwijl ze kon lopen, talloze onnodige operaties heeft laten ondergaan en fysiek mishandeld.
Ik denk alleen dat Gypsy door dit alles zo vervreemd is geraakt van de wereld dat ze een gevaar voor zichzelf en de omgeving kan zijn.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  maandag 8 januari 2024 @ 07:01:26 #23
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211956889
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 23:04 schreef KomVissen het volgende:
Het gaat behoorlijk ver om dat misbaksel een moeder te noemen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_211957068
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2024 07:01 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Het gaat behoorlijk ver om dat misbaksel een moeder te noemen.
Ik praat niet goed wat die moeder deed, maar er waren tig andere manieren om "uit haar greep te komen."
n
  maandag 8 januari 2024 @ 08:08:35 #25
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_211957114
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:14 schreef mascara-klodder het volgende:
Bijzonder verhaal ja. Meerdere docu’s over gezien ook.
Same , triest verhaal.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')