Hoe zie je dat voor je? Rusland kan al amper z'n luchtmacht goed gebruiken, laat staan die paar F16's van Oekra鮦e op Russisch grondgebied nota bene. Dat is gewoon zelfmoord.quote:Op zondag 31 december 2023 16:38 schreef Ulx het volgende:
Weet iemand trouwens of NL heeft ge螑st dat de F16's niet tegen doelen in Rusland worden ingezet? Van DK heb ik zoiets gehoord maar NL vind ik daar geen uitspraken over.
Standoff wapens.quote:Op zondag 31 december 2023 16:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Rusland kan al amper z'n luchtmacht goed gebruiken, laat staan die paar F16's van Oekra鮦e op Russisch grondgebied nota bene. Dat is gewoon zelfmoord.
Dat. Maar ook omdat er eigenlijk pas met de F16 systemen zijn geleverd waarmee het ook echt kan. Met een Pzh2000, een T-72EA of een Patriot is het niet zo'n thema.quote:Op zondag 31 december 2023 16:50 schreef StateOfMind het volgende:
Nederland zit natuurlijk ook iets anders in de wedstrijd dan de andere landen, vanwege MH17.
Su24 van oekraine kan ook wel een grond doel in rus bombarderen. Daar hebben ze geen F-16s voor nodig.quote:Op zondag 31 december 2023 16:53 schreef Ulx het volgende:
Maar ook omdat er eigenlijk pas met de F16 systemen zijn geleverd waarmee het ook echt kan.
Ze hebben eerder JDAM-ER, HARMs, Penguins en Harpoons gekregen. Het is nogal onwaarschijnlijk dat die nu ineens zouden worden geblokkeerd.quote:Op zondag 31 december 2023 16:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Su24 van oekraine kan ook wel een grond doel in rus bombarderen. Daar hebben ze geen F-16s voor nodig.
F-16s is niet stealth, laatste keer dat ik keek.
En qua de dingen die het voor de F-16 makkelijk kan maken, bepaalde type munitie, bepaalde targeting pods, is het nog maar de vraag of oekraine die krijgt.
Het Arctische LNG plan wordt ook op ijs gezet, vanwege het gebrek aan (Westerse) expertise.quote:Op zondag 31 december 2023 16:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Mooi. En het zal komend jaar nog wel minder worden.
Ze krijgen ook GMLRS, daar bestoken ze ook niet rusland mee, omdat ze die limitering op is gelegd, en ze zich daar aan houden.quote:Op zondag 31 december 2023 17:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze hebben eerder JDAM-ER, HARMs, Penguins en Harpoons gekregen. Het is nogal onwaarschijnlijk dat die nu ineens zouden worden geblokkeerd.
Dat neem ik aanquote:
Ze hebben wel wat te zeggen over het vliegtuig.quote:Ik weet niet waarom de VS iets over raketten uit Noorwegen zou zeggen. Lijkt mij een dingetje van Noorwegen.
Volgens mij niet over de inzet. Misschien over de Amerikaanse bommen en raketten die Oekra鮦e daarmee wil gooien en afschieten, maar gebruiken ze geen Amerikaans spul en vliegen ze niet over de Russische grens dan is die discussie ook gesloten. Ze zeggen ook niet dat Oekra鮦e geen eigen fabricaat raketten op Rusland mag afschieten.quote:Op zondag 31 december 2023 17:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat neem ik aanProbeer op de hoogte te blijven maar kan onmogelijk alles meekrijgen.
[..]
Ze hebben wel wat te zeggen over het vliegtuig.
Ik vind het grappig dat jij denkt dat de VS al helder B heeft gezegd. Waarmee ik bedoel: accepteert dat die dingen er ook zijn, en ook in de toekomst accepteert dat als europa/oekraine om bepaald type munitie vraagt, of louter vraagt: wij hebben ze, hebben we toestemming om ze door te schuiven? - ze die verzoeken dan ook inwilligen.
Dit is niet de eerste rode lijn die geen rode lijn bleek h.quote:Op zondag 31 december 2023 17:50 schreef Ulx het volgende:
Belgorod was een mooie testcase: Poetin staat wel te gillen dat het NAVO was, maar hij doet helemaal niets. Dat valt in NAVO hoofdsteden echt wel op.
Volgens mij wel de eerste keer op deze manier.quote:Op zondag 31 december 2023 17:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste rode lijn die geen rode lijn bleek h.
Dat weten we helemaal niet, dat moet je Burns of Naryskin vragen.quote:Op zondag 31 december 2023 17:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit is niet de eerste rode lijn die geen rode lijn bleek h.
Argh, ik zit het stompzinnige russische nieuws te volgen, en ze deden direct na de aanval het gebruikelijke "gooi maar vanalles tegen de muur en kijk wat blijft hangen". Ik heb alles voorbij zien komen van cluster munitie, Budanov die de aanval orkesteerde, Oekrainsche S-300's, MLRS, drones, NAVO die de opdracht gaf, etc, etc.quote:Op zondag 31 december 2023 16:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Belgorod was een mooie testcase: Poetin staat wel te gillen dat het NAVO was, maar hij doet helemaal niets. Dat valt in NAVO hoofdsteden echt wel op.
Electriciteit kost geen drol, dat is momenteel 0,053 euro per kwh (NL: 0,40 per kwh).quote:Op zondag 31 december 2023 09:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee in de stad kan je van 25000 ruble absoluut niet leven, daar moet je huur en electra betalen
De Kyiv Independent had hier ook een artikel over wat dit grotendeels weerlegt. Verder zijn er wel Oekra鮦se bataljons die aan Russische zijde meevechten, meestal gaat het dan om etnische Russen of Oekra鮦ers uit de Donbas.quote:
Dat is 8 keer zo goedkoop idd.quote:Op zondag 31 december 2023 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Electriciteit kost geen drol, dat is momenteel 0,053 euro per kwh (NL: 0,40 per kwh).
Nou?quote:Op zondag 31 december 2023 19:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe kan Nederland zich voorbereiden op een oorlog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |