abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211742657
quote:
2s.gif Op maandag 25 december 2023 12:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Aan peilingen heb je precies niets. PVV heeft 37 zetels en geen zeteltje meer.
De wil van het nepparlement is dat PVV 113 zetels niet bezet.
pi_211742715
De PVV heeft de combinatie van streng asielbeleid en sociale punten, dat is een combinatie die veel mensen aanspreekt na 13 jaar Rutte beleid
Ik vertrouw er alleen niet op dat de PVV zich sterk gaat maken voor hun sociale punten en we weer afbraakbeleid op dit vlak zien, na 13 jaar recht beleid kiest Nederland voor nog verder naar rechts te gaan, ik zie dat somber in tenzij de PVV hun sociale programma grotendeels kan uitvoeren
pi_211742719
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:29 schreef Solispolar het volgende:

[..]
De soep wordt nooit zo heet gegeten.. Ik ben ook geen fan van wilders, maar ik ben wel voorstander van de lijn die nu is ingezet. Ik vind het juist een pre dat Wilders nu moet matigen in zijn opvattingen en daarmee automatisch wat meer naar het centrum komt.

Dat nieuwe beleid wat mogelijk schadelijk is kan wel gedocumenteerd zijn, maar dat het nu de verkeerde kant opgaat voelt iedereen; letterlijk en figuurlijk. Ik ben gewoon benieuwd wat hier uit gaat komen en ik vind dat we dat een kans moeten geven :) That's all. Dat hele hippie/woke gedoe moet maar eens afgelopen zijn. Als types als Grrrr en Xor die mensen zo graag willen helpen dan moeten ze dat maar ter plaatse gaan doen.
De praktijk leert echter dat samenwerken met extremisten als Wilders juist betekent dat de voorheen centrale partijen stukje bij beetje opschuiven naar die enge drek. We hebben afgelopen jaren iets vergelijkbaars gezien in Polen en daar gaat het nog een hele klus worden om de rechtsstaat en democratie weer een beetje fatsoenlijk op te bouwen. Ons mooie land is wat mij betreft zo'n experiment niet waard…
pi_211742732
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 11:03 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nope. Dat heb ik aan het begin al aangegeven dat ik dat niet ga doen. Even een grapje die ik al eerder tegen jouw heb gemaakt:

Zou Koning Wouter Bos nog even inhoudelijk willen ingaan op mijn post? :)
pi_211742733
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:29 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Aan peilingen heb je waarde tot onderhandelen. Kom op VVD, in het Kabinet anders laten we het op nieuwe verkiezingen aan komen. Zoiets. Niet dat dit heel slim is, dat beweer ik ook niet, want dan krijgen we Timmermans I. Maar het heeft wel degelijk waarde. Dat is wat ik er mee duidelijk probeer te maken.
Zo werkt het niet echt. Alleen de daadwerkelijke zetels hebben waarde…
  maandag 25 december 2023 @ 12:37:31 #256
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211742768
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zou Koning Wouter Bos nog even inhoudelijk willen ingaan op mijn post? :)
Welke post heb je het nou over? Die met de symboliek? Nee daar ga ik niet op in. Vind ik te vergezocht voor NWS.

Maak een topic in BNW en ik discussieer wel even mee. (Moet me zo alleen wel even klaar maken voor het kerstdiner)
Nooit meer slapen
  maandag 25 december 2023 @ 12:37:43 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211742769
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:29 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Aan peilingen heb je waarde tot onderhandelen. Kom op VVD, in het Kabinet anders laten we het op nieuwe verkiezingen aan komen. Zoiets. Niet dat dit heel slim is, dat beweer ik ook niet, want dan krijgen we Timmermans I. Maar het heeft wel degelijk waarde. Dat is wat ik er mee duidelijk probeer te maken.
Het VVD kader ziet stiekem ook liever Timmermans I dan Wilders I omdat ze ook wel weten dat dat beter is voor Nederland (tenzij ze Wilders I binnen een paar maanden kunnen laten vallen).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 25 december 2023 @ 12:39:01 #258
498210 KoningWouter
pi_211742796
quote:
10s.gif Op maandag 25 december 2023 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zo werkt het niet echt. Alleen de daadwerkelijke zetels hebben waarde…
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Informatie is macht, dat het geen waarde heeft is kolder alleen al omdat het gebruikt kan worden in de onderhandelingen.

Dat het politieke waarde heeft ben ik het met je eens. Dat heeft het niet. Maar stellen dat peilingen waardeloos zijn is grote kolder.
Nooit meer slapen
pi_211742806
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:34 schreef Cupfighter het volgende:
De PVV heeft de combinatie van streng asielbeleid en sociale punten, dat is een combinatie die veel mensen aanspreekt na 13 jaar Rutte beleid
Ik vertrouw er alleen niet op dat de PVV zich sterk gaat maken voor hun sociale punten en we weer afbraakbeleid op dit vlak zien, na 13 jaar recht beleid kiest Nederland voor nog verder naar rechts te gaan, ik zie dat somber in tenzij de PVV hun sociale programma grotendeels kan uitvoeren
Die zogenaamde sociale standpunten zijn niets meer dan een mooie grap. Anders hadden ze ook wel andere regeringspartners uitgezocht.
pi_211742833
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:39 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Informatie is macht, dat het geen waarde heeft is kolder alleen al omdat het gebruikt kan worden in de onderhandelingen.

Dat het politieke waarde heeft ben ik het met je eens. Dat heeft het niet. Maar stellen dat peilingen waardeloos zijn is grote kolder.
Wees gerust, in deze fase hechten ze er in Den Haag echt geen waarde aan.
  maandag 25 december 2023 @ 12:41:29 #261
498210 KoningWouter
pi_211742834
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het VVD kader ziet stiekem ook liever Timmermans I dan Wilders I omdat ze ook wel weten dat dat beter is voor Nederland (tenzij ze Wilders I binnen een paar maanden kunnen laten vallen).
Oh dat ben ik met je eens. Vieze spelletjes. En dan wordt de PVV geframed als een NSB partij.

Het wordt heel moeilijk voor Wilders. Maar ik vraag me wel af wat er gebeurt met die spelletjes. Als ze hem er in luizen heeft Wilders wel het electoraat dat het hele land in de fik gaat zetten.
Nooit meer slapen
pi_211742876
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:41 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Oh dat ben ik met je eens. Vieze spelletjes. En dan wordt de PVV geframed als een NSB partij.

Het wordt heel moeilijk voor Wilders. Maar ik vraag me wel af wat er gebeurt met die spelletjes. Als ze hem er in luizen heeft Wilders wel het electoraat dat het hele land in de fik gaat zetten.
Wat zouden we in die hypothetische situatie kunnen verwachten dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 25 december 2023 @ 12:44:30 #263
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211742900
quote:

[..]

Reken maar dat de VVD niet van plan is om de rit uit te zitten dus dan zit Wilders met een coalitie/gedoogpartner die een gelegenheid zoekt om hem te laten vallen. Dit gaat nooit een stabiele regeringscoalitie worden. Ik durf er wat om te verwedden dat ze hun eerste verjaardag niet eens halen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211742905
quote:

[..]

Die dreiging met geweld past helaas ook wel weer in het extreemrechtse plaatje.

Mooie strofe hierover:
quote:
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht.
  maandag 25 december 2023 @ 12:44:44 #265
498210 KoningWouter
pi_211742906
quote:
11s.gif Op maandag 25 december 2023 12:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat zouden we in die hypothetische situatie kunnen verwachten dan?
Geen flauw idee. Ik denk dat het alleen niet bij snelwegen bezetten met tractoren blijft.

Ik heb niet veel contact met PVV'ers dus ik weet het niet maar ik kwam er laatst toevallig een tegen en dat was wel van het type: dit is de laatste kans.
Nooit meer slapen
  maandag 25 december 2023 @ 12:46:35 #266
498210 KoningWouter
pi_211742941
quote:
2s.gif Op maandag 25 december 2023 12:44 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die dreiging met geweld past helaas ook wel weer in het extreemrechtse plaatje.

Mooie strofe hierover:
[..]

Ik dreig niet met geweld. Ik ben bang dat dat een logisch gevolg is van vieze haagse spelletjes.

Verder werd Fortuyn toch echt door een extreem links figuur omgelegd. Kom eens met extreem rechts geweld dan?
Nooit meer slapen
pi_211742942
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:20 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat snap ik torentje. En als je het zo schetst zou iedereen daarvoor tekenen; ik ook. Acuut zelfs. Alleen is dat geen plan, maar een ideaalbeeld waar 0,0 idee achter zit.

Edit: en ik vind zwakker een heel raar woord eigenlijk. Op die manier houd je die mensen klein. Hoe zou jij het vinden om zwak genoemd te worden?
Het niet willen meewerken aan een leefbare wereld voor ieder mens is gewoon onwil van de krachtigere mensen.
Ik vind het niet erg om zwak genoemd te worden, omdat ik dat lichamelijk ook ben.
pi_211742984
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:44 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Geen flauw idee. Ik denk dat het alleen niet bij snelwegen bezetten met tractoren blijft.

Ik heb niet veel contact met PVV'ers dus ik weet het niet maar ik kwam er laatst toevallig een tegen en dat was wel van het type: dit is de laatste kans.
Het zal allemaal wel erg meevallen. Ik heb hier op Fok namelijk geleerd dat geweld en andere ellende enkel van de linkse kant van het politieke spectrum kunnen komen. Daarnaast zijn de PVV en de PVV-stemmers democratisch tot in de diepste vezel, dus het ergste wat zou kunnen gebeuren is dat we na een paar jaar weer naar de stembus mogen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211743003
Het ieder voor zich wereldje gecreëerd door de VVD gaat dus nog erger worden
pi_211743032
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:29 schreef Solispolar het volgende:

[..]
De soep wordt nooit zo heet gegeten.. Ik ben ook geen fan van wilders, maar ik ben wel voorstander van de lijn die nu is ingezet. Ik vind het juist een pre dat Wilders nu moet matigen in zijn opvattingen en daarmee automatisch wat meer naar het centrum komt.

Dat nieuwe beleid wat mogelijk schadelijk is kan wel gedocumenteerd zijn, maar dat het nu de verkeerde kant opgaat voelt iedereen; letterlijk en figuurlijk. Ik ben gewoon benieuwd wat hier uit gaat komen en ik vind dat we dat een kans moeten geven :) That's all. Dat hele hippie/woke gedoe moet maar eens afgelopen zijn. Als types als Grrrr en Xor die mensen zo graag willen helpen dan moeten ze dat maar ter plaatse gaan doen.
Dan heb je het helemaal verkeerd begrepen.
Ik wil helemaal geen mensen helpen en ik ben voor een streng asielbeleid.
Daarom moeten die Oekrainers ook terug wat mij betreft, want Oekraïne is een veilig land en de mannen zullen hun land moeten verdedigen tegen de Russische aggressie.

Woke is het enige wat goed is. Iedereen is woke op zijn manier.
Klimaatopwarming houdt niet op door alleen maar te roepen dat het maar eens afgelopen moet zijn :')
  Moderator maandag 25 december 2023 @ 12:53:02 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211743052
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:51 schreef grrrrg het volgende:
want Oekraïne is een veilig land
schater.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 25 december 2023 @ 12:53:16 #272
498210 KoningWouter
pi_211743058
quote:
2s.gif Op maandag 25 december 2023 12:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het zal allemaal wel erg meevallen. Ik heb hier op Fok namelijk geleerd dat geweld en andere ellende enkel van de linkse kant van het politieke spectrum kunnen komen. Daarnaast zijn de PVV en de PVV-stemmers democratisch tot in de diepste vezel, dus het ergste wat zou kunnen gebeuren is dat we na een paar jaar weer naar de stembus mogen.
Laten we er maar vanuit gaan dat we dit hypothetische scenario voorlopig nog niet in zicht hebben.

Vieze Haagse spelletjes handlen we wel als ze gebeuren. :') (en nee ik bedoel niet met geweld)
Nooit meer slapen
pi_211743099
quote:

[..]
Tsjah, het partijprogramma van Geert Wilders zit vol met ondemocratische, ongrondwettelijke zaken. De aanhangers van de grote blonde leiders zwaaien met NSB-vlaggen. Geert Wilders noemt iedereen die het niet met hem eens is D66-heksen. De aanhangers van hem zit tjokvol fascistische elementen, maar volgens jou "zal het allemaal wel erg meevallen" :')
pi_211743102
quote:

[..]
Goed je hier nog wat opsteekt ^O^ .
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211743113
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2023 12:55 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Tsjah, het partijprogramma van Geert Wilders zit vol met ondemocratische, ongrondwettelijke zaken. De aanhangers van de grote blonde leiders zwaaien met NSB-vlaggen. Geert Wilders noemt iedereen die het niet met hem eens is D66-heksen. De aanhangers van hem zit tjokvol fascistische elementen, maar volgens jou "zal het allemaal wel erg meevallen" :')
Waar zitten voor jouw gevoel de elementen die niet democratisch zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')