Overigens lijken Nederlandse topploegen het in oefenwedstrijdjes voor het seizoen het standaard altijd zeer matig te doen tegen Tweede Bundesligaploegen dus ik zou hier niet teveel conclusies aan verbinden. (niet dat ik er enige fiducie in heb dat het aankomende seizoenshelft nog ergens op gaat lijken, maar dat zou ik hier niet per se uit afleiden).quote:Op zondag 7 januari 2024 14:26 schreef marcb1974 het volgende:
2. Bundesliga dit, en nog maak je niets klaar
Het gaat me niet om de uitslag he,quote:Op zondag 7 januari 2024 23:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens lijken Nederlandse topploegen het in oefenwedstrijdjes voor het seizoen het standaard altijd zeer matig te doen tegen Tweede Bundesligaploegen dus ik zou hier niet teveel conclusies aan verbinden.
Vriendschappelijk maakt ook niet heel veel uit natuurlijkquote:Op zondag 7 januari 2024 23:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de uitslag he,
het spel was, zeker in de tweede helft, weer diep triest.
Daar mag je toch echt meer op verwachten, ook tegen 2. Bundesliga.
Niet? Of alles?quote:Op zondag 7 januari 2024 23:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vriendschappelijk maakt ook niet heel veel uit natuurlijk
Argumentum ad hominem.quote:Op maandag 8 januari 2024 00:06 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ja als je een goudvis door het leven gaat is dat nu het referentiekader.
Uiteraard. Maar die jonge spelers hebben wel een paar gasten om zich heen nodig die ze wegwijs maken in de wetten van het topvoetbal. En die hebben meer nodig dan alleen ervaring, ook andere kwaliteiten.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:19 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het ging meer over dat aanhoudende geneuzel over voetbalverstand waar ze allemaal over lullen om elkaar baantjes toe te spelen.
Ajax zou op dit moment sterker worden als ze Eriksen, Van de Beek, Danjuma en de Roon zouden halen. Dat kan iedere idioot verzinnen maar is geen houdbaar model om echt op het niveau te blijven acteren waarop je graag zou willen.
Allemaal leuk en aardig dat soort spelers maar je moet het als club in Nederland van Transfers hebben. En de klappers komen of uit de jeugdopleiding of uit de scouting. Ga daar met je voetbalverstand eens een fatsoenlijke proces op poten zetten zonder dat iedereen en zijn moeder elkaar de tent uit vecht. Praten we dan verder.
Het is gewoon een bijzonder niets zeggende reactie als je er nou inhoudelijk op in gaat zoals in deze reactie, hoef ik je niet voor zwakzinnig te verklaren. Het is geven en nemen.quote:Op maandag 8 januari 2024 00:32 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Argumentum ad hominem.
Ik wil maar zeggen: als het dat na de voorgaande maanden nog niet was, moet het na die wedstrijd een ieder toch wel duidelijk zijn hoe laag de ondergrens van deze selectie wel niet ligt.
Dat was JUIST het moment om keiharde conclusies te trekken; Mikautadze en Avila mogen terecht per direct vertrekken, er moet ervaring bij en de staf moet er blijkbaar bovenop zitten om het beste resultaat naar boven te krijgen, anders gaat het de tweede seizoenshelft echt niet veel beter.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Los van dat alles, is Hercules natuurlijk niet een goed referentiekader om conclusies aan te hangen.
Voor bepaling van de ondergrens vind ik het niet zo'n slechte, al is het ook wel een duidelijke boodschap dat je op talent alleen moeilijk wedstrijden wint.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het is gewoon een bijzonder niets zeggende reactie als je er nou inhoudelijk op in gaat zoals in deze reactie, hoef ik je niet voor zwakzinnig te verklaren. Het is geven en nemen.
Dan was je hoogstens de krenten uit de pap aan het vissen. Los van dat alles, is Hercules natuurlijk niet een goed referentiekader om conclusies aan te hangen.
Ik vind hem meer als een über-droplul overkomen.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
User @:Wotte is een uber-positivo.
Misschien wel. Ik denk dat het allemaal niet zo kommer en kwel is. Tuurlijk er is een hoop mis en het is denk ik zelden vertoond dat momentum zo grandioos verneukt wordt als we bij Ajax gezien hebben.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
User @:Wotte is een uber-positivo.
Ben ik niet mee eens vind het bijzonder kortzichtig om op basis van een uitzonderlijke wedstrijd conclusies te trekken, die verder gaan dan dat het echt bijzonder kut was in die wedstrijd.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat was JUIST het moment om keiharde conclusies te trekken; Mikautadze en Avila mogen terecht per direct vertrekken, er moet ervaring bij en de staf moet er blijkbaar bovenop zitten om het beste resultaat naar boven te krijgen, anders gaat het de tweede seizoenshelft echt niet veel beter.
Kern vind ik wel een groot woord maar Ramaj, Hato, Hlynsson zijn wel talenten, met Brobbey erbij heb je er dan 4 die echt wel wat kunnen worden, verder zijn Sutalo, Sosa, Bergwijn, Berghuis zeker spelers die in de top van NL thuis horen alleen laten ze dat nog wel te weinig zien, tenminste ik heb nog geen wedstrijd gezien waar ze alle 4 goed zijn.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:29 schreef Wotte het volgende:
[..]
Misschien wel. Ik denk dat het allemaal niet zo kommer en kwel is. Tuurlijk er is een hoop mis en het is denk ik zelden vertoond dat momentum zo grandioos verneukt wordt als we bij Ajax gezien hebben.
Maar ik zie ook een talentvolle jonge kern met een aantal spelers die echt wel ver kunnen komen. En waar je op verder kunt bouwen.
Taylor kun je daar op zich ook wel bijvoegen.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kern vind ik wel een groot woord maar Ramaj, Hato, Hlynsson zijn wel talenten, met Brobbey erbij heb je er dan 4 die echt wel wat kunnen worden, verder zijn Sutalo, Sosa, Bergwijn, Berghuis zeker spelers die in de top van NL thuis horen alleen laten ze dat nog wel te weinig zien, tenminste ik heb nog geen wedstrijd gezien waar ze alle 4 goed zijn.
Berghuis is inmiddels ook wel aardig op zijn retour en Bergwijn past eigenlijk gewoon niet echt in een niet-counterteam.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:44 schreef Tarado het volgende:
Kern vind ik wel een groot woord maar Ramaj, Hato, Hlynsson zijn wel talenten, met Brobbey erbij heb je er dan 4 die echt wel wat kunnen worden, verder zijn Sutalo, Sosa, Bergwijn, Berghuis zeker spelers die in de top van NL thuis horen alleen laten ze dat nog wel te weinig zien, tenminste ik heb nog geen wedstrijd gezien waar ze alle 4 goed zijn.
Ik denk niet dat hij nog vertrekt dit window.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:00 schreef Scorpie het volgende:
Bergwijn gaat gelukkig snel vertrekken dus dat probleem is opgelost.Hopelijk halen we voor dat geld fatsoenlijke spelers.
Het zijn een keeper, verdediger, middenvelder en spits. Ik zou zeggen een kern van een elftal.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Verwacht ik ook niet. Die heeft ook het EK in zijn achterhoofd en bij Ajax krijgt ie genoeg speeltijd.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij nog vertrekt dit window.
Mwa. Als je miljoenenverdediging aan gort wordt gespeeld door een voormalig spits van jong Utrecht die de voorkeur heeft gegeven aan zijn maatschappelijke carrière en je miljoenenspitsen niet voorbij een bierpens kunnen slalommen, dan lijkt me dat toch een redelijke basis voor conclusies over de kwaliteit van je investeringen.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Het is gewoon een bijzonder niets zeggende reactie als je er nou inhoudelijk op in gaat zoals in deze reactie, hoef ik je niet voor zwakzinnig te verklaren. Het is geven en nemen.
Dan was je hoogstens de krenten uit de pap aan het vissen. Los van dat alles, is Hercules natuurlijk niet een goed referentiekader om conclusies aan te hangen.
Nee nee, allemaal voorbarige conclusies na 5 maanden voetbal.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mwa. Als je miljoenenverdediging aan gort wordt gespeeld door een voormalig spits van jong Utrecht die de voorkeur heeft gegeven aan zijn maatschappelijke carrière en je miljoenenspitsen niet voorbij een bierpens kunnen slalommen, dan lijkt me dat toch een redelijke basis voor conclusies over de kwaliteit van je investeringen.
Daarom ook wel jammer dat Koeman hem zowat automatisch selecteert want dat kan bijna niet op basis van z'n clubprestaties zijn, hopelijk laat hij de rest van het seizoen zien dat hij er echt bij hoort.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verwacht ik ook niet. Die heeft ook het EK in zijn achterhoofd en bij Ajax krijgt ie genoeg speeltijd.
PEC-thuis paar dagen eerder was toch ook gewoon weer drama. Het is echt een repeterende breuk.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee nee, allemaal voorbarige conclusies na 5 maanden voetbal.
Taylor vind ik wel een moeilijk geval en sowieso ligt het grootste probleem bij Ajax op het middenveld, aanvallend is hij best aardig en heeft wel een klik met Brobbey maar in de omschakeling altijd te laat en niet goed gepositioneerd.quote:Op maandag 8 januari 2024 09:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Taylor kun je daar op zich ook wel bijvoegen.
Hij probeert het wel logisch neer te zetten, dat is al een groot verschil met Steijn, als je Taylor en Berghuis samen op het middenveld zet dan is het vragen om problemen.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:30 schreef StevenHyde het volgende:
Die wedstrijden ervoor waren ook niet goed. Maar de selectie was blij dat Steijn weg was en er werd wat meer energie (containerbegrip ik weet het) erin gegooid en iets minder gehusseld met de basis. Maar vh Schip is natuurlijk ook nooit een goede trainer gebleken en dat geeft niet. Resterend seizoen zal het gewoon nog roeien met de riemen die we hebben zijn. Maar hopelijk wel met op de achtergrond een goed plan voor komend seizoen. Daar moet alle aandacht heen gaan.
Ik denk overigens dat als Mannsverk fit is, het het beste zou zijn om die te laten spelen. Dat moet een zeer behoorlijk talent zijn en is 21 dus heeft er ook wel de leeftijd voor. Het seizoen is toch al naar de kloten, dus dan is het misschien maar beter om de nood een deugd te maken en dergelijke talenten in te passen en speeltijd en ritme te geven.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Taylor vind ik wel een moeilijk geval en sowieso ligt het grootste probleem bij Ajax op het middenveld, aanvallend is hij best aardig en heeft wel een klik met Brobbey maar in de omschakeling altijd te laat en niet goed gepositioneerd.
Dan heb je vd Boomen nog, die kan je best wel kan gebruiken maar dan moet je er wel een echte 6 naast/achter zetten, Vos is leuk voor de breedte net als Tahirovic maar beiden geen ook geen 6 en die Mannsverk zou dan die 6 moeten zijn maar hem hebben we nog niet gezien dus ik zou er voor die positie eentje bij halen.
Het lijkt ook de enige mogelijkheid met de middenvelders die er zijn dan, geen idee of hij goed genoeg is maar die anderen hebben geen van allen wat gevraagd wordt op die positie.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat als Mannsverk fit is, het het beste zou zijn om die te laten spelen. Dat moet een zeer behoorlijk talent zijn en is 21 dus heeft er ook wel de leeftijd voor. Het seizoen is toch al naar de kloten, dus dan is het misschien maar beter om de nood een deugd te maken en dergelijke talenten in te passen en speeltijd en ritme te geven.
Mannsverk Taylor Hlynnson dan maar? En dan Tahirovic als backup.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk overigens dat als Mannsverk fit is, het het beste zou zijn om die te laten spelen. Dat moet een zeer behoorlijk talent zijn en is 21 dus heeft er ook wel de leeftijd voor. Het seizoen is toch al naar de kloten, dus dan is het misschien maar beter om de nood een deugd te maken en dergelijke talenten in te passen en speeltijd en ritme te geven.
Ja, als dat een beetje zou werken zou dat wat mij betreft een mooi middenveld zijn met groeipotentieel. Hlynnson in de Litmanen-rol.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mannsverk Taylor Hlynnson dan maar? En dan Tahirovic als backup.
Als hij echt een 6 is dan zijn er wel meer variaties mogelijk.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mannsverk Taylor Hlynnson dan maar? En dan Tahirovic als backup.
Bizar ja, dat je het er niet mee eens bent is 1, maar die spelers dat dan ook openlijk dat gevoel geven dat ze niet welkom zijnquote:Op maandag 8 januari 2024 10:42 schreef StevenHyde het volgende:
Heeft hij nou aan spelers die kwamen 1-op-1 vertelt dat hij liever een ander had gehad? Haha dat zou echt sick zijn.
Buiten dat is hij ook heel erg blijven hangen in zijn onvrede over het materiaal dat niet zijn keuze was. Op een gegeven moment moet je je daar ook overheen kunnen zetten en er dan het beste van zien te maken. Dat laatste is niet gelukt en tot het inzicht dat hij in die mislukking een belangrijke rol speelde lijkt hij blijkbaar maar niet te komen.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bizar ja, dat je het er niet mee eens bent is 1, maar die spelers dat dan ook openlijk dat gevoel geven dat ze niet welkom zijn
"Het is niet zo dat ik jou niet wil"... jawel dat is letterlijk wat je tegen ze hebt gezegd pannenkoek
Ook dat en dan is het ook nog de vraag of hij echt die missing link is.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:12 schreef StevenHyde het volgende:
Als Mannsverk niet fit genoeg is om mee te vliegen naar Spanje, dan gaat het wel weken duren nog lijkt me. Eerst fit genoeg om groepstraining te doen en dan ook nog wedstrijdfit geraken. Lastig verhaal.
Misschien maar gewoon voor dit seizoen afschrijven, volgend seizoen fris beginnen.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:12 schreef StevenHyde het volgende:
Als Mannsverk niet fit genoeg is om mee te vliegen naar Spanje, dan gaat het wel weken duren nog lijkt me. Eerst fit genoeg om groepstraining te doen en dan ook nog wedstrijdfit geraken. Lastig verhaal.
Precies. Snap wel dat ze Fitz-Jim terughalen. Speelt daar lang niet alles en is wel een 6. Niet direct het type dat nodig is. Zie hem meer als een soort voetballende Schone achtige 6. Dus liever een ervaren breker op 6. Maar mocht die niet komen dan zie ik liever Fitz Jim, dan Tahirovic daar staan.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook dat en dan is het ook nog de vraag of hij echt die missing link is.
Ik denk dat je hem beter bij Excelsior kan laten, het zal niet heel lang duren voor Vos, Vd Boomen en Mannsverk er weer bij zijn, dan zou je dus Fitz-Jim voor een paar speelweekenden terug halen als back up en hij zit natuurlijk niet voor niets bij Excelsior.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:17 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Precies. Snap wel dat ze Fitz-Jim terughalen. Speelt daar lang niet alles en is wel een 6. Niet direct het type dat nodig is. Zie hem meer als een soort voetballende Schone achtige 6. Dus liever een ervaren breker op 6. Maar mocht die niet komen dan zie ik liever Fitz Jim, dan Tahirovic daar staan.
Dat heb ik met onze selectie in zijn geheel.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien maar gewoon voor dit seizoen afschrijven, volgend seizoen fris beginnen.
Daarom staat Steijn dus met geen aanwinst op de foto, Sven wilde hem uit de buurt houden tot de handtekeningen droog waren.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bizar ja, dat je het er niet mee eens bent is 1, maar die spelers dat dan ook openlijk dat gevoel geven dat ze niet welkom zijn
"Het is niet zo dat ik jou niet wil"... jawel dat is letterlijk wat je tegen ze hebt gezegd pannenkoek
Telegraaf meldt dat hij niet terug wordt gehaald voor de 6 positie lees ik net. Dus dan ben ik het sowieso eens met wat je zegt.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem beter bij Excelsior kan laten, het zal niet heel lang duren voor Vos, Vd Boomen en Mannsverk er weer bij zijn, dan zou je dus Fitz-Jim voor een paar speelweekenden terug halen als back up en hij zit natuurlijk niet voor niets bij Excelsior.
de spoeling is wel erg dun alsnog, maargoed lekker bij excelsior laten dit seizoen.quote:Op maandag 8 januari 2024 14:46 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Telegraaf meldt dat hij niet terug wordt gehaald voor de 6 positie lees ik net. Dus dan ben ik het sowieso eens met wat je zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |