Bedankt, zou een optie kunnen zijn. Hij is net even iets te laag denk ik, zeker als ik hem in de grond steek (of met voet en al ingraaf, dan kan ie wat minder diep de grond in). Lijkt me wel een mooi stevig ding. Ik zou hem ook nog tussen mijn vinca major kunnen zetten op wat vlakke stenen, die stenen zie je dan toch niet.quote:Op dinsdag 30 april 2024 20:27 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.vogelhuisjes.nl/product/vogeldrinkschaal-op-voet/
Zo te lezen is de voet los, dus kan je m ook in de grond steken
[ [url=https://ml2pxotkczvj.i.optimole.com/w:1000/h:1000/q:mauto/f:avif/https://www.vogelhuisjes.(...)b91_3.jpg]afbeelding[/url] ]
Ja een dag of drie geleden de eerste, en sinds gisteren weer luid.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:55 schreef Kanaroe het volgende:
Heeft er al iemand gierzwaluwen gespot?
Ik zit al dagen op de uitkijk, maar hier in Midden-Brabant zijn ze er nog niet
Oh, wat heerlijk, vooral het geluid.quote:Op donderdag 2 mei 2024 15:57 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja een dag of drie geleden de eerste, en sinds gisteren weer luid.
(Ik woon in Zuid Holland)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 mei 2024 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
En een repost van de pimpelmees met jong.
Deze foto al eens eerder geplaatst in 1 van de vogel reeksen maar was niet zo tevreden met de bewerking.
Achteraf blijkt dat ik in Lightroom geen scherptemasker had ingesteld waarbij dus ook de ruis een boost had gekregen.
Beginnersfout![]()
En last but not least, er zat op de originele foto een storend element waardoor er een stuk van de staart van het jonge vogeltje ontbrak.
Met generatieve AI in Photoshop heb ik de foto "compleet" kunnen maken zonder dat het al te veel opvalt.
De foto is nu ook wat minder donker, al heb ik de blacks misschien wel iets teveel opgehaald.
Het is vaak ook maar net hoe je naar een foto kijkt, een bewerking is altijd weer anders.
[ afbeelding ]
Origineel in 2021:Prachtig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Mooie foto! Fijn dat ie zich laat zien.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:13 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb voor het eerst een fatsoenlijke foto van een Groenling kunnen maken, daar ze de vorige 2021328x naar me aan het roepen waren vanuit een diep, diep struikgewas. Dus bij deze bedankt voor deze hongerige Groenling!
[ afbeelding ]
Dankjewel! Deze heeft ook wel wat geduld vereist maar gelukkig kwam hij even uit het struikgewas om te eten.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:24 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mooie foto! Fijn dat ie zich laat zien.
De Groenlingenpopulatie is in mijn omgeving nogal uitgedund, hoor er af en toe eens eentje terwijl ik ze een jaar of 5 geleden dagelijks in de tuin had, zomers en 's winters
Wowquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef Mani89 het volgende:
Spotvogel, mezelf een half uur een nekhernia gestaard voordat ik hem eindelijk zag.
[ afbeelding ]
https://waarneming.nl/locations/36580/quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:18 schreef Blues het volgende:
[..]
WowMaar dan heb je ook wat
Waar ongeveer is dit?
haha ja dat kunnen ze wel! Tof hoor!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
https://waarneming.nl/locations/36580/
Zit op een heel klein oppervlak dus heel makkelijk te lokaliseren, zeker omdat hij ook nog geen 5 seconden zijn snavel houdt.
Wat gaaf!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef Mani89 het volgende:
Spotvogel, mezelf een half uur een nekhernia gestaard voordat ik hem eindelijk zag.
[ afbeelding ]
Tof! De Spotvogel; je hoort hem wel maar je ziet hem zeldenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Elswout, jammer dat dat voor mij niet meer in de buurt is, en morgen zit ik helaas aan de verkeerde kant van Haarlem.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:47 schreef Blues het volgende:
Ooievaars kieken in Elswout.
Van 2 verschillende standpunten (was op de fiets) zodat de belichting ook meteen heel anders is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
prachtige foto’s ookquote:Op zondag 12 mei 2024 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nestkastjes in de tuin hebben heeft z'n voordelen
#pimpelmees
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel leuk idd!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:42 schreef -Spring het volgende:
Het zijn maar screens van een filmpje, maar het gaat om het idee. Ik kan vredig sterven na deze ervaring![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Levend voer bleek hier onweerstaanbaarquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel leuk idd!
Hier zijn ze nog niet zo tam
Gedroogde meelwormen krijg ik hier in zakken van 5 kilogram binnenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:47 schreef -Spring het volgende:
[..]
Levend voer bleek hier onweerstaanbaar
Da's ook beter voor de jongen idd! Ik ga sowieso elke week naar een reptielenwinkel om levend voer voor m'n baardagaam, dus dan neem ik wat extra bakjes levende meel- en wasmotlarven mee voor de buitenvogels.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gedroogde meelwormen krijg ik hier in zakken van 5 kilogram binnen
Zijn ze dol op.
Je kan ze ook enkele uren in lauw water weken, krijgen ze ook direct wat vocht binnen.
Geluksvogelsquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:52 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's ook beter voor de jongen idd! Ik ga sowieso elke week naar een reptielenwinkel om levend voer voor m'n baardagaam, dus dan neem ik wat extra bakjes levende meel- en wasmotlarven mee voor de buitenvogels.
De koolmeesjes worden ook steeds tammer maar eten nog niet uit m'n hand.
Ja, dat is bijna onmogelijk. Zelfs met m'n Sony A1 en 30FPS (!) op volle kwaliteit heb ik ze in de vlucht nog niet scherp te pakken. Ooit lukt hetquote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:35 schreef Blues het volgende:
Ik probeer steeds een koolmees op de foto te krijgen met voer voor de kleintjes, maar ze zijn zo razendsnel, ze vliegen eigenlijk meteen het huis in.
Als ze eruit vliegen ziet het er ong. zo uit;
meteen de babyluiers verschoond(bewogen... sorry daarvoor
)
[ link | afbeelding ]
Gaaf!quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Vanmorgen kreeg ik via WhatsApp een melding van een woudaap in de buurt. Ik was eigenlijk ergens anders mee bezig maar een woudaap laat je niet schieten.
Ter plekke aangekomen was hij uit uit beeld maar opeens liet hij zich horen, vloog op en viel in een rietkraag weer in. Toen was het weer een tijd stil. Er zat een fuut op een nest en die was druk aan het roepen in de richting van het riet. Ik richtte mijn kijker er nog eens goed op en opeens zag ik de woudaap vlakbij de fuut. Hij vloog weer op en liet zich mooi zien. En uiteindelijk vloog hij een laatste keer op en is hij niet meer teruggevonden door anderen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Vanmorgen kreeg ik via WhatsApp een melding van een woudaap in de buurt. Ik was eigenlijk ergens anders mee bezig maar een woudaap laat je niet schieten.
Ter plekke aangekomen was hij uit uit beeld maar opeens liet hij zich horen, vloog op en viel in een rietkraag weer in. Toen was het weer een tijd stil. Er zat een fuut op een nest en die was druk aan het roepen in de richting van het riet. Ik richtte mijn kijker er nog eens goed op en opeens zag ik de woudaap vlakbij de fuut. Hij vloog weer op en liet zich mooi zien. En uiteindelijk vloog hij een laatste keer op en is hij niet meer teruggevonden door anderen.
[ afbeelding ]
Helaas zie ik de afbeeldingen niet meer verschijnen maar ik zou het fantastisch vinden als ik ze eens weer kon zien. Bij toeval (ik ben erg benieuwd) mocht je eens de bonte specht in de buurt nog eens vastleggen - ik houd mij ook daarbij aanbevolen tot een plaatje.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:47 schreef Blues het volgende:
Ooievaars kieken in Elswout.
Van 2 verschillende standpunten (was op de fiets) zodat de belichting ook meteen heel anders is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooi, hij heeft een zeelt te pakken 👍 . Vraag me wel of ie de vis op krijgt qua formaat.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:32 schreef Blues het volgende:
Goeie vangst! Voor mij en de reiger![]()
Ik zag m aan komen vliegen terwijl ik aan het fietsen was. Dus snel fiets neergezet, camera gepakt (die had ik bij me omdat ik door de duinen had gefietst) en inzoomen maar!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Instelling stond op 'na 1 week verwijderen' Hier zijn ze nogmaals.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:27 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Helaas zie ik de afbeeldingen niet meer verschijnen maar ik zou het fantastisch vinden als ik ze eens weer kon zien. Bij toeval (ik ben erg benieuwd) mocht je eens de bonte specht in de buurt nog eens vastleggen - ik houd mij ook daarbij aanbevolen tot een plaatje.
Ik vroeg me al af wat voor vis het zou zijn. Dankquote:Op zondag 19 mei 2024 16:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mooi, hij heeft een zeelt te pakken 👍 . Vraag me wel of ie de vis op krijgt qua formaat.
Toevallig zag ik vandaag een blauwe reiger een rivierkreeft oppeuzelen. Die beesten pakken alles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |