abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:03:40 #1
382129 crew  Donna
pi_211907458
Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:03:49 #2
382129 crew  Donna
pi_211907459
Oh crap, ik sloot m.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 20:07:57 #3
382129 crew  Donna
pi_211907512
Ik wilde met kerst heel graag de Picnic autootje kerstbal, maar al die recepten waren me te duur (je kreeg m gratis bij een kerstrecept). Dus toch maar niet gedaan.

Goed he?!
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:48:07 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211907971
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:07 schreef Donna het volgende:
Ik wilde met kerst heel graag de Picnic autootje kerstbal, maar al die recepten waren me te duur (je kreeg m gratis bij een kerstrecept). Dus toch maar niet gedaan.

Goed he?!
Lekker zuunig.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Manager PR/Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 21:12:52 #5
269689 crew  Viv
pi_211908349
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:07 schreef Donna het volgende:

Goed he?!
Goed bezig! En je zou een topic in FHF kunnen openen, misschien dat iemand wel het recept wilde, maar niks met die kerstbal doet. :) Zoals dit:
FHF / Hollandse huisjes van de Postcode Loterij
pi_211908753
Iemand die een verder gratis bankrekening bij Revolut overweegt?

Heb nu na een half jaar eindelijk weer eens een fatsoenlijke aanbrengbonus die de moeite van het delen wel waard is. Ik krijg een aanmeldbonus van 80 euro die we kunnen delen:

40 euro voor mij.
40 euro voor jou.

Indien interesse, stuur dan een pm'tje voor de link en verdere afhandeling.

Je krijgt nu trouwens een bankrekening met Nederlandse IBAN, dus dat is ook wel lekker!

Verder bespaar je doordat je geen maandelijkse kosten meer hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Inbox op 04-01-2024 22:20:43 ]
pi_211908908
Verder vandaag weer wat euro's bespaard door de 2-wekelijkse bazar van de kerk binnen te lopen. Drie mooie Dockers chinobroeken gekocht a 2 euro per stuk in precies de juiste maat en in nieuwstaat. Kosten anders 6 tientjes ofzo in de opruiming per stuk. Daar word ik dan weer blij van, want aan kleding kopen in de winkel heb ik echt een teringhekel :r

[ Bericht 1% gewijzigd door Inbox op 04-01-2024 21:59:55 ]
pi_211927001
Bij Hema doen ze kleding die niet zo lekker verkoopt best vlot in de sale - al wisselt dat per filiaal. Ik heb nu een sweater die ik superfijn vind nu in de vierde kleur gekocht :@ De meeste daarvan voor 1/5 van de oorspronkelijke prijs.

Oja, heb je de Hema pas en wil je nog iets (gratis of korting) met je spaarpunten, dan moet dat voor 28-1, want dan vervallen de punten van vorig jaar.
pi_211927019
Alle supermarkten hier in de buurt hebben trouwens de (plastic en papieren) zakjes voor groente en fruit per 1-1 in de ban gedaan. Dus nu heb ik maar een herbruikbaar zakje aangeschaft. Nu nog zorgen dat ik die niet vergeet :')
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 16:30:54 #10
382129 crew  Donna
pi_211927065
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:26 schreef Hupje het volgende:
Alle supermarkten hier in de buurt hebben trouwens de (plastic en papieren) zakjes voor groente en fruit per 1-1 in de ban gedaan. Dus nu heb ik maar een herbruikbaar zakje aangeschaft. Nu nog zorgen dat ik die niet vergeet :')
Heb altijd zakjes en tasjes in m'n tas en in de auto. 8-)
  vrijdag 5 januari 2024 @ 16:42:50 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211927138
quote:
En ondertussen alles wat verpakt verkocht is nog steeds in bulten vol plastic blijven verkopen

Wat een naaiacties zijn dit toch weer. Lekker administratief duurzaam bezig zijn en ondertussen geld binnen harken voor de herbruikbare tasjes die zat mensen vergeten :')

Mijn man was er laatst bij de AH klaar mee en heeft losse sperziebonen afgewogen en die zo in zijn boodschappentas geflikkerd. Zo ook de bananen etc.
Plakkers op zijn arm geplakt en zo gescand :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211927169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:30 schreef Donna het volgende:

[..]
Heb altijd zakjes en tasjes in m'n tas en in de auto. 8-)
Ik had standaard vanalles bij me, behalve deze zakjes. Ik herbruikte de zakjes van de groente en fruit in mijn badkamerprullenbakje.
Voortaan dus een nieuwe in de collectie erbij.
pi_211927174
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:42 schreef Molo het volgende:
Mijn man was er laatst bij de AH klaar mee en heeft losse sperziebonen afgewogen en die zo in zijn boodschappentas geflikkerd. Zo ook de bananen etc.
:D
pi_211927294
Ik heb een absurde voorraad van die herbruikbare groentezakjes, ik gebruik ze ook voor de broodjes van de bake-off. Ik heb ooit 1 setje van 2 gekocht, de rest is voornamelijk afkomstig van de ‘overblijvers’ van de Appie.
Heb m’n Hemapunten maar omgezet in een voucher voor wattenschijfjes, binnenkort maar even gaan halen, hopelijk kan ik dan meteen mijn gratis verjaardagstompouce scoren, vorig jaar is dat niet gelukt omdat onze eigen Hema geen gebaksafdeling had (inmiddels wel) en het andere filiaal in de regio geen voorraad meer had toen ik daar langs kwam.
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 17:18:00 #16
382129 crew  Donna
pi_211927430
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:42 schreef Molo het volgende:

[..]
En ondertussen alles wat verpakt verkocht is nog steeds in bulten vol plastic blijven verkopen

Wat een naaiacties zijn dit toch weer. Lekker administratief duurzaam bezig zijn en ondertussen geld binnen harken voor de herbruikbare tasjes die zat mensen vergeten :')

Zo doe ik dat altijd, maar niet met sperziebonen.
Wel met bananen, paprika, komkommer etc.
pi_211927784
De Lidl hier deelt de herbruikbare zakjes nu gratis uit trouwens. Liggen in een bak bij de ingang, ovv “Max 1 per klant”
pi_211928027
Als ik een zakje vergeet pak ik altijd de plastic zakjes die ze bij de broodafdeling nog wel gewoon hebben :')
pi_211928560
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:24 schreef Hupje het volgende:.
, heb je de Hema pas en wil je nog iets (gratis of korting) met je spaarpunten, dan moet dat voor 28-1, want dan vervallen de punten van vorig jaar.
Als je een voucher activeert en daarna weer deactiveert blijven de punten nog langer houdbaar :) dat kan zelfs meerdere keren achter elkaar
pi_211928762
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 18:57 schreef mrien het volgende:

[..]
Als je een voucher activeert en daarna weer deactiveert blijven de punten nog langer houdbaar :) dat kan zelfs meerdere keren achter elkaar
Dank voor deze geniale tip
pi_211930274
quote:
Als je ḿ wel vergeet, dan loop je gewoon naar de broodjes en pak je daar een zakje :D
pi_211930383
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:03 schreef Inbox het volgende:

[..]
Als je ḿ wel vergeet, dan loop je gewoon naar de broodjes en pak je daar een zakje :D
Zie post #18 ;)
pi_211930427
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:06 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Zie post #18 ;)
Te snel gereageerd, zie ik. Mea culpa!
  zaterdag 6 januari 2024 @ 00:52:41 #24
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_211932824
Mijn manier van besparen dit jaar is de 'thuisbezorgd' app te verwijderen.

Ik bestel toch 2 maal per week, en dan is het vaak dinsdag een keer een pizza bij de Italiaan, vaak een carbonara speciaal, met extra salami en extra ham. En een Italiaans panini met gegrilde kip en rocula sla.

En op zondag altijd bij een Turks restaurant een grote kapsalon, met extra kalfsvlees + alle salades, 6 hotwings met andalus saus, en een lahmacun zonder vlees, met salade + knoflook, of een broodje kebab (kalfs) met knoflook, sambal en alle salade.

Dan ben je toch vaak 2x 26 euro kwijt, en dat in een week.

Ik weet echt niet hoelang ik het volhoud, want ik heb een hekel aan koken, maar ik ga het toch proberen, en wat ik bespaar wil ik dan sparen. Voor een keer nieuwe broek, of schoenen, mijn schoenen zijn intussen ook 10 jaar oud, en er zitten gaten aan de zijkant, en onderkant is zo glad als maar kan door slijtage. :P

Ook heb ik al 10 jaar dezelfde trui aan, grijs met een rits, ooit gekocht toen voor het eerst de primark openging, en mijn moeder vind het afschuwelijk dat ik elk jaar met het zelfde vest op de foto sta. :P
  zaterdag 6 januari 2024 @ 08:45:01 #25
37248 BertV
Klei indiaan
pi_211933499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 00:52 schreef BMW1993 het volgende:
Mijn manier van besparen dit jaar is de 'thuisbezorgd' app te verwijderen.

Dan ben je toch vaak 2x 26 euro kwijt, en dat in een week.

Ook heb ik al 10 jaar dezelfde trui aan, grijs met een rits, ooit gekocht toen voor het eerst de primark openging, en mijn moeder vind het afschuwelijk dat ik elk jaar met het zelfde vest op de foto sta. :P
Ik kon niet koken toen ik uit huis ging, maar ben nu veel beter dan mijn moeder.
(Die achteraf gezien een slechte kok was)

Goede zet. Open deur natuurlijk, met het geld dat je bespaard kun je met gemak "normaal" kleding kopen.
Het is lastig om dit te doorbreken. Het gevaar is dat je teveel wil in 1 keer nu.
Waarom zoek je niet 6 simpele recepten, bezorg je 1x per week, en blijf je dit eerst volhouden?

Even over dat normaal, dat ben ik echt niet, zelfs niet in vergelijking met de mensen in dit topic. >:) :+

Wellicht al eerder verteld: Op een dag keek ik in mijn kast naar wat ik nu het mooiste "setje" vond. Dat setje heb ik 5x gekocht en dat is nu wat ik al jaren aan doe. _O- (De setjes zijn nu al een aantal keren vervangen)

Ik zag in de afgelopen 10 jaar al (!) tekeningen van mijn kinderen die mij neerzette in diezelfde blauwe spijkerbroek en donkerblauwe sweater. Als een soort stripfiguur.

Het bijzondere is dat mannen op mijn werk het nooit hebben opgemerkt.
Vrouwelijke stagiaires wel, "Ik dacht dat het toeval was omdat ik er maar tweemaal per week ben".

[ Bericht 5% gewijzigd door BertV op 06-01-2024 08:53:55 ]
Handgemaakt | Doggerland-overlever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')