quote:Door de frissere nachten en gebrek aan zonlicht, zonder stoken nu 21.5..nog wel comfortabele genoeg, maar savonds pak ik wel een een plaid op de bank erbij.
Hoge tarieven is een prima reden natuurlijk, want niemand die in de 'oude' tijd, toen de prijzen normaler waren, de verwarming op 17 zette in de winter omdat dat 'wel prima', was een hele enkele uitzondering misschien daar gelaten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook naar de tarieven idd.
Mja, ik hield 'm steeds ook lager, maar het opstarten kost bij mij in verhouding zoveel, dat een graad meer of minder qua kosten heel weinig uitmaakt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik betaal op deze manier deze maanden nog steeds tussen de 80 en 90 euro, eenpersoonswoning in appartementencomplex. Ik vind t nogal. Bij bezoek soms wel net wat hoger
Is ook prima. Maar heb soms wel het idee dat mensen zich nu ineens heel bewust zijn van de daadwerkelijke kosten per maand terwijk men voor de energiecrisis gerust het dubbele neertelde maar daar niet echt naar om keek en zodoende een beetje te streng voor zichzelf geworden zijn.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoge tarieven is een prima reden natuurlijk, want niemand die in de 'oude' tijd, toen de prijzen normaler waren, de verwarming op 17 zette in de winter omdat dat 'wel prima', was een hele enkele uitzondering misschien daar gelaten.
Omdat voor de tijd daar geen reden was om er over na te denken, en toen was het vooral het comfort wat telde. Nu zijn dat de kosten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:09 schreef Donna het volgende:
[..]
Is ook prima. Maar heb soms wel het idee dat mensen zich nu ineens heel bewust zijn van de daadwerkelijke kosten per maand terwijk men voor de energiecrisis gerust het dubbele neertelde maar daar niet echt naar om keek en zodoende een beetje te streng voor zichzelf geworden zijn.
En dat is verder ook helemaal prima.
Daarmee doel ik overigens niet op Scorpion hoor, maar gewoon in het algemeen. Mijn 'blauwbekken' was ook meer een grapje op 'blauw betalen'.
Ah. Ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat voor de tijd daar geen reden was om er over na te denken, en toen was het vooral het comfort wat telde. Nu zijn dat de kosten.
Er waren toen ook mensen die ¤4 per m3 moesten betalen toch?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
Overigens ken ik ook iemand die m vorige winter vanwege de kosten op 15 zette. Dan is 17 nog best warm haha
Exact, daarom zeg ik; vanuit kosten oogpunt is dat volkomen logisch. 4 euro per kuub waar het daarvoor ongeveer 75ct per kuub was, dat is nogal een verschil natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Er waren toen ook mensen die ¤4 per m3 moesten betalen toch?
Dan kocht ik ook wel een extra kleedje ja.
Maar er is toch nu niemand meer die dat nu heeft, mag ik hopen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Exact, daarom zeg ik; vanuit kosten oogpunt is dat volkomen logisch. 4 euro per kuub waar het daarvoor ongeveer 75ct per kuub was, dat is nogal een verschil natuurlijk.
Nu niet meer nee, maar nu is het rond de....wat...1,20? 1.30 euro? Dat is natuurlijk nog steeds fors meer dan wat de 'normale' prijzen waren.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar er is toch nu niemand meer die dat nu heeft, mag ik hopen.
Ja, maar dat was mijn punt niet. Laat maar zitten want ik krijg het overduidelijk niet goed uit m'n toetsenbord.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nu niet meer nee, maar nu is het rond de....wat...1,20? 1.30 euro? Dat is natuurlijk nog steeds fors meer dan wat de 'normale' prijzen waren.
Als je 150m3 verbruikt in een koudere maand dan is dat tegen 75ct ¤ 112,5, maar tegen 1,20 is dat al 180 euro. Dat is natuurlijk best wel een verschil. Doe je dat tegen 4 euro per kuub dan zit je op 600 euro in 1 maand.
Ik snap je welquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:39 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, maar dat was mijn punt niet. Laat maar zitten want ik krijg het overduidelijk niet goed uit m'n toetsenbord.![]()
Koude vingers zeker?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:39 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja, maar dat was mijn punt niet. Laat maar zitten want ik krijg het overduidelijk niet goed uit m'n toetsenbord.![]()
Dat ligt dan weer aan hoeveel je verstookt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Zou je wel denken met ¤1,42 de kuub he.
Er is geen schade. Want in de warmere maanden kom je lang niet aan die ¤100.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb in december 103¤ aan energie besteed. Betaal 100¤ per maand. Dus de schade is te overzien
Aangezien je zelden stookt heb je helemaal geen schade vermoed ik.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb in december 103¤ aan energie besteed. Betaal 100¤ per maand. Dus de schade is te overzien
zelfde hier idd. Maar ben toch vaak een beetje aan het experimenteren hoe ik wel confort houd maar toch weinig verbruik.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:21 schreef Donna het volgende:
Ik was er altijd al heel bewust mee bezig, dus er is voor mij geen verschil geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |