Ik baal er een klein beetje van dat een potje Hitster met familie vandaag door m'n neus is geboord vanwege een neefje met Corona.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:11 schreef Gretzl het volgende:
@:DecoAoreste: speel je zelf ook regelmatig (bord)spellen? Zo ja, welke?
Vraag mag uiteraard ook door anderen beantwoord worden als je zin hebt (en/of ook van mening bent dat spelletjes ook zeer goed passen in de eindejaarstraditie)
Idd ook allebei goede spellen. Everdell heb ik hier liggen, Istanbul vroeger veel gespeeld op de bordspellenvereniging.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Everdell en Istanbul spelen lekker weg. En nog wat titels die weinigen kennen
Leuk! Zijn hier nog meer spellenliefhebbers? Kunnen volgend jaar wel n keer n spellenmeet doenquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
We hebben met zijn zessen Kolonisten van Catan gespeeld*, met de uitbreidingen Zeevaarders en Steden & Ridders. Na eerst uitgebreid bijgepraat te hebben duurde het spel vervolgens nog een kleine 3 uur alles bij elkaar. Dus we zijn niet meer toegekomen aan een andere spelletje (was wel het plan, eigenlijk wilde ik en m'n ene neef zeer graag weer eens Dominion spelen).
*En dat was razend spannend tot het eind, echt een editie die ik me waarschijnlijk over 5 jaar nog zeer goed herinnerKolonisten spelen we eigenlijk altijd, al sinds 2004 haha. Een echte traditie dus
Ik ben er helaas niet heel goed in. Mijn pa wel, die kan twee zetten vooruit kijken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Schaken is natuurlijk het beste spel
Dat soort RP-achtige games voel ik nooit echt. Ik heb wel het Civilization bordspel. Daar verspijker je ook 4 uur aan ofzoquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:13 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Met collega’s speel ik de laatste tijd af en toe.
Nemesis is erg leuk. En Arkham Horror
Maar je moet er wel de tijd voor nemen en met serieuze gamers spelen
Mensen denken altijd dat het bij schaken alleen maar gaat om vooruit kijken, en dat is wel deel van het verhaal, maar eigenlijk is patroonherkenning nog belangrijker.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:14 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
Ik ben er helaas niet heel goed in. Mijn pa wel, die kan twee zetten vooruit kijken.
Die heb ik ook. Maar haalt het niet bij het origineelquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat soort RP-achtige games voel ik nooit echt. Ik heb wel het Civilization bordspel. Daar verspijker je ook 4 uur aan ofzo
Veel te weinig eigenlijk. Op vakantie doen we het dan met het gezin, maar mijn zus woont al uit huis dus de rest van het jaar komt het er eigenlijk weinig van terwijl we het toen hartstikke leuk vonden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:11 schreef Gretzl het volgende:
@:DecoAoreste: speel je zelf ook regelmatig (bord)spellen? Zo ja, welke?
Vraag mag uiteraard ook door anderen beantwoord worden als je zin hebt (en/of ook van mening bent dat spelletjes ook zeer goed passen in de eindejaarstraditie)
Dan moet je wel met een mooi aantal zijn. En een geschikte locatie hebbenquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Leuk! Zijn hier nog meer spellenliefhebbers? Kunnen volgend jaar wel n keer n spellenmeet doen
Ik snap op zich wel dat het niet alleen dat is, maar dat allemaal vind ik dus vrij lastigquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:15 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mensen denken altijd dat het bij schaken alleen maar gaat om vooruit kijken, en dat is wel deel van het verhaal, maar eigenlijk is patroonherkenning nog belangrijker.
Aan de ene kant supertof idee, aan de andere kant weet ik nu al dat mijn agenda dat waarschijnlijk niet gaat toelatenquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Leuk! Zijn hier nog meer spellenliefhebbers? Kunnen volgend jaar wel n keer n spellenmeet doen
OMG, je zult het vast wel eens verteld hebben hier, maar ik weet nu niet meer of ik het ook gelezen heb. Heb er iig geen actieve herinnering meer aanquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dominion
Ik heb vast weleens verteld dat ik de nummer 3 van Nederland ben geweest daarinMede daarom ook mijn avatar dus.
Maar Catan blijft ook altijd leuk. Al vind ik zelf S&R niet veel aan, liever gewoon alleen Zeevaarders.
Och man Civ op de PC heb ik echt TE veel uren in zittenquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat soort RP-achtige games voel ik nooit echt. Ik heb wel het Civilization bordspel. Daar verspijker je ook 4 uur aan ofzo
Halve liter pislauwe melkquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:15 schreef datismijnmening het volgende:
Lol schoonzus zit gewoon keihard te kolven in de eetkamer![]()
In de eetkamer? Heerlijk hoor..quote:Op dinsdag 26 december 2023 21:15 schreef datismijnmening het volgende:
Lol schoonzus zit gewoon keihard te kolven in de eetkamer![]()
Dat vond Paris van Troje ookquote:Op dinsdag 26 december 2023 21:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Schaken is natuurlijk het beste spel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |