![vR7ipni.jpg]()
Over minder dan een maand is het alweer zover, HET wereldkampioenschap der wereldkampioenschappen staat voor de deur. Op vrijdag 15 december trappen we af met onder meer titelverdediger Michael Smith in actie. Een kleine drie weken later, op woensdag 3 januari staat de finale op het program en weten we wie zijn opvolger is.
Plaats van handeling is ook dit jaar de gezegende dartstempel bovenop de heuvel: Alexandra Palace. Ze hebben daar tribunes en zitplaatsen aan tafels en daar schijnt ook een liedje over te zijn. De ORANJE penen zijn ongetwijfeld ook weer van de partij, maar wellicht sneeuwt het tegen die tijd en blijft ons dat bespaard. Uiteraard kunt u ook rekenen op kale mannen die een groen shirt aantrekken en op Michael van Gerwen denken te lijken, gezang over de gebroeders Touré, mannen van middelbare leeftijd die een dagje bevrijd zijn van moeder de vrouw en zichzelf een Peter Wright-hanenkam cadeau gedaan hebben en meer van zulke leuke rubrieken.
Helaas geen licht ordinaire Bob Greaves in het publiek, omdat de best dartende vrouw op de planeet, Beau Greaves niet mee mag doen van de PDC. Ook de voorganger van Beau Greaves, Lisa Ashton, is ditzelfde lot beschoren en daarom vormen Fallon Sherrock en Mikuru Suzuki de afvaardiging van het vrouwelijk geslacht.
Favorieten voor de titel zijn zij echter niet. Wie dan wel? Gerwyn Price is sterk bezig, Michael Smith verdedigt zijn titel en is een hele nare tegenstander om tegen te spelen, als het draait, Peter Wright heeft zijn pijlen volledig op dit toernooi gericht, Gary Anderson heeft zijn beste vorm in jaren te pakken en kan altijd wat extra's op het WK en Rob Cross heeft vorm en de ervaring van een eerdere titel. Kunnen de coming men als Josh Rock, Luke Humphries en Chris Dobey de immense druk weerstaan? Dan heb je nog een Wade, een Aspinall, een Clayton, een Chisnall, een Cullen: kunnen zij meerdere wedstrijden lang hun topniveau halen en een run neerzetten? Kan Dimitri van den Bergh zijn magere jaar goedmaken op het WK? Kan Gabriel Clemens zijn stunt van vorig jaar herhalen. Enfin: grote namen genoeg dus, zonder uitgesproken favoriet. Alle ingrediënten voor een spectaculair WK.
Dan heb je ook nog de ongeplaatste spelers. Daar zit ERVARING als Ian White en Simon Whitlock tussen, maar als je naar namen kijkt die je als seed wilt vermijden dan kijk je eerder naar Ricardo Pietreczko, Jim Williams en Luke Littler. Ook eeuwige veldvulling als Steve Beaton, Mickey Mansell, Steve Lennon, Ritchie Edhouse, Marko Kantele en Prakash Jiwa zit er weer tussen. Opdoeken, weg die club. Devon Petersen, Diogo Portela en Paul Lim blijven ons gelukkig bespaard.
Maar, maar er doen toch ook NEDERLANDERS mee? Ja, natuurlijk. Een hele hoop zelfs. Michael van Gerwen hoort uiteraard bij de grootste favorieten. Daarachter is het even afwachten, daar Dirk van Duijvenbode en Danny Noppert niet bepaald in grootste vorm zijn. Heeft Raymond van Barneveld de ideale setup nu écht gevonden? Richard Veenstra is een gevaarlijke klant, als het draait. Dat geldt ook voor Christian Kist, die de afgelopen tijd een kleine renaissance heeft beleefd. Gian van Veen is echter de Nederlander die misschien wel het gevaarlijkst is buiten Michael van Gerwen, dit talent is de ongeplaatste speler die iedereen wil vermijden in de loting. Dan hebben we nog Kevin Doets, Jermaine Wattimena, Niels Zonneveld en Wessel Nijman, ja, wat moet je ermee? En Berry van Peer, altijd in voor een lolletje met het publiek. Alsof dat nog niet genoeg is hebben we met Jules van Dongen en Jeffrey de Graaf nog twee reserve-Nederlanders!
Bracket:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schedule of Play:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bingo:
TV:Viaplay
Die komt wel even aan
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
En weer 140....misschien beter niet doen.
BB-King
Long live the King!
quote:
Ergens hangt dat shirtje nog ongewassen ingelijst aan de muur van een dartsfan.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
Wat een afstraffing.
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Begint om 21.15, dan ligt
@Dr_Flash ook al in bed
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Met kanonnen doelt Nolles op MVG.
Een kanon met 93 gemiddeld.
U MAD?
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Vroeg begonnen met zuipen zeker
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Vincent van de Voort
Deze 6-0 doet die burgervreter nog meer pijn. Heel mooi.
U MAD?
Co die ‘tot het gaatje gaan’ in zijn mond neemt.
Dit is geil.
U MAD?
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Niet, Smiss was 1 en virtueel telt niet
Scott Williams gooide zoals hij het hele toernooi gooide. Alleen was dat vandaag niet goed genoeg. Het zegt heel veel over Klompvoet.
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Virtueel lag ik in bed met Scarlett Johansson
Dan zit je een stuk vetter in je vel
Luke Humphries 108,74
Luke Littler 106,05
Rob Cross 102,77
Scott Williams 94,94
Littler had 16 keer 180. Humphries met 60 procent het beste C/O%.
Ik wens alle DRT vrienden die nog wakker zijn een goede nachtrust toe. Tot morgenavond. GOENAVUND.
U MAD?
Szura
Kijk eens aan!
quote:
Ruk ze!
Herhalingsgevaar
Moet nog even het voorspelspel tellen, en dan ga ik ook ter ziele.
Bedankt allemaal he toppers.
Oh ja, de laatste van Russ Bray.
Dit gaat natuurlijk allemaal te snel voor hem.
Het draait niet anders dan om Littler en een 16-jarige die het WK wint. De GSoD was hij al zeker van, maar als hij niet wint moet hij wel even wat vloertoernooien en Euro Tours aflopen om de Matchplay en Grand Prix te halen (lol).
Koffieplanter
Straight Cash Homie
quote:
Die gozer is geen 16, dat kan niet. Afrikaans bloed?
Put these foolish ambitions to rest.
Ik juich vanavond voor Humphries. Als Littler nu al wint, is z'n ego niet meer te houden. Al razendknap dat ie de finale heeft gehaald
Het beste adres voor al uw primeurs!
quote:
Rijdt al jaren de bus naar huis met een Keniaans rijbewijs, hahaha
Jack does it in real time...
Kijk wel erg uit naar de finale. Zou het wel lache vinden als die 16-jarige knaap wint, maar van de andere kant is dat idd ook weer niet goed voor zijn ego. Daarbij zou een gewonnen WK-titel voor Humphries mooi in het rijtje passen.
Verder nog een Premjer Liek line-up gokje:
Smith, Humphries, MvG, Asp, Price, Cross, Dobey, Littler. Redelijk obvious.
The only way you can be original, is to be yourself.
quote:
Mwah, Dobey is prima in vorm. En de Masters vinden pas plaats na de eerste PL speeldag, die hebben dus geen invloed op de line-up.
Waarom zou je Wright ipv Price kiezen dan? Ik zou alleen populariteit kunnen verzinnen.
Littler zou ik ook een onverstandige keuze vinden, maar het gaat toch wel gebeuren denk ik, tenzij hij zelf aangeeft dat zoiets te vroeg komt.
quote:
The only way you can be original, is to be yourself.
Mani89
We try not to sexualize them.
quote:
Een ziener, een kenner, echt een fenomeen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Janneke141
Green, green grass of home
quote:
Ze zullen Wright en Price toch wel allebei willen hebben? Ook als ie slecht gooit is Wright een publiekslieveling en een soort uithangbord.
Ik hou het op Smith, MvG, Humphries, Price, Wright, Asp, Dobey of Cross en Littler. Al is Littler denk ik een slecht idee. Kun je die jongen eigenlijk niet aandoen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Szura
Kijk eens aan!
quote:
„Ik was al blij toen ik de eerste wedstrijd op dit WK wist te winnen. Daarna was mijn doel om hier na de kerstdagen nog te gooien. Nu merk ik dat er heel veel lukt als ik een tijdje op het podium sta. Het gaat heerlijk als ik in mijn ritme kom”, aldus Littler, die zijn aanpak dan ook niet gaat veranderen. „Ik doe woensdag weer wat ik altijd doe. ’s Ochtends ga ik mijn omelet met ham en kaas halen en dan kom ik hier, eet ik een pizza en bereid ik me voor op de wedstrijd. Dat is wat ik elke dag heb gedaan.”
Die wordt dikker dan Henderson
Hartaanval op z'n 18e door de dichtgeslibde aderen
Jack does it in real time...
Janneke141
Green, green grass of home
quote:
Prima dartersdieet. Nog zestien bier erbij en het wordt de perfecte opvolger van Andy Fordham.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:
niks mis met dit dieet
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
Ik ben zeer tevreden met het WK2024, ongeacht de winnaar. Geweldige finalisten. De kaarten op de wereldranglijst zijn volledig opgeschud, terwijl het ook oorlog wordt op de Pro Tour. Veel goesting naar dartsjaar 2024.
quote:
Dit kun je verdienen tijdens het WK darts
Eerste ronde eruit: 7.500 pond (ongeveer 8650 euro)
Tweede ronde eruit: 15.000 pond (ruim 17.000 euro)
Derde ronde eruit: 25.000 pond (bijna 29.000 euro)
Vierde ronde eruit: 35.000 pond (ruim 40.000 euro)
Kwartfinale eruit: 50.000 pond (ruim 57.000 euro)
Halve finale eruit: 100.000 pond (ruim 115.000 euro)
Verliezend finalist: 200.000 pond (ongeveer 230.000 euro)
Wereldkampioen: 500.000 pond (ruim 576.000 euro)
quote:
Prijzengeld WK darts | Zoveel geld heeft tienersensatie Luke Littler al verdiend met zijn finaleplaats
Hij is pas zestien jaar, maar heel de dartswereld is van hem in de ban. Luke Littler staat tijdens zijn debuut op het WK darts in de finale en kan woensdagavond geschiedenis schrijven. Ook niet onbelangrijk: hij kan een enorm geldbedrag mee naar huis nemen als hij de finale wint.
Teun Stiphout 03-01-24, 09:07 Laatste update: 10:23
De PDC verdeelt over de 96 deelnemers aan het WK in totaal bijna drie miljoen euro aan prijzengeld. Hoe verder je in het toernooi komt, hoe meer geld je krijgt. Zo verdien je door deel te nemen hoe dan ook 7500 pond (iets meer dan 8500 euro) en dat bedrag loopt flink op als je een paar potjes wint.
En laat dat nou net het geval zijn bij Luke Littler. De jonge Engelsman versloeg achtereenvolgens de Nederlander Christian Kist, Andrew Gilding, Matt Campbell, onze landgenoot Raymond van Barneveld, Brendan Dolan en dinsdagavond moest ook voormalig wereldkampioen Rob Cross er aan geloven. Zodoende staat de debutant plots in de finale van het WK, waardoor er hoe dan ook ongeveer 230.000 euro naar de tiener wordt overgemaakt.
Half miljoen pond
Mocht Littler tijdens de finale in Ally Pally afrekenen met zijn land- en naamgenoot Luke Humphries, dan is het al helemaal kassa. De wereldkampioen krijgt liefst een half miljoen pond, omgerekend iets meer dan 576.000 euro. Dat geldt dus ook voor Humphries, die net als Littler al zeker is van 230.000 euro.
quote:
Helemaal niet gek natuurlijk. En daar blijft het niet bij als Littler wint. Een kebabketen belooft de Engelsman een leven lang gratis kebab als hij het WK wint. Littler vierde zijn overwinning in de eerste ronde namelijk met onder meer een kebab.
quote:
Ook de Nederlanders kregen een aardig zakcentje voor hun prestaties. Hoewel Van Gerwen teleurstelde met een kwartfinale, mag hij toch 57.000 euro bijschrijven op de rekening. Raymond van Barneveld, die sneuvelde in de vierde ronde, krijgt iets meer dan 40.000 euro. En zelfs Christian Kist, die in de eerste ronde zonder een set te winnen ten onder ging tegen finalist Littler, verdient 8650 euro.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
quote:
Boze brief naar Berrie wanneer dit niet gebeurt.
KLB en DRT is een topcombinatie
Hopp met gebroken hielbeen.
Dat wordt natuurlijk een totale mislukking
KLB en DRT is een topcombinatie
Ze moeten dringen werk ervan maken om een kwartfinale op een vrijdag. Halve finale op een zaterdag en de Finale op zondag te doen.
Gewoon een paar dagen later beginnen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
Toen had nog niemand ooit van een betaalzender gehoord.
Wereldwijd zal de maanlanding wel op 1 staan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
en niet halen maar laten brengen natuurlijk. Voor je darterspostuur.
quote:
Begint het 21:00u of eerder richting 21:30-22:00u Nederlandse tijd?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Dr_Flash
CubeMeister
quote:
Op woensdag 3 januari 2024 15:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:[..]
Nee, best bekeken schaatswedstrijd tijdens de laatste spelen was de 5km met 2.55 miljoen en bestbekeken voetbalwedstrijd tijdens het laatste WK was Nederland-Argentinië met 5.6 miljoen.
ja, maar de wereld bestaat langer dan het laatste WK he