abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211983542
Wow @rechtsedirecte wat een ellende :o :o sterkte!

En @Mrmime wat jammer dat dat zo lang duurt, hopelijk blijft de voet zich vanaf nu iig gedragen.
pi_211983557
Ik deed vanochtend een loopje in de kou. Ik heb met hardlopen nooit last van koude handen, dus had m'n romp en benen wel redelijk dik ingepakt maar gewoon blote handen. Ging prima, behalve dat m'n sporthorloge net voor het 10e interval er de brui aan gaf. Kennelijk zit er een stuk minder in de batterij als die koud is. Faalhorloge :') :')

Heerlijk die zon en de vrieskou, wel beetje jammer van de snijdende wind. Ik zag het in m'n intervaltijden terug (liep 400jes op een 800m parcours)
pi_211983920
En ik maar klagen dat het hier koud is met de 11 graden... :X
Doei.
  woensdag 10 januari 2024 @ 15:23:10 #66
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_211984067
@rechtsedirecte oef, beterschap! Ik hoop dat je iets anders vindt om je fysieke en mentale energie kwijt te raken.
I am a black hole shitting into the void
pi_211989096
Serieus gekeken voor skihandschoenen maar aangezien de vrieskou minder zal worden droeg ik vandaag een dikker paar over mijn standaard paar heen.

Vanmiddag was de zon wel aanwezig en gingen alle winteraccessoires uiteindelijk wel weer af/uit.
pi_211989170
Nieuwe klerenkast gekocht, oude nu geblokkeerd met half affe kast. 3x raden wat daar in ligt. Jawel, mijn goede hardloopshirt. :( Morgen nieuwe poging.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 11 januari 2024 @ 10:42:51 #69
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_211991212
In het afgelopen jaar opgewerkt van nauwelijks 3 minuten hard kunnen lopen door pijnlijke kuiten en ook een slechte conditie (ondanks wekelijks 1,5 uur voetbal) naar 5 km net onder de 33 minuten. Nu zag ik dat hier in Denemarken/Zweden in 2025 er een halve marathon georganiseerd gaat worden over de brug die Denemarken met Zweden verbind. https://bridgerun2025.com/start-maal/

Tijdslimiet is 3 uur, maar met 1,5 jaar voorbereidingstijd heb ik het idee dat zoiets mogelijk zou moeten zijn, ondanks het fysieke ongemak met de kuiten en een nog altijd matige conditie. Event organiseren ze nu voor de 2de keer in 25 jaar, dus tegen de tijd dat de 3de keer voorbij komt gaat het me zeker niet meer lukken _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door GotenSSJ op 11-01-2024 10:47:56 ]
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_211991440
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:42 schreef GotenSSJ het volgende:
In het afgelopen jaar opgewerkt van nauwelijks 3 minuten hard kunnen lopen door pijnlijke kuiten en ook een slechte conditie (ondanks wekelijks 1,5 uur voetbal) naar 5 km net onder de 33 minuten. Nu zag ik dat hier in Denemarken/Zweden in 2025 er een halve marathon georganiseerd gaat worden over de brug die Denemarken met Zweden verbind. https://bridgerun2025.com/start-maal/

Tijdslimiet is 3 uur, maar met 1,5 jaar voorbereidingstijd heb ik het idee dat zoiets mogelijk zou moeten zijn, ondanks het fysieke ongemak met de kuiten en een nog altijd matige conditie. Event organiseren ze nu voor de 2de keer in 25 jaar, dus tegen de tijd dat de 3de keer voorbij komt gaat het me zeker niet meer lukken _O-
Normaal gesproken zou dit moeten kunnen. Ik weet natuurlijk niet wat met jouw beperkingen de snelheid van je opbouw kan zijn. Een sportief (ben jij) gezond mens zou dit normaal gesproken binnen een jaar wel moeten kunnen. Jij hebt nog anderhalf jaar, dus ik zou zeggen: go for it!

Een doel hebben is sowieso goed voor je motivatie en trainingsopbouw, dus lukt het alsnog niet, ben je in elk geval goed bezig geweest.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 11 januari 2024 @ 11:35:58 #71
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_211991667
quote:
99s.gif Op donderdag 11 januari 2024 11:08 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Normaal gesproken zou dit moeten kunnen. Ik weet natuurlijk niet wat met jouw beperkingen de snelheid van je opbouw kan zijn. Een sportief (ben jij) gezond mens zou dit normaal gesproken binnen een jaar wel moeten kunnen. Jij hebt nog anderhalf jaar, dus ik zou zeggen: go for it!

Een doel hebben is sowieso goed voor je motivatie en trainingsopbouw, dus lukt het alsnog niet, ben je in elk geval goed bezig geweest.
Na een bezoek aan de fysio zijn mijn kuiten een stuk beter, bizar hoeveel verschil elke avond een hele simpele stretch oefening (2x 45 seconden) kan maken.

Ja mijn doel was 5km onder de 30 minuten, maar dat is helaas door verschillende verkoudheidjes, corona etc niet gelukt maar met 32.51 afgelopen November was ik al met al vrij tevreden. Sindsdien loop ik ook van verkoudheid naar verkoudheid, dus dat is vervelend :P Echter voelt een doel van een halve marathon finishen (ongetwijfeld met lopen er tussen door) dan direct als een hele hele grote stap. Helpt wel mee dat je er een lange tijd voor hebt om daar te komen.
  donderdag 11 januari 2024 @ 11:42:32 #72
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_211991730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 11:35 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Na een bezoek aan de fysio zijn mijn kuiten een stuk beter, bizar hoeveel verschil elke avond een hele simpele stretch oefening (2x 45 seconden) kan maken.

Ja mijn doel was 5km onder de 30 minuten, maar dat is helaas door verschillende verkoudheidjes, corona etc niet gelukt maar met 32.51 afgelopen November was ik al met al vrij tevreden. Sindsdien loop ik ook van verkoudheid naar verkoudheid, dus dat is vervelend :P Echter voelt een doel van een halve marathon finishen (ongetwijfeld met lopen er tussen door) dan direct als een hele hele grote stap. Helpt wel mee dat je er een lange tijd voor hebt om daar te komen.
Welke rekoefening is dat voor de kuiten?
I am a black hole shitting into the void
  donderdag 11 januari 2024 @ 12:00:16 #73
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_211991872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 11:42 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Welke rekoefening is dat voor de kuiten?

Voor mij hielp deze super simpele stretch echt veel. Fysio zei dat eigenlijk het enige waar je rekening mee moet houden is dat beide voeten recht vooruit staan zodat je de juiste spieren rekt. En dat je de achterste voet volledig op de grond houdt.

Ik ging hiermee van nauwelijks 3 minuten hard kunnen lopen omdat mijn hele kuit in de fik stond naar 20+ minuten in een maand tijd waar mijn zwakke conditie de limiterende factor werd.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 januari 2024 @ 12:44:45 #74
426493 crew  PippenScottie
pi_211992273
Ook in de vrieskou hardlopen present.

Zonder me daar mee bezig te houden gaat de snelheid toch duidelijk wel omhoog. Ik ben al aan het kijken naar loopjes in de buurt.
My friends all drive horses
  donderdag 11 januari 2024 @ 19:49:19 #75
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_211996602
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 06:42 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Wat een vervelend nieuws. Hoe is het gekomen?
een boomstronk die ik niet zag, doen struikelde ik en gleed mijn standbeen door, waardoor ik in een voorwaardse spagaat terecht kwam
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 11 januari 2024 @ 19:52:00 #76
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_211996654
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 13:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Kwestie van slechte doorbloeding in de handen en voeten. Ik moest 20 jaar geleden al stoppen met mijn krantenwijk omdat mijn vingers 3 uur nadien nog niet ontdooid waren.. dan worden ze helemaal wit, stijf en gevoelloos. Dat heet het syndroom van Raynaud.
Vrouwen hebben er geloof ik sowieso vaker last van dan mannen.

Maar getsie, wat een blessureleed inderdaad.. sterkte! En RD wat is er gebeurd inderdaad, klinkt als een accute blessure?
dank jullie wel allemaal voor jullie medeleven!

Ik struikelde over een boomstronk en raakte in een voorwaartste spagaat terecht., hierdoor zijn alle drie spieren van de hamstring afgescheurd.
Morgen gaan ze mij opereren.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Forum Admin donderdag 11 januari 2024 @ 20:24:15 #77
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_211997366
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:52 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik struikelde over een boomstronk en raakte in een voorwaartste spagaat terecht., hierdoor zijn alle drie spieren van de hamstring afgescheurd.
Auw! Sterkte morgen en hopelijk valt het herstel mee.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_211998262
quote:

[..]

Sterkte met de operatie en het herstel!
pi_211998293
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 11:35 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

NOG niet gelukt bedoel je ;)
Die halve marathon klinkt tof, maar lijkt me ook mentaal wel zwaar, zo'n brug waar geen eind aan komt.
Blijf langzaam opbouwen, en consistent met trainen (met ook rustperiodes!). Consistentie is key.
  donderdag 11 januari 2024 @ 21:26:48 #80
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_211998324
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
NOG niet gelukt bedoel je ;)
Die halve marathon klinkt tof, maar lijkt me ook mentaal wel zwaar, zo'n brug waar geen eind aan komt.
Blijf langzaam opbouwen, en consistent met trainen (met ook rustperiodes!). Consistentie is key.
Vind hem met de auto al lang :') Eerst mag je ook nog een tunnel van 4km door. :P

Maar inderdaad, nog niet gelukt! Die sub 30 komt er vanzelf een keer als ik door blijf trainen.
pi_211998344
Ik ben blijkbaar een avondloper... Ik loop het aller liefste vroeg in de ochtend. Het liefste nog voor 5 uur. Lopen ging steeds stroef en moeizaam.

Nu vanavond gelopen, bedoeling was 5km. Maar heb 10,2km zonder enige moeite gelopen. In 1 klap zoveel motivatie weer terug gevonden.

Grote blij!
pi_211998350
quote:

[..]

Heel veel sterkte met de operatie en herstel.
pi_211998494
Oef, klinkt als een lullig ongelukje, helaas hebben die dan juist vaak nare gevolgen :{
Veel succes met de operatie en het herstel rechtsedirecte!
pi_211998838
quote:

[..]

Oh vreselijk! Succes met de operatie.
pi_211998859
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 21:28 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik ben blijkbaar een avondloper... Ik loop het aller liefste vroeg in de ochtend. Het liefste nog voor 5 uur. Lopen ging steeds stroef en moeizaam.

Nu vanavond gelopen, bedoeling was 5km. Maar heb 10,2km zonder enige moeite gelopen. In 1 klap zoveel motivatie weer terug gevonden.

Grote blij!
Dat kan enorm verschillen idd. Ik vind in de ochtend lopen juist heerlijk. Na het avondeten kak ik alleen maar in :')
Blij dat het weer steeds vroeger licht wordt want 's ochtends in het donker lopen trekt me dan weer totaal niet _O-
pi_211999547
quote:

[..]

:* succes!

Ik begin steeds beter 's ochtends te kunnen lopen. Ligt ook een beetje aan de temperatuur enzo, en hoe ik heb geslapen. Maar waar ik vroeger niet vooruit te branden was kon ik nu zelfs toen ik voor werk op pad was om 7 uur al best fijn lopen.

Na het werk vind ik ook lekker, maar dan wel voor het avondeten. Meestal de korte loopjes lekker in de lunchpauze. Licht, half uurtje/40 minutes op pad en dan weer door breekt de dag lekker doormidden: lang leve het 100% remote werken!!
Doei.
pi_211999703
Wat heftig Rechtsedirecte, bizar hoe snel zoiets gebeurd kan zijn. Sterkte!

Team ochtend loper hier, het liefst rol ik vanuit het bed zo de hardloopkleren in voor een lange duurloop, en dan bij thuiskomst relaxed aan het ontbijt aanschuiven :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_212001052
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 10:42 schreef GotenSSJ het volgende:
Nu zag ik dat hier in Denemarken/Zweden in 2025 er een halve marathon georganiseerd gaat worden over de brug die Denemarken met Zweden verbind. https://bridgerun2025.com/start-maal/
Vet, ik wil ook. :@
pi_212001317
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 23:43 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Wat heftig Rechtsedirecte, bizar hoe snel zoiets gebeurd kan zijn. Sterkte!

Team ochtend loper hier, het liefst rol ik vanuit het bed zo de hardloopkleren in voor een lange duurloop, en dan bij thuiskomst relaxed aan het ontbijt aanschuiven :D
Hoe lang is die duurloop dan? Zodra het langer dan 40 minuten is vind ik nuchter lopen toch echt niet meer zo chill..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 12 januari 2024 @ 11:31:32 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212002364
quote:

[..]

Daar schrik ik best van. Afgelopen dinsdag nog een smakkerd gemaakt over een boomtak in het bos, al viel mijn val dus wel mee. Succes vandaag.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212002521
Nog over die hoogtemeters, dat is serieus wel lastig als je niet in Limburg of de duinen woont. Voor een training had ik de opdracht 5x3 min heuvel op, heuvel af te doen. Nou is Dordrecht een eiland en via (voor hardlopers althans) bereikbaar via 1 tunnel en 3 bruggen. Uiteindelijk is de tunnel volgens mij t langst en steilst, totaal dus 15 min op en neer gelopen en dan kom je op 54(!!) hoogtemeters. Dan is 2000 via Strava in 1 maand toch onhaalbaar
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212002774
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:47 schreef kalinhos het volgende:
Nog over die hoogtemeters, dat is serieus wel lastig als je niet in Limburg of de duinen woont. Voor een training had ik de opdracht 5x3 min heuvel op, heuvel af te doen. Nou is Dordrecht een eiland en via (voor hardlopers althans) bereikbaar via 1 tunnel en 3 bruggen. Uiteindelijk is de tunnel volgens mij t langst en steilst, totaal dus 15 min op en neer gelopen en dan kom je op 54(!!) hoogtemeters. Dan is 2000 via Strava in 1 maand toch onhaalbaar
Hoezo, dan ben je er al na 10 uur. :P
Leuk is anders maarja.

Ik heb als training twee keer 1.5 uur een viaduct op een neer gelopen.
pi_212003087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 11:47 schreef kalinhos het volgende:
Dat wordt dan verhuizen :D Limburg kent al jaren een leegloop, dus de huizenprijzen liggen er gunstiger dan waar je nu woont :7
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')