Mooi die merels, en wat een mooie bos speenkruid in de tuinquote:Op zondag 17 maart 2024 16:00 schreef Blues het volgende:
Scharrelende merels in de tuin met een lekkere vette worm
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ja het wordt steeds voller in de tuin met speenkruid. Het staat overal, heel leuk!quote:Op zondag 17 maart 2024 19:19 schreef Kanaroe het volgende:
Mooi die merels, en wat een mooie bos speenkruid in de tuin
quote:Op zondag 17 maart 2024 20:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja het wordt steeds voller in de tuin met speenkruid. Het staat overal, heel leuk!
We hebben een beetje een rommelige tuin, lekker voor de vogels ook
Fijn! Zelfde concept hier, geen geschoffel en/of gehark en dus veel vogelsquote:Op zondag 17 maart 2024 20:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja het wordt steeds voller in de tuin met speenkruid. Het staat overal, heel leuk!
We hebben een beetje een rommelige tuin, lekker voor de vogels ook
Fitis, ook leuk! Hoor die hier eigenlijk alleen in natuurgebiedenquote:Op zondag 17 maart 2024 19:18 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Feest inderdaad, de tjiftjafs. Ik word dr ook blij van, hoorde een paar weken geleden een enkeling en nu volop.
Ook de eerste fitis al gehoord
Die rode wouw zien vanaf je bank is wel heel gaaf!
Die fitis hoorde ik in het bos inderdaad. In de tuin of in mijn dorp hoor ik ze nooit. De tjiftjaf wel trouwens.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Fitis, ook leuk! Hoor die hier eigenlijk alleen in natuurgebieden![]()
Die rode wouwen is wel echt een succesverhaal hier, die zijn ooit geherintroduceerd, en je ziet er bijna altijd wel een als je de lucht afspeurd, zelfs in de stad zie je ze heel regelmatig.
Haha leuk he! Hier hetzelfde met die takjesquote:Op maandag 18 maart 2024 13:41 schreef _Hestia_ het volgende:
Na meerdere bezichtigingen in het nestkastje, terwijl ze er al twee keer eerder een nestje hebben gehad de afgelopen 2 jaar😅 zijn mijn koolmeesjes sinds vandaag weer begonnen met het inrichten van een nestje🥰
Het is weer een komen en gaan met van alles wat ze ervoor gebruiken 👍
Alleen soms snappen ze nog niet dat een takje niet in de breedte door het gat past🤣
Eigenlijk overal wel in midden-zuiden Engeland. Laatst ook 'gewoon' midden in Londen. Maar ik woon in de buurt van Oxford. In Oxford, Abingdon, Witney, Didcot, Bicester, en iets verder in Bath, Cheltenham heb ik ze zeker ook gezien.quote:Op maandag 18 maart 2024 18:05 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die fitis hoorde ik in het bos inderdaad. In de tuin of in mijn dorp hoor ik ze nooit. De tjiftjaf wel trouwens.
Maar welke stad is dat, waar je de rode wouw ziet vliegen?
(Volgens mij heb ik dit al eerder aan je gevraagd)
Oh ja! Nu weet ik het weer, je woont in Engeland.quote:Op maandag 18 maart 2024 22:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Eigenlijk overal wel in midden-zuiden Engeland. Laatst ook 'gewoon' midden in Londen. Maar ik woon in de buurt van Oxford. In Oxford, Abingdon, Witney, Didcot, Bicester, en iets verder in Bath, Cheltenham heb ik ze zeker ook gezien.
Als je de boeren had moeten geloven voor ze uitgezet werden, dan zouden er nu geen schapen meer over moeten zijn, omdat die wouwen volgens de boeren lammetjes eten. Schijnt toch erg mee te vallen.
Grutto's, zo mooi! Ik zie ze hier al jaren niet meerquote:Op maandag 1 april 2024 22:25 schreef Clayton1 het volgende:
Grutto`s en Wulpen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet, ik weetquote:Op dinsdag 2 april 2024 17:27 schreef Blues het volgende:
Je kan op waarneming.nl kijken waar ze zijn @:kanaroe
Dit was in Brabant jaquote:Op dinsdag 2 april 2024 17:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Grutto's, zo mooi! Ik zie ze hier al jaren niet meer
Was dit toevallig ergens in Brabant?
De mijne niet want ik zet ze daar niet op.quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:27 schreef Blues het volgende:
Je kan op waarneming.nl kijken waar ze zijn @:kanaroe
Ik ook niet, maar heel veel andere mensen welquote:Op dinsdag 2 april 2024 20:35 schreef Clayton1 het volgende:
De mijne niet want ik zet ze daar niet op.
Mooie tips. Ik ben eigenlijk niet zo thuis in vogels e.d. maar heb sinds dit seizoen een nestkastje met een camera erin. En er is nu een koolmeesje een nestje aan het bouwen en heeft al 2 eitjes gelegd. Ik zal eens wat extra voer ophangen. Er zijn meerdere nestjes in een directe straal van 30m kunnen de vogeltjes nog extra genieten.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:18 schreef Blues het volgende:
https://www.natuurmonumen(...)aGaxUWK5NeZwAhajt4wa
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |