Wat een onzin reactie zeg, omdat de maatschappij verhard moeten ze/wij het maar accepteren?quote:
Ik denk hoe publiekelijker en hoe harder hoe minder interessant het is om mensen aan te pakken, plus natuurlijk moet de pakkans omhoog.... absoluut mee eens, daar investeert de politie / overheid al aardig door onze dienders van een camera te voorzien!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:54 schreef opgebaarde het volgende:
'Het' is er al https://www.om.nl/onderwe(...)blieke-taak/straffen
Hogere straffen heeft zeer beperkt een preventieve werking. De pakkans verhogen haalt veel meer uit
politie daar heb ik geen medelijden mee, die lopen met 'n wapen rond en knallen triggerhappy bijv. Cyprian Broekhuis (Zembla doc.) af. genoeg gevallen bekend dat politie triggerhappy is, al maken ze natuurlijk geen reclame met de slachtoffers en verder is er ook weinig beweging in NL die dergelijke gevallen hoog op neemt want 't zijn toch vaak onschuldige onbekende mensen.quote:
Dat lijkt mij ook een goede optie, maar onderzoeken kosten tijd en mogelijk kunnen ze in de tussen tijd harder straffen totdat ze weten hoe ze het op een andere manier kunnen aanpakken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:02 schreef Sodemieters het volgende:
ik weet niet of je de oplossing moet zoeken in repressie, dan is het kwaad immers al geschied. Je moet voorkomen dat het geweld überhaupt plaatsvindt: preventie.
Waar komt het geweld tegen hulpverleners vandaan? Hoe komt het dat hele groepen de brandweer te lijf gaan? Is er onderzoek gedaan naar de beweegredenen?
Ze mogen van mij super triggerready zijn als ze worden bekogeld met vuurwerk, liefst gelijk op de knieën schieten!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:03 schreef sturmpie het volgende:
politie daar heb ik geen medelijden mee, die lopen met 'n wapen rond en knallen triggerhappy bijv. Cyprian Broekhuis (Zembla doc.) af. genoeg gevallen bekend dat politie triggerhappy is, al maken ze natuurlijk geen reclame met de slachtoffers en verder is er ook weinig beweging in NL die dergelijke gevallen hoog op neemt want 't zijn toch vaak onschuldige onbekende mensen.
Eens!!quote:maar Ambulance en Brandweer dat is iets anders, die zijn niet gewapend, moeten wel hun werk doen en hebben geen tijd om steeds achterom te kijken wie/wat doet, die moet je met rust laten, en als je die aanvalt dan mag duidelijk gemaakt worden dat je 'n groot probleem bent dat hardhandig afgestraft moet worden met zware dwangarbeid in bijv. Siberïe, in ieder geval moet je die gasten goed hard aftrappen en kopstoten en de breken wat er te breken valt imo, goed duidelijk maken dat je van ambulance&brandweer afblijft met alle geweld die daarvoor nodig is om dat te bereiken al is 't ophangen aan de voeten en slaan met doorntakken, goed hard afranselen en straffen dat ze levenslang getraumatiseerd zijn door eigen toedoen.
Ik ook! Dank voor je reactie!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:05 schreef DJKoster het volgende:
Hogere straffen werken nauwelijks en als dit celstraffen betreft worden deze ook niet snel gegeven door rechters. Dit omdat deze, zeker voor mensen met een eerste overtreding, alleen maar zorgt voor meer recidive.
Ik ben zeker voorstander van snelrecht en een hogere pakkans.
Never!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Accepteren dat dit 1x per jaar zo is
Gebeurt helaas vaker dan eens per jaar.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
nee. Dit kan echt niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Prima, tot volgend jaarquote:
Lekker wegkijken dus ?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Accepteren dat dit 1x per jaar zo is.
dan zal het ongetwijfeld weer plaatsvinden idd. Dat was ook het punt niet. Maar dit accepteren "want het hoort erbij" slaat werkelijk nergens op.quote:
Als je het een bekende is piep je wel anders met je kut vlagjequote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |