abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211790022
quote:
Overijsselse Vecht op recordhoogte, Deventer kijkt met spanning naar de IJssel

Op verschillende plekken in Nederland is de waterstand nog altijd hoog. Het waterpeil van de Overijsselse Vecht bereikte woensdag een recordhoogte en kan donderdag verder stijgen. Deventer moet de komende 24 uur rekening houden met het overstromen van de IJssel.

Wanneer de IJssel hoger komt dan 6,30 meter, kan de rivier overstromen in Deventer. Die kritieke grens is inmiddels bereikt en het waterpeil zal naar verwachting nog stijgen.

Het waterpeil van de IJssel stijgt niet meer zo snel als begin deze week. Maar de gemeente verwacht dat de piek nog moet komen. Donderdag of vrijdag zou de rivier op zijn hoogste punt komen in de Overijsselse stad.

De gemeente heeft zandzakken neergelegd en andere maatregelen getroffen om de oude binnenstad te beschermen. Door de zakken wordt de kade ruim 10 centimeter hoger. "In principe moet dit net voldoende zijn", zei een woordvoerder tegen NU.nl.

De piek van de Rijn bij Lobith is inmiddels geweest. Donderdagochtend zakte het water weer langzaam op de plek waar de Rijn ons land binnenstroomt. Die piek verplaatst zich de komende tijd over de rivieren in Nederland.

Overijsselse Vecht al op recordhoogte

De Overijsselse Vecht werd woensdag op 13,14 meter boven NAP gemeten, meldt Waterschap Vechtstromen. Nog nooit stond de rivier zo hoog.
Het waterschap waarschuwt dat het peil de komende tijd nog hoog blijft. Dat komt onder meer doordat de watertoevoer vanuit Duitsland nog wat toeneemt en de afvoer moeizaam gaat.
Langs de oevers van de Vecht worden vrijwillige dijkwachters ingezet. Zij inspecteren de dijken op kwetsbare plekken.

Bron: https://www.nu.nl/binnenl(...)-naar-de-ijssel.html

Ik stel voor: Deventer moet haar bekendste inwoner, Caroline van der Plas, op de dijk leggen. Gevaar geweken.

Geintje natuurlijk. Sterkte aan alle mensen in Deventer de komende dagen. Op een droog nieuwjaar!

[ Bericht 41% gewijzigd door Pizzakoppo op 28-12-2023 08:59:45 ]
pi_211790087
Eus er ook maar bij doen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_211790144
Alles ten oosten van Amersfoort onder water zetten en teruggeven aan de natuur, mis je niks aan
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_211790155
quote:
99s.gif Op donderdag 28 december 2023 07:54 schreef bijdehand het volgende:
Eus er ook maar bij doen?
Die spriet spoelt gelijk weg. Gewicht moet je hebben.
pi_211790158
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:02 schreef Bombvis het volgende:
Alles ten oosten van Amersfoort onder water zetten en teruggeven aan de natuur, mis je niks aan
Waarom daar stoppen niet gewoon heel West Nederland teruggeven aan de zee? Mis je ook niets aan.
  donderdag 28 december 2023 @ 08:07:53 #6
3542 Gia
User under construction
pi_211790177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:05 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waarom daar stoppen niet gewoon heel West Nederland teruggeven aan de zee? Mis je ook niets aan.
Pff, en dan willen ze ineens wel naar Brabant? Nu ook wegblijven dan.

Tenzij je bedoelt 'heel west Nederland inclusief inwoners'. Dan ben ik het met je eens.
pi_211790216
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Pff, en dan willen ze ineens wel naar Brabant? Nu ook wegblijven dan.

Tenzij je bedoelt 'heel west Nederland inclusief inwoners'. Dan ben ik het met je eens.
Ga weg ouwe gek
pi_211790226
Liever Ineke van Gent voor de dijk leggen.
  donderdag 28 december 2023 @ 08:24:02 #9
3542 Gia
User under construction
pi_211790256
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:15 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ga weg ouwe gek
Was sws een grapje. Maar serieus, die lui kankeren altijd op Brabant en Limburg dat dat reservebelgen zijn. Moeten ze er nu niet naartoe gaan vluchten. Dan gaan ze maar naar Gelderland, Drenthe of Overijssel. West-Brabanders zijn overigens wel welkom in Oost-Brabant.
  donderdag 28 december 2023 @ 08:25:04 #10
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211790266
Laat die boeren daar het maar oplossen. Die hebben toch niks te doen zoals we hebben kunnen zien bij de terreurprotesten.
pi_211790270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Was sws een grapje. Maar serieus, die lui kankeren altijd op Brabant en Limburg dat dat reservebelgen zijn. Moeten ze er nu niet naartoe gaan vluchten. Dan gaan ze maar naar Gelderland, Drenthe of Overijssel. West-Brabanders zijn overigens wel welkom in Oost-Brabant.
Wie is ze? Vluchten? Waar heb jij het allemaal over? Weer teveel jenever gezopen?
pi_211790289
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ben vanuit Brabant naar Portugal gegaan, geen last van hoog water, 350 meter hoogte. Maar ja, ik woonde in een grensdorp en dan klopt de omschrijving reserverbelgen best wel ;) Bijna iedereen heeft wel Belgische familie.
pi_211790296
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:17 schreef Regilio_ het volgende:
Liever Ineke van Gent voor de dijk leggen.
Die woont op Schier. Heeft geen reet met De Venter te maken.
  donderdag 28 december 2023 @ 08:28:30 #14
3542 Gia
User under construction
pi_211790299
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wie is ze? Vluchten? Waar heb jij het allemaal over? Weer teveel jenever gezopen?
De Randstad-kakkers die neerkijken op Brabanders en Limburgers. Zichzelf ver verheven voelen boven 'die boeren'. Blijf dan ook weg als het water komt, of als Amsterdam door haar palen zakt.
pi_211790304
Jammer, maar gelukkig hebben we de foto's nog ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211790314
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:28 schreef Gia het volgende:

[..]
De Randstad-kakkers die neerkijken op Brabanders en Limburgers. Zichzelf ver verheven voelen boven 'die boeren'. Blijf dan ook weg als het water komt, of als Amsterdam door haar palen zakt.
Maak lekker je eigen topic in plaats van hier aan te komen zetten met je achterlijke off-topic gewauwel. Dit gaat over Deventer redden.

Overigens vind ik, als Randstedeling, dat iedereen overal welkom is. De zanger van Rowwen Heze heeft zelf ook een appartement hier in Utrecht. Stop eens met dat achterlijke hokjesdenken van je @Gia
  donderdag 28 december 2023 @ 08:33:20 #17
3542 Gia
User under construction
pi_211790327
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:27 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik ben vanuit Brabant naar Portugal gegaan, geen last van hoog water, 350 meter hoogte. Maar ja, ik woonde in een grensdorp en dan klopt de omschrijving reserverbelgen best wel ;) Bijna iedereen heeft wel Belgische familie.
Brabant ligt hoog genoeg. De reden dat fietspaden blank staan komt doordat de hogere bermen verzadigd zijn. Het water wordt niet meer opgenomen. Noem dat ook niet echt overlast. Dat is het pas als het bij huizen binnenstroomt, m.i.
pi_211790335
Ik wens alle mensen in Deventer de komende dagen veel sterkte en geluk toe!
  donderdag 28 december 2023 @ 08:35:38 #19
3542 Gia
User under construction
pi_211790342
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Maak lekker je eigen topic in plaats van hier aan te komen zetten met je achterlijke off-topic gewauwel. Dit gaat over Deventer redden.

Overigens vind ik, als Randstedeling, dat iedereen overal welkom is. De zanger van Rowwen Heze heeft zelf ook een appartement hier in Utrecht. Stop eens met dat achterlijke hokjesdenken van je @:Gia
Als jij stopt met je denigrerende opmerkingen over, bijvoorbeeld, Caroline.
Daarbij bepaal jij niet wat ik wel of niet zeg of denk.
En ik drink geen sterke drank. Gatver!
pi_211790408
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Als jij stopt met je denigrerende opmerkingen over, bijvoorbeeld, Caroline.
Daarbij bepaal jij niet wat ik wel of niet zeg of denk.
En ik drink geen sterke drank. Gatver!
Laten we wel wezen, de Randstad verwelkomt al vele decennia - zo niet eeuwen - alle mensen uit alle 12 provincies van ons land. Mensen uit Limburg, Brabant, Drenthe, Groningen en Zeeland vinden hier gewoon hun plek als ze dat willen. Iedereen is welkom en wordt opgenomen in de warme brede vriendengroepen die de Randstad kent. Zelf heb ik hier in Utrecht vrienden uit (onder andere) Limburg, Brabant, Friesland, Gelderland, Zeeland en Hawaï.

Het zijn vooral de zure mensen uit de poepluchtprovincies als jij die zo bekrompen en intolerant doen. Volgens mij is er maar een die neerkijkt en zich verheven voelt en dat ben jij. Wat is dat toch met dat minderwaardigheidscomplex? Zelfs in dit topic over Deventer ben je zonder aanleiding aan het zeiken over de Randstad. Echt, groei eens op joh.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2023 08:45:53 ]
pi_211790471
@Nielsch kun je de OP even aanvullen?
pi_211790479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
@:Nielsch kun je de OP even aanvullen?
Net gedaan
pi_211790489
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Net gedaan
Eikel, en ik likete jouw comment nog wel voordat ik de OP bekeek :'(
pi_211790505
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:55 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Eikel, en ik likete jouw comment nog wel voordat ik de OP bekeek :'(
Okee nu echt
  donderdag 28 december 2023 @ 08:58:39 #25
3542 Gia
User under construction
pi_211790517
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 08:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Laten we wel wezen, de Randstad verwelkomt al vele decennia - zo niet eeuwen - alle mensen uit alle 12 provincies van ons land. Mensen uit Limburg, Brabant, Drenthe, Groningen en Zeeland vinden hier gewoon hun plek als ze dat willen. Iedereen is welkom en wordt opgenomen in de warme brede vriendengroepen die de Randstad kent. Zelf heb ik hier in Utrecht vrienden uit (onder andere) Limburg, Brabant, Friesland, Gelderland, Zeeland en Hawaï.

Het zijn vooral de zure mensen uit de poepluchtprovincies als jij die zo bekrompen en intolerant doen. Volgens mij is er maar een die neerkijkt en zich verheven voelt en dat ben jij. Wat is dat toch met dat minderwaardigheidscomplex? Zelfs in dit topic over Deventer ben je zonder aanleiding aan het zeiken over de Randstad. Echt, groei eens op joh.
Behalve asielzoekers. Volgens vele kaartjes loopt de randstad erg achter in de opvang van vluchtelingen. Terwijl we in Oost-Brabant er al heel veel opgenomen hebben. West-Brabant loopt wat achter en dat trekt het gemiddelde van Brabant naar beneden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')