Bron: https://www.omroepbrabant(...)op-en-rond-het-waterquote:Yoran (16) bijna twee dagen vermist, politie zoekt op en rond het water
De 16-jarige Yoran Krol uit Sleeuwijk wordt sinds zaterdagavond vermist. Zondag zocht de politie al met boten en een politiehelikopter in en rond de rivier de Nieuwe Merwede.
Volgens een woordvoerder van de politie had ze aanwijzing gekregen dat hij mogelijk daar kon zijn. Ook eerste kerstdag wordt op en rond het water in dezelfde omgeving gezocht.
De politie heeft geen idee wat er met de jongen gebeurd is en waar hij zich bevindt. "Alles is mogelijk, we willen niet speculeren, dus we kunnen er weinig over kwijt."
Opvallende bomberjack
Yoran is 1,70 meter lang en heeft blond haar. Hij werd het laatst gezien rond half een 's nachts bij jongerencentrum De Pomp aan de Sportlaan in Almkerk. Hij is te herkennen aan zijn opvallende donkerblauwe bomberjack. Die jas heeft crèmekleurige mouwen. Ook droeg hij op dat moment een spijkerbroek.
Bron: https://www.zhzactueel.nl(...)j-rivier-de-merwede/quote:Yoran Krol (16 jaar) uit Sleeuwijk vermist; zoektocht bij rivier de Merwede
SLEEUWIJK / GORINCHEM – Sinds afgelopen nacht wordt Yoran Krol uit Sleeuwijk vermist. De 16-jarige jongen is rond middernacht voor het laatst gezien bij jongerencentrum ‘De Pomp’, aan de Sportlaan 3A in Almkerk. Yoran is te herkennen aan zijn opvallende donkerblauwe bomberjack. De jas heeft crèmekleurige mouwen. Ook droeg hij een spijkerbroek.
Aan het begin van de nacht is op de Merwedebrug bij Gorinchem een zwarte fiets aangetroffen. Hulpdiensten hebben in de omgeving van de brug gezocht. Hierbij zijn onder andere meerdere boten en een politiehelikopter ingezet. Vooralsnog is er niemand aangetroffen.
Heeft u meer informatie over Yoran of over zijn huidige verblijfplaats, neem dan contact op met de politie via 0800-6070 of bel met 06-23314650.
Nou dat is wel wat voorbarig. Als de politie geen aanknopingspunten heeft kunnen ze er verder ook maar weinig over zeggen.quote:Op maandag 25 december 2023 20:47 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Gezien de weinige info en aandacht rondom deze vermissing ben ik bang dat ze al weten dat de beste jongen niet meer leeft; en het wachten is op het vinden van zijn lichaam..
Triest..
Als het zijn fiets is bij de Merwedebrug zou dat een aanknopingspunt kunnen zijn. Zeker als de angst voor zo'n actie leefde bij de familie.quote:Op maandag 25 december 2023 20:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou dat is wel wat voorbarig. Als de politie geen aanknopingspunten heeft kunnen ze er verder ook maar weinig over zeggen.
Je zit sensatie te zoeken met wat je zegt. Het is onbekend of het zijn fiets is en ik lees niks over angst die er mogelijk leefde. De OP van Mathijs is ook niet veel beter met zijn laatste woorden. Raar topic nu alquote:Op maandag 25 december 2023 23:51 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Als het zijn fiets is bij de Merwedebrug zou dat een aanknopingspunt kunnen zijn. Zeker als de angst voor zo'n actie leefde bij de familie.
Ik neem aan dat ze de vondst van die fiets niet zomaar erbij vermelden. Ouders/familie kunnen (lijkt mij) vrij snel verifiëren of dit de fiets van deze jongen is.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je zit sensatie te zoeken met wat je zegt. Het is onbekend of het zijn fiets is en ik lees niks over angst die er mogelijk leefde. De OP van Mathijs is ook niet veel beter met zijn laatste woorden. Raar topic nu al
Heeft niks met sensatie zoeken te maken; maar alles lijkt helaas op suïcide.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Je zit sensatie te zoeken met wat je zegt. Het is onbekend of het zijn fiets is en ik lees niks over angst die er mogelijk leefde. De OP van Mathijs is ook niet veel beter met zijn laatste woorden. Raar topic nu al
Wat?quote:Op dinsdag 26 december 2023 07:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Heeft niks met sensatie zoeken te maken; maar alles lijkt helaas op suïcide.
Maar ik hoop dat ik ongelijk heb...
Okee, bedankt voor de mededeling.quote:De politie heeft geen idee wat er met de jongen gebeurd is en waar hij zich bevindt. "Alles is mogelijk, we willen niet speculeren, dus we kunnen er weinig over kwijt."
Idd het zou zomaar een hitsige pizabezorgster geweest kunnen zijn die hem verleid heeft en waar hij nu al een dag mee ligt te rollebollen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 08:39 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat?Er is "een" fiets aangetroffen en verder (in het openbaar) nog niks bekend. Er zijn zoveel dingen die gebeurd kunnen zijn.
Natuurlijk is dat wel bekend, ook of de familie angst voor dergelijke situaties had. Het wordt niet met de pers gedeeld (terecht, zelf weten), maar die info en aanknopingspunten zijn er wel degelijk.quote:Op dinsdag 26 december 2023 00:08 schreef Masberum het volgende:
[..]
Dit inderdaad, alleen regionale nieuws bronnen melden het, waarvan Omroep Brabant de grootste is.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:12 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel bekend, ook of de familie angst voor dergelijke situaties had. Het wordt niet met de pers gedeeld (terecht, zelf weten), maar die info en aanknopingspunten zijn er wel degelijk.
Ik denk dat ze varen met die boten, maar enfin.quote:Op dinsdag 26 december 2023 10:33 schreef Rodgrod het volgende:
Als ze met boten lopen te zoeken kan je zelf wel concluderen wat men bij de politie vermoedt.
Nee ze liepen gewoon met een paar kano's rond aan de kade, smullen geblazen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 11:13 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze varen met die boten, maar enfin.
Bron: https://www.zhzactueel.nl(...)r-vermiste-yoran-16/quote:Op de Merwedebrug werd in de nacht van de vermissing een fiets aangetroffen. Hulpdiensten gingen daarop met boten en een politiehelikopter op zoek in het water van de rivier. Een politiewoordvoerder bevestigt dat de aantroffen fiets inderdaad van Yoran is.
En wat is daar nu eigenlijk mis mee?quote:Op dinsdag 26 december 2023 20:29 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Laat dat inderdaad maar aan de Fok-users over.
Speculeren is niet gepast in situaties waarbij je niet weet of iemand leeft of dood is. Als jouw kind vermist is en je leest en hoort andere mensen allemaal maar zeggen dat ie dood is etc. dan is dat niet zo prettig. Ethisch aspect, respect voor de betrokkenen en überhaupt een gevoelig onderwerp waar je het beste voorzichtig mee kan omgaanquote:Op woensdag 27 december 2023 13:51 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Bron: https://www.zhzactueel.nl(...)r-vermiste-yoran-16/
[..]
En wat is daar nu eigenlijk mis mee?
Sorry maar je kan ook Roomser dan de Paus willen zijn. Zeker in dit geval waarbij helaas alles in een bepaalde richting wijst.quote:Op woensdag 27 december 2023 19:02 schreef Masberum het volgende:
[..]
Speculeren is niet gepast in situaties waarbij je niet weet of iemand leeft of dood is. Als jouw kind vermist is en je leest en hoort andere mensen allemaal maar zeggen dat ie dood is etc. dan is dat niet zo prettig. Ethisch aspect, respect voor de betrokkenen en überhaupt een gevoelig onderwerp waar je het beste voorzichtig mee kan omgaan
Sterker nog... Hij is Sleeuwijk in principe geheel voorbij gefietst.quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:01 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
https://www.hartvannederl(...)ran-16-uit-sleeuwijk
Wat vreselijk voor zijn ouders. Wel bijzonder dat zijn fiets keurig op slot stond. Ik vernam van mijn vriendin (haar zoon zit bij yoran in de klas) dat dit niet perse de route is van het jongeren centrum naar zijn woonplaats.
In 75% van de gevallen gaat een nieuwsbericht over een vermissing? Je kan over al het nieuws speculeren, de 0,1% van de nieuwsberichten die gaan over een mogelijk overlijden zonder dat er zekerheid over is is het wellicht beter dat mensen gewoon even niet gaan speculeren...quote:Op vrijdag 29 december 2023 18:17 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Sorry maar je kan ook Roomser dan de Paus willen zijn. Zeker in dit geval waarbij helaas alles in een bepaalde richting wijst.
Als we niet meer kunnen speculeren kunnen we net zo goed stoppen met het nieuws bespreken. Want in 75% gevallen zal er iets besproken worden wat betrokken personen niet altijd even leuk vinden.
Dit zou niet alleen bij een vermissing spelen hè. We kunnen dan ook niet speculeren over de toedracht van een ongeluk, de toedracht van een mishandeling etc etcquote:Op vrijdag 29 december 2023 21:22 schreef Masberum het volgende:
[..]
In 75% van de gevallen gaat een nieuwsbericht over een vermissing? Je kan over al het nieuws speculeren, de 0,1% van de nieuwsberichten die gaan over een mogelijk overlijden zonder dat er zekerheid over is is het wellicht beter dat mensen gewoon even niet gaan speculeren...
Heel triest inderdaad. Kans op een "normaal" afscheid lijkt me nu ook verkeken.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 16:53 schreef kwiwi het volgende:
Nog steeds niet gevonden?Wat een hel voor de familie.
Als ouder, of ouder zijnde.quote:Op dinsdag 26 december 2023 07:06 schreef halfway het volgende:
Dit wil je niet meemaken als ouder zijnde.
Jawel maar beelden worden niet opgeslagen..quote:
Volgens mij zoeken die vandaag mee, honden waren namelijk niet nodig vandaag omdat er vandaag professionele honden mee gaan zoekenquote:
Hier ook wel een beetje, meer omdat er veel gezocht wordt op de rivier tot Papendrecht aan toe.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 07:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
En volgens mij zijn de camera’s ook met name gericht op de rijbaan.
Straks eens kijken hoeveel mensen zich gaan verzamelen. Het is in de hele regio echt een groot ding.
Fucking hell. En er was niemand die tijdens de installatie van die dingen opperde 'hoeveel zin het heeft om ze op te hangen als de beelden toch niet opgeslagen worden'?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 23:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jawel maar beelden worden niet opgeslagen..
Dit is dus ook zo op mijn werk. Er hangen wel camera’s bij de ingangen, maar die nemen alleen op het moment op zodat we zien we er in en uitgaat.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 08:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Fucking hell. En er was niemand die tijdens de installatie van die dingen opperde 'hoeveel zin het heeft om ze op te hangen als de beelden toch niet opgeslagen worden'?
Een raar verhaal inderdaad. Zeker dat zijn fiets op slot stond. Je vraagt je dan toch af of niet meer mensen hem gezien of gesproken hebben net vantevoren. Als hij al in het water gesprongen is.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 20:13 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ik woon praktisch naast het kerkje waar morgen de zoektocht gestart en gecoördineerd wordt. Ik kan niet mee, mijn man is niet thuis en we hebben een tweejarig dochtertje. Ik ga niet met haar op pad om te zoeken (en officieel mag ze er niet eens bij zijn).
Iedere dag vliegt er nog een politiehelikopter over de Merwede. Heel naar om erover na te denken wat er gebeurd zou kunnen zijn. Mocht hij in het water terecht gekomen zijn, dan zal hij niet meer hier liggen, de stroming was echt bizar (i.c.m. hoogwater). Ze hebben ook al bij Hardinxveld gezocht, daar splitst de Merwede zich. Volgens mij is er verder nog geen spoor. Ik neem aan dat ze op de Merwedebrug heel gedegen onderzoek gedaan hebben, met name op de railing. Je kunt daar namelijk niet overheen zonder dat je de railing vastgepakt / aangeraakt hebt, daar is het te hoog voor. Maar zoveel vragen, waarom stond zijn fiets op slot? Is ook weer vrij vreemd als hij zelf gesprongen zou zijn… Anyway, hij hoefde daar helemaal niet te komen, je gaat alleen over de brug als je naar Gorinchem moet.
Triest verhaal. Hoop dat het snel duidelijk wordt wat er gebeurd is en dat hij gevonden wordt.
Dat was gisteren al.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh shit, ik las niet goed. Ging over z’n jas. Sorry!!
Kreeg een update op X
Las het net idd, maar ben bang dat hij ook snel gevonden gaat worden...quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Oh shit, ik las niet goed. Ging over z’n jas. Sorry!!
Kreeg een update op X
Maar waarom plemp je sowieso zo'n tekst neer zonder bron?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:13 schreef MissButterflyy het volgende:
De nieuwste updates op X komen wat laat door bij mij.
Jeetje mens, ik heb mezelf toch meteen gecorrigeerd. Had X niet goed gelezen, kan gebeuren.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar waarom plemp je sowieso zo'n tekst neer zonder bron?
Dat is mijn punt toch helemaal niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jeetje mens, ik heb mezelf toch meteen gecorrigeerd. Had X niet goed gelezen, kan gebeuren.
Hoezo bang? Mag onderhand wel tijd worden toch? De familie kan dan aan de rouw beginnen. Naïef om te denken dat Yoran nog leeft.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Las het net idd, maar ben bang dat hij ook snel gevonden gaat worden...
Dit ja, wat een nachtmerrie voor de ouders.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:58 schreef NoXia het volgende:
[..]
Hoezo bang? Mag onderhand wel tijd worden toch? De familie kan dan aan de rouw beginnen. Naïef om te denken dat Yoran nog leeft.
Ja, dit ja. Het leeft heel erg. Allemaal groepjes mensen die met hesjes en stokken op pad zijn. Ze waren hier ook in de uiterwaarden aan het zoeken, misschien vinden ze daar nog iets wat van hem is. Denk dat je voor het lichaam (als het in het water zou liggen) ook moet gaan zoeken t.h.v. Dordrecht, Papendrecht, misschien nog wel verder. Maar zo’n lichaam, is dat nog compleet na 3 weken in het water?quote:
Het is best koud, dus het zal echt niet vergaan zijn of al flink aan het ontbinden zijn. Maar door het hoge water is het misschien wel een heel eind weg gestroomd.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ja, dit ja. Het leeft heel erg. Allemaal groepjes mensen die met hesjes en stokken op pad zijn. Ze waren hier ook in de uiterwaarden aan het zoeken, misschien vinden ze daar nog iets wat van hem is. Denk dat je voor het lichaam (als het in het water zou liggen) ook moet gaan zoeken t.h.v. Dordrecht, Papendrecht, misschien nog wel verder. Maar zo’n lichaam, is dat nog compleet na 3 weken in het water?
Nee, want iedereen krijgt een bepaald grid toegewezen. In dat grid moet je dan gaan zoeken.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oké dan…loopt men elkaar niet omzettend in de weg zo?
Vrij opgezwollen (ik heb het wel eens mogen aanschouwen helaas). Maar je zou denken dat als hij in het water terecht was gekomen dat hij dan al lang letterlijk en figuurlijk boven was komen drijven.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:09 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Ja, dit ja. Het leeft heel erg. Allemaal groepjes mensen die met hesjes en stokken op pad zijn. Ze waren hier ook in de uiterwaarden aan het zoeken, misschien vinden ze daar nog iets wat van hem is. Denk dat je voor het lichaam (als het in het water zou liggen) ook moet gaan zoeken t.h.v. Dordrecht, Papendrecht, misschien nog wel verder. Maar zo’n lichaam, is dat nog compleet na 3 weken in het water?
Absoluut, de familie zal ongelooflijk blij zijn als hik gevonden is want dan kan het rouwen beginnen.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:58 schreef NoXia het volgende:
[..]
Hoezo bang? Mag onderhand wel tijd worden toch? De familie kan dan aan de rouw beginnen. Naïef om te denken dat Yoran nog leeft.
Omdat hier al snel duidelijk was wat er gebeurd is gok ik. Verwachting zal geweest zijn dat zijn lichaam wel snel gevonden zou worden. Helaas is dat niet het geval en dus nu toch maar een grote zoektocht.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:12 schreef Aventura het volgende:
Hoezo is er nu pas deze grote zoektocht? Sowieso las ik gister pas iets over deze vermissing. Hoezo is de verslaggeving per vermissingszaak zo verschillend? Bv bij die knul uit Groningen laatst, daar was alles en indereen vanaf het begin dagenlang van in de ban. En speelde er meer bij deze knul. Had hij mogelijk al suicidiale gedachten? Hoe dan ook, ik hoop dat ie snel gevonden wordt.
Echt de Biesbosch in (Werkendamse kant) is wel een andere afslag van de Merwede bij Gorinchem/Werkendam.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:17 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik had het er net met iemand over toen we het nieuws lazen. Op de brug is zijn fiets gevonden, in het water bij Papendrecht, zo'n 17 km verder. Tussen de brug en Papendrecht heb je de Biesbosch liggen. Dus er bestaat een kans dat hij daar ergens aangespoeld zal zijn, als hij het niet overleeft heeft.
Ik hoop dat hij snel gevonden wordt. Dan kan de familie dit ook een plekje geven.
dat klinkt logisch ja.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:36 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Omdat hier al snel duidelijk was wat er gebeurd is gok ik. Verwachting zal geweest zijn dat zijn lichaam wel snel gevonden zou worden. Helaas is dat niet het geval en dus nu toch maar een grote zoektocht.
Die kans is wat kleiner. Wij wonen dus aan de dijk waar vandaag gestart werd met zoeken en mijn man vist veel en heeft een eigen bootje. Hij kent alle wateren hier in de buurt dus heel goed. De Merwede splitst zich bij Werkendam/Boven-Hardinxveld in de Nieuwe Merwede en de Beneden Merwede. De stroming is veel harder op het stuk naar de Beneden Merwede, dus de kans is veel groter dat hij die kant op is gegaan. Dan kom je langs Sliedrecht en dan uiteindelijk bij Dordrecht/Papendrecht. Daar splitst de rivier zich ook weer in de Oude Maas en in de Noord (die gaat over in de Nieuwe Maas). Naar gelang het getij wordt bepaald welke kant zo’n lichaam dan opdrijft. Of richting Barendrecht (Oude Maas), of richting Alblasserdam en verder richting Rotterdam.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:17 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik had het er net met iemand over toen we het nieuws lazen. Op de brug is zijn fiets gevonden, in het water bij Papendrecht, zo'n 17 km verder. Tussen de brug en Papendrecht heb je de Biesbosch liggen. Dus er bestaat een kans dat hij daar ergens aangespoeld zal zijn, als hij het niet overleeft heeft.
Ik hoop dat hij snel gevonden wordt. Dan kan de familie dit ook een plekje geven.
https://monitor.p2000alarm.nl/plaats/Alblasserdam/quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Matthijs schrijft hierboven ook al iets over een persoon te water daar. Ik heb er verder niets over gelezen nog, waar heb je dat gevonden?
16 jarigen zijn niet zo actief op Facebook.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:28 schreef halfway het volgende:
Toch wel vaag dat die maar 2 vrienden op Facebook heeft. Het kan natuurlijk wel.
Uiteindelijk vals alarm lees ik, het was een boomstam.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 19:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
https://monitor.p2000alarm.nl/plaats/Alblasserdam/
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |