Het klimaat van Nederland:quote:1 De hoogste temperatuur in Nederland (graden C):
2 De laagste temperatuur in Nederland (graden C):
3 Hoeveelheid Neerslag in de Bilt(mm):
4 Zon in de Bilt (uren):
6 Aantal tropische dagen in de Bilt
7 Aantal ijsdagen in de Bilt: (dag dat de temperatuur niet boven nul komt)
8 De zwaarste windstoot gemeten in Nederland:
Lastig is het zeker! Maar dat maakt het nou juist zo leukquote:Op woensdag 3 januari 2024 17:12 schreef MissHobje het volgende:
Zooo dit is lastig
1 De hoogste temperatuur in Nederland (graden C): 38,6
2 De laagste temperatuur in Nederland (graden C): -10
3 Hoeveelheid Neerslag in de Bilt(mm): 975
4 Zon in de Bilt (uren): 2150
6 Aantal tropische dagen in de Bilt: 9
7 Aantal ijsdagen in de Bilt: (dag dat de temperatuur niet boven nul komt): 5
8 De zwaarste windstoot gemeten in Nederland: 119
Meer is het niet geworden afgelopen nacht.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat ik mijn 130km/h moet gaan aanpasseneven kijken hoe het vannacht gaat uitpakken en ja dat is beetje gemeen spelen maar we hebben tot de 5de dus eigenlijk mag het gewoon
Klopt, 118 is het hoogst momenteel van dit jaar, maar de kans ik behoorlijk groot dat die nog ruim wordt overschreden, ik gok zelf tussen de 125/130 in maar goed dat is iets wat je zelf moet invullenquote:Op woensdag 3 januari 2024 23:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Meer is het niet geworden afgelopen nacht.
Maar ik zal er idd ook nog even kritisch naar kijken, we hebben idd nog tot de 5e.
Maar ik kan die van mij niet meer aanpassen...![]()
Mocht ik het nog aanpassen dan plaats ik wel een nieuwe post
Ok storm poly was een extreme.. maar dat extreme is niet vaak.. tandje minder wel iets vaker.. heb hem iets aangepast.. maar denk ok. we gaan het zien over maand of 11,5quote:Op woensdag 3 januari 2024 21:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Lastig is het zeker! Maar dat maakt het nou juist zo leuk![]()
Alleen denk ik dat je met de windstoten wat te laag zit, is maar een hint natuurlijk![]()
We hebben inmiddels al een 118km/h op de teller gekregen en we hebben nog aantal maanden te gaan met stormkansen, en natuurlijk in het najaar
Het hoeft niet altijd stormen te zijn die extreme windstoten veroorzaken, voor het zelfde geld krijgen we een onweerssetting waarbij 1 station boven de 120km/h uitkomt, het is niet de eerste keer dat dit gebeurdquote:Op donderdag 4 januari 2024 15:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ok storm poly was een extreme.. maar dat extreme is niet vaak.. tandje minder wel iets vaker.. heb hem iets aangepast.. maar denk ok. we gaan het zien over maand of 11,5
Dat denk jijquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
We hebben nog 4.5 uur tot de sluiting, mensen die we nog missen:
@:Stephan5 @:Grimselman @:Nattekat @:INViCTuS @:Ponsai @:core2duo @:NM07 @:Dven @:summer2bird @:kwiwi
En uiteraard mogen mensen zonder een @ natuurlijk ook meedoen! Hoe meer hoe leuker!
Jullie kunnen dus nog meedoen, voel je eigen gevoel want dit is gewoon niet te bekijken op de weerkaarten![]()
Succes!
Gooi jij je voorspelling er maar gewoon in ivp mij zo in een hoekje te drukkenquote:
Nattekats voorspelling:quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gooi jij je voorspelling er maar gewoon in ivp mij zo in een hoekje te drukken![]()
De grond boeit me niet. Te heet zal je me nooit over horen, vervang dat maar door benauwdheid. Afgelopen zomer trok ik veel slechter dan de zomer ervoorquote:Op donderdag 4 januari 2024 20:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nattekats voorspelling:
Veel te veel regen
Te weinig zon
Te koud
Te weinig zomer
Te lang herfst
Te groot onweersschild
Te heet
Te sappige grond
Het mag nogquote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:05 schreef PzKpfw het volgende:
Oh dat is nou jammer, had nog wel een gokje willen wagen.
Het mag nogquote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:05 schreef PzKpfw het volgende:
Oh dat is nou jammer, had nog wel een gokje willen wagen.
Wil je je neerslag nog aanpassen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:58 schreef StateOfMind het volgende:
1 De hoogste temperatuur in Nederland (graden C): 19,2
2 De laagste temperatuur in Nederland (graden C): -2
3 Hoeveelheid Neerslag in de Bilt(mm): 34567
4 Zon in de Bilt (uren): 12
6 Aantal tropische dagen in de Bilt: 0
7 Aantal ijsdagen in de Bilt: (dag dat de temperatuur niet boven nul komt) 7
8 De zwaarste windstoot gemeten in Nederland: 183
quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:43 schreef Frutsel het volgende:
Als de voorspelling van StateofMind uitkomt verzuipen we massaal door de regen en waait heel Nederland weg
Maar 34,567mm? Daar doen we 15/18 jaar overquote:
Hoho 34.567mm he 🌧️🌊quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar 34,567mm? Daar doen we 15/18 jaar over
Maar hey als jij echt als laatste wilt eindigen dan mag je em zo laten staan![]()
Zonuren, 12?quote:
Het wordt dit jaar nog grijzer en nog natter dan 2023quote:
Dat zou erg jammer zijn, dan zou 99% van alle users volledig de mist ingaanquote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het wordt dit jaar nog grijzer en nog natter dan 2023
Helaas
Met 0.5 graden boven 0 was het na lange geen ijsdag, morgen zou moeten lukken, woensdag wordt even spannend.quote:
Heb even zitten rond kijken maar kan het niet echt vinden helaas. Goed om dit te weten want dan moet ik dit dus gaan bijhouden. Het is al een ramp om de windstoten van dit jaar erbij te kunnen pakken, dagkaartjes doe ik al niet meer daar ben ik mee gestopt anders was het zo klaar geweest. Ik zal nog even verder kijken.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 18:15 schreef aloa het volgende:
Laagste temperatuur blijft Ell met -10.4 graden, het enige station waar strenge vorst is gemeten dit jaar (tot nu dan).
Is er een site waar gemakkelijk de windstoten terug te vinden zijn?
Dat ligt dus niet aan mijquote:Op donderdag 29 februari 2024 15:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Heb even zitten rond kijken maar kan het niet echt vinden helaas. Goed om dit te weten want dan moet ik dit dus gaan bijhouden. Het is al een ramp om de windstoten van dit jaar erbij te kunnen pakken, dagkaartjes doe ik al niet meer daar ben ik mee gestopt anders was het zo klaar geweest. Ik zal nog even verder kijken.
Klopt ik ben de stormen al aan het natrekken, kom zo met een lijstjequote:Op donderdag 29 februari 2024 15:56 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat ligt dus niet aan mij![]()
Misschien ff kijken naar de stormen in januari.
In de zomer is het een ander verhaal, dan kan het zo tijdens een onweersbui flink tekeer gaan.
https://www.knmi.nl/neder(...)rafische-overzichtenquote:Op donderdag 29 februari 2024 16:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt ik ben de stormen al aan het natrekken, kom zo met een lijstje
En inderdaad die onweersbuien, dus bij heftige windstoten moet ik toch een controle uitvoeren of die hoogste windstoot dan niet is verbroken
Ja die had ik al gevonden iddquote:Op donderdag 29 februari 2024 16:43 schreef aloa het volgende:
[..]
https://www.knmi.nl/neder(...)rafische-overzichten
118 dus. Ik vermoed dat dat nog wel hoger gaat worden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Storm Henk: 118km/h - IJmuiden
Storm Isha: 110km/h IJmuiden
Jocelyn: 99km/h - Vlissingen
Louis: 114km/h - Houtribdijk
Dus storm Henk bracht de hoogste windstoot.
[..]
Ja die had ik al gevonden idd![]()
quote:Op donderdag 29 februari 2024 17:59 schreef Frutsel het volgende:
Wacht maar tot ik klaar ben met WKN en de storm die daarmee gepaard gaat
Mijn nauwkeurig samengestelde voorspelling was voor De Biltquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gisteren werd in Nieuw Beerta 34,9 graden, dit is de hoogst gemeten temperatuur van Nederland tot nu toe.
Staat voor nu genoteerd
Voor de rest nog niet echt bijzonderheden.
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn nauwkeurig samengestelde voorspelling was voor De Bilt
Was dit zo onduidelijk dan?quote:1 De hoogste temperatuur in Nederland (graden C):
2 De laagste temperatuur in Nederland (graden C):
3 Hoeveelheid Neerslag in de Bilt(mm):
4 Zon in de Bilt (uren):
6 Aantal tropische dagen in de Bilt
7 Aantal ijsdagen in de Bilt: (dag dat de temperatuur niet boven nul komt)
8 De zwaarste windstoot gemeten in Nederland:
Jaquote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Was dit zo onduidelijk dan?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
JaTja daar kan ik weinig meer aan veranderenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe mee met het voorspellen van het weer!
Weekvoorspelling -- Week 1
Maandvoorspelling februari.
Jaarvoorspelling 2024 --- Jaarvoorspelling 2025!
quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja daar kan ik weinig meer aan veranderen
Los van gisteren zat ik er landelijk ook gewoon heel dicht bijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Klopt jij hebt strafpunt van 1, ik heb trouwens de beste score betreft hoogste temp, strafpunt 0,75quote:Op woensdag 14 augustus 2024 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Los van gisteren zat ik er landelijk ook gewoon heel dicht bij
Tja 40 graden voor De Bilt is natuurlijk wel heel hoog gegrepenquote:Op woensdag 14 augustus 2024 18:03 schreef 12Beaufort het volgende:
Die 40.1 gaat het niet meer worden
Dat was dan ook voor Nederland.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 17:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja 40 graden voor De Bilt is natuurlijk wel heel hoog gegrepen![]()
Die ex orkanen kunnen nog een hoop warmte onze kant op stuwen, zal me niks verbazen als er nog een aantal 30+ bij komen, tenminste ik hoop het wel
Haha klopt we zullen zien, wie weet ramt die ex orkanen wel die 40tiger in het zuiden van het landquote:Op donderdag 15 augustus 2024 18:31 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dat was dan ook voor Nederland.
In de Bilt gaat dat nog niet lukken.
Hoop ik dan
Haha ja klopt jou lijstje staat er mooi bij, maar die 155km/h gaan we niet redden 😎quote:Op woensdag 27 november 2024 09:14 schreef dick_laurent het volgende:
Edit, never mind ik word echt seniel. Blijkbaar heb ik hier wel aan meegedaan hahaha, was ik totaal vergeten
131 Texelquote:Op woensdag 27 november 2024 09:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vandaag/vannacht krijgen we storm, de hoogste windstoot blijft nog altijd op 118km/h staan tijdens storm Henk.
Voor nu lijken wat modellen aan te komen met 120km/h, maar sommige doen nog wat bij op en komen met 130+km/h aan, dus de kans dat de 118km/h wordt verbroken lijkt wel aanwezig, en dat zal voor vele users wel een welkom zijn
Helaas telt die niet meequote:Op woensdag 27 november 2024 20:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
131 Texel![]()
https://www.hetweeractueel.nl/weer/texel-hoge-berg/actueel/
Ik denk dat het daar bij blijft.quote:Op woensdag 27 november 2024 20:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas telt die niet mee
127,9km/h op Vlieland is momenteel het hoogte maar we zijn er nog niet.
Oh? Waarom is dat eigenlijk?quote:Op woensdag 27 november 2024 20:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas telt die niet mee
127,9km/h op Vlieland is momenteel het hoogte maar we zijn er nog niet.
Correctquote:Op woensdag 27 november 2024 21:17 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik denk dat het daar bij blijft.
Omdat dat amateurstations zijn en niet van het KNMI stationsquote:
Gelukkig valt mijn 161 nog wel mee vergeleken met GarlandBriggsquote:Op donderdag 28 november 2024 06:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Correct
[..]
Omdat dat amateurstations zijn en niet van het KNMI stations
@:Stephan5 zit met 131km/h er 3,1km/h het dichtste bij, dit kost jou 0.77 punten
@:MissHobje is als enigste die hier punten erbij gaat pakken, dit kost jou 1.48 punten
@:GarlandBriggs zit het verste vanaf met 189km/h, dit kost jou 15.28 punten.![]()
Natuurlijk is de jaar nog niet om, en ook in december kan het soms stormen. Voor nu lijkt 127,9km/h de hoogste van het jaar.
Haha, 1,2 en 3 zit ik redelijk goed, volgens mij. De overige ver naast. Hoogste windstoot weet ik overigens niet.quote:Op donderdag 4 januari 2024 20:30 schreef INViCTuS het volgende:
1 De hoogste temperatuur in Nederland (graden C): 38.2
2 De laagste temperatuur in Nederland (graden C): -12.6
3 Hoeveelheid Neerslag in de Bilt(mm): 1060
4 Zon in de Bilt (uren): 2024
6 Aantal tropische dagen in de Bilt: 8
7 Aantal ijsdagen in de Bilt: (dag dat de temperatuur niet boven nul komt) 8
8 De zwaarste windstoot gemeten in Nederland: 140
127,9km/h op Vlieland op 27 novemberquote:Op zaterdag 28 december 2024 11:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Haha, 1,2 en 3 zit ik redelijk goed, volgens mij. De overige ver naast. Hoogste windstoot weet ik overigens niet.
Dank u!quote:Op woensdag 1 januari 2025 08:39 schreef TweedeKlum het volgende:
Second loser![]()
Lol, nee hoor, wat leuk, dank je wel @:SpeedyGJ
En gefeliciteerd @:Stephan5 en @Nattekat
Laatste user heeft 2025 niet ingevuldquote:Op woensdag 1 januari 2025 09:01 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Dank u!![]()
Ik hoop wel dat de nummer laatst het dit jaar iets serieuzer aan heeft gepakt.![]()
Inderdaad, zeer bedankt @:SpeedyGJ!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |