Elswout, jammer dat dat voor mij niet meer in de buurt is, en morgen zit ik helaas aan de verkeerde kant van Haarlem.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:47 schreef Blues het volgende:
Ooievaars kieken in Elswout.
Van 2 verschillende standpunten (was op de fiets) zodat de belichting ook meteen heel anders is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
prachtige foto’s ookquote:Op zondag 12 mei 2024 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nestkastjes in de tuin hebben heeft z'n voordelen
#pimpelmees
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is wel leuk idd!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:42 schreef -Spring het volgende:
Het zijn maar screens van een filmpje, maar het gaat om het idee. Ik kan vredig sterven na deze ervaring![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Levend voer bleek hier onweerstaanbaarquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is wel leuk idd!
Hier zijn ze nog niet zo tam
Gedroogde meelwormen krijg ik hier in zakken van 5 kilogram binnenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:47 schreef -Spring het volgende:
[..]
Levend voer bleek hier onweerstaanbaar
Da's ook beter voor de jongen idd! Ik ga sowieso elke week naar een reptielenwinkel om levend voer voor m'n baardagaam, dus dan neem ik wat extra bakjes levende meel- en wasmotlarven mee voor de buitenvogels.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gedroogde meelwormen krijg ik hier in zakken van 5 kilogram binnen
Zijn ze dol op.
Je kan ze ook enkele uren in lauw water weken, krijgen ze ook direct wat vocht binnen.
Geluksvogelsquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:52 schreef -Spring het volgende:
[..]
Da's ook beter voor de jongen idd! Ik ga sowieso elke week naar een reptielenwinkel om levend voer voor m'n baardagaam, dus dan neem ik wat extra bakjes levende meel- en wasmotlarven mee voor de buitenvogels.
De koolmeesjes worden ook steeds tammer maar eten nog niet uit m'n hand.
Ja, dat is bijna onmogelijk. Zelfs met m'n Sony A1 en 30FPS (!) op volle kwaliteit heb ik ze in de vlucht nog niet scherp te pakken. Ooit lukt hetquote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:35 schreef Blues het volgende:
Ik probeer steeds een koolmees op de foto te krijgen met voer voor de kleintjes, maar ze zijn zo razendsnel, ze vliegen eigenlijk meteen het huis in.
Als ze eruit vliegen ziet het er ong. zo uit;
meteen de babyluiers verschoond(bewogen... sorry daarvoor
)
[ link | afbeelding ]
Gaaf!quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Vanmorgen kreeg ik via WhatsApp een melding van een woudaap in de buurt. Ik was eigenlijk ergens anders mee bezig maar een woudaap laat je niet schieten.
Ter plekke aangekomen was hij uit uit beeld maar opeens liet hij zich horen, vloog op en viel in een rietkraag weer in. Toen was het weer een tijd stil. Er zat een fuut op een nest en die was druk aan het roepen in de richting van het riet. Ik richtte mijn kijker er nog eens goed op en opeens zag ik de woudaap vlakbij de fuut. Hij vloog weer op en liet zich mooi zien. En uiteindelijk vloog hij een laatste keer op en is hij niet meer teruggevonden door anderen.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Vanmorgen kreeg ik via WhatsApp een melding van een woudaap in de buurt. Ik was eigenlijk ergens anders mee bezig maar een woudaap laat je niet schieten.
Ter plekke aangekomen was hij uit uit beeld maar opeens liet hij zich horen, vloog op en viel in een rietkraag weer in. Toen was het weer een tijd stil. Er zat een fuut op een nest en die was druk aan het roepen in de richting van het riet. Ik richtte mijn kijker er nog eens goed op en opeens zag ik de woudaap vlakbij de fuut. Hij vloog weer op en liet zich mooi zien. En uiteindelijk vloog hij een laatste keer op en is hij niet meer teruggevonden door anderen.
[ afbeelding ]
Helaas zie ik de afbeeldingen niet meer verschijnen maar ik zou het fantastisch vinden als ik ze eens weer kon zien. Bij toeval (ik ben erg benieuwd) mocht je eens de bonte specht in de buurt nog eens vastleggen - ik houd mij ook daarbij aanbevolen tot een plaatje.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:47 schreef Blues het volgende:
Ooievaars kieken in Elswout.
Van 2 verschillende standpunten (was op de fiets) zodat de belichting ook meteen heel anders is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooi, hij heeft een zeelt te pakken 👍 . Vraag me wel of ie de vis op krijgt qua formaat.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:32 schreef Blues het volgende:
Goeie vangst! Voor mij en de reiger![]()
Ik zag m aan komen vliegen terwijl ik aan het fietsen was. Dus snel fiets neergezet, camera gepakt (die had ik bij me omdat ik door de duinen had gefietst) en inzoomen maar!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Instelling stond op 'na 1 week verwijderen' Hier zijn ze nogmaals.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:27 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Helaas zie ik de afbeeldingen niet meer verschijnen maar ik zou het fantastisch vinden als ik ze eens weer kon zien. Bij toeval (ik ben erg benieuwd) mocht je eens de bonte specht in de buurt nog eens vastleggen - ik houd mij ook daarbij aanbevolen tot een plaatje.
Ik vroeg me al af wat voor vis het zou zijn. Dankquote:Op zondag 19 mei 2024 16:32 schreef Hatseflats22 het volgende:
Mooi, hij heeft een zeelt te pakken 👍 . Vraag me wel of ie de vis op krijgt qua formaat.
Toevallig zag ik vandaag een blauwe reiger een rivierkreeft oppeuzelen. Die beesten pakken alles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |