SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Van maandag t/m donderdag temperaturen tussen 0 en 2 graden. Met de bijbehorende nachtvorst lijkt me schaatsen dan wel een mogelijkheid.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:00 schreef PzKpfw het volgende:
Overdag gewoon 3-4°c, schaatsen lijkt me sterk dus.
Ondergelopen weiland of ijsbaan misschien.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:00 schreef PzKpfw het volgende:
Overdag gewoon 3-4°c, schaatsen lijkt me sterk dus.
Het Nederlands klimaat kennende, eerst een paar dagen met lichte/matige vorst, dan kwakkelen en vervolgens weer temperaturen boven de 10°C en regen.quote:
*zet verwarming op 30 en ramen open*quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:13 schreef aloa het volgende:
Ik meen dat 5 cm genoeg is om de ijsbaan open te gooien...
[ afbeelding ]
Het verleden zegt niks over nu.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het Nederlands klimaat kennende, eerst een paar dagen met lichte/matige vorst, dan kwakkelen en vervolgens weer temperaturen boven de 10°C en regen.
3/4 dagen winter en zon. beter iets dan niets en tenminste zonquote:
Wij hebben hier wel een ijsbaan. Op de uiterwaarden is helaas niet mogelijk. Staat te veel water van de IJssel op en dat stijgt nog t/m dinsdag.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Ondergelopen weiland of ijsbaan misschien.
Bespeur ik hier nu iets van positiviteit?!quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
3/4 dagen winter en zon. beter iets dan niets en tenminste zon
Als het hard genoeg vriest, heb je extra ijs.quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wij hebben hier wel een ijsbaan. Op de uiterwaarden is helaas niet mogelijk. Staat te veel water van de IJssel op en dat stijgt nog t/m dinsdag.
Eén extreme oper run die veel kouder is dan alle andere runs en ze buitelen over elkaar heen om de winter aan te kondigen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:36 schreef ondeugend het volgende:
De media kon wel eens iets te voorbarig zijn geweest door schaatsplezier aan te kondigen.
Wel goed voor de verkoop van schaatsen.
De ijsdikte grafiek van het KNMI is exact 0x kloppend geweest afgelopen 10 jaar.quote:Op donderdag 4 januari 2024 13:13 schreef aloa het volgende:
Ik meen dat 5 cm genoeg is om de ijsbaan open te gooien...
[ afbeelding ]
welke dag vriest het?quote:Op donderdag 4 januari 2024 16:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vriespunt
Alsjeblieft.
Weerplaza geeft hier nu zondagnacht t/m donderdagnacht (5 nachten) -5 tot -3, overdag nooit boven de 1 graad. Dan zul je in elk geval op ijsbanen gewoon kunnen schaatsen. Helaas niet op het Zuidlaardermeer, denk ik.quote:Op donderdag 4 januari 2024 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Eén extreme oper run die veel kouder is dan alle andere runs en ze buitelen over elkaar heen om de winter aan te kondigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |