1
2

• donderdag 4 januari 2024 @ 12:02 • 1
Redactie Frontpage / Weblog
Winnaar 5 FOK-awards 2022

We survivallen erop los dit seizoen, want na onder andere Expeditie Robinson en Kamp van Koningsbrugge, komt SBS6 nu met het nieuwe survivalprogramma No Way Back. Het is niet alleen overleven, maar er staat ook een groot geldbedrag op het spel.
En dat allemaal onder begeleiding van presentator Jan Versteegh en ex-commando Ray Klaassens.
Wildernis van Noorwegen
In No Way Back reizen zestien kandidaten af naar de ruige wildernis van Noorwegen. Daar worden ze getest op mentale veerkracht, strategie en uithoudingsvermogen. Onderweg komen ze langs vier kampen waar ze de keuze krijgen om achter te blijven of verder te gaan naar de finish. Maar zodra ze de keuze hebben gemaakt, is er dus geen weg meer terug.
Geld verdienen
Ieder kamp is geld waard, maar daar krijgen de kandidaten pas antwoord op als ze daar aankomen. De finish is in ieder geval het meeste waard; 50.000 euro. In totaal is er 100.000 euro te verdienen.
Als niemand de finish haalt, dan wordt de 50.000 euro verdeeld onder de overgebleven avonturiers in de kampen. Hoeveel je wint wordt dus pas bekend op de allerlaatste dag.
Ray Klaassens
Ray Klaassens kent inmiddels de klappen van de zweep, want in Kamp van Koningsbrugge begeleidde hij ook al de kandidaten om behoorlijk de grenzen op te zoeken.
“In No Way Back laten we zien dat wat onhaalbaar lijkt, niet onhaalbaar is. We denken vaak dat we fysiek het maximale van ons kunnen hebben bereikt - en besluiten dan om op te geven. Dat is juist een gevolg van onze mentale conditie. Door inzicht te verschaffen in deze struggle en aan te sturen op wilskracht, proberen we de avonturiers in de race te houden. Op een kamp of tot aan de finish. Een enorme uitdaging… voor hen én voor ons,” zegt Ray.
Wanneer is No Way Back te zien op tv?
No Way Back is vanaf zondag 7 januari wekelijks om 20:30 uur te zien op SBS6.
https://www.tvgids.nl/nie(...)k-ray-klaassens-sbs6lijkt me wel lachen
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!

• donderdag 4 januari 2024 @ 12:11 • 2
Moderator
Yes ik ga wel meekijken
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between

• donderdag 4 januari 2024 @ 12:11 • 3
Op donderdag 4 januari 2024 12:11 schreef Speedfight het volgende:
Yes ik ga wel meekijken
DANK JE SCHATTT

• donderdag 4 januari 2024 @ 12:12 • 4
Moderator
Weet je al wie de kandidaten zijn
@Paul ?

• donderdag 4 januari 2024 @ 12:13 • 5
Op donderdag 4 januari 2024 12:12 schreef Speedfight het volgende:
Weet je al wie de kandidaten zijn @:Paul ?

Stoppen of doorgaan? Die vraag staat centraal in het nieuwe SBS6-realityprogramma No Way Back, waarin zestien deelnemers in Noorwegen worden getest op mentale veerkracht, strategie en uithoudingsvermogen. Ook de Amsterdamse Dick en Justin gaan het avontuur aan. Prestatie is in handen van Jan Versteegh.
In No Way Back worden deelnemers tijdens een loodzware tocht geconfronteerd met het ultieme dilemma: blijven ze onderweg achter in één van de survivalkampen? Of gaan ze door richting finish? In totaal is er 100.000 euro te verdienen. Geld winnen kan door achterblijven in één van de vier kampen, of de finish halen. Hoeveel een kamp waard is, wordt pas onthuld als de deelnemers aankomen. Wat ze wél al weten, is dat de finish het meeste waard is: 50.000 euro.
Dick (67) wil niet onderdoen voor de jeugd
Dick geniet van zijn pensioen, maar van achter de geraniums zitten is absoluut geen sprake. Japanse vechtsport, motorrijden, salsadansen en zeilen: hij is constant in beweging. Dick is een wereldreiziger en avonturier, een boom van een Amsterdammer die leeft met het hart op de tong. Als iets hem niet aanstaat, zal hij zéker van zich laten horen. In Noorwegen kan hij profijt hebben van zijn praktische skills en levenservaring. Hij is vrijgezel, kan prima alleen zijn en vreest dan ook niet om solo in een kamp te belanden. In de Ardennen heeft Dick survivalervaring opgedaan. Hij zal zijn generatie met trots vertegenwoordigen. Ook omdat hij wil laten zien dat een man van bijna zeventig niet onderdoet voor de jeugd. “Ik vind het razend spannend en heb er het volste vertrouwen in dat ik dit ga afmaken, hopelijk met veel plezier.”
Justin (23) stapt uit zijn gespreide bedje
Justin is een Amsterdamse student die tot voor kort het leven bij de studentenvereniging serieuzer nam dan studeren zelf. Hij is begonnen aan zijn derde studie, maar naar eigen zeggen is hij op een punt beland dat hij het niet meer wil verkloten. Hij wil met dit avontuur aan zichzelf en zijn omgeving bewijzen dat opgeven iets van het verleden is. Hij is gewend aan een gespreid bedje, haat wandelen en houdt van goed eten en zijn acht uur slaap. Dus alles wat hem tijdens zijn reis in Noorwegen ontnomen wordt. Gewapend met enthousiasme en humor is hij vastberaden het avontuur tot het einde vol te houden. Zijn ADHD ziet hij als zijn speciale troef: “Ik ben een soort superhuman, gezegend met veel energie”.
https://indebuurt.nl/amst(...)-no-way-back~343606/

• donderdag 4 januari 2024 @ 12:14 • 6

Afscheid van het bourgondische leven
Merijn is een kroegbaas uit Harderwijk die het bourgondische leven ademt. De alcohol vloeit vaak rijkelijk en hij heeft een groot sociaal leven. ‘Work hard, play hard’ is zijn motto. Op zijn twaalfde overleed zijn moeder, terwijl vader lange dagen maakte op werk: hij was op jonge leeftijd genoodzaakt zijn eigen boontjes te doppen. Hij is een selfmade man en blikt terug op een jeugd die hem alleen maar sterker heeft gemaakt. Merijn is een aanpakker die in zijn eigen kroeg bijspringt als barman, dj of portier: net waar mankracht nodig is. Deze krachtpatser houdt van luxe en spendeert vakanties het liefst in de mooiste hotels. Survivallen is voor hem compleet nieuw, “…dus let’s go!”
https://www.harderwijksez(...)rogramma-no-way-back

• donderdag 4 januari 2024 @ 12:14 • 7

AMSTELVEEN De 39-jarige Arbi uit Amstelveen is een van de deelnemers aan het nieuwe SBS6-realityprogramma ‘No Way Back’. Daarin worden zestien deelnemers getest op mentale veerkracht, strategie en uithoudingsvermogen. De bekende ex-commando Ray Klaassens begeleidt ze op een survivaltocht door de ruige wildernis van Noorwegen.
Arbi uit Amstelveen is een van de zestien deelnemers die het avontuur aangaan. Zijn doel: het halen van de finish, waar 50.000 euro ligt te wachten.
LOODZWARE TOCHT
In No Way Back worden deelnemers tijdens een loodzware tocht geconfronteerd met de vraag of ze onderweg achterblijven in één van de survivalkampen, of doorgaan richting finish. In totaal is er 100.000 euro te verdienen. Geld winnen kan door achterblijven in één van de vier kampen, of de finish halen. Hoeveel een kamp waard is, wordt pas onthuld als ze aankomen. Wat ze wél al weten, is dat de finish het meeste waard is: 50.000 euro.
GEEN WEG TERUG
Zodra er een keuze is gemaakt, is er geen weg terug. Wie de finish haalt, is de absolute winnaar. Ray Klaassens daagt de avonturiers uit op fysiek en mentaal vlak: van abseilen van een zestig meter hogebrug en het oversteken van een klif met een touwbrug tot een nat pak halen in een ijskoude rivier. No Way Back wordt gepresenteerd door Jan Versteegh.
NOOIT OPGEVEN
Arbi uit Amstelveen is geboren in Iran en oorspronkelijk van Armeense afkomst. Hij kwam op zijn derde in de Amsterdamse Bijlmer terecht. In zijn jeugd heeft hij zijn ouders zien struggelen, waardoor hij zich al jong realiseerde dat het leven knokken is. Hij verwierf bekendheid als rapper en tegenwoordig produceert hij nog steeds muziek. Ooit belandde hij op het verkeerde pad, maar nu is Arbi een gedisciplineerd man. Hij wil zijn kinderen laten zien dat je nóóit moet opgeven, hoeveel tegenslag je ook te verduren krijgt.
Arbi is naar eigen zeggen meer dan klaar om een fysieke en mentale strijd te leveren in Noorwegen. Onder zijn koele houding schuilt volgens de programmamakers een charmante man met veel doorzettingsvermogen. Hij daagt zichzelf regelmatig uit met fysieke challenges en ijsbaden, iets wat hem tijdens dit avontuur van pas kan komen.
https://www.amstelveensni(...)ste-in-nieuw-sbs6-pr

• donderdag 4 januari 2024 @ 12:15 • 8

Rapper Kruloh (29) overleefde twee weken in Noorse wildernis voor programma: ‘Veel angsten overwonnen’
Twee weken lang survivallen in de Noorse wildernis met de kans om aan het einde maar liefst 100.000 euro mee naar huis te nemen. De Bilthovense zangeres en rapper Nawwal Ghabri, beter bekend onder haar artiestennaam Kruloh (29), is één van de zestien deelnemers aan het nieuwe SBS-programma No Way Back.Hoe was het om twee weken in de Noorse wildernis te overleven?
„Het was heel bijzonder om een keer mee te maken, maar ook superzwaar. Vooral fysiek heb ik het echt moeilijk gehad, dat gaan we denk ik ook wel terugzien in het programma. Ik ben echt tot het uiterste gegaan. Mentaal vond ik het dan weer wel appeltje-eitje, want ik heb veel grenzen weten te verleggen. Als ik er nu op terugkijk ben ik ontzettend trots op mezelf. Noorwegen is overigens ook echt prachtig! Ik zou er zelf nooit zomaar naartoe zijn gegaan, maar ik ben dankbaar dat ik deze ervaring nu heb.”
Hoe kwam deze kans op jouw pad terecht?
„Een goede vriend heeft me aangeraden bij de makers van het programma en zij hebben me gevraagd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het misschien niet had gedaan als ik van tevoren had geweten wat me te wachten stond, maar achteraf ben ik juist blij. Ik heb veel angsten overwonnen.”
Wat heb je geleerd van dit avontuur?
„Heel erg veel. Ik ben echt een nieuw mens sinds ik terug ben. Ik mag nog niet teveel verklappen, maar ik kan wel zeggen dat ik mijn angst voor hoogtes heb overwonnen. Ook durfde ik na mijn deelname een nieuwe videoclip op te nemen met slangen. Dat had ik eerder echt niet gedurfd. Verder heb ik geleerd dat het belangrijk is om altijd positief te blijven, zelfs als je er fysiek helemaal doorheen zit. Met een goede dosis doorzettingsvermogen kom je al een heel eind.”
Wat hoop je dat kijkers van het programma van jou terug gaan zien?
„Dat ik een stoere meid ben, maar ook een warme kant heb. Ik kan soms best fel zijn en ben niet op mijn mondje gevallen, maar ik heb ook veel humor en kan lekker gek zijn. Ik hoop dat ze ook mijn zachte en warme kant zien en zien dat ik iemand ben die verbinding probeert te brengen.”
https://www.ad.nl/de-bilt(...)overwonnen~ac684dd5/

• donderdag 4 januari 2024 @ 12:16 • 9

Rotterdamse Deleyciëlla (25) zat twee weken in de Noorse wildernis voor een nieuw survivalprogramma
Twee weken lang survivallen in de Noorse wildernis met de kans om aan het einde 100.000 euro mee naar huis te nemen. De Rotterdamse Deleyciëlla (25) was afgelopen september één van 16 deelnemers die meedeed aan het nieuwe programma No Way Back, dat vanaf 7 januari wekelijks op SBS6 verschijnt. Veel kan ze nog niet zeggen, maar ze licht alvast een klein tipje van de sluier op. Kun je, zonder iets te verklappen, al iets zeggen over je deelname?
,,Dat het een hele mooie ervaring was die we met een hele toffe groep hebben meegemaakt. In het begin zat ik echt in spanning. Het was een rollercoaster. Er werd me verteld dat het elke dag zwaarder zou worden. Nou, dat was ook echt zo: de ene dag mentaal, de andere dag fysiek. Ik hoop dat mensen dat ook gaan zien.”
Hoe kwam deze kans op jouw pad terecht?
,,Ik kreeg een bericht via Instagram dat ze het programma aan het maken waren en of ik wilde meedoen. Ik zocht aeen nieuwe uitdaging in mijn leven en wilde weer iets spannends doen, iets om naartoe te leven. Dit kwam dus als geroepen. Ik was ook nog nooit in Noorwegen geweest, dus ik wilde die ervaring wel meemaken.”
Wat maakt jou een ideale kandidaat om te survivallen in de Noorse wildernes?
,,Ik ben veel met sport en beweging bezig en geef personal training en bedrijfsfitness. In het verleden heb ik kickboks- en danswedstrijd gewonnen, maar ik train nu niet meer zo als vroeger. Met mijn 1,53 meter was ik ook de kleinste van de groep, dus zo verloor ik mijn streepje voor alweer. Maar qua mentaliteit heeft het wel geholpen!”
Wat hoop je dat mensen zien?
,,Ik denk dat de mensen echt een ‘wow’-reactie gaan hebben. Zelfs de productie was verbaasd over wat we deden, dus ik denk dat de mensen dat ook gaan zien. Het was ook een hele mooie groep met diverse persoonlijkheden en achtergrond, dus er is voor ieder wat wils. Het blijft wel reality tv, dus: what you see is what you get.”
https://www.ad.nl/rotterd(...)lprogramma~a22280ac/

• zondag 7 januari 2024 @ 17:57 • 10
Vanavond is het 🤓

• zondag 7 januari 2024 @ 20:39 • 11
Ohh we zitten hier

• zondag 7 januari 2024 @ 20:48 • 12
Goed programma
Erg leuk kijken
http://onbegrijpelijkewonderwereld.blogspot.com/

• zondag 7 januari 2024 @ 20:51 • 13
Mooi landschap.
Wat een beproeving meteen

• zondag 7 januari 2024 @ 20:53 • 14
Op zondag 7 januari 2024 20:51 schreef StephanL het volgende:
Mooi landschap.
Wat een beproeving meteen 
Ja idd! Respect
Al vind ik die sport-niet-wil-geld-voor-muziek vind ik minder

• zondag 7 januari 2024 @ 21:03 • 15
Op zondag 7 januari 2024 20:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja idd! Respect
Al vind ik die sport-niet-wil-geld-voor-muziek vind ik minder
Ja kansloos meestal dat soort mensen ja
Ohh er moeten twee daar twee weken blijven

Dat is minder

• zondag 7 januari 2024 @ 21:03 • 16

• zondag 7 januari 2024 @ 21:18 • 17
De eerste is er snel uit

Wel erg sneu

• zondag 7 januari 2024 @ 21:19 • 18
Florence
Nooit ziek...

• zondag 7 januari 2024 @ 21:21 • 19
Met blote voeten in het bos lopen
Maar wel veel youtube video's bekeken over survival

• zondag 7 januari 2024 @ 21:22 • 20
Terrie heeft ook al aan andere programma’s meegedaan.
O.a. mensen kijken.

• maandag 8 januari 2024 @ 07:57 • 21
Moderator
Nog niet gezien, ga het even terug kijken.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P

• maandag 8 januari 2024 @ 17:49 • 22
Was het de moeite waard?
moet ook nog terugkijken
@Speedfight

• maandag 8 januari 2024 @ 18:00 • 23
Moderator

• maandag 8 januari 2024 @ 18:06 • 24
#TeamSnitch
Vind het ook wel vermakelijk. Mooie omgeving ook! M'n respect gaat onverdeeld uit naar die oudere man die het zwaar heeft maar het toch maar even flikt allemaal.

Had naar mijn idee meer weg van 'Het Onbekende' van RTL afgelopen (na?)zomer dan met een Kamp van Koningsbrugge/Special Forces. Dat was ook al zo'n mooie omgeving (Slovernië) en dilemma's onderweg naar het volgende punt.
Iedereen mag z'n eigen spel spelen, maar de een meow dan de ander..

• maandag 8 januari 2024 @ 18:14 • 25
#TeamSnitch
Op zondag 7 januari 2024 21:22 schreef StephanL het volgende:
Terrie heeft ook al aan andere programma’s meegedaan.
O.a. mensen kijken.
Zelfbenoemd frikandellenkoningin van Brabant ook. Met een eigen nummer zelfs: "Frikan Del Sol" .....

• maandag 8 januari 2024 @ 19:15 • 26
Op maandag 8 januari 2024 18:14 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Zelfbenoemd frikandellenkoningin van Brabant ook.
Met een eigen nummer zelfs: "Frikan Del Sol" .....
Ja zag ik ook ja. Ook aan het programma van Joep Deudekom Wie denk je wel dat je bent? heeft ze aan meegedaan. Ze heeft het te pakken.

• dinsdag 9 januari 2024 @ 01:02 • 27
Op maandag 8 januari 2024 18:14 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Zelfbenoemd frikandellenkoningin van Brabant ook.
Met een eigen nummer zelfs: "Frikan Del Sol" .....

Alles voor de likes
Ontopic
Vooralsnog tof programma met mooie plaatjes.
Wel benieuwd hoe ze straks alles in beeld gaan brengen zo met 4 kampen en een trekkende groep.
En ik benieuwd hoe lang de saamhorigheid blijft. Uiteindelijk gaan ze een achterblijver (of kampgenoot) niet meer helpen toch als dat betekent dat je bijv. 50.000 kunt winnen ipv 25.000 (en hoe staat Ray erin mbt dit spelelement, hij is juist wel van het kameraadschap tot het eind)

• zondag 14 januari 2024 @ 20:31 • 28
Ben erg benieuwd hoe het vanavond met ze gaat

• zondag 14 januari 2024 @ 20:42 • 29
Fietsbel

• zondag 14 januari 2024 @ 20:43 • 30
Haha ja
Ik benijd ze niet. Lekker onder mijn dekentje ze kou zien lijden

• zondag 14 januari 2024 @ 21:05 • 31
Ohh god, moeten ze weer stammen vervoeren. Valt nog mee dat er een karretje staat

• maandag 15 januari 2024 @ 10:27 • 32
Gisteren de eerste 2 gekeken (
@Speedfight WANNEER JIJ

)
Vond het wel vermakelijk programma

• maandag 15 januari 2024 @ 10:33 • 33
Moderator
Op maandag 15 januari 2024 10:27 schreef Paul het volgende:
Gisteren de eerste 2 gekeken ( @:SPEEDFIGHT WANNEER JIJ
)
Vond het wel vermakelijk programma 
Ik heb een kleeeeeeeein stukje gezien gisteren waarvan ze van een brug moesten springen.
Gekkenhuis.
Mooie omgeving wel

• maandag 15 januari 2024 @ 10:36 • 34

• maandag 15 januari 2024 @ 10:46 • 35
Moderator
Op maandag 15 januari 2024 10:36 schreef Paul het volgende:
[..]
dat is de 1e aflevering, snel kijken anders is die van uitz gemist 
Oeh goeie!
Ik dacht dat het niet terug te kijken was.
Drukke week zeg, moet ook nog wie is de mol terugkijken

• maandag 15 januari 2024 @ 10:48 • 36
Moderator
Neejoh, t is op Kijk terug te kijken zie ik

• maandag 15 januari 2024 @ 10:54 • 37
Op maandag 15 januari 2024 10:48 schreef Speedfight het volgende:
Neejoh, t is op Kijk terug te kijken zie ik

ok ik weet dat altijd via uitz gemist het 1 week te zien is

• maandag 15 januari 2024 @ 20:46 • 38
Moderator
Ik ben het nu aan het terugkijken maar aflevering 1 is wel meteen heftig hoor, jezus. Zo glad ook met die wandeling, niet niets.

• zondag 21 januari 2024 @ 20:47 • 39
Daar gaan we weer
Die Nawwal (hoe heet ze?) vind ik zo irritant mens. Daar zou ik ruzie mee krijgen...

• zondag 21 januari 2024 @ 21:29 • 40
Judith

doe dan niet mee als je je kinderen zo mist

• zondag 21 januari 2024 @ 21:33 • 41
Onze ongestelde vrouw is eruit

scheelt een boel gezeur, maar ook een boel reuring

• woensdag 28 februari 2024 @ 13:03 • 42
Heeft er iemand deze serie nog afgekeken?

• woensdag 28 februari 2024 @ 13:08 • 43
Op woensdag 28 februari 2024 13:03 schreef Paul het volgende:
Heeft er iemand deze serie nog afgekeken? 
Ja@

• dinsdag 19 november 2024 @ 11:12 • 44
#TeamSnitch
Op 5 januari begint een nieuw seizoen, met 'VIPS' dit keer. In plaats van Noorwegen gaan de deelnemers dit seizoen op survival in Roemenië. Jan Versteegh en Ray Klaassens zijn weer van de partij.
De deelnemers zijn ook bekend:
Jamie Vaes, presentatrice
Dennis Weening, presentator
Igmar Felicia, radio-dj
Danny Froger, zanger
Isadee Jansen, model
Tim ‘Jebroer’ Kimman, artiest
Brace, zanger
Tess Milne, presentatrice
Janice Blok, influencer
Emile Ratelband, positiviteitsgoeroe
Barbara Sloesen, actrice
Mischa Blok, radiopresentatrice
Sandra Ysbrandy, tv-kok
Suzanne Klemann, zangeres
Bericht 0% gewijzigd door KinKiJan op 19-11-2024 11:17:51

• dinsdag 19 november 2024 @ 12:20 • 45
Human wreckage that you love
The usual suspects. Ik ga het niet kijken. Jammer want ook hier voegen die bn'ers niks toe. Was prima met onbekende mensen.

• dinsdag 19 november 2024 @ 12:22 • 46
Special Forces dus gewoon. Niet interessant.
Allemaal cabaretteketet!

• woensdag 15 januari 2025 @ 16:46 • 47
Miss 200.000.000!
Oh dit vind ik leuk. Nu te zien op Nlziet. O.a. Jaimie Vaes en Ratelband.

• zondag 19 januari 2025 @ 08:46 • 48
Miss 200.000.000!
Niemand die kijkt?
Ze pakken keurig het ¤0 kistje, hilarisch

• zondag 19 januari 2025 @ 12:51 • 49
Moderator
Op zondag 19 januari 2025 08:46 schreef roos94 het volgende:
Niemand die kijkt?
Ze pakken keurig het ¤0 kistje, hilarisch 
Ik neem het op en kijk later. Misschien vanavond wel, dan kijk ik ook ALone
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P

• zondag 19 januari 2025 @ 12:54 • 50
Miss 200.000.000!
Op zondag 19 januari 2025 12:51 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik neem het op en kijk later. Misschien vanavond wel, dan kijk ik ook ALone
Vind dit een stuk leuker dan Alone
1
2