abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 januari 2024 @ 22:53:15 #101
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212057859
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:33 schreef bananen-plukker het volgende:
Zelf geen medewerker van PostNL maar lees, hoor en zie dat er externe partijen worden ingeschakeld om postbezorging van PostNL over te nemen, dat ze 'onderaannemers' hebben als het ware. Bij ons in de wijk wordt de post soms dagen niet bezorg. Bel je, dan wordt aangegeven dat het max. 5 werkdagen kan duren én als het dan nog niet binnen is je de afzender moet vragen het opnieuw te versturen.

Wat is er gaande bij PostNL, bezuinigigen, personeelstekort of...?
Als je een paar blz van de topic leest weet je genoeg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 10:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee joh, jaren geleden viel ik door het gladde weer en scheurde ik een spiertje in mijn pols, er zelfs nog een paar dagen mee doorgewerkt maar op gegeven moment toch ziek gemeld en dan commentaar krijgen ook nog, echt het grootste kut bedrijf waar ik ooit voor gewerkt heb terwijl ik post bezorgen heel leuk vond
Officieel hoort er dan een incidentenmelding en een schadeformulier te worden ingevuld. Maar daar kwam ik pas na 10 jaar achter. Denk niet dat dat erg vaak gebeurt. Bij materiale schade wel, maar bij schade aan het personeel...

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:50 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
gelijk is de wind gunstig,zodat het weer gauw voorbij is,volgende week een graad of 9/10,met ijzel en andere sneeuwgein is ons werk een drama.
Gelukkig wel. Vandaag de halve dag wezen glijden en slijden. Heb vorige week een pees in mijn been verrekt, kan niet zeggen dat ik het nu echt grappig vond. Maar de zon scheen wel weer eens, en door de sneeuwpret waren er wel een hoop mensen op straat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 17:50 schreef Bezorgertje het volgende:
Dit weer is 100 keer beter dan die twee maanden regen.. die cao mag dit keer wel sneller, vergeet niet dat ze vorige keer gewoon twee maanden "gejat" hebben. Plus dat er niemand meer te krijgen is.
Ze moeten wel met een heel goed bod komen als mensen weer willen gaan instappen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212058745
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 22:53 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ze moeten wel met een heel goed bod komen als mensen weer willen gaan instappen...
Nou, dat bod is niet eens het enige probleem. Dat is ook niet de reden dat ik ontslag genomen heb. Het zijn de werkomstandigheden. Onlogisch bezorgen, veel te zware bundels, te veel openstaande wijken wat ze steeds op jou af proberen te schrijven, niet-functioneel SCO, nieuwe teamleider die zich alsmaar niet aan de regels/afspraken houdt, etc.
pi_212059806
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 00:34 schreef wbwb het volgende:

[..]
Nou, dat bod is niet eens het enige probleem. Dat is ook niet de reden dat ik ontslag genomen heb. Het zijn de werkomstandigheden. Onlogisch bezorgen, veel te zware bundels, te veel openstaande wijken wat ze steeds op jou af proberen te schrijven, niet-functioneel SCO, nieuwe teamleider die zich alsmaar niet aan de regels/afspraken houdt, etc.
Precies hetgeen wat er in die brief van de bvpp stond,ben benieuwd of ze daar wat aan gaan doen.
Verder is het werk een stuk linker geworden,omdat bijna alle aandacht naar 3 bundels gaat,en niet naar de werkomgeving,voor je het weet mankeer je iets en of lig je gestrekt.
pi_212064495
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 22:53 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik ben twee jaar terug naar een bedrijf vertrokken, dat op briefpost na, het meeste doet wat PostNL ook doet.
Naast postbezorger was ik ook expeditie medewerkermedewerker en voor beide heeft PostNL vacatures.

Nu heb ik een fulltime baan ipv twee deeltijd baantjes.

Bedrijfskleding incl. schoenen.

Telefoon incl. onbeperkt op naam van het bedrijf. Plus een aparte hand scanner.

Onbeperkt toegang tot WC's, koffieautomaten en verwarmde kantine.

Vijf en halve week aan vakantie uren.

Tijdens het werk een vervoermiddelvervoermiddel van de zaak.

Pakje (aangetekend) naar een adres versturen voor 5 euro of een euro pallet (1.20 lang x 80 breed x 2.50 hoog) voor 25 euro. :P

En natuurlijk het loon, minimaal 3000 euro zonder overwerk en toeslagen.

Nee de kans dat ik ooit nog voor PostNL ga werken is exrteem klein. :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door Stoplichtjuh op 17-01-2024 14:09:25 ]
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_212065254
quote:
Wow, dat is echt te triest voor woorden
pi_212065718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:58 schreef wbwb het volgende:

[..]
Wow, dat is echt te triest voor woorden
Reken maar op een hele sterke lobby voor 3 dagen per week bezorgen want geen personeel en dure vaste lasten.... Nu al is de post te onbetrouwbaar geworden. Het is dat je via de Mijn Post functie nog wat scans kan zien van te verwachten post anders heb je helemaal geen idee meer wanneer je post zou moeten krijgen..
  woensdag 17 januari 2024 @ 15:54:11 #108
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212066184
Dat artikel hangt ook echt wel van halve waarheden aan mekaar he?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_212066322
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:54 schreef V__L_N het volgende:
PostNL is zelf natuurlijk ook niet helemaal transparant want alles wat ze zeggen kan door de ACM gebruikt worden. Bij mij schuift post ook heel vaak door, vooral op daldagen. Dan zal de bezetting wel niet op orde zijn. Al ben ik benieuwd of de ACM echt ingrijpt want financiële boetes zijn ze niet echt van onder de indruk bij PostNL en personeelskrapte gooien ze onder overmacht en ze actief werven (wat gewoon moet).
pi_212066882
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:22 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Reken maar op een hele sterke lobby voor 3 dagen per week bezorgen want geen personeel en dure vaste lasten.... Nu al is de post te onbetrouwbaar geworden. Het is dat je via de Mijn Post functie nog wat scans kan zien van te verwachten post anders heb je helemaal geen idee meer wanneer je post zou moeten krijgen..
Dat gaat niet gebeuren. Van de EU moet het minstens 5 dagen per week.

https://eur-lex.europa.eu(...)vices-in-the-eu.html
pi_212067267
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 15:54 schreef V__L_N het volgende:
ja als ze nu de echte waarheid erbij zetten dan hebben de mensen er vast wel begrip voor,
de gebeten honden lijken nu de bezorgers.
pi_212067281
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 14:00 schreef Stoplichtjuh het volgende:
En natuurlijk het loon, minimaal 3000 euro zonder overwerk en toeslagen.
3 k zal wel geen netto bedrag zijn,want dan is het bij postnl over,moeten ze zelf de ronden lopen.
pi_212072134
quote:
"We hebben er dit jaar al een aantal keer voor gewaarschuwd", zegt Sipke Spoelstra, directeur bij PostNL.
Waarschuwen en er dan geen fuck aan doen :') :') :')
pi_212072550
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 22:20 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
"We hebben er dit jaar al een aantal keer voor gewaarschuwd", zegt Sipke Spoelstra, directeur bij PostNL.
Waarschuwen en er dan geen fuck aan doen :') :') :')
Alsof het onze schuld is dat niemand bij PostNL wilt werken :')
pi_212072695
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2024 23:05 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]
Alsof het onze schuld is dat niemand bij PostNL wilt werken :')
Nee, dat komt allemaal door de krapte bij de arbeidsmarkt. En Logisch Bezorgen, driebundelsystemen, NRP2, OLK en andere faliekant mislukte reorganisaties hebben daar natuurlijk niks mee te maken.

Ja, als er geen krapte op de arbeidsmarkt was geweest, waren er ongetwijfeld wat minder bezorgers gillend weg gerend bij PostNL, dus in zoverre klopt die verklaring wel, maar het is maar een deel van het verhaal.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_212073383
De bvpp zet in elk geval vol in op een marktconform salaris:
https://www.bvpp.nl/secto(...)n-per-1-januari-2024
quote:
Voor de cao postbezorgers betekent dit dat per 1 januari 2024 alle postbezorgers, van 21 jaar en ouder, hetzelfde uurloon hebben. Ongeacht het aantal schaaljaren.
Voor het gemak vergeten ze even dat die situatie al sinds afgelopen juli bestaat.
  donderdag 18 januari 2024 @ 09:30:07 #117
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212074307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 06:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Voor het gemak vergeten ze even dat die situatie al sinds afgelopen juli bestaat.
En wat is marktconform he... Want er is maar 1 bedrijf dat postbezorgers in dienst heeft onder een aparte cao op dit moment... Dus ja

Er zijn trouwens nog steeds gewoon 360.000 werkeloze... Dus als bedrijf zou ik serieus achter mijn oren krabben en me afvragen waarom die mensen niet voor jouw willen werken.

[ Bericht 9% gewijzigd door V__L_N op 18-01-2024 09:39:34 ]
Loesje
pi_212074404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:30 schreef V__L_N het volgende:

[..]
En wat is marktconform he... Want er is maar 1 bedrijf dat postbezorgers in dienst heeft onder een aparte cao op dit moment... Dus ja
Is er helemaal geen cao van toepassing op de andere postbedrijven of hoe zit dat eigenlijk?
  donderdag 18 januari 2024 @ 09:42:51 #119
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212074467
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:38 schreef wbwb het volgende:

[..]
Is er helemaal geen cao van toepassing op de andere postbedrijven of hoe zit dat eigenlijk?
Hiervoor sandd. Maar nu is er geen bedrijf dat postbezorgers in dienst heeft. Sociale werkplaatsen en dergelijke volgen andere regels. DHL is volgens mij nog bezig met iets wel.
Loesje
pi_212074580
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:42 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Hiervoor sandd. Maar nu is er geen bedrijf dat postbezorgers in dienst heeft. Sociale werkplaatsen en dergelijke volgen andere regels. DHL is volgens mij nog bezig met iets wel.
Cycloon, depostBode, SBPost, RM Netherlands, etc. De meeste daarvan hebben inderdaad veel, maar niet alleen maar, personeel van sociale werkplaatsen. Hoe zit het met de rest van hun personeel dan? Zou post bezorgen bijvoorbeeld onder de cao beroepsgoederenvervoer vallen?
pi_212077718
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2024 17:36 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
3 k zal wel geen netto bedrag zijn,want dan is het bij postnl over,moeten ze zelf de ronden lopen.
Dat is idd brutto.

Maar als je kijkt naar de lonen bij PostNL voor een proces expert of medewerker plan balie bij pakketten en ook een TC bakfiets bezorgers bij Cyclone. Wat je daar brutto krijgt, heb ik als logistiek medewerker (CAO beroepsgoederenvervoer) netto.

Wanneer dingen stukgoed ipv. (post)pakketten heten, krijg je al snel beter betaald. Uiteindelijk is het een pot nat, dingen verplaatsen of gewoon van A naar B brengen.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  donderdag 18 januari 2024 @ 15:32:23 #122
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_212078719
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 09:52 schreef wbwb het volgende:

[..]
Cycloon, depostBode, SBPost, RM Netherlands, etc. De meeste daarvan hebben inderdaad veel, maar niet alleen maar, personeel van sociale werkplaatsen. Hoe zit het met de rest van hun personeel dan? Zou post bezorgen bijvoorbeeld onder de cao beroepsgoederenvervoer vallen?
Rest van het personeel is geen postbezorger dat onder de cao postbezorgers valt. Waar ze wel onder vallen, geen idee. De inhuur van sociale werkplaatsen vallen ook niet onder cao postbezorgers.
Loesje
pi_212079331
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 15:32 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Rest van het personeel is geen postbezorger dat onder de cao postbezorgers valt. Waar ze wel onder vallen, geen idee. De inhuur van sociale werkplaatsen vallen ook niet onder cao postbezorgers.
Cao voor postbezorgers is inderdaad alleen voor postbezorgers van PostNL. Via sociale werkplaatsen werkt het inderdaad sowieso anders.
pi_212084216
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 06:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
dat hele marktconform is killing,als dat er staat wegwezen.
pi_212086180
Er ligt hier weer een verse lading sneeuw. Al verschillende bezorgers thuis na valschade. Berichten van postnl: nul. Wat een baan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')