abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213539104
O+
  zondag 12 mei 2024 @ 18:34:56 #127
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_213539395
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:47 schreef Blues het volgende:
Ooievaars kieken in Elswout.
Van 2 verschillende standpunten (was op de fiets) zodat de belichting ook meteen heel anders is.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Elswout, jammer dat dat voor mij niet meer in de buurt is, en morgen zit ik helaas aan de verkeerde kant van Haarlem.
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 17:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nestkastjes in de tuin hebben heeft z'n voordelen ;)

#pimpelmees

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
prachtige foto’s ook _O_
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_213539697
Vandaag mijn eerste Koekoek van 2024 weer gehoord :)
Vlakbij een rietkraag vol kleine karekieten en een bosje met gekraagde roodstaarten. (Oftewel; een paar van hun favoriete waardvogels)
Wat een vreemde vogels zijn het toch!

Ook de gekraagde roodstaart gehoord trouwens

Love de lente!
pi_213572266
De pimpelmezen blijven af- en aanvliegen met verschillende insecten en rupsen.

pi_213597092
Het zijn maar screens van een filmpje, maar het gaat om het idee. Ik kan vredig sterven na deze ervaring O+ ;)

pi_213597106
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:42 schreef -Spring het volgende:
Het zijn maar screens van een filmpje, maar het gaat om het idee. Ik kan vredig sterven na deze ervaring O+ ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat is wel leuk idd!
Hier zijn ze nog niet zo tam ;)
pi_213597152
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is wel leuk idd!
Hier zijn ze nog niet zo tam ;)
Levend voer bleek hier onweerstaanbaar :D
pi_213597169
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:47 schreef -Spring het volgende:

[..]
Levend voer bleek hier onweerstaanbaar :D
Gedroogde meelwormen krijg ik hier in zakken van 5 kilogram binnen :D
Zijn ze dol op.

Je kan ze ook enkele uren in lauw water weken, krijgen ze ook direct wat vocht binnen.
pi_213597236
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gedroogde meelwormen krijg ik hier in zakken van 5 kilogram binnen :D
Zijn ze dol op.

Je kan ze ook enkele uren in lauw water weken, krijgen ze ook direct wat vocht binnen.
Da's ook beter voor de jongen idd! Ik ga sowieso elke week naar een reptielenwinkel om levend voer voor m'n baardagaam, dus dan neem ik wat extra bakjes levende meel- en wasmotlarven mee voor de buitenvogels.

De koolmeesjes worden ook steeds tammer maar eten nog niet uit m'n hand.
pi_213597545
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:52 schreef -Spring het volgende:

[..]
Da's ook beter voor de jongen idd! Ik ga sowieso elke week naar een reptielenwinkel om levend voer voor m'n baardagaam, dus dan neem ik wat extra bakjes levende meel- en wasmotlarven mee voor de buitenvogels.

De koolmeesjes worden ook steeds tammer maar eten nog niet uit m'n hand.
Geluksvogels ;)
pi_213598741

Regenwulp paar weken geleden
pi_213599909
Goeie tip; meelwormen weken.
Ga ik morgen meteen mee beginnen!
Beter voor alle jonkies
pi_213604878
Net het vogelfonteintje bijgevuld. Ineens een hoop lawaai, liggen er een stuk of 6 spreeuwen in te badderen.
Kan hem straks wéér bijvullen :P
pi_213605071
Ik probeer steeds een koolmees op de foto te krijgen met voer voor de kleintjes, maar ze zijn zo razendsnel, ze vliegen eigenlijk meteen het huis in.
Als ze eruit vliegen ziet het er ong. zo uit;
meteen de babyluiers verschoond ;) (bewogen... sorry daarvoor :P )

pi_213605121
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 13:35 schreef Blues het volgende:
Ik probeer steeds een koolmees op de foto te krijgen met voer voor de kleintjes, maar ze zijn zo razendsnel, ze vliegen eigenlijk meteen het huis in.
Als ze eruit vliegen ziet het er ong. zo uit;
meteen de babyluiers verschoond ;) (bewogen... sorry daarvoor :P )

[ link | afbeelding ]
Ja, dat is bijna onmogelijk. Zelfs met m'n Sony A1 en 30FPS (!) op volle kwaliteit heb ik ze in de vlucht nog niet scherp te pakken. Ooit lukt het ;)

Als je ziet hoe snel ze bewegen en hoe kort ze ergens maar zitten dan weet je hoe lastig het is om mooie foto's van ze te maken. Dat geldt voor al dat kleine "gespuis" ;)
  zaterdag 18 mei 2024 @ 19:22:32 #141
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_213608998
Vandaag had Landschap Noord Holland een vogelkijkdag.
Was weer een enorme oogst, met als klap op de vuurpijl een roerdomp.

Heb even goed kunnen oefenen met een telescoop. Heb er inmiddels zelf een, die ga ik morgen in elkaar zetten. Het ging me goed af. En een prachtig nieuw natuurgebied bij Callantsoog.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_213612192
Vanmorgen kreeg ik via WhatsApp een melding van een woudaap in de buurt. Ik was eigenlijk ergens anders mee bezig maar een woudaap laat je niet schieten.

Ter plekke aangekomen was hij uit uit beeld maar opeens liet hij zich horen, vloog op en viel in een rietkraag weer in. Toen was het weer een tijd stil. Er zat een fuut op een nest en die was druk aan het roepen in de richting van het riet. Ik richtte mijn kijker er nog eens goed op en opeens zag ik de woudaap vlakbij de fuut. Hij vloog weer op en liet zich mooi zien. En uiteindelijk vloog hij een laatste keer op en is hij niet meer teruggevonden door anderen.

zondag 19 mei 2024 @ 00:47:36 #143
370685 -Spring
-Spring
pi_213612555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 23:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Vanmorgen kreeg ik via WhatsApp een melding van een woudaap in de buurt. Ik was eigenlijk ergens anders mee bezig maar een woudaap laat je niet schieten.

Ter plekke aangekomen was hij uit uit beeld maar opeens liet hij zich horen, vloog op en viel in een rietkraag weer in. Toen was het weer een tijd stil. Er zat een fuut op een nest en die was druk aan het roepen in de richting van het riet. Ik richtte mijn kijker er nog eens goed op en opeens zag ik de woudaap vlakbij de fuut. Hij vloog weer op en liet zich mooi zien. En uiteindelijk vloog hij een laatste keer op en is hij niet meer teruggevonden door anderen.

[ afbeelding ]
Gaaf!
pi_213615128
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 23:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[ afbeelding ]
O+
  zondag 19 mei 2024 @ 12:12:19 #145
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213615542
Zag gisteren op weg naar Alphen een ooievaar die bezig leek nestmateriaal te verzamelen.
Helaas was het niet gelukt om een foto te maken met mijn telefoon. Ook omdat de weg achter mij langzaam volliep met automobilisten en fietsers, dus ik durfde niet langer te wachten op een mooi moment.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_213617872
Goeie vangst! Voor mij en de reiger ;)
Ik zag m aan komen vliegen terwijl ik aan het fietsen was. Dus snel fiets neergezet, camera gepakt (die had ik bij me omdat ik door de duinen had gefietst) en inzoomen maar!

pi_213619020
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:47 schreef Blues het volgende:
Ooievaars kieken in Elswout.
Van 2 verschillende standpunten (was op de fiets) zodat de belichting ook meteen heel anders is.

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Helaas zie ik de afbeeldingen niet meer verschijnen maar ik zou het fantastisch vinden als ik ze eens weer kon zien. Bij toeval (ik ben erg benieuwd) mocht je eens de bonte specht in de buurt nog eens vastleggen - ik houd mij ook daarbij aanbevolen tot een plaatje. O+
pi_213619142
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:32 schreef Blues het volgende:
Goeie vangst! Voor mij en de reiger ;)
Ik zag m aan komen vliegen terwijl ik aan het fietsen was. Dus snel fiets neergezet, camera gepakt (die had ik bij me omdat ik door de duinen had gefietst) en inzoomen maar!

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooi, hij heeft een zeelt te pakken 👍 . Vraag me wel of ie de vis op krijgt qua formaat.

Toevallig zag ik vandaag een blauwe reiger een rivierkreeft oppeuzelen. Die beesten pakken alles
pi_213619281
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:27 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Helaas zie ik de afbeeldingen niet meer verschijnen maar ik zou het fantastisch vinden als ik ze eens weer kon zien. Bij toeval (ik ben erg benieuwd) mocht je eens de bonte specht in de buurt nog eens vastleggen - ik houd mij ook daarbij aanbevolen tot een plaatje. O+
Instelling stond op 'na 1 week verwijderen' Hier zijn ze nogmaals.

En in onze eigen boom hebben we regelmatig een middelgrote bonte specht.
Ook even geupload :)

pi_213619307
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:32 schreef Hatseflats22 het volgende:

Mooi, hij heeft een zeelt te pakken 👍 . Vraag me wel of ie de vis op krijgt qua formaat.

Toevallig zag ik vandaag een blauwe reiger een rivierkreeft oppeuzelen. Die beesten pakken alles
Ik vroeg me al af wat voor vis het zou zijn. Dank ^O^
Ja die beesten pakken alles.
Deze reiger zit altijd langs de waterkant op mijn wandelrondje... ook vaak OP het nest van een meerkoet.
Je begrijpt.... meerkoetjes zijn er niet (meer) ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')