Ik lees mee. Tot nu toe ook het woud we weerhouden om hier in te stappen. Wel heb ik onlangs meegedaan met de beleggingsactie van centraal beheer. Je krijg 125 euro en ik heb begrepen dat er lage kosten worden berekend.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:20 schreef Garfield1985 het volgende:
Goedemiddag FOK! vrienden,
Ik heb me voorgenomen om vanaf 2024 me actief te gaan verdiepen in beleggen en alles daaromheen en hoe dit werkt. Ik wil eigenlijk vooral beginnen met indexfondsen en ETF's
Waar en welk fonds?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben gewoon ingestapt zonder het woud te verkennen.
Asn bank en rabobankquote:
Alleen oppassen dat ze de etf er niet weer stiekem tussen uithalen... want daar geef ze niet een melding van.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:55 schreef Jahr00n het volgende:
Haal gewoon etf's van de kernselectie van de giro, hier betaal je maar 1 euro handelingskosten over volgens mij.
Exact. Zo lastig is het niet.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:55 schreef Jahr00n het volgende:
Haal gewoon etf's van de kernselectie van de giro, hier betaal je maar 1 euro handelingskosten over volgens mij.
Niet dat hij ongelijk heeft, maar kan hem tegelijkertijd niet echt serieus nemen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:47 schreef RamboDirk het volgende:
Luister en lees je in.
Listen to this episode from De Geldvrienden podcast on Spotify.  Jeroen vertelt over zijn fuck-up. Probeer niet de markt te timen. Ook niet met bitcoin. Plus een mooie introductie over waarom jij in ETFs moet beleggen. Linkjes: Doneer en word Vriend van de Show! Het bitcoin-dca script van Jorijn vind je hier.
EAM is de beurs die je wil hebben.
Maak een strategie en wijk daar niet van af. ETF's zijn voor de lange adem. Momenteel is de belasting op beleggen fors omhoog daardoor zou een ETF tijdelijk minder interresant kunnen zijn. Ligt aan je persoonlijke situatie.
Heb je al een bepaalde ETF of strategie in gedachte?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:20 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik heb me voorgenomen om vanaf 2024 me actief te gaan verdiepen in beleggen en alles daaromheen en hoe dit werkt. Ik wil eigenlijk vooral beginnen met indexfondsen en ETF's en heb ook al een account lopen bij DEGIRO. Ik ben echter een beetje overdonderd door het woud aan informatie en weet ff niet waar en hoe ik hier nu het makkelijkst zicht op krijg hoe dit allemaal werkt en waar ik op onder andere op moet letten. Daarnaast staan er van een bepaalde ETF vaak 6x hetzelfde product op het scherm en vraag ik me af wat het verschil is en hoe ik de "goede" eruit kan pikken?
Verder heb ik ook het idee dat lang niet alle bekende ETF's en Indexfondsen op DEGIRO aanwezig zijn, ik sta dan ook graag open voor eventueel alternatieve platformen?
Wie wil me hiermee op weg helpen aub?
Ik heb het filmpje zelf helemaal niet bekekenquote:Op woensdag 10 januari 2024 19:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Niet dat hij ongelijk heeft, maar kan hem tegelijkertijd niet echt serieus nemen.
Lijkt wel een student van 30+ met een beleggingsportefeuille van (op dat moment) 6000 euro.. die dan kopt met titels als “1000 euro per maand dividend” of dat soort clickbait.
Wat op geen moment word uitgelegd hoe dat dan te bereiken, zelf ook niet in de verste verte bereikt heeft.
Misschien is dat wat gemeen van me maar moet wel wat realistisch blijven als iemand advies (nou ja disclaimer van geen adviseur maar dat vind ik ook was BS) geeft wat diegene zelf helemaal niet bereikt heeft.
Misschien heb je er iets aan: heb al enige tijd de iShares Core S&P 500 UCITS ETF. Volgtd e S&P500, dus breed op Am. beursquote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:20 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik heb me voorgenomen om vanaf 2024 me actief te gaan verdiepen in beleggen en alles daaromheen en hoe dit werkt. Ik wil eigenlijk vooral beginnen met indexfondsen en ETF's en heb ook al een account lopen bij DEGIRO. Ik ben echter een beetje overdonderd door het woud aan informatie en weet ff niet waar en hoe ik hier nu het makkelijkst zicht op krijg hoe dit allemaal werkt en waar ik op onder andere op moet letten. Daarnaast staan er van een bepaalde ETF vaak 6x hetzelfde product op het scherm en vraag ik me af wat het verschil is en hoe ik de "goede" eruit kan pikken?
Verder heb ik ook het idee dat lang niet alle bekende ETF's en Indexfondsen op DEGIRO aanwezig zijn, ik sta dan ook graag open voor eventueel alternatieve platformen?
Wie wil me hiermee op weg helpen aub?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |