Ik weet het. Daarover heb ik ook gesproken met de dierenarts vandaag. Als hij word opgenomen dan zit hij in een donkere kliniek in een donker hokje en dan af en toe iemand die bij hem kijkt.quote:Op zondag 24 december 2023 18:12 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, het is heel moeilijk, maar de kat is al 13. Je moet je natuurlijk afvragen of alle kosten die je nu maakt nog opwegen tegen de eventuele levenskwaliteit van het diertje.
Ja en?quote:Op zondag 24 december 2023 18:09 schreef YoopY het volgende:
Chat GPT:
Een gemiddelde huiskat kan meestal tussen de 12 en 15 jaar oud worden, maar veel katten leven ook langer, soms tot in de twintig. De levensverwachting hangt af van factoren zoals genetica, voeding, gezondheidszorg en levensstijl.
Voorzichtig afscheidt nemen is een optie... is inmiddels 13 jaar oud toch?
Wtf is dit voor reactiequote:Op zondag 24 december 2023 18:09 schreef YoopY het volgende:
Chat GPT:
Een gemiddelde huiskat kan meestal tussen de 12 en 15 jaar oud worden, maar veel katten leven ook langer, soms tot in de twintig. De levensverwachting hangt af van factoren zoals genetica, voeding, gezondheidszorg en levensstijl.
Voorzichtig afscheidt nemen is een optie... is inmiddels 13 jaar oud toch?
Wat verschrikkelijk. Gecondoleerdquote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Ollie is ingeslapen. Hij had acute nierfalen. Ik kan alleen maar huilen.
Sterkte!quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Je hebt je best gedaan.quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Wat treurigquote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Het is ook niet niks om een huisdier te moeten laten gaan. Maar je hebt datgene gedaan wat het beste was voor Ollie. Het moeilijkste voor jou, maar het beste voor Ollie. Dat is wat liefde óók is.quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Nou zeg, wat sneuquote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Meisje toch .... en dan uitgerekend vandaag ....quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Sterkte.quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Wat ontzettend verdrietigquote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Je hebt gedaan wat je kon, maar hierbij ben je machteloos.quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Niet echt. Lig nog steeds in bed omdat ik de stille huiskamer niet tegemoet kan komen. Heb ook nergens om heen te gaan dus dat helpt niet echt.quote:
Lief zijn voor jezelf, neem de tijd.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:08 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Niet echt. Lig nog steeds in bed omdat ik de stille huiskamer niet tegemoet kan komen. Heb ook nergens om heen te gaan dus dat helpt niet echt.
Niet echt. Ik had mijn moeder gevraagd of ik bij haar kon komen maar zij heeft al bezoek over de vloer vandaag helaas.quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:10 schreef maily het volgende:
[..]
Lief zijn voor jezelf, neem de tijd.
Is er iemand die af en toe bij je komt kijken?
quote:Op dinsdag 26 december 2023 12:11 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Niet echt. Ik had mijn moeder gevraagd of ik bij haar kon komen maar zij heeft al bezoek over de vloer vandaag helaas.
Sterkte.quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
AhHquote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Heb je iets kleins om je aan Ollie te helpen denken? Wij hebben toen onze Dikkie onverwachts overleed (hartfalen) wat van haar vacht afgeknipt en in een flesje gedaan. Deze staat in de kast bij een ingelijste foto van haar. Het gaf me toen veel troost.quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Geef niet op tot een echt goede dierenarts, zegt dat je het geen zin meer heeft! Of dat jij de behandeling echt verder niet meer betalen kan... zonder jouw eventuele andere katten te kort te doen. Want het redden van een kat, ten koste van andere katten zal je niet helpen, als een tekort aan voedsel voor hen jou dwingt,hen een of meerdere dagen niet te kunnen voeren.quote:Op zondag 24 december 2023 17:58 schreef summer2bird het volgende:
Hoi. Mijn kat is ziek en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Hij is een oudere kater van 13 jaar met een versnelde schildklier waar hij al driekwart jaar met medicatie op stabiel niveau zit.
Het begon op vrijdag avond, toen wou hij ineens zijn medicatie niet meer innemen. Brokjes wou hij ook niet meer eten.
Die hele nacht ben ik wakker geweest door het vele overgeven van hem.
Zodra de dierenkliniek open was had ik gebeld met hun, het was nog een beetje hannesen met vervoer (heb zelf alleen een fiets of brommer) maar ik kon over een uurtje langskomen.
Moeder geappt en gelukkig kon zij mee.
Naar de spoeddierenarts, temperatuur was aan de lage kant (38) en hij kreeg tabletjes voor eventuele diarree.
Smiddags wou hij wel weer wat natvoer eten en dat stemde me enorm hoopvol.
Toen ik vanochtend wakker werd zag ik dat alles wat hij heeft gegeten, er weer onverwerkt in grote hoeveelheden uit is gegaan, en hij oogt moe en langzaam.
Weer naar de spoeddierenarts geweest, temperatuur was 37.5, zorgelijk, hij was niet uitgedroogd, hij kreeg een prik voor de misselijkheid, ik kreeg haarbal pasta mee voor hem en een warmte lamp zodat hij op kan warmen.
Nu in de avond wilt hij geen enkel eten meer. Hij kokhalsde zelfs bij gekookte kip. Hij is erg langzaam, wilt alleen gelaten worden en er ligt niks meer in de kattenbak na het uitscheppen gistermiddag.
Ik heb zelf ook 39 graden koorts en kan zelf ook maar half nadenken. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb de warmtelamp continu aan maar hij loopt soms een beetje doelloos rond. Ik heb de verwarming hoger gezet en ga zo de droger laten draaien gezien dat ook altijd warmte geeft. Ik ben ontzettend overstuur van dit alles maar probeer niks te laten merken gezien mijn kat enorm angstig is. De dierenarts vandaag zei dat als het niet beter is morgen ik moet bellen en dan word het waarschijnlijk een opname.
voortaan even het topic doorlezen zou gepaster zijnquote:Op zaterdag 30 december 2023 03:06 schreef Also-von-Oder het volgende:
[..]
Geef niet op tot een echt goede dierenarts, zegt dat je het geen zin meer heeft! Of dat jij de behandeling echt verder niet meer betalen kan... zonder jouw eventuele andere katten te kort te doen. Want het redden van een kat, ten koste van andere katten zal je niet helpen, als een tekort aan voedsel voor hen jou dwingt,hen een of meerdere dagen niet te kunnen voeren.
Ja ik zit zelf nu nog met de niesziekte voor 2 van mijn kater, waarvan een het behoorlijk te pakken heeft en de andere het voor als nog deze pillen (doxybadtin 200mg) gelukkig doorgaans slechts eens per 3 maand nodig heeft.
Maar hey, volgens de cliënten van mijn' Dieren kliniek is deze kliniek met afstand de beste van de regio!
Sterkte gewenst. Je kat verliezen is heel treurig.quote:Op maandag 25 december 2023 13:17 schreef summer2bird het volgende:
Ach het is goed bedoeld denk ik. Ik reageer ook wel eens in topics zonder dat ik de op lees en sla de plank misquote:Op zaterdag 30 december 2023 06:23 schreef mschol het volgende:
[..]
voortaan even het topic doorlezen zou gepaster zijn
[..]![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:57 schreef summer2bird het volgende:
Hey, ik wou iedereen heel erg bedanken voor alle berichten, doet mij heel goed.
Ik heb de afgelopen week in een soort van waas geleefd waarin ik ongeveer 2 uur per nacht sliep, zoveel heb gehuild dat ik nu wondjes om mijn neus en wangen heb, bijna niet at en niet na kon denken.
Donderdag ben ik met mijn zusje naar het asiel geweest en heb ik 2 poezen geadopteerd.
Tis misschien snel maar ik weet vanuit eerder dat ik heel snel in rouw blijf hangen en in een neerwaartse spiraal kom.
Sinds donderdag heb ik voor het eerst zonder slaapmedicatie kunnen slapen en vannacht heb ik zelfs 8 uur aan een geslapen zonder slaapmedicatie. Ik kan weer een stuk helderder denken en zit weer op de goede rit.
Ollie is gisteren gecremeerd, dat was nog wel een zwaar moment, maar de poezen die ik heb geadopteerd geven mij nieuw geluk en kracht.
De dame van het dierencrematorium was heel lief en ik krijg nog pootafdrukjes, een pluk haar en natuurlijk de as. Ook heeft ze hele mooie fotos van hem gemaakt.
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het mee leven.
Fijn summer2bird. Ik denk wel een goed idee. Heel veel plezier (en toch ook sterkte) gewenst.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:57 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb de afgelopen week in een soort van waas geleefd waarin ik ongeveer 2 uur per nacht sliep, zoveel heb gehuild dat ik nu wondjes om mijn neus en wangen heb, bijna niet at en niet na kon denken.
Donderdag ben ik met mijn zusje naar het asiel geweest en heb ik 2 poezen geadopteerd.
Tis misschien snel maar ik weet vanuit eerder dat ik heel snel in rouw blijf hangen en in een neerwaartse spiraal kom.
Sinds donderdag heb ik voor het eerst zonder slaapmedicatie kunnen slapen en vannacht heb ik zelfs 8 uur aan een geslapen zonder slaapmedicatie. Ik kan weer een stuk helderder denken en zit weer op de goede rit.
Ollie is gisteren gecremeerd, dat was nog wel een zwaar moment, maar de poezen die ik heb geadopteerd geven mij nieuw geluk en kracht.
De dame van het dierencrematorium was heel lief en ik krijg nog pootafdrukjes, een pluk haar en natuurlijk de as. Ook heeft ze hele mooie fotos van hem gemaakt.
Dat heb ik inderdaad helaas niet gedaan. Ik ben doorgaans meer te vinden op FP, Sport en de Weblog. Maar op de fora kom ik wat meer onregelmatig. Meestal als ik een reactie krijg op mijn schrijven, krijg ik een DM. Maar niet altijd.quote:Op zaterdag 30 december 2023 06:23 schreef mschol het volgende:
[..]
voortaan even het topic doorlezen zou gepaster zijn
[..]![]()
Fijn te lezen dat je nieuwe poezels hebt gevonden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 13:57 schreef summer2bird het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |