Welke?quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
In tegenstelling tot vele andere Fok-favourites staat er nog 1 op de keuzelijst ook.

Cheri Cheri Lady was idd Tiktok, vooral een opleving gehad afgelopen herfst door heel de wereld met posities in enkele Spotify- en huidige Shazamlijsten.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:22 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
En die andere twee? Cheri Cheri Lady en Stolen Dance? Ik kan me van die laatste maar lastig voorstellen dat die al 8 jaar stabiel rond 2300 staat, dat moet haast wel hernieuwde aandacht zijn toch?

Tof is dat!quote:Op donderdag 4 januari 2024 10:12 schreef EDMAN- het volgende:
De nummers die zijn toegevoegd aan het Spotify lijstje nav de top 2000 (te weinig):
Alice in Chains - The Rooster
Kansas - Carry on wayward son
Ike & Tina Turner - Proud Mary
Volgend jaar beter m'n best doen.

Stukje ANP. Ik hoop wel dat het een Bart-up van 50.000 nummers wordt. Maar het zal ongetwijfeld het normaliseren van de KKD betekenen, waar we vanaf nu dus aan vastzitten.quote:De Vries is nu alweer bezig met de volgende Top 2000. "Elk jaar ben ik op 1 januari een dagje vrij en op 2 januari begin ik alweer na te denken over de volgende editie", zegt hij. En dat wordt opnieuw een speciale, denkt hij. Vorige week werd de 25e lijst uitgezonden maar dit jaar bestaat de Top 2000 ook echt 25 jaar. "En dat gaat gevierd worden."

Een top 25000!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:09 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Stukje ANP. Ik hoop wel dat het een Bart-up van 50.000 nummers wordt. Maar het zal ongetwijfeld het normaliseren van de KKD betekenen, waar we vanaf nu dus aan vastzitten.

Ik vond ze wel leuk de sfeer van de Top 2000 ademen, maar ze waren wel iets minder informatief dan ik gehoopt had.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 13:43 schreef Dagoduck het volgende:
Ik moet die "De magie van 25x Top 2000" afleveringen nog even terugkijken.

Eens. Die luisteraarspraatjes konden me gestolen worden en wat er qua informatie werd verteld wist ik allemaal alquote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:05 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik vond ze wel leuk de sfeer van de Top 2000 ademen, maar ze waren wel iets minder informatief dan ik gehoopt had.

50000 dan, je moet wat te kiezen hebben.quote:

Denk ook niet dat de serie voor ons T2K autisten is gemaakt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Eens. Die luisteraarspraatjes konden me gestolen worden en wat er qua informatie werd verteld wist ik allemaal al

Ik heb nog niet alle afleveringen gezien maar ik vond het tot nu toe leuk gemaakt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Denk ook niet dat de serie voor ons T2K autisten is gemaakt.

Iemand uit ons midden legde de lat ook wat hoog...quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:07 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Denk ook niet dat de serie voor ons T2K autisten is gemaakt.
quote:iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror.

Welke zijn dat?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:42 schreef Tussle266 het volgende:
Het jaar is nog maar 6 dagen oud, maar op de playlist van Radio 2 staan alweer tenminste 5 nummers in (albumversie) die 6 weken geleden nog in een edit/radioversie op de keuzelijst stonden. Er is natuurlijk ook nog ruimte zat voor meer (albumversie) in die 168 uur.

Alleen vandaag al Just Say Yes en Everything Now. Eerder deze week ook in ieder geval Tie Your Mother Down, The Healer en Message in a Bottle. Van alle 5 weet ik zeker dat ze in ieder geval tijdens reguliere radio in 2023 in de radio-edit werden gedraaid. In de lijst weet ik het niet zeker omdat ik ze niet allemaal gehoord heb (en The Healer er niet in stond). Daarin worden naast de verplichte (albumversie) ook naar eigen smaak nog wat nummers in (albumversie) gedraaid door de DJ's. Volgens mij krijgen ze daar de laatste jaren wat ruimte voor om dat zelf te bepalen ieder jaar, want het zijn steeds andere.quote:

T zijn nou niet nummers waarvan ik uit mn hoofd zeg: wijs es de verschillen aan tussen radio edit en albumversie. Maar de radio edits zullen wel korter zijn?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:31 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Alleen vandaag al Just Say Yes en Everything Now. Eerder deze week ook in ieder geval Tie Your Mother Down, The Healer en Message in a Bottle. Van alle 5 weet ik zeker dat ze in ieder geval tijdens reguliere radio in 2023 in de radio-edit werden gedraaid. In de lijst weet ik het niet zeker omdat ik ze niet allemaal gehoord heb (en The Healer er niet in stond). Daarin worden naast de verplichte (albumversie) ook naar eigen smaak nog wat nummers in (albumversie) gedraaid door de DJ's. Volgens mij krijgen ze daar de laatste jaren wat ruimte voor om dat zelf te bepalen ieder jaar, want het zijn steeds andere.
Edit: vandaag (zondag) Porcelain (albumversie).

Over het algemeen is de edit geknipt tot een minuut of 3 tot 4 inderdaad. Heel soms is het ook iets anders, bijvoorbeeld een ander intro. En in een heel enkel geval (Helene Fischer, OT Quartet) is de radioversie gewoon ronduit een ander nummer waar maar 1 element uit het origineel is overgebleven.quote:Op zondag 7 januari 2024 12:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
T zijn nou niet nummers waarvan ik uit mn hoofd zeg: wijs es de verschillen aan tussen radio edit en albumversie. Maar de radio edits zullen wel korter zijn?

En t origineel is dan bijv een halve minuut langer?quote:Op zondag 7 januari 2024 12:58 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Over het algemeen is de edit geknipt tot een minuut of 3 tot 4 inderdaad. Heel soms is het ook iets anders, bijvoorbeeld een ander intro. En in een heel enkel geval (Helene Fischer, OT Quartet) is de radioversie gewoon ronduit een ander nummer waar maar 1 element uit het origineel is overgebleven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |