Ja dat is ook gewoon heftig.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:51 schreef Dagoduck het volgende:
Zonder er een R&P-topic van te maken:
Vorige week is de moeder van een maat van me overleden (kanker, te jong, je kent het wel). Voor mij de eerste keer dat er een ouder van een maat (van mijn leeftijd) overlijdt. Vond ik ook wel heftig, voor mezelf ook omdat ik nou niet echt bekend sta om mijn inlevingsvermogen en moeite heb met hoe ik daarop kan reageren.
En een van de twee uitbaters van mijn stamkroeg (wat toch een beetje als een huiskamer voelt) is een paar dagen terug naar het hospice verhuisd. Ook kanker.
Bijna iedereen vindt het lastig om om te gaan met ziekte. Dat is niet raar. Maar dat je er voor iemand bent - en dat kan bij wijze van spreke al door een appje- is veel waard voor een nabestaande.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:51 schreef Dagoduck het volgende:
Vorige week is de moeder van een maat van me overleden (kanker, te jong, je kent het wel). Voor mij de eerste keer dat er een ouder van een maat (van mijn leeftijd) overlijdt. Vond ik ook wel heftig, voor mezelf ook omdat ik nou niet echt bekend sta om mijn inlevingsvermogen en moeite heb met hoe ik daarop kan reageren.
En een van de twee uitbaters van mijn stamkroeg (wat toch een beetje als een huiskamer voelt) is een paar dagen terug naar het hospice verhuisd. Ook kanker.
Ja ik herken dat gevoel ja. Mijn pa is inmiddels 72, en alhoewel het nog prima gaat kan het gewoon ineens hard gaan. Helpt ook niet dat hij chronische bronchitis(?) heeft.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:52 schreef PippenScottie het volgende:
Het enige kutte van ouder worden is om de generatie voor je te zien aftakelen.
Als ik met vrienden ben gaat het ook altijd over gezondheid van ouders.
Ik heb ook meer uitvaarten dan bruiloften
Ik heb een mening over mensen die in de winter buiten zwemmen, maar jouw moeder krijgt uiteraard het voordeel van de twijfelquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:52 schreef ok01 het volgende:
[..]
Mijn moeder zwemt tegenwoordig nog steeds iedere ochtend buiten, of het nou vriest of niet. Maar zij is dan ook wel een ultieme bikkel
Ja en met de maat een pilsje drinken samen en praten over koetjes en kalfjesquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:53 schreef peaceman het volgende:
[..]
Bijna iedereen vindt het lastig om om te gaan met ziekte. Dat is niet raar. Maar dat je er voor iemand bent - en dat kan bij wijze van spreke al door een appje- is veel waard voor een nabestaande.
Jemig. Heftig man.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:51 schreef Dagoduck het volgende:
Ja de dood blijft altijd een ingewikkeld onderwerp. Ik weet vaak ook niet zo goed hoe ik ermee om moet gaanquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:51 schreef Dagoduck het volgende:
precies, er gewoon voor iemand zijnquote:Op dinsdag 26 december 2023 00:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ja en met de maat een pilsje drinken samen en praten over koetjes en kalfjes
Ja dat is inderdaad zo. Daarom ook maar gewoon genieten van de leuke dingen of leuke dingen plannen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:52 schreef PippenScottie het volgende:
Ja, ik kan me best voorstellen dat dat voelt als een soort confrontatie.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:52 schreef PippenScottie het volgende:
We hebben hier op de dijk een zwemclub die zwemmen iedere week in zeequote:Op dinsdag 26 december 2023 00:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik heb een mening over mensen die in de winter buiten zwemmen, maar jouw moeder krijgt uiteraard het voordeel van de twijfel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |