Omdat ouderenzorg een linkse hobby is?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het zijn toch echt kabinetten onder Rutte geweest die in zijn 13 jaar de hele ouderenzorg om zeep heeft geholpen.
Dus eerst actie, zonder langetermijnvisie en zonder dat het oplossingsgericht is. En dan volgende verkiezingen op iets stemmen wat wel aansluit bij je ideeën.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We moeten die sollicitatieprocedures in het buitenland opstarten.
Maar we hebben eerst grotere problemen vandaar PVV.
Volgende keer stem ik wellicht weer wat anders als dat beter aansluit met mijn ideeën.
Jij gaat graag met zijn allen gelijktijdig de verdoemenis in. Dat is je goed recht.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is helemaal niet erg dat de PVV een one-issue beweging is waar het uiteindelijk alleen maar draait om tegenhouden, opsluiten, deporteren (of desnoods laten verzuipen) van “hele hordes laaggeletterden”, maar draai daar nou niet constant omheen. Dat is zo vermoeiend. Dat pakweg eenderde van Nederland dat tegenhouden, opsluiten, deporteren of desnoods laten verzuipen van die hordes wel een aardig idee vindt is zorgelijk, maar eigenlijk niet verrassend. Waarom zou onze onderbuik moreel hoogstaander zijn dan Duitse wanneer het een beetje lastig wordt?
Sociaal-economisch en geopolitiek is Geert gewoon een mongoloide Kleuter, dat weten we toch allang? Geert wil moslims bestrijden, niet meer niet minder. Blijkbaar spreekt dat idee velen aan. Spijt komt altijd later, ook dat weten onze oosterburen
Klopt, maar dat was de kwestie niet. De Republiek was cultureel gezien vrij vooruitstrevend of had in ieder geval een vooruitstrevende voorhoede.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En toch leefden er destijds legio lieden meer in abjecte armoede, onzekerheid en verval dan ooit het geval was in begin 20e eeuw.
Als het salaris goed is zijn dat prima mensen die billen kunnen wassen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat zijn geen mensen die bij ons billen willen wassen
Lijkt mij een kwalijke ontwikkeling. Is dat niet een gevolg van het onbegrip tussen links en rechts?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Bewust zijn van de aanwezigheid van discriminatie, maar tegenwoordig is het een scheldwoord tegen iets/iemand voor alles wat niet in iemand anders straatje past.
Die vriend is helemaal niet begaan met de ouderen joh, dat merk je wel. Hij wil het goed geregeld hebben zodat hij zelf zonder gewetenswroeging geen seconde om hoeft te kijken naar zijn ouders.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat ouderenzorg een linkse hobby is?
En dan nu concreet: welke grote problemen (benoem ze punt voor punt maar eens) en hoe gaat de PVV die concreet oplossen (dus niet alleen het legtrekken van twee potjes geld, maar de oplossingen).quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We moeten die sollicitatieprocedures in het buitenland opstarten.
Maar we hebben eerst grotere problemen vandaar PVV.
Volgende keer stem ik wellicht weer wat anders als dat beter aansluit met mijn ideeën.
Dat is inderdaad jouw definitie. En het grappige is dat binnen deze definitie je helemaal gelijk hebt.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iemand die op basis van vaststaande eigenschappen als ras, geslacht en seksuele voorkeur de hele wereld indeelt in daders en slachtoffers.
Nou die 20 miljard van migratie is jaarlijks daar kunnen we al heel wat mee.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe ga je dat structureel, dus jaar op jaar op jaar op jaar doen? Die leeggetrokken potjes vullen zich niet weer miraculeus met geld. Dus welke potjes ga je dan nog meer leegtrekken?
En waar ga je geld vandaan halen wanneer het volgens jou wel het moment is om enkele miljarden in klimaatmaatregelen te stoppen? Want je vindt het nu niet het moment, maar dat moment komt er kennelijk wel aan.
Vooral in het buitenland draait het om geld.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik wens jou veel succes met het in het buitenland zoeken naar mensen met verstand, motivatie en kunde om je ouders te verplegen.
En dus? Die was er niet in de laat 19e en begin 20e eeuw?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was de kwestie niet. De Republiek was cultureel gezien vrij vooruitstrevend of had in ieder geval een vooruitstrevende voorhoede.
Ik zie inderdaad wel een bovengrens aan de mogelijke populariteit van een partij als de PVV.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:31 schreef oblo het volgende:
[..]
@:KareldeStoute ik ben wel benieuwd naar jouw antwoord, want je hebt er wel een uitgesproken mening over.
Hoe hij het voor elkaar gekregen heeft is me een raadsel maar wel een vaststaand feit.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat ouderenzorg een linkse hobby is?
Waar wordt dat ontkend?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:48 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jouw definitie. En het grappige is dat binnen deze definitie je helemaal gelijk hebt.
Maar ja, het ontkennen dat er überhaupt slachtoffers zijn, het ontkennen dat er nogal wat discriminatie, impliciet en expliciet bestaat, het weigeren systemen minder discriminerend te maken heeft misschien mensen wel die kant op gedreven?
Je vergeet geloof nog, geloof ikquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Iemand die op basis van vaststaande eigenschappen als ras, geslacht en seksuele voorkeur de hele wereld indeelt in daders en slachtoffers.
En dan moet een nog veel rechtser kabinet Wilders dat ongedaan maken? Dat is wel wat optimistisch ingeschatquote:Op dinsdag 26 december 2023 13:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het zijn toch echt kabinetten onder Rutte geweest die in zijn 13 jaar de hele ouderenzorg om zeep heeft geholpen.
In mijn optiek is het ook vijf voor twaalf. Als het niet al vijf over twaalf is.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus eerst actie, zonder langetermijnvisie en zonder dat het oplossingsgericht is. En dan volgende verkiezingen op iets stemmen wat wel aansluit bij je ideeën.
Klinkt verstandig
Jij kunt helemaal niet in mijn hoofd kijken "vriend".quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die vriend is helemaal niet begaan met de ouderen joh, dat merk je wel. Hij wil het goed geregeld hebben zodat hij zelf zonder gewetenswroeging geen seconde om hoeft te kijken naar zijn ouders.
Hij heeft hierboven al gezegd dat hij het absoluut niet vanzelfsprekend vindt om iets van zorg op je te nemen als je ouders hulpbehoevend worden.
Nee, Nederland was zeker in het verloop van de eerste helft 20e eeuw vrij conservatief, in tegenstelling tot andere perioden. Is dat een verschrikkelijke, hyperracistische beschuldiging?quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dus? Die was er niet in de laat 19e en begin 20e eeuw?
Ligt eraan hoe je dat definieert en hoe omliggende landen daar anders op scoorden.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, Nederland was zeker in het verloop van de eerste helft 20e eeuw vrij conservatief, in tegenstelling tot andere perioden. Is dat een verschrikkelijk idee?
Wat zou nu dan het grootste probleem zijn wat we hebben. Even goed nadenken hoor want het zit diep ergens moet het te vinden zijn. Oja! migratie!quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan nu concreet: welke grote problemen (benoem ze punt voor punt maar eens) en hoe gaat de PVV die concreet oplossen (dus niet alleen het legtrekken van twee potjes geld, maar de oplossingen).
Als dit vanuit een rechts ideologisch kader gebeurd zijn er maar weinigen die dat als woke zullen bestempelen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor een serieuze noodrem had er echt veel meer op de PVV gestemd moeten worden…quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:51 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
In mijn optiek is het ook vijf voor twaalf. Als het niet al vijf over twaalf is.
En met mij behoorlijk wat andere Nederlanders.
We trekken met deze verkiezingsuitslag aan de noodrem. Heb je dat nu nog niet door?
Die waren cultureel wat voorlijker, Belgie had een sterke liberale beweging in de 19e eeuw, Zweden was van armoedige bende naar progressieve kracht in Noord-Europa gegaan, Frankrijk, Engeland en Italie waren bakens van cultuur. Het was niet dat er in Nederland helemaal niets gebeurde, maar als je als Nederlander wat wilde trok je naar Parijs. Vanaf de jaren '60 begon Amsterdam een plek in te nemen als een van de belangrijkste culturele centra van de wereld.quote:Op dinsdag 26 december 2023 13:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je dat definieert en hoe omliggende landen daar anders op scoorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |